Peck deck

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja turilas
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
49
niin mitäs mieltä olette peckdeckistä,otatteko te sen enempi pumppi tyyppisenä höysteenä rintapäivän treenin loppuun vai panostatteko siihen esim: penkin veroisena pääliikkeenä treenin alkuun ja isommilla painoilla?

Mutta ei niitä kannata mitenkään "kevyesti" ottaa. Alla Markus Ruhlin kommentit.

"Älä vesitä eristävien liikkeiden tehoa tekemällä ne ns. "kevyinä" liikkeinä. Sekä pec-deck, että ristitalja ovat hyviä liikkeitä saamaan viimeinenkin erottuvuus rinnasta esiin. Mutta ne eivät todellakaan ole liikkeitä, jotka pitäisi tehdä kevyemmin kuin muut.
Sen sijaan niiden kimppuun pitäisi hyökätä kaikella voimalla ja energialla, mitä sinulta löytyy. Muista mottoni: Mitä suuremmat painot, sitä suurempi lihasmassa!"

:thumbs:

Pitääks pec-deckis muuten rutistaa se liike niin loppuun että ne kahvat kolahtaa yhteen, vai riittääkö jos se jää pari senttii vajaaks?

Originally posted by Deat
Pitääks pec-deckis muuten rutistaa se liike niin loppuun että ne kahvat kolahtaa yhteen, vai riittääkö jos se jää pari senttii vajaaks?

Laitteesta riippuu vähän liikeradat, mutta yleisesti ottaen kannattaa ja hyvä keino on vielä puristaa niitä siinä hetken yhteen ennen kuin tuo kahvat takaisin alkuasentoon.
Sanottakoon samaan hengenvetoon, että toisaalta myös jatkuva, "pumppaava" liike puolustaa paikkaansa joissain yhteyksissä.
Molemmille on paikkansa.

Itse teen pec deckin vähän poikkeuksellisesti niin, että kyynärvarret on samalla tasolla, samansuuntaiset kuin olkavarret, eli ikään kuin tekisin flyeseja käsipainoilla. Jos pidän kädet "oppikirjan mukaan" kyynärvarret niitä pehmusteita vasten, lähes laitteessa kuin laitteessa tuntuu liike minulla aivan hyödyttömän tuntuiselta rinnalle.

Jos pohtii mistä tämä johtuu, voisi spekuloida, että lyhyet raajat estävät optimaalisen asennon löytämisen jotta liikkeen saisi kohdistettua rintalihaksiin maksimaalisesti. Tämä vaatii minulla ainakin sen, että "työnnän rinnan ulos" niin että selkä on pienellä notkonpoikasella ja olkapäät korostetusti takana. Ja silloin on itselläni fyysisesti mahdotonta saada tehtyä liike niin, että kädet olisivat 90 asteen kulmassa ja kyynärvarret pehmusteissa.

Ehkä säädettävä pec deck auttaisi, mutta sellaista ei yhdelläkään tähänastisella treenipaikallani ole ollut, eikä sinäsä ole väliksikään, koska perille menee näin vallan loistavasti.

Edit: säädettävällä tarkoitan sitä, että kahvojen pituutta/etäisyyttä voisi säätää.

Sama tekniikka käytössä täälä. "Ohjeen" mukainen käsien asento tuntuu luonnottomalta. Liikerata jää kyllä vähän vajaaksi kun on kyyner- ja olkavarret samalla tasolla, mutta silti tuntuu että hyöty on suurempi. Taljassa saa kuitenkin loppupuristuksen mukaan.

Originally posted by Sam225
Itse teen pec deckin vähän poikkeuksellisesti niin, että kyynärvarret on samalla tasolla, samansuuntaiset kuin olkavarret, eli ikään kuin tekisin flyeseja käsipainoilla.

Näin teen myös minä, silloin harvoin kun pec-deckiin eksyn. Joskus nuorena *heh* oikea olkapää "muljahti" jotenkin ikävästi "tavallisella" tyylillä tehdessä, joten eipä ole tuo normipec-deck pahemmin sen jälkeen kiinnostanut... :urjo:

Tosin, nykyään kun noita olkapääongelmia on muutenkin ilmennyt, olen huomannut pec deckin aiheuttavan pientä kipua olassa, joten jätän sen yleensä suosiolla väliin ja teen vaikka ristitaljaa mieluummin.

Originally posted by Gillyanne
Tosin, nykyään kun noita olkapääongelmia on muutenkin ilmennyt, olen huomannut pec deckin aiheuttavan pientä kipua olassa, joten jätän sen yleensä suosiolla väliin ja teen vaikka ristitaljaa mieluummin.

Todettakoon, että harvoin tulee itsekään pec deckia tehtyä.
Jos tuonkaltaista liikettä teen, on se yleensä ristikkäistalja.

Flyesejä teen käsipainoilla sen sijaan paljon. Isot painot, hyvä venytys, mutta supistusta ei taas ole yläasennossa, siitä siis tarve näille laitteille ylipäätään ( ristikkäistalja/pec-deck), joissa tuo taas mahdollistuu.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by Iivili
Ootko kokeillut tai onko joku muu kokeillut tämmöstä -> http://www.t-mag.com/nation_articles/261change.jsp -> tuolta se eka liike? Oisikohan toimiva vai meneekö turhan aikuiseksi hihistelyksi?

Eilen tein wingsejä ja mulla viimeinen toisto muistutti aika lailla tuota: ensin normaalisti wings alas mutta ei ollut enää voimia puristaa normaalisti ylös, joten koukistin jonkin verran kyynärvarsista --> vipu lyhenee ja tarvittava voima vähenee --> paino ylös :thumbs: Itse en kyllä ilkeäisi kovin isoilla painoilla tuota tehdä ainakaan ilman varmistusta

Originally posted by Iivili
Ootko kokeillut tai onko joku muu kokeillut tämmöstä -> http://www.t-mag.com/nation_articles/261change.jsp -> tuolta se eka liike? Oisikohan toimiva vai meneekö turhan aikuiseksi hihistelyksi?

En ole enkä aio. Kyllä mä punnerruksessa haluan keskittyä runnomaan "isoja" painoja ylös. Niitä ei flye-tyyliin tuoda alas.
Tosta vielä sen verran, että mulla ainakin flyesit kohdistuu paljon paremmin rintaan kun kämmenet osoittaa toisiaan kohti.

Teoriassahan toi voi olla toimiva juttu, eksentrinen osa tulee todella rankaksi, joten tuskin pitkäaikaiseen käyttöön.

Meiän salilla on Davidin peck-deck, johon saa vaan 70 kiloa romua. Tää on sen verran vähän, et vaikka puristais ihan puhtaasti jotain 12 toistoa, niin silti niitä vaan menee. Teenkin yleensä peck-deckin viimeisenä liikkeenä rinnalle ja aika pumpipainotteisesti. Onkos muilla ongelmia painojen keskeen loppumisen kanssa?

itse teen aika harvoin peck deckiä..viimeks eilen..:D kevyellä viikolla..joo ei oo oikeastaan tullu tehtyä ku kevyillä viikoilla..

Originally posted by VahvaJussi
Onkos muilla ongelmia painojen keskeen loppumisen kanssa?
Oletkos kokeillut tehdä yhdellä kädellä kerrallaan? Pec-deckistä riippuen toisella kädellä voi saada tuettua paremmin itseään, mutta etsivä löytää...

Muuten sitten pec-deckistä: itse saan hyvän tuntuman rintalihaksen alaosaan ja siksi käytän sitä. Ristikkäistaljaa täällä on moni mainostanut "vastaavaksi liikkeeksi", mutta siinä en vielä samanlaista tuntumaa ole saanut ==> pitää yrittää lisää.

Originally posted by LSA_Vinnie
Oletkos kokeillut tehdä yhdellä kädellä kerrallaan? Pec-deckistä riippuen toisella kädellä voi saada tuettua paremmin itseään, mutta etsivä löytää...

Useampaa vehjettä teen jo raaja kerrallaan ku meiän sali on ilmeisestikin tarkoitettu aika newbielle... Vois toimiakin peck-deckissä, pitää kokeilla.

Originally posted by VahvaJussi
Meiän salilla on Davidin peck-deck, johon saa vaan 70 kiloa romua. Tää on sen verran vähän, et vaikka puristais ihan puhtaasti jotain 12 toistoa, niin silti niitä vaan menee. Teenkin yleensä peck-deckin viimeisenä liikkeenä rinnalle ja aika pumpipainotteisesti. Onkos muilla ongelmia painojen keskeen loppumisen kanssa?

Davidin peck-deck, en ole kuullutkaan sellaisesta jossa on vaan 70kg rautaa. Jos en nyt ihan väärässä ole niin työnnä se tikku siihen 70kg koloseen ja sen jälkeen kiskaise siitä vähän ylempää toista tikkua itseesi päin. Tämän jälkeen kävele penkille ja tee ne 12 helppoa puhdasta supistustoistoa. :D

Mutta jos tosiaan malli on joku outo niin sittenhän tuo ei toimi. :confused:

Originally posted by sss
Davidin peck-deck, en ole kuullutkaan sellaisesta jossa on vaan 70kg rautaa. Jos en nyt ihan väärässä ole niin työnnä se tikku siihen 70kg koloseen ja sen jälkeen kiskaise siitä vähän ylempää toista tikkua itseesi päin. Tämän jälkeen kävele penkille ja tee ne 12 helppoa puhdasta supistustoistoa. :D

Kyl niitä on ainaki kahta eri mallia. Toisessa on kaks erillistä pakkaa ja toisessa vaan yks. Ja siihen ei saa edes lisättyä sitä toista pakkaa samanlailla toimivaks kun em. mallissa. Pitäs vaan lisätä levyjä vanhan pakan alle.

Mut siihen saa helposti lisää vastusta kun laitat levypainon siihen omituiseen tappiin jossa on reikä (siinä levyjen yläosassa) nykäset jostain taljasta toisen tapin ja laitat sen siihen reikään ikään kuin sokaks niin ettei levypaino tipahda siitä. Toi toimii, mut salinomistaja ei välttämättä tykkää.

Originally posted by sss

Valitettavasti se on niin paska, että siihen saa vaan 70 kiloa :itku: Täytyy kokeilla tota powerhousun kikkaa.

PecDeck ei tee mitään mitä ristikkäistalja ja flyersit eivät tekisi paremmin. Syvä inho kyseistä liikettä kohtaan juontaa juurensa aloittelijasta,joka perusti rintatreeninsä kyseiseen liikkeeseen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom