Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Natupelle sanoi:Älä nyt Stu hyvä. Ikävä jos omatunto raapii. Säälipisteiden kerääminen olisi myös aika noloa, se ei kuitenkaan ole käsittääkseni "PASKIMMAT PALKAT KISA"-nimisen tredin tarkoitus? Hä? Mtäh?
Sinua siis säälittää kaikki opettajat, hoitajat, virkamiehet yms. joiden palkka on sidottu johonkin yleiseen sopimukseen ja pitkä koulutus ei oikein anna valmiuksia vaihtaa alaa.Stu sanoi:Säälittäviä sellaiset ihmiset, jotka vuodesta toiseen valittavat huonoa palkkaansa, mutta eivät tee asialle mitään.
Metsänraivausta 15 vuotta takaperin. Työ oli oikeasti raskasta, hellekesä ja kaikki mahdolliset suojavarusteet päällä. Urakkahommina 200 tuntia joista käteen jäi 1000 mk. Viis markkaa tunti, se taitaa olla palttiarallaa 0,8€ tunti :D
Siinä työssä oppi kituamaan.
On tuo 5 ekeä/tunti jo aika uskomatonta. Miten helvetissä kukaan - edes Makuuni - voi maksaa tommosta "palkkaa"?
Enemmänkin, miten kukaan täysijärkinen suostuu tekemään töitä tuolla palkalla? Kuinka tyhmä pitää oikeasti olla? Ei se ole tyhmä joka tarjoaa vaan se joka ottaa.
Olikohan vähän törkeästi sanottu? Jotkut ottavat esim. vaikka sivuduuniksi opiskelujen ohella, ja vaihtoehtona saattaa välillä olla ei mitään.
Tulipas tästä ketjusta hyvä mieli, kun ilmeisesti jostain hommasta voi saada vielä paskempaa palkkaa, kuin mun duunistani. Muutama vuosi sitten meillä opiskelijat saivat tutkimusapulaisen kesätöistä 950 euroa kuussa apurahaa. Siitä sentään ei mennyt veroa, mutta olihan se silti aika pieni summa. Nyt valmistuneena filosofian maisterina ja molekyylibiologina mulle maksettaisiin noin 1600 euroa kuussa (apurahaa edelleen) väitöskirjatyöntekijänä, eli siis tutkimustyöstä laboratoriossa. Arvatkaa houkutteleeko? Parasta tässä on, että mulla ei kohta ole muuta vaihtoehtoa, kun ei töitä tunnu muualta saavan. Olisinpa tajunnut tämän yliopistotutkijoiden palkkausasian silloin typeränä lukiolaisena, olisin saattanut harkita uudestaan alavalintaani.