Paskimmat palkat kisa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jambo
  • Aloitettu Aloitettu
ZannaZ sanoi:
Makuunin myyjä ~5e/h ja yleensä vuoroja on miten sattuu vielä :rolleyes:. Ei lyödä leiviks ja työnmäärään nähden säälittävän pieni. Miettikääs joku vähänkin vilkkaampi/isompi Makuuni sä oot yksin lauantai-iltana siä, saa revetä aika moneen suuntaan ja jos jonkinmoista idioottia (anteeksi kielenkäyttöni) kuunnella ja opastaa. Hymyile siinä sitten :D

Nojoo, vähän kärjistettynä mutta pointti tuli varmaan selväksi. Makuunihan joutu tosta ongelmiin, eihän tommonen palkka ole mistään kotosin! :curs:

Olin itse kanssa mennä vuosina makuunissa homissa perse hommaa mutta sillä hetkellä ei ollut muutakaan. Sitten vuosi sen jälkeen kun olin irtisanoutunut kyseisestä paikasta niin vakuutus yhtiöstä soitettiin ja kyseltiin tarkkaa työssä olo aikani jne ja mainitsi mies siinä että makuuni oli jättänyt työntekijöittensä eläke maksut eli tellilit lellit kellit maksamatta että tämmöstä makuunissa...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
fear sanoi:
Oletko jossain hyvinkään megassa puhelinmyyjänä?

Jeeps, tällä alalla kyllä on niin laidasta laitaan... Yksi kollega nauroi että hän teki 8h päivässä lehtimyyntiä, ja oli parhaita myyjiä firmassa, parhaan kuukauden brutto oli 1000e, ja normaali 700e. Siitä verot sun muut pois.. :)

Tosin, jos pääsee kunnon firmoihin myymään esim medianäkyvyyksiä tai ilmoituksia, niissä pääsee 4000e bruttokeskituloihin. Eipä tuo nyt maailman hohdokkainta hommaa ole, mutta onpahan ennen neljää arkisin kotona...

Wondadog sanoi:
Jeeps, tällä alalla kyllä on niin laidasta laitaan... Yksi kollega nauroi että hän teki 8h päivässä lehtimyyntiä, ja oli parhaita myyjiä firmassa, parhaan kuukauden brutto oli 1000e, ja normaali 700e. Siitä verot sun muut pois.. :)

Tosin, jos pääsee kunnon firmoihin myymään esim medianäkyvyyksiä tai ilmoituksia, niissä pääsee 4000e bruttokeskituloihin. Eipä tuo nyt maailman hohdokkainta hommaa ole, mutta onpahan ennen neljää arkisin kotona...

Meidän firmassa pohjapalkka on reilut 7€/h, ja siihen sitten päälle provisiot. Keskimäärin tuntipalkaksi muodostuu itsellä reilu 10€, joka on sama kuin keskimäärin palkka meidän firmassa yleensä. Parhaat tienaa tietenkin ihan sairaasti.

fear sanoi:
Oletko jossain hyvinkään megassa puhelinmyyjänä?

Olen :) . Mistä arvasit, oletko kenties samassa paikassa? Ossiko se siellä kirjoittelee :D ?

rekkakuski

jambo sanoi:
Kuka Pakkikselta kehtaa osallistua "paskimmat palkat suhteessa työn vaativuuteen" kisaan.

Kuulin tossa vielä "markka-aikaan",että autohommissa nk.irtoperäkuskit saavat erään tuttavan kuljetusfirmassa 63p.(penniä) per kilometri!!Mutta ei toi vielä oo mitään.Samaiseen 63:een penniin sisältyy KAIKKI liksat.Vuosilomat,pekkaset ym.Ja mahdollisilta odotuksilta ei makseta mitään.Vain kun auto liikkuu.Tosta voi laskea,että jos päivässä ei tuu kilometrejä kun vaiks 300,niin eihän sillä saa kunnolla edes päivän Marlboro-askia,makkaraperunoista puhumattakaan.No tietty sit,kun saakin pitkän keikan ja "saa" rikkoa työaikalakia oikein kunnolla,niin silloinhan tilanne on jo toinen.Mutta kuitenkin ihmettelen mistä tota porukkaa löytyy tollaseen aivan alihinnoiteltuun hommaan?Armeijasta just päässeet tietysti uuden e-kortin kanssa ovat halukkaita ja vielä kun saa käyttää rekkakuskien pakollisia puukenkiä,niin silloin palkalla oo varmaan niin väliä.
Tää on tietty yks ääritapaus,jota on itsekin vaikea uskoa,mutta on härski&ahne isäntä.Ja tyhmiä kuskeja!

Wondadog sanoi:

Parhaat lehtimyyjät tekee 5000-7000€/kk ja siihen vielä mukavia bonuksia päälle kuten etelänmatkoja, rahapalkintoja ja onpa autokin ollut palkintona.

Itse tein aikoinaan 1650€/kk 6-7 h työpäivillä ja pelkällä provikalla tietysti. Opiskelijalle ihan mukavat ruokarahat.

Mike sanoi:
Oon seissyt ovella 200mk:n palkalla / 7h. Kela vei puolet, joten noin 17€ nykyrahassa 7h sylkyluppina olosta. Muistaakseni useamman kuukauden olin tuolla palkalla alussa ovella.

2,4€/h

Muistan yhden tiistain ovella kun sain 6.80e, en tosin maksanut mitään veroja silloin, joten koko summa jäi käteen.
Rauhallinen ilta, vain yksi paini.

Terminator2 sanoi:
Ylikersantin ja Kersantin (sopimussotilaiden) palkka on jotain 1300 € kuussa. Eipä kovin hääppönen ole kuitenkaan. Valtion leipä on pitkä ja kapea.
Niin peruspalkka.....lisät on puolet päälle.

Verkostomarkkinointi siinä on varmasti paskin palkka ever!!
Siinä hommassa tuntiliksa jää lähes poikkeuksetta negatiiviseksi, tosin eipähän saippuat ja ternimaitokapselit tms. lopu himasta sitten vähään aikaan.

matrix sanoi:
Verkostomarkkinointi siinä on varmasti paskin palkka ever!!
Siinä hommassa tuntiliksa jää lähes poikkeuksetta negatiiviseksi, tosin eipähän saippuat ja ternimaitokapselit tms. lopu himasta sitten vähään aikaan.

Kumma juttu, kun ne kaverit, jotka ovat mulle yrittäneet noita verkostomarkkinointihuijaushumpuukiihmepaskasysteemeitä tyrkyttää ovat aina kehuneet, että paljon paskaakaan ei tartte tehdä ja rahaa tulee ovista ja ikkunoista. Eivät kai ne sentään valehtelemaan ole sortuneet :D

Joop. Just kirjotin työsopimuksen. Kyseessä työmarkkinatuella tapahtuva työllistyminen.

Saan 23e/päivä. Tuntipalkaksi tulee hieman alle 3e. Kyllä vituttaa. Mutta eipä oo parempia tarjouksia satanu. Lisäksi oon ollu jo pari kuukautta työttömänä, joten sama kai tuo. Vituttaa vaan kun ei ikinä löydy kunnon työtä vaan aina on tätä paskaa mistä ei ansaitse paljo mitään. Ei voinu edes kesätöitä luvata.

Mä olin joskus poimimassa mansikoita jossain landella. Mansikat meni jonkun poikkeuksen takia suoraan pakasteeseen, joten ne piti perata. Tuohan hidastaa sitä hommaa aivan mielettömästi, mutta kuitenkin maksettiin saman verran per kerätty litra. Lisäksi majoitus kyseisessä maalaistalossa oli aivan vitun kallista. Tein muistaakseni joku pari päivää töitä ja tienasin jotain 30mk. ;) Sen jälkeen kasvoi vitutus niin suureksi, että lähdin menemään.

naksu sanoi:
Mä olin joskus poimimassa mansikoita jossain landella. Mansikat meni jonkun poikkeuksen takia suoraan pakasteeseen, joten ne piti perata. Tuohan hidastaa sitä hommaa aivan mielettömästi, mutta kuitenkin maksettiin saman verran per kerätty litra. Lisäksi majoitus kyseisessä maalaistalossa oli aivan vitun kallista. Tein muistaakseni joku pari päivää töitä ja tienasin jotain 30mk. ;) Sen jälkeen kasvoi vitutus niin suureksi, että lähdin menemään.
Noi mansikanpoimimis-reissut on niitä elämää pahempia kokemuksia. Ongelma minun tapauksessa oli ettei ollut poimittavaa: pari tuntia poimittiin päivässä ja sitten piti lopettaa kun olivat raakoja tai ei menneet kaupaksi. Perkele. Maksettiin 45mk ylläpidosta per päivä. Nukuttiin liiterissä ja pestä piti pihakaivon letkulla. Ruuaksi oli perunavelliä ja muusia (huom. protskun määrä!) Äiti sanoi kotona että näytettiin veljen kanssa keskitysleiriltä tulleilta, vaatteet piti heittää roskiin. Onneksi tuohon aikaan ei lihoista välittänyt!

Terminator2 sanoi:
Ylikersantin ja Kersantin (sopimussotilaiden) palkka on jotain 1300 € kuussa. Eipä kovin hääppönen ole kuitenkaan. Valtion leipä on pitkä ja kapea.
Joo, mut siinä on ammatti,joka saa multa hatunnoston! *nostaa sitä hattua*

pouta sanoi:
Joop. Just kirjotin työsopimuksen. Kyseessä työmarkkinatuella tapahtuva työllistyminen. Saan 23e/päivä. Tuntipalkaksi tulee hieman alle 3e. Kyllä vituttaa.

Älä huoli. On myös korkeasti koulutettuja akateemisia työttömiä jotka maksavat kaikista pienimmästä ei-ansiosidonnaisesta peruspäivärahasta opintolainan lyhennyksiä ja korkoja pankille. Tämä jos mikä vaatii tietynlaisen reippaan huumorintajun omaksumista - eletäänhän tässä koko ajan toimeentulonormin alapuolella jonka kuitenkin laki teoriassa lupaa kaikille Suomen kansalaisille. :lol2:

pouta sanoi:
Saan 23e/päivä. Tuntipalkaksi tulee hieman alle 3e. Kyllä vituttaa. Mutta eipä oo parempia tarjouksia satanu. Lisäksi oon ollu jo pari kuukautta työttömänä, joten sama kai tuo. Vituttaa vaan kun ei ikinä löydy kunnon työtä vaan aina on tätä paskaa mistä ei ansaitse paljo mitään. Ei voinu edes kesätöitä luvata.
Eikö tuohon pitäisi saada vielä 8e ylläpitokorvaus? Sillähän eletään jo herroiksi :D

jp-84 sanoi:
Eikö tuohon pitäisi saada vielä 8e ylläpitokorvaus? Sillähän eletään jo herroiksi

Työllistämistyöt tarkoittaa samaa kuin osa-aikatyön palkka + asumistuki, joissakin tapauksissa näiden lisäksi vielä toimeentulotuki jos palkka on tarpeeksi pieni. Työaikaan ei lasketa työmatkoja vaikka niihin tuhrautuisi 2 tuntia päivässä, samoin ruokatunti on pidettävä varsinaisen työajan päälle.

Joku euro sinne tai tänne ei muuta sitä tosiasiaa että ns. työllistämistöissä tienaa korkeintaan toimeentulotuen verran. Samoin tuntipalkkaa laskiessa kannattaa huomioida että joku 7h päivässä voi olla todellisuudessa jopa 10h kun lasketaan työmatkat ja ruokatunti.

Toki ymmärsin että kommenttisi on huumoria mutta yritetään kuitenkin hahmottaa tuo kokonaisuus, eiks niin? Eli ihan varmasti kaikista paskin tuntipalkka kaikista tämän maan työpaikoista löytyy ns. työllistämistöistä. Usein tähän saa vielä lisätä ns. vitutuskäyrän piiriin sen että "työllistetyt" ovat ikään kuin alempaa kastia muihin työntekijöihin verrattuna. Kuitenkin työmäärä voi olla kaikilla mittareilla mitattuna suurempi kuin aikaansa kahvihuoneessa viettävillä viranhaltijoilla. :david:

Viime vuosituhannen lopulla olin myymälävartijana paikallisessa Prismassa. Työpäivät kuuden tunnin mittaisia, työtä kuutena päivänä viikossa. Tuntipalkka 35 markkaa ja pennit päälle. Iltakorvausta ei jostain syystä tunnettu, kuin ei myöskään lauantaikorvausta... Sunnuntaisin ei töitä saanut tehdä, koska se on niin kallista. Työnantajana toimi yksi Suomen suurimmista turvallisuusfirmoista. :david:

Tein ko. hommaa yhteensä vajaat kaksi kuukautta, jonka jälkeen vaihdoin paremmin palkattuihin hommiin... :piis:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom