Delgado
Base animal
- Ikä
- 40
Niin, no kyllähän se tietty vähän lohduttaa.Mut titteli on ainakin hieno. Eikö se ole opiskelussa se pääasia.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Niin, no kyllähän se tietty vähän lohduttaa.Mut titteli on ainakin hieno. Eikö se ole opiskelussa se pääasia.
No joo, kyllähän ne tulot siitä sitten kasvavat kun saa tohtorinpaperit ja jossain vaiheessa pääsee sitten kiipeämään ylemmäs akateemisella uralla. Jos parinkymmenen vuoden päästä saa professuurin vielä niin mikäs siinä porskutellessa sitten. Harmi vain, että juuri tässä vaiheessa elämää on perseestä kituuttaa vuosia pikkurahoilla, kun on jo perhe, tarvitaan isompi asunto, jossain vaiheessa ehkä auto jne jne.Mä ottaisin kyllä Delgadon hommat vaikka heti, ja tittelin. Molekyylibiologia ei ole ihan joka jampan hommaa. Tuskin rahantulo noin "pientä" on loputtomiin.
Eräs lääkäri kertoi mulle, että sen haave on olla roskakuski, koska niillä ei ole vastuuta ja saavat istuskella rauhassa päivät pitkät.
Suhteellista hyvinkin ajella liikenteessä sadantonnin pakkaaja - auto alla...Jokuhan voi sanoo ettei peruslekurin tarvi kun suuta vilkasta ja määrätä kalkkitabletti liimattavaksi otsaan
Älä nyt ala väittää, että paskakuskeilla vastuu painaa kun on niin painava auto.
Työstä pitäis aina saada kunnon korvaus ja tästä pitäis olla selkeet lait. Samat säännöt pitäis koskea kaikkia - myös esimerkiksi nuoria kesätyöläisiä. Kaikista työharjoitteluista pitäisi maksaa kunnon korvaukset. Joskus parikymppisenä jouduin karenssin takia menemään työharjoitteluun erääseen pieneen peltisepän pajaan. Poljin töihin joka aamu 15 kilometriä keskelle korpea ja illalla toiset mokomat takaisin. Koko paskasta sain vain työmarkkinatukea, 400 €/kuussa. Tein toisinaan ylitöitäkin muutaman euron korvausta vastaan. En ymmärrä, millä tavalla mun työni oli jotenkin vähempiarvoisempaa, kuin jonkun toisen. Jälkikäteen ajateltuna, mua nussiittiin tässä silmään ja pahasti. Koko järjestelmä perustuu näköjään edelleen samalle idealle, mille yhteiskunta on aina rakentunut: riistolle. No, lautakunnissa voidaan röyhistellä rusetteja ja taputella toisiaan selkään, kuinka pelastettiin nuori syrjäytymiseltä ja samalla autettiin pienyrittäjää - win win situation. Todellisuudessa tämä ei eroa mitenkään orjatyöstä.
No, lautakunnissa voidaan röyhistellä rusetteja ja taputella toisiaan selkään, kuinka pelastettiin nuori syrjäytymiseltä ja samalla autettiin pienyrittäjää - win win situation. Todellisuudessa tämä ei eroa mitenkään orjatyöstä.
Itellä oli kans tosi hauska juttu, kun olin eräässä kaupassa varastohommissa/hyllyttämässä/nakkikoneena kahdeksan kuukautta työharjoittelussa amitsun aikana..
Tulipas tästä ketjusta hyvä mieli, kun ilmeisesti jostain hommasta voi saada vielä paskempaa palkkaa, kuin mun duunistani. Muutama vuosi sitten meillä opiskelijat saivat tutkimusapulaisen kesätöistä 950 euroa kuussa apurahaa. Siitä sentään ei mennyt veroa, mutta olihan se silti aika pieni summa. Nyt valmistuneena filosofian maisterina ja molekyylibiologina mulle maksettaisiin noin 1600 euroa kuussa (apurahaa edelleen) väitöskirjatyöntekijänä, eli siis tutkimustyöstä laboratoriossa. Arvatkaa houkutteleeko? Parasta tässä on, että mulla ei kohta ole muuta vaihtoehtoa, kun ei töitä tunnu muualta saavan. Olisinpa tajunnut tämän yliopistotutkijoiden palkkausasian silloin typeränä lukiolaisena, olisin saattanut harkita uudestaan alavalintaani.
Ovathan nuo apurahat tietty meillä ikuisuusaihe, joista russutetaan ainakin jossain määrin, mutta käytännössä mun mahdollisuuteni neuvotella itselleni isommat liksat ovat aika kehnot. Ensin tulee argumentti, että 1600 euroa on laitoksen johtajien kanssa sovittu yhtenäinen linjaus stipendin (tai miksikä sitä kutsuvatkaan) suuruudesta, eikä yhdelle isomman rahan antaminen ole reilua ja blaa blaa. Jos siitä jatkaa vielä vaatimista, niin käy vain siten, että en pääse hommiin. Meitä molekyylibiologeja on siellä sata muuta jonossa, ja suurin osa tyytyy siihen pieneen korvaukseen. Tutkimusryhmistä ei todellakaan lopu tutkijat kesken, niillä on siellä varaa valita.Tutkija -nimikkeen kirjo on kyllä monipuolinen, ei voi muuta sanoa.
Liksa paranee heti jos tekee hommia ulospäin ja vaan vaatii päästä ylöspäin siinä tonttujen taitoa mittaavassa järjestelmässä ;) Mä sanoin että pakko lähteä muualle katteleen jos ei liksa nouse vastuuta vastaavalle tasolle kun asunnonostot ja kaikki edessä (tein 3kk. n. 2500 brutto) ja nyt brutto vaihtelee 3300-3800, ( 3300 sis n. 1 vierailuluento johonkin puljuun kuussa, toisinaan kuussa 2-3kin). Päivärahat jne. sitten nostaa kanssa jonkin verran jos pitää reissata tuolla maakunnissa. Tosin nyt mulla on vaativuustaso tapissa ennenku on hattu päässä, mutta meillä aika hyvin on junailtu noita kuvioita kun yhteisö on meidän alalla pieni...
Ovathan nuo apurahat tietty meillä ikuisuusaihe, joista russutetaan ainakin jossain määrin, mutta käytännössä mun mahdollisuuteni neuvotella itselleni isommat liksat ovat aika kehnot. Ensin tulee argumentti, että 1600 euroa on laitoksen johtajien kanssa sovittu yhtenäinen linjaus stipendin (tai miksikä sitä kutsuvatkaan) suuruudesta, eikä yhdelle isomman rahan antaminen ole reilua ja blaa blaa. Jos siitä jatkaa vielä vaatimista, niin käy vain siten, että en pääse hommiin. Meitä molekyylibiologeja on siellä sata muuta jonossa, ja suurin osa tyytyy siihen pieneen korvaukseen. Tutkimusryhmistä ei todellakaan lopu tutkijat kesken, niillä on siellä varaa valita.