Paskaa Sataa.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hdman
  • Aloitettu Aloitettu
ja missä viyun kylässä toi tapahtu?

Sanotaan nyt vaikka, että yhdessä Suomen lukuisista "VittuSaatana-MeniZetoristaKansipahvi"-paikkakunnista. En nyt halua mitenkään yleisluontoisesti mollata pikkupaikkakuntia, mutta kyllä se on fakta, että niissä on karmeinta tehdä näitä "kahvahommia"... Joskus saman poliisi-piirin alueeseen kuuluu tusina tuppukylää, ja silloin kun tilanne alkaa eskaloitua, voit olla varma, että virkavalta on toisessa päässä piiriä:evil: Tämä ei tietenkään ole poliisin vika, vaan päättäjien. Mutta aiheuttaa semmosen ilmiön, että mesoamiskynnys on HUOMATTAVASTI alempana, kun yleisesti tiedetään, että "täällä mitään kyttiä näy ainaka tuntiin". Tähän yhtälöön kun ynnätään se, että olet yksin ovella ja Esko Mänkki janoaa katu-uskottavuutta amisviiksi-veljeskunnassa, voi lopputulos olla tuhoisa. Lisäksi vielä se pointti, että KAIKKI tunnutaan ottavan henkilökohtaisesti. Kun poistat jotain liian humalatilan takia, kysytään että; "Mitä sul on mua vastaan??" Lisäksi on muitakin syitä, esim. se, että sama kuppila on voinut olla kylällä jo 50 vuotta, ja vasta vuosi sitten on havahduttu (monesti lupaviranomaisten painostuksesta) siihen, että täällä EHKÄ tarvitaan jotain "järkkäriä". No, reaktion voitte kuvitella, kun on vuosikausia saatu kantakuppilassa melskata vailla huolen häivää, ja yhtäkkiä ovella seisoo "virkaintoinen kloppi määräilemässä". Tiedän monia tällaisia paikkoja, joissa tilannetta ei sitten ikinä saada stabiloitumaan. parhaimmillaankin olotila on jonkunlainen "kauhun tasapaino". Mutta kuten alussa sanoin, kyse on omista valinnoista, ketään ei (tietääkseni) ole ovelle pakotettu. Ei minua ainakaan.:)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jaykay_

Jos oot joskus tapellu missään ketään vastaan niin sun on pakko tietää että on vaikka kuinka vitun iso tahansa jos 3 miestä tulee päälle joista yksi vielä yhtä iso kuin mitä itse on niin siinähän ei paljon tarvi alkaa mitään sankaria esittämään vaan ne keinot mitä käytettävissä on :D

Hetki sitten väkivaltaisesti käyttäytynyt jätkä astelee kohti ja uhkaa vetää turpaan, kyllä siinä jo voi ihan hyvällä omalla tunnolla hätävarjelua käyttää.

Ei näytä mun mielestä pahalta, vaan ainoastaan järkevältä. Tietysti voiman käytön tulee olla järkevällä tasolla. Tommosessa hässäkässä se tosin on vaikea pitää järkevällä tasolla.

Juu, ja kaveri vielä vakuuttaa, että nyt sulle käy vitun huonosti. Vähän kohtuutonta vaatia, että siinä pitäisi odottaa ja katsoa, että onkohan ne oikeesti tosissaan, jos niillä on vaan karu huumorintaju.
Toivotaan että Suomen laki tässä tapauksessa skulais.

Ja skulaamisella meinaan siis, että järkkäri ei saisi seuraamuksia,
ja nämä kolme sankaria saisivat.

Jos oot joskus tapellu missään ketään vastaan niin sun on pakko tietää että on vaikka kuinka vitun iso tahansa jos 3 miestä tulee päälle joista yksi vielä yhtä iso kuin mitä itse on niin siinähän ei paljon tarvi alkaa mitään sankaria esittämään vaan ne keinot mitä käytettävissä on :D

Tosi. Paskaahan tuo on ja känniset apinat on arvaamattomia. Paistoi ekasta viestistä hiukan sellanen "mä hakkasin ne kaikki" -asenne. Mut toivotaan parasta hdmanille, paskoja juttuja tollaset. Eikö pikkupaikkakunnalla ole mahdollista olla se kaikkien tuntema poke ja saada sitten apuja kun tilanne riistäytyy?

..ja en oo puolustelemassa, kusipäitä tuleekin vetää turpaan, mutta poken ammattiin kuuluu myös se vastuupuoli.

Olisi mielenkiintoista kuulla niiden 3 jätkän tarinat tapahtuneesta.
"Gorilla sanoi, että >sää ööt häirikkö, häivy!< "Mä siihen, että "miten niin" ja samantien tuli nyrkkiä naamaan. En ehtiny ees sanoa "auts!" kun jo mono seurasi perässä."

..ja en oo puolustelemassa, kusipäitä tuleekin vetää turpaan, mutta poken ammattiin kuuluu myös se vastuupuoli.
Toi "mutta" on siitä hauska sana, että se käytännössä kumoaa edellämainitun ja itse asia seuraa perässä. Vastuu kuuluu jokaiselle siitä, ettei käy riehumaan ja tappelemaan kuin tyhmä apina. Pitäisi sitä oikeasti tyhmemmänkin (olkoon sillä sitten vaikka ne kaksi kaveria) tajuta, että jos joku on palkattu pitämään järjestystä yllä ja siihen ei ainoastaan koulutettu vaan myös laillisesti oikeutettu, niin sille turpaan antaminen tai siltä turpaan ottaminen ei ole kovin hedelmällinen ratkaisu.

Eikö järkkärillä ole sitäpaitsi laajennettu tuo fyysinen koskemattomuus kuten vartijoilla ja poliiseilla? Jotenkin ihmetyttää toi poliisien reagointi, tuskin olis ollut ihan samalla tavalla liikkeellä jos olisivat kuulleet turpareissun osapuolena olleen 20vee samassa työssä olleen sinitakin. Jotenkin on aika julmetun vaikea kuvitella, että tulis minkäänlaista tuomiota sulle tosta hommasta: sä teit työsi, et enempää, siitäkin huolimatta, että osumaa tuli.

Toi "mutta" on siitä hauska sana, että se käytännössä kumoaa edellämainitun ja itse asia seuraa perässä. Vastuu kuuluu jokaiselle siitä, ettei käy riehumaan ja tappelemaan kuin tyhmä apina. Pitäisi sitä oikeasti tyhmemmänkin (olkoon sillä sitten vaikka ne kaksi kaveria) tajuta, että jos joku on palkattu pitämään järjestystä yllä ja siihen ei ainoastaan koulutettu vaan myös laillisesti oikeutettu, niin sille turpaan antaminen tai siltä turpaan ottaminen ei ole kovin hedelmällinen ratkaisu.

Eikö järkkärillä ole sitäpaitsi laajennettu tuo fyysinen koskemattomuus kuten vartijoilla ja poliiseilla? Jotenkin ihmetyttää toi poliisien reagointi, tuskin olis ollut ihan samalla tavalla liikkeellä jos olisivat kuulleet turpareissun osapuolena olleen 20vee samassa työssä olleen sinitakin. Jotenkin on aika julmetun vaikea kuvitella, että tulis minkäänlaista tuomiota sulle tosta hommasta: sä teit työsi, et enempää, siitäkin huolimatta, että osumaa tuli.

Eniten tässä itseäkin ihmetyttää poliisin suhtautuminen. Kuten sanoin, ensimmäinen kerta kun näin munaton alisuoritus kävi havaintooni. Sen verran sitä "koskemattomuutta" on laajennettu, että vartijan tai JV:n kanssa vääntämisestä saa helposti sakot nimikkeellä: järjestystä ylläpitävän henkilön vastustaminen. En tiedä sakon suuruuden määräytymisperiaatteita, mutta varsin tuntuvaksi summa voi nousta.Tiedän esim. yhden tapauksen, jossa ko. sakko oli n. 1300 €.

Tosi. Paskaahan tuo on ja känniset apinat on arvaamattomia. Paistoi ekasta viestistä hiukan sellanen "mä hakkasin ne kaikki" -asenne. Mut toivotaan parasta hdmanille, paskoja juttuja tollaset. Eikö pikkupaikkakunnalla ole mahdollista olla se kaikkien tuntema poke ja saada sitten apuja kun tilanne riistäytyy?

mä en tota asennetta kyllä huomannut.

PS. Kumpaa mieltä sä nyt olet? :david:

Onneks on kokoa siunaantunut enemmän kuin majavan verran. Järjestä en olisi varma.

Eniten tässä itseäkin ihmetyttää poliisin suhtautuminen. Kuten sanoin, ensimmäinen kerta kun näin munaton alisuoritus kävi havaintooni.

Tätä mä en oikeen ymmärrä. Poliisi tekee sitä työtä mikä niille on määrätty. Tässä tapauksessa jos susta on tehty rikosilmoitus pahoinpitelystä, niin tottakai sua kuulustellaan epäiltynä (minäs muunakaan, eikä ne nyt voi jättää oikeen kuulustelemattakaan). Se on sitten eri asia johtaako nuo kuulustelut muuta kuin syyttämättäjäöttämispäätökseen (toivottavasti eivät).

Paistoi ekasta viestistä hiukan sellanen "mä hakkasin ne kaikki" -asenne. Mut toivotaan parasta hdmanille, paskoja juttuja tollaset.
Ei paistanut mun silmään yhtään. Samaa mieltä olen toisen kirjoittamasi lauseen kanssa.

Korostaisin tässä sitä kolme vs. yksi tilannetta. Vaikka kyseessä on yksi iso ja vahva selväpäinen mies vastaan kolme känniääliötä, silti. 1 vs. 1 on asia erikseen, mutta jos toisella on miesylivoima, niin ymmärrän täysin munille potkaisemisen ja nenun lyttäämisen otsalla. Mun silmään on ollut käytössä tilanteeseen nähden mahd. lievät keinot. Ei ole sentäs matalalla potkulla pistetty polvea pillun päreiksi, ei tuikattu silmää rikki, ei isketty kurkkuun tms.

Ei muuta kuin voimia hdmanille ja hoida ittes kuntoon. Saakohan pokena pitää kypärää? Ei ole vitsi, tuli tuosta tapauksesta mieleen. Naurettavaahan se tavallaan olisi hikoilla joku ristikollinen lätkäkypärä tai täys prätkäkypärä päässä, mutta lisääntyisipähän pään suojaus reippaasti.

Aika ikävä tilanne kaiken kaikkiaan. Mutta keissi on tutkinnassa. Se, että olet epäillyn asemassa, ei tarkoita automaattisesti tuomiota. Olethan tehnyt jo ilmoituksen Sinuun kohdistuneesta pahoinpitelystä sekä järjestystä ylläpitävän henkilön vastustamisesta? Lääkärin lausuntohan arkistoista löytyy...

Mitä noihin hedareihin ja nivusiin täräyttämiseen tulee, niin ne täytyy perustella hätävarjelun mukaan, eivät mene enään voimankäytön piiriin. Kaasu sen sijaan menis siihen voimankäyttöön, noin niinku mutu-tuntumalla. Lain mukaan toiselle tuotettu kipu on aina lähtökohtaisesti pahoinpitelyä, tuottipa sitä kuka hyvänsä, mm. oikeuttamisperuste voi tehdä siihen poikkeuksen.

Ei ole kadehtittava tilanne. Merkillistä vaan tommonen käyttäytyminen, jos ensin uhotaan miesylivoimalla, sitten saadaan kärsään ja itketään virkavallalle. :( :down:

Tätä mä en oikeen ymmärrä. Poliisi tekee sitä työtä mikä niille on määrätty. Tässä tapauksessa jos susta on tehty rikosilmoitus pahoinpitelystä, niin tottakai sua kuulustellaan epäiltynä (minäs muunakaan, eikä ne nyt voi jättää oikeen kuulustelemattakaan). Se on sitten eri asia johtaako nuo kuulustelut muuta kuin syyttämättäjäöttämispäätökseen (toivottavasti eivät).

Tarkoitinkin alisuorituksella sitä, että känniset, vaahto suussa mesoavat jampat kuljetettiin KOTIIN. Ja tokihan itsekin tein ilmoituksen pahoinpitelystä paikan päällä.

hdman sanoi:
Eniten tässä itseäkin ihmetyttää poliisin suhtautuminen.
Poliisien toiminta pelipaikalla ei välttämättä ollut asiallista. No todellista tilannetta en tietenkään tiedä. Mutta jos sinusta on tehty rikosilmoitus niin ei se yksittäinen poliisi voi nauraa ilmoituksen tekijälle ja käskeä kotiin. Kyllä noi on tutkittava vaikka se tuntuisi kuinka naurettavalta. Toivottavasti kuitenkin asiat menee kuten pitää!

iivili sanoi:
Ei muuta kuin voimia hdmanille ja hoida ittes kuntoon. Saakohan pokena pitää kypärää? Ei ole vitsi, tuli tuosta tapauksesta mieleen. Naurettavaahan se tavallaan olisi hikoilla joku ristikollinen lätkäkypärä tai täys prätkäkypärä päässä, mutta lisääntyisipähän pään suojaus reippaasti.

tsekkaa lakiosiolta thread, jossa työnantaja oli kieltänyt viiltosuojahanskojen käytön :jahas:

Tarkoitinkin alisuorituksella sitä, että känniset, vaahto suussa mesoavat jampat kuljetettiin KOTIIN. Ja tokihan itsekin tein ilmoituksen pahoinpitelystä paikan päällä.

Ahaa, ymmärsin väärin. Näin on itsellekkin käynyt joskus ja se kyllä pistää sapettamaan :curs:

Kumpaa mieltä sä nyt olet? :david:
Arvasin, että rupee deividejä tulemaan. Hdman vaikuttaa asialliselta ja asiansa osaavalta pokelta :thumbs: . Varsinkin myöhempien viestien perusteella olen voinut muuttaa mielikuvaani. 3vs1 on aivan helvetin väärin. Itseään saa ja pitää puolustaa, mikään ammatti ei ole sen arvoinen, että turpaansa kannattaa ottaa. Ja se rikosilmoituksen tekeminen myös poken puolelta oli oikein. Eli siinä mielessä olen muuttanut asennettani.

Silti (ja tämä ei kumoa edellisiä lauseita, kuten Tupla-J kohta väittää) kuva, jonka sain aloituspostista toi mieleeni perus pikkukaupungin poken (ei hdman). Sellaisen kovajätkäpoken, joka pilaa muiden ammattitaitoisten mainetta ihannoimalla väkivaltaa ja olemalla ylpeä siitä, että hakkasi päälle tulijat. Tämäkään poke ei olisi soittanut poliiseja ensimmäisessä vaiheessa saati tehnyt rikosilmoitusta, vaan luottanut oman käden oikeuteen. Tähän pikkukaupungin pokeen verrattavissa ovat vartijat, jotka etsivät joka ilta actionia tai itsepuolustustreeneissä ne pellet, jotka kertovat olleensa matsaamassa viikonloppuna grillijonossa.

Tässä vielä alkuperäinen teksti, joka sai mut provosoitumaan hiukan ohi aiheen:
..junttaan polveni nyrkkinsä kanssa saapuvan lähimmäiseni nivusiin.. viimeistelen työn pukkaamalla otsani tämän nenukkiin.. koettaa vimmatusti vetää minua mattoon, mutta hänelle ei onnekseni ole siunaantunut kokoa kuin majavan verran, joten onnistun välttämään kaatumisen. Kulkusensa loukannut nenäkipuinen asiakas sen sijaan on piirun verran sinnikkäämpi ja joudun vielä annostelemaan hieman kaasua kasvoille, jolloin onnistun vihdoin linkoamaan hänet ja kaksi muuta oven ulkopuolelle..

Tässä vielä alkuperäinen teksti, joka sai mut provosoitumaan hiukan ohi aiheen:
Tuossahan hdman on vaan kertonut värikkäästi ja mukaansa tempaavasti illan tapahtumia.
Kyllä tässä alko taas itteä jo vituttaan tulevan viikonlopun ovivuorot laitakaupungin räkälässä...

Menee hieman:offtopic: mutta tuli mieleeni yksi tapaus piirivartija-ajalta, liittyy kuitenkin tähän hätävarjelu-teemaan...Tapahtui työkaverille. Joku känniporukka pyyhälsi piiri-auton perässä eräälle kohteena olevalle teollisuus- alueelle. Viikonloppuvuoroissa oli aivan tavanomaista, että nämä "teinibemariporukat" yrittivät häiriköidä parhaansa mukaan vartijoitten hommia.
Minkäänlaisia voimankäyttövälineitä ei ollut(pomo kieltänyt), varusteena oli vyössä vain pitkä Mag-Lite ja käsiraudat. Eräs "kulmakuntien kingi" oli ottanut juuri tämän kyseisen vartijan silmätikukseen, koska tällä oli tapana sanoa aika suorasukaisesti mitä mieltä oli toisen työn vaikeuttamisesta. Tällä kertaa riita äityi niin pahaksi, että karvanoppamies kävi kaivamassa pesäpallomailan autosta ja alkoi huitomaan. Vartija antoi pari varoitusta, ja kun sana ei mennyt perille, nasautti hän mailamiestä sillä ko. lampulla keskelle otsaa. Melko pahaa jälkeähän siitä tuli, ja käräjille mentiin. Hätävarjeluna meni kuitenkin, ja mailamies sai vielä mojovat sakot. Silloin hieman ihmettelin, koska ei olisi ollut kovin vaikeata peräytyä autoon ja poistua paikalta. Tällä tahdon vain sanoa, että noita päätöksiä on aika mahdoton ennustaa etukäteen. Jokainen tapaus on aina hieman erilainen, eikä Suomen oikeuslaitoksissa nojauduta niin paljoa ennakkotapauksiin.

Oon ite saanut työtilanteessa kerran aika pahasti turpaan.Oli viikonloppu ilta, narikkavuoro, joten mukana ei tieteenkään ollut rautoja tms.Siitä sitten hälytyksellä tappelun väliin jossa joku äijä oli lyönyt jotain muijaa ja sen jätkäkaveria.Henkilö sitten puhutteluun, ja sovittiin sen kanssa että hän lähtee kotiin.Kaikki meni hyvin kunnes hänen kaverinsa tulivat viereen huutamaan "vittu sä mihinkään lähe, vedä sitä ämmää turpaan, vedä jo" aluksi tää jätkä koitti sanoa kavereilleen " ei tässä mitään, mä lähen kotiin" ja kaverit vaan jatko yllyttämistä.Sitten tämä henkilö sai jonkun ihmeellisen raivokohtaukset "joo vittu mä mihinkään lähe!!" ja suoraan kämmenellä tohon"aatamin omenaan" (mitä tosin meillä naisilla ei ole..)Siitä sitten kun tokeni, huomasin et lätty lätisi taas muuallakin.Saatiin jätkä rautoihin, poliisien matkaan ja heti tietenkin ilmotus et syyte nostetaan.Lääkärissä paljastu et isku oli ollut aika kova, mikäli olisin tuolloin ollut pari vuotta vanhempi, rusto tuossa kurkun aluellaa olisi ollut jo sen verta kovempi että se olisi voinut helposti "särkyä".Pari päivää oltiin ilman ääntä ja syljettiin verta..Äänihuulet vaurioitui, yhä edelleen kun puhun, ääni vaan katoaa jonnekin, mutta siihen on jo tottunut.Syytettä ei loppujen lopuksi voitu nostaa, koska joku muu poke joka sai ko. henkilöltä muistoksi nyrkkiä oli suostunut RV menettelyyn.Jätkä sai kuitenkin erittäin mojovat sakot.Kyllähän sen jälkeen jännitti mennä tilanteisiin paljon enemmän kuin ennen, sitä kesti jopa aika kauan.

Vartijan hommissa oon aina pärjännyt puhumalla.Kehotuksilla ja käskyillä on pärjätty.Mutta humalaiset ihmiset ja huumeiden käyttäjät ovat sen verta arvaamatonta porukkaa ettei sitä koskaan tiedä mitä sieltä tulee vastaan.

Mun korvaan tää homma kuulostaa siltä, että jos on vähänkin silminnäkijähavaintoja jotka tukee aloituspostin kirjoittamaa tarinaa, niin nuo kolme sankaria saa melko varmasti itse tuomiot ja pokelle ei tule tästä mitään. Käsittääkseni kuitenkin laki lähtee siitä oletuksesta, että portsari huolehtii asiakkainen turvallisuudesta ja hänellä on sen puolesta oikeus ja velvollisuus käyttää voimakeinoja jos asiakkainen tai oma turvallisuus vaatii. Ja tuon kirjoituksen pohjalta ei mielestäni ole mitään epäselvyyksiä siitä etteikö voimakeinojen käyttö olisi perusteltua.

Tuosta tietenki voidaan keskustella oliko nuo kyseiset voimakeinot just parhaat mahdolliset, mutta en usko että tuota hirveästi tarvii selitellä jos pystyy osoittamaan että kaverit vedelleet ihan kunnolla turpaan ilman syytä. Jälkiviisaana tietenkin voi sanoa, että olisi kannattanut kaasuttaa kaverit heti tilaisuuden tullen ja sen verran perusteellisesti, ettei niistä ole enää panemaan vastaan ja ilmoittaa heti poliiseille, että he ovat syyllistyneet (törkeään?)pahoinpitelyyn ja tämä asia viedään eteenpäin.

Olipa tarina, ei muuta kun voimia aloittajalle ja toivottavasti kaikki käy hyvin.

On itselläkin ollut mielessä tuo jv-kortin suorittaminen. Ja jos tuon joskus suoritan, niin en varmasti kuuna päivänä mene yhdenkään tuppukylän rähinäkapakan ovelle yksinäni. Tuntuu olevan samanlainen meininki jokapuolella.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom