Paskaa Sataa.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hdman
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
On se mukava ammatti... Täälläkin yhtä - kahta käräjäistuntoo odotellessa. Kova jono on tapauksien käsittelyissä, puoli vuotta joutuu odottamaan tapauksen kuin tapauksen selvittämistä jos menee käräjille asti.

Tässä ammatissa saisi muuten tuhlattua satoja tuhansia euroja yhteiskunnan varoja jos ei olisi ikinä valmis sovittelemaan tapauksia, vaan aina mentäisiin käräjille. Suurin osa mikä menee käräjille, on syyttäjän oma päätös, vaikka tapaus olisi jo sovittu henkilökohtaisesti.

Tämän nyt voisi kysyä vaikka lakiosiolla mutta mihin mahdetaan vetää raja uhkailulle? (juu voisin kuuklettaa finlexistä). En vaan enää muista mitään rajoja kun mietein niitä tappouhkauksia joita kuuli kokoajan työssään. Onko se mahdollinen syytteen paikka jos uhkaa suutuspäissään tappaa? Ajatelkaa sitä ilmoitusten tulvaa jos jokainen poke tekisi ilmoituksen aina uhkauksesta. Korjatkaa joku parempi tietoinen, menen etsimään tietoa.

-edit
Eli eipä taitaisi mitään noista tulla.

Laiton uhkaus

Joka nostaa aseen toista vastaan tai muulla tavoin uhkaa toista rikoksella sellaisissa olosuhteissa, että uhatulla on perusteltu syy omasta tai toisen puolesta pelätä henkilökohtaisen turvallisuuden tai omaisuuden olevan vakavassa vaarassa, on tuomittava, jollei teosta muualla laissa säädetä ankarampaa rangaistusta, laittomasta uhkauksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

-edit2
Niin sanotaan vielä että suurin osa menisi varmaan ohi mutta tottakai jotkut ovat niin varteenotettavia että niistä saattaisi nuhteita tullakin uhkaajalle.

On se mukava ammatti... Täälläkin yhtä - kahta käräjäistuntoo odotellessa. Kova jono on tapauksien käsittelyissä, puoli vuotta joutuu odottamaan tapauksen kuin tapauksen selvittämistä jos menee käräjille asti.

Tässä ammatissa saisi muuten tuhlattua satoja tuhansia euroja yhteiskunnan varoja jos ei olisi ikinä valmis sovittelemaan tapauksia, vaan aina mentäisiin käräjille. Suurin osa mikä menee käräjille, on syyttäjän oma päätös, vaikka tapaus olisi jo sovittu henkilökohtaisesti.

-Jepjep.Itselläkin on pari keissiä vielä odottamassa. 3 viikkoa sitte piti olla yksi istunto, mutta nilkki kävi KAKSI päivää ennen istuntoa tekemään itse rikosilmoituksen. kyseinen sankari hyökkäsi kaverinsa kera mun työparin kimppuun(syystä joka on edelleen epäselvä).raudoitettiin tämä kaksikko ja nyt yllättäen se "muisti" että sitä on potkittu kiinnioton jälkeen...:curs:

Hemmetin mukavaa kuultavaa. Satutko tietämään saivatko sankarit sapiskaa valtion taholta ja entä tuliko sinulle mitään korvauksia säryistä? Kannattaa muuten olla silti aina varpaillaan kun ei sitä tiedä koska nämä saavat sankarifiiliksen saunassa lauantai-iltana kun olet töissä. Voivat vaikka tulla uhoamaan sisään saakka kun olet tiskin takaa kahvia hakemassa. Perkele. Että ihmiset oikeasti joutuvat tuollaista työtä tekemään. Itsellä ei kovin ikävä enää ole takaisin.

-Toisen osapuolen syytteet ovat vielä työn alla. mutta varmasti korvauksia tulen vaatimaan, ja myös saamaan.

Tähän asti olen ollut kohtuullisen tyytyväinen poliisien toimintaan meidän ovimiesten kanssa. Rähinäitsijät ovat saaneet suoraviivaisen tylyn vastauksen valitukseensa ja POIKKEUKSETTA kyydin "Sinisen miekan hotelliin". Mutta nyt on kyllä pakko sanoa että päin helvettiä hoiditte tämän keissin...Kotiin????Mitä vittua?

Oletitko poliisien, jotka eivät tapausta nähneet, hahmottavan täydellisesti tapahtumien kausaalisuhteet ja päättelevän nikkeknaterttonmaisen seikkaperäisesti taistojen kulun? Et maininnut, puhuivatko silminnäkijät paikanpäällä poliisille, mutta jos eivät, niin on aivan luonnollista, että kolmen kaverin sana on yhden sanaa vahvempi, olkoonkin, että olivat humalassa. Vaikka voi montaa palstalaista kalvaa syvältä, niin edes ovimiehiä ei kansan keskuudessa pidetä minään muiden ihmisten yläpuolella olevina oraakkeleina, joilta saa kyseenalaistomattoman totuuden jokaiseen kysymykseen.

Maanantaina sitten röntgeniin jonotettaessa puhelin pirahtaa. Soitto tulee poliisiasemalta ja minua käsketään saapumaan kuulusteluun. Saapuessani sovittuun aikaan paikalle, alkaa saarna "epäillyn oikeuksista ja velvollisuuksista". Keskeytän puhetulvan koska sana alkaa heti närästää. "Miten niin epäillyn?", kysyn lärvi sinimustana. Konstaapeli kertoo, että minua epäillään KOLMESTA PAHOINPITELYSTÄ. :wall: Mietin mielessäni, onko hätävarjelulaki lakkautettu, enkä ole saanut siitä tietoa... Vai eikö ko. laki kenties koskekaan järjestyksen valvojia? Onko meillä lain asettama velvoite olla kaikkien känniangstejaan purkavien nyrkkeilysäkkinä?? Kuvitelkaahan kahden sekunnin ajan että poliisia mysöttäisiin samalla tavalla. Voin kertoa, että kyyti olisi kylmää. Eikä tuska todellakaan lakkaisi putkan pahnoilla.Ehei. Kyllä noita episodeja on tullut nähtyä, kun joku YRITTÄÄ vastustella virkavaltaa. Päät kolisevat maijan kylkiin, ja patukka "lipsahtelee" milloin mihinkin.

Valitettavasti en löytänyt, en netistä enkä kaupunginkirjastosta, kumpi ryhmä, poliisit vai poket, on syyllistynyt useammin hätävarjelun liioitteluun tai yleisesti tarpeettoman koviin otteisiin, mutta valitettavan vahva stereotypia on, että jälkimmäinen porukka on tässä suhteessa keskimäärin aktiivisempi.

Luonnollisesti ymmärrän, että tuollaisen tapauksen välittömissä jälkimainingeissa olet ollut turhautunut ja pettynyt, mutta näin jälkikäteen voidaan todeta, että nimenomaan epäilemäsi hätävarjelulaki oli suojanasi tapauksessa. Ikävä tapaus, mutta oikeus voitti ja viranomaisten toimintahan on kaikesta päätellen ollut varsin asiallista.

Oletitko poliisien, jotka eivät tapausta nähneet, hahmottavan täydellisesti tapahtumien kausaalisuhteet ja päättelevän nikkeknaterttonmaisen seikkaperäisesti taistojen kulun?

No se on sellanen juttu että kestat ei rupea pitämään mitään huutoäänestystä siinä kadulla vaan vievät yleensä poke vs humalainen tilanteessa sen humalaisen putkaan selviämään ja voi sitten aamulla humalainen tehdä rikosilmotusta tms kun selviää.

Nyt vasta luin tämän ketjun.

HDmanille myöhäinen "osanottoni" tapahtuman johdosta. Itse en ole ovimiehen hommia tehnyt, joten en osaa samaistua. Mutta vihaksi laittoi HDmanin puolesta.
Itse opin ketjusta paljonkin. Nuorempana suhtauduin ovimiehiin vähän samalla tavalla, kuin nämä kolme sankaria. Olen siis saanut ovella osumaa ja olen ollut antamassa ovimiehelle turpaan. Olen nuorempana väheksynyt kyseistä ammattia, mutta onneksi olen nykyään ainakin vähän viisaampi. Haluan pyytää anteeksi kaikilta ovimiehiltä, vaikka minulla on ollut ongelmia vain muutaman kanssa. Näistäkin on jo aikaa paljon...

Toivottavasti en saa kaikkien teidän ammatin harjoittajien vihoja päälleni. En siis missään nimessä ajattele enään samoin, kuin aikanaan.

Tsemppiä kaikille teille, teette hyvää duunia. Tuotte turvallisuuden tunnetta illanviettoon.

Hyvä että oikeus voitti! :rock:

Itsellä ei koskaan oo ollut ongelmia ovimiesten kanssa, (en ole riidanhaastajatyyppiäkään) eikä tulisi mieleenikään alkaa väittää vastaan kun poke tuleee sanomaan että ootkohan ottanu yhden liikaa... Aina oon lähteny sovinnolla ulos. Eikö se nyt ole jo merki siitä että OIKEESTI kannattaa lähtee kotiin jos nuokkuu ja sammuu pöytään :zzzz:. Miks joidenki pitää jankuttaa "en mä oo yhtään kännissä"..? Ei maksavia asiakkaita huvikseen heitetä ulos ravintolasta. Eikä portsarit varmaan huvikseen riitaa haasta, usein oon reilustikin isompi kuin poket itse... siks en millään usko väitettä että pokeiksi haluavat ovat aggressiivisia ja kyykytyshaluisia.

Hyvin pieni joukko (ehkä juuri hommansa aloittaneet nuoremmat tyypit) saattaa turhaan vittuilla pois taluttaessa, mut kai jokainen hyvä portsari tajuaa, että jos asiakas omin jaloin poistuu ulos, ei ole mitään syytä pitkittää juttua/väitellä/todistaa pätevyyttään turhanpäiväisellä vittuilulla...

Hyvä että portsareita on ovilla. Pitävät paskasakin ulkona :thumbs:. 99% on varmasti oikeudenmukaisia ja asiallisia. :worship:

Eikö se nyt ole jo merki siitä että OIKEESTI kannattaa lähtee kotiin jos nuokkuu ja sammuu pöytään . Miks joidenki pitää jankuttaa "en mä oo yhtään kännissä"..?

Ai katsos poke tuli herättään, kiitoksia vaan olikin rankka työviikko kun vetelin 15 tuntista päivää ydinvoimalatyömaalla.. jaa että ihan ulos pitäs mennä? Jaa no ei kai siinä sitten mitään..

Sitten meneekin koko lopuilta päivystäessä kyseisen ravintellin edessä kunnes loppu kaveriporukka pääsee sieltä ulos jotta pääsee yöks jonnekin muualle kun katuojaan.

Ai katsos poke tuli herättään, kiitoksia vaan olikin rankka työviikko kun vetelin 15 tuntista päivää ydinvoimalatyömaalla.. jaa että ihan ulos pitäs mennä? Jaa no ei kai siinä sitten mitään..

Sitten meneekin koko lopuilta päivystäessä kyseisen ravintellin edessä kunnes loppu kaveriporukka pääsee sieltä ulos jotta pääsee yöks jonnekin muualle kun katuojaan.
No just, eiköhän se poke tajua heti ku suus avaat et missä kunnossa olet.
Ja ei kait se baari ole nukkumapaikaksi tarkoitettu muutenkaan, vaikka oli tehny duunia kellon ympäri :david:

Ihan turhaa pilkun viilamista taas...

No just, eiköhän se poke tajua heti ku suus avaat et missä kunnossa olet.
Ja ei kait se baari ole nukkumapaikaksi tarkoitettu muutenkaan, vaikka oli tehny duunia kellon ympäri :david:
Ei, ei tajua. Tuskin baariin tarkoituksella on menty nukkumaan. Tuskin varusmieskään tarkoituksella nukahtaa ulos muotoon seisoalteen. Pääsylippukin on kumminkin sisälle baariin ostettu.

Ei, ei tajua. Tuskin baariin tarkoituksella on menty nukkumaan. Tuskin varusmieskään tarkoituksella nukahtaa ulos muotoon seisoalteen. Pääsylippukin on kumminkin sisälle baariin ostettu.

Syystä välittämättä aivan oikein että heitetään ulos jos baarissa nukahtaa.

Ravintola nyt ei vaan ole se paikka mihin mennään nukkumaan. Ei tee hirveän hyvää ravintolan yleisilmeelle jos asiakkaita nukkuu pöydissä, sekä mitähän mahtaa sanoa alkoholitarkastaja tähän asiaan? Ihan itsestäänselvyys jos ei hereillä pysytä, lähetään raittiiseen ilmaan ja seuraavana päivänä uudestaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom