Parisuhde ja painonvaihtelut

Drunken Master sanoi:
Nöin tulee käymään ennenmin tai myöhemmin. Naisen treenailut ovat vain aikalisä. Pitkäaikainen seksuaalisesti kiintoisa suhde on mahdottomuus.

Aasian kulttuureissa esiintyy mallia, jossa ei enää 40 vuotiaiden naisten oleta mitenkään välttämättä harrastavan seksiä miestensä kanssa ja voivat rauhassa supsahtaa.

Vaimot sitten sallivat miehelle nuoremman rakastajattaren suhteen jatkumisen ja perheen koossa pysymisen takia. Aasiassa ollaan tavallaan paljon suorempia näissä asioissa eikä kukaan kuvittelekkaan, että vanhempi nainen voisi tarjota enää sitä samaa mitä nuorempana.
:jaahas:
No mitäs ihmettä tämä nyt on kun koko parisuhde ja seksielämä tuntuu olevan vain ja ainoastaan naisen kiloista ja ulkonäöstä kiinni? Mitäs kun nainen on 40+ ja elää oikein seksielämänsä parasta aikaa (kuten monet monet ovat kertoneet)?? Pitääkö pistää oma seksielämä hyllylle vaikka kuinka tuntisi itsensä seksikkääksi ja kuinka panettaisi, ja antaa muutaman rypyn ja muutaman "liikakilon" (= ei enää teinipylly) vaikuttaa niin paljon että käskee ukon mennä teinityttöjä/parikymppisiä naiskentelemaan? Anna mun jo kaikki kestää :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Trinity, jep jep. Puhumattakaan siitä, että Drunken Master onnistuneesti sivuuttaa sen, että vähintään yhtä monessa tapauksessa se lihoja ja lössähtäjä onkin mies - noinkohan noissa Aasian kulttuureissa sallitaan sitten vastaavasti naisille nuoret, viriilit ja kiinteäpeppuiset rattopojat, kun oma ukko ei enää kiihota (ja/tai jaksa)...?

Gillyanne sanoi:
Eikös se stereotypia muuten mene niin, että miehet lihovat yhteenmuuton myötä ja naiset sen ensimmäisen lapsen jälkeen...?

Kyllä se vaan taitaa pitää paikkansa useimpien kohdalla. Mutta ei kaikkien. Onnittelut niille jotka ovat niitä harvoja poikkeuksia.

Gillyanne sanoi:
noinkohan noissa Aasian kulttuureissa sallitaan sitten vastaavasti naisille nuoret, viriilit ja kiinteäpeppuiset rattopojat, kun oma ukko ei enää kiihota (ja/tai jaksa)...?

Ei suinkaan, koska se ei kuulu niihin kulttuureihin.

Gillyanne sanoi:
Trinity, jep jep. Puhumattakaan siitä, että Drunken Master onnistuneesti sivuuttaa sen, että vähintään yhtä monessa tapauksessa se lihoja ja lössähtäjä onkin mies - noinkohan noissa Aasian kulttuureissa sallitaan sitten vastaavasti naisille nuoret, viriilit ja kiinteäpeppuiset rattopojat, kun oma ukko ei enää kiihota (ja/tai jaksa)...?
Niinpä. Tahtoo näkyä melko paljon katukuvassa sellaisia miehiä, jotka ei varmasti näe omaa vehjettänsä muuta kuin peilistä.
Enemmän minä olen nähnyt 40-60 vuotiaita lihavia miehiä kuin naisia. Ja yli seitenkymppisissä nyt ei ole lihavia paljo olenkaan, kun ne ovat kuolleet aikaisemmin ylipainon aiheuttamiin sairauksiin.

Mä toivoisin itse että suhteessa puhuttaisiin useammin ja suorempaan asioista kun tähän astisissa suhteissa on ollut tapana. Ja nimenomaan ennenkuin pienestä asiasta kasvaa liian iso ongelma, jota on jo lähes mahdotonta ratkaista. Jos joku asia ei miellytä tai häiritsee niin tottakai siitä pitäisi voida puhua eikä samantien näyttää ovea.
I totally agree, mutta se tuntuu olevan jotenkin ongelmallista kummallakin sukupuolella. Ehkä se sitten on vaan tätä Suomalaista ajatusmaailmaa.

Gillyanne sanoi:

Kyseessä on myös aasialaisten naisten ajattelutapa johon kuuluu ettei enää lapset hankittua ja kummankin vanhennuttua seksillä ei ole enää paljoa merkitystä suhteessa. Talous ja perhe on se mikä merkkaa. Naiset tietävät etteivät voi viedä kilpailussa voittoa nuorempien naisten kanssa seksin suhteen, joten sitä katsotaan vähän sormien läpi miehen seikkailuja niin kauan kuin suvun tulevaisuus ei ole uhattuna (esimerkiksi mies aikoisi perustaa uuden perheen).

Kyllä se mies tietty rupsahtaa yhtähyvin ja epäilemättä rattopoikin niille vanhemmille naisille löytyy jos niitä nainen kaipaa. En tiedä sallittavuudesta kun näin päin se on niin paljon harvinaisempaa. Mutta kaksinaismoralismia siellä niin kuin kaikkialla. Miehille sallitaan syrjähypyt tai suhteen ulkopuoliset suhteet helpommin.

Muutama vuosi sitten, kun paino nousi useammankin kilon kuukauden aikana masennuksen seurauksena, oli itsetuntoni niin ja näin. Silloinen mieheni (noh...poikahan se oli) alkoi piilohuomauttelulla musertaa itsetuntoani ihan nollille ns. ylimääräisistä kiloista. Suhde päättyi, mutta vieläkin olen arka ottamaan vastaan kritiikkiä vartalostani/painosta. Enkä myöskään pysty kuvittelemaan seurustelua hoikkarakenteisen miehen kanssa (joka exäni oli), kun itse olen normaalipainoinen tai pikemminkin isontumaan- kuin pienentymäänpäin :D

Jonna83 sanoi:
Muutama vuosi sitten, kun paino nousi useammankin kilon kuukauden aikana masennuksen seurauksena, oli itsetuntoni niin ja näin. Silloinen mieheni (noh...poikahan se oli) alkoi piilohuomauttelulla musertaa itsetuntoani ihan nollille ns. ylimääräisistä kiloista. Suhde päättyi, mutta vieläkin olen arka ottamaan vastaan kritiikkiä vartalostani/painosta. Enkä myöskään pysty kuvittelemaan seurustelua hoikkarakenteisen miehen kanssa (joka exäni oli), kun itse olen normaalipainoinen tai pikemminkin isontumaan- kuin pienentymäänpäin :D
No se tyyppi ei tule olemaan kenenkään kanssa pitkään.
Henkinen pahoinpitely on kyllä ikävää; jää arvet pitkäksi aikaa.
Edittiä: tämä on kyllä todella mielenkiintoinen keskusteluaihe, varsinkin kun täällä tuntuu olevan melko fiksua porukkaa suurin osa.

No mitäs ihmettä tämä nyt on kun koko parisuhde ja seksielämä tuntuu olevan vain ja ainoastaan naisen kiloista ja ulkonäöstä kiinni? Mitäs kun nainen on 40+ ja elää oikein seksielämänsä parasta aikaa (kuten monet monet ovat kertoneet)?? Pitääkö pistää oma seksielämä hyllylle vaikka kuinka tuntisi itsensä seksikkääksi ja kuinka panettaisi, ja antaa muutaman rypyn ja muutaman "liikakilon" (= ei enää teinipylly) vaikuttaa niin paljon että käskee ukon mennä teinityttöjä/parikymppisiä naiskentelemaan? Anna mun jo kaikki kestää

Trinity jos vielä keksisi tuohon ratkaisun? Nyt jo alkaa ikä näkyä. Ei voi jyystää koko yötä, kun jokunen kersa, liikkumattomuus ja huono ruokavalio on naisesta tehneet selvän. Onneksi kersat pitää huolen ettei niitä "romanttisia iltoja" ole liian monta viikossa :-)

Se 16vee thaityttö saa vielä miehen tuntemaan itsensä nuoreksi :-)

Ruger, nuori sovinisti

Miksi se, että mies kiihottuu visuaalisista ärsykkeistä, täytyy ottaa suhteessa huomioon, mutta ei sitä, että nainen kiihottuu kotitöitä tekevästä miehestä?

Miksi miehen seksuaalisuus on tärkeämpää kuin naisen? (vrt. aasialaiset naiset, joiden ei "tarvitse" harrastaa seksiä 40-vuoden jälkeen, kunhan päästää miehen vieraisiin...)

Millaisten naisten kanssa pakkiksen miehet oikein seukkaavat, jos naisystävät oikeasti tulevat vaatimaan taistele tai pakene- reaktion aiheuttavia parisuhdekeskusteluita, joissa mies on aina väärässä? Minun kokemukseni mukaan parisuhdekeskustelut menevät niin, että toinen ottaa jonkin asian puheeksi, ja sitten siitä puhutaan, ja joko tehdään jommankumman mielen mukaan, tai kompromissi, tai jätetään hautumaan. Ei minulla ainakaan ole mitään intoa käydä parisuhdekeskusteluita, elleivät käytännön asiat sitä vaadi.

Tuttavapiirissäni taitaa muuten olla aika 50-50 tämä repsahtamissuhde -puolet on pysyneet kuosissa, puolet ei. Repsahtaneille on ominaista se, että eivätpä ne heidän miehensäkään enää kuosissa ole -jos ovat koskaan olleetkaan.

Miesten lihomisesta: normaalipainon rajoissa tapahtuva painonvaihtelu ei minua haittaa -tosin jatkuville bulkki-kiristelykausille kyllä pudistelisin päätäni, koska en pidä isoja jatkuvia painonvaihteluita terveellisenä.

Trinity sanoi:
Mitäs kun nainen on 40+ ja elää oikein seksielämänsä parasta aikaa (kuten monet monet ovat kertoneet)?? Pitääkö pistää oma seksielämä hyllylle vaikka kuinka tuntisi itsensä seksikkääksi ja kuinka panettaisi, ja antaa muutaman rypyn ja muutaman "liikakilon" (= ei enää teinipylly) vaikuttaa niin paljon että käskee ukon mennä teinityttöjä/parikymppisiä naiskentelemaan? Anna mun jo kaikki kestää :D
Kymmenen vuotta sitten olisin ehdottomasti ollut sillä kannalla, että nelikymppiset naiset naiskentelisivat sivutöinään nuoria uroita :) Mutta nyt kun itellä alkaa 40 olla lähempänä kuin 20, niin ei vitussa! Kun en minä saanut kakskymppisenä niin sietävät olla sitten 40v akatkin ilman! Pitäkää tunkkinne prkl!

Reinis sanoi:
Millaisten naisten kanssa pakkiksen miehet oikein seukkaavat, jos naisystävät oikeasti tulevat vaatimaan taistele tai pakene- reaktion aiheuttavia parisuhdekeskusteluita, joissa mies on aina väärässä?
Ailahtelevaisten, kuun vaiheen, sun muiden hormonaalisten muutosten mukaan luonnettaan totaalisesti muuttavien naisten kanssa. Onko niitä muitakin?

Ihannetilanteessa molemmat voivat harrastaa liikuntaa siihen asti kunnes vanhuus tekee tehtävänsä ja alkaa tulla kaikenlaista remppaa. On kuitenkin mahdollista olla ns. teräsvaari tai teräsmummo vielä 70-vuotiaana jos ei ole tullut vakavia sairauksia.

Sitä on vaikea ymmärtää jos parhaassa työiässä oleva pariskunta antaa itsensä rupsahtaa. Tai että vain toinen jatkaa terveydestään huolehtimista ja toinen lopettaa kaiken liikunnan.

Jos minulta kysytään niin mielummin ottaisin elämänkumppaniksi säännöllisesti liikuntaa harrastavan hieman ylipainoisen naisen kuin sellaisen henkilön joka vetää posket lommolla tupakkaa, on laiha muttei harrasta mitään liikuntaa. Nämä kahvi-tupakka-dieetillä olevat ihmiset kun tuppaavat muutenkin olemaan täysin pihalla ruokavaliosta. Ei sellaisesta saisi hyvää äitiä lapsille, ei sitten millään. :)

EDIT: Huomasin juuri että keskusteluun oli vedetty ässänä hihasta seksiin liittyvät dimensiot. Olen kokenut asian tähän asti sillä tavalla että kaikista viehättävimpiä ovat sopivasti muodokkaat, liikuntaa harrastavat naiset. Heidät löytää sieltä taistelunorsun ja ikuisella kahvidieetillä olevan luuviulun välimaastosta. Kaikista paras todennäköisyys nähdä näitä amatsooneja on tietenkin salilla.

D.Yates sanoi:
Ailahtelevaisten, kuun vaiheen, sun muiden hormonaalisten muutosten mukaan luonnettaan totaalisesti muuttavien naisten kanssa. Onko niitä muitakin?

Kummallista, että minä en tunne yhtään tuollaista naista. Tunnen yhden, joka tuittuilee jatkuvasti, mutta hän on ilmeisesti perusluonteeltaan itsehillintäkyvytön. Muilla kuun vaiheet tai hormonit eivät vaikuta muuten kuin siten, että täytyy muistaa tuoda tamponeja kaupasta.

Henk.koht. näkemykseni on, että valtaosa PMS-oireista tai muista hormonaalisista syistä kiukuttelevista naisista vain hakee jotain syytä käyttytyä typerästi ja lapsellisesti. Voin uskoa, että hormonit saattavat aiheuttaa ärtymystä, mutta kyllä aikuisen ihmisen pitää pystyä käytöksensä hillitsemään, oli kiukun syy mikä hyvänsä. Ja VARSINKIN jos tietää, että kiukuttaa vain hormonien takia, olisi sitäkin enemmän syytä hillitä itsensä, ettei tarvitsisi jälkeenpäin hävetä, kun on riehunut turhasta...

EDIT: Tietysti valtaosa ystävistäni on melkein yhtä hirveitä feminatseja kuin minäkin, joita ei kiinnosta olla kotiäitinä eikä varsinkaan miehen elätettävänä -kun joku totesi, että sellaisiksi naiset parisuhteessa muuttuvat. (itseäni kyllä muuten saattaisi kotiäitiys kiehtoa, mutta taloudelliset näkökohdat...enkä tiedä, miten sitä lopulta jaksaisi olla koko ajan vain lasten kanssa.)

Jonna83 sanoi:

Mutta kaatuiko se suhde niihin kiloihin vai siihen, että koko Jonna muuttui masennuksen seurauksena kuin toiseksi ihmiseksi sekä fyysisesti että henkisesti? Nuorelta pojalta (ja monelta vanhemmaltakin pojalta) loppuvat tuollaisessa tilanteessa helposti "eväät" muutoksen ymmärtämiseen.

Elämässä tapahtuu aina kaikenlaista ikävää, mutta sun ei silti kannattaisi jättää hoikkarakenteisia miehiä kokonaan pois listalta. Monet laihat pojat näyttävät tuntevat seksuaalista mielenkiintoa huomattavan pyöreitä tyttöjä kohtaan. Ja mikäs siinä, tällöinhän pariskunta on keskimäärin normaalipainoinen. (Itsellä toimii sama sääntö käänteisesti.) Laihan pojan kanssa parisuhteessa sinulla olisi siis todennäköisesti enemmän "kasvun varaa". :D

Drunken Master sanoi:
Aasian kulttuureissa esiintyy mallia, jossa ei enää 40 vuotiaiden naisten oleta mitenkään välttämättä harrastavan seksiä miestensä kanssa ja voivat rauhassa supsahtaa.
....
Aasiassa ollaan tavallaan paljon suorempia näissä asioissa eikä kukaan kuvittelekkaan, että vanhempi nainen voisi tarjota enää sitä samaa mitä nuorempana.

Mä en tiedä miten teillä siellä Aasiassa kungfu-piireissä on asia ymmärretty, mutta meillä Suomessa on silleen, että kyllä se 40+ piparikin voi olla oikein makoisaa ja innokasta. Itse asiassa mä olisin laajojen tieteellisten tutkimusten valossa päätymässä siihen, että
a) Nainen voi vanhempana tarjota parempaa kuin tarjosi nuorempana
b) Vanhempi nainen voi tarjota huomattavasti parempaa kuin pissis

Esteettisesti nuoren naisen vartalo on tietysti yleensä kauniimpi, mutta nyt puhutaankin itse asiasta!

("Itse asia" viitatkoon piparin lisäksi myös parisuhteen henkiseen puoleen. :D )

reinhardt sanoi:
Miksi miehen seksuaalisuus on tärkeämpää kuin naisen?

Tuskin se objektiivisesti katsoen on. Jokainenhan päättää itse, miten tärkeä asia seksuaalisuus hänelle on. Äkkivilkaisulta näyttäisi, että miehille seksi on yleensä tärkeämpi asia kuin naisille. Mies haluaa piparia. Nainen voi tyytyä elämään (tyytyväisenä) melko epäseksuaalistakin elämään ja suuntautua vaikkapa kokopäiväiseen äidinrooliin.

Usein mies ja nainen voivat parisuhteen aikana olla eri vaiheissa seksuaalisen aktiivisuutensa suhteen. Esim. nuorehko viriili aviomies haluaa piparia päivittäin tai ainakin viikoittain, mutta tuoretta äitiä ei jaksa paljon kiinnostaa. Sama äitihahmo saattaa kuitenkin vielä 40+ iässä olla täydessä pelikunnossa ja -innossa, kun lapset ovat lentäneet pesästä ja kaljamahainen äijä on vaihdettu sinkkuelämään.

reino sanoi:
Esim. nuorehko viriili aviomies haluaa piparia päivittäin tai ainakin viikoittain, mutta tuoretta äitiä ei jaksa paljon kiinnostaa. Sama äitihahmo saattaa kuitenkin vielä 40+ iässä olla täydessä pelikunnossa ja -innossa, kun lapset ovat lentäneet pesästä ja kaljamahainen äijä on vaihdettu sinkkuelämään.

Hetkinen, tarkoittaako nuorehko viriili samaa kuin nuori ja laiha? Entä tarkoittaako tuore äiti samaa kuin synnytyksestä rupsahtanut? Onko nelikymppäri pelikunnossa oleva sama kuin keski-ikäinen ja laiha?

Voisitko tarkentaa? Kirjoituksestasi saa sellaisen kuvan että vain laihat ovat seksuaalisesti kilpailukykyisiä! :kuola:

Selkeästi ylipainoinen ei hivele silmää. Muuten mua ei isommin kiinnosta noin niinkuin kilon päälle toisen paino. X oli 178/75.

protsku sanoi:
Hetkinen, tarkoittaako nuorehko viriili samaa kuin nuori ja laiha? Entä tarkoittaako tuore äiti samaa kuin synnytyksestä rupsahtanut? Onko nelikymppäri pelikunnossa oleva sama kuin keski-ikäinen ja laiha?

Voisitko tarkentaa? Kirjoituksestasi saa sellaisen kuvan että vain laihat ovat seksuaalisesti kilpailukykyisiä! :kuola:

No minun omissa silmissäni asia on juuri näin, mutta kuten tiedämme, kauneus ja seksikkyys on katsojan silmässä. Täälläkin moni vähärasvainen punttipoika on aivan julkisesti tunnustanut kiihottuvansa "muodokkaista" naisista.

Usein henkinen ja fyysinen vireystila kulkee käsi kädessä painonvaihteluiden kanssa. Voin esim. omalta kohdaltani sanoa, että silloin kun läskiä oli 10 kiloa enemmän nykytilaan verrattuna, ei jaksanut oikein innostua mistään. Edes pipari ei kiinnostanut kuin pari kertaa viikossa.

Vaatimattoman elämänkokemukseni perusteella sanoisin että seksi / seksikkyys on paljolti korvien välissä oleva juttu.. Elämän varrella on tullut tavattua naisia, jotka eivät välttämättä ole niitä kauneimpia, mutta joista huokuu joku kumma/villi seksikkyys. Ei se fyysinen kauneus, vähärasvainen sportti kroppa aina ole laadun tae tuolla makuuhuoneen puolella. Sekin on jännä homma, että kun ikää tulee lisää (itellä 40 kybät huulilla) niin alkaa se 30-40 vuotias nainen näkymään omissa silmissä kaikista houkuttelevimmalta. Alta parikymppisellä voi olla pelkällä silmällä katottuna siistein body, mutta jotenkin sitä ei voi enää välttyä ajatukselta että "on se kakara". Sorry, en tarkoita loukata alle parikymppisiä, mutta tämmöistä voi pälkähtää neljäkymppisen päässä. Saapa nähä mikä on tilanne 10 v. päästä? Että 50 v. nainen olisi houkuttelevin juttu? Ei helevata! :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom