Parisuhde ja painonvaihtelut

mutta se persoona johon aikoinaan rakastui pysyy samana.
Katotaanpa ne faktat uudestaan. Ei helvetissä ihminen pysy samana koko parisuhteen ajan ja nyt tarkoitan esim 5 vuoden suhdetta. Kuitenkaan muuttuva persoona ei ole aina välttämättä pahasta, tai vastaavasti hyvästä.

Itse ajattelen, että jos minulla on halua pitää itsestäni huolta niin toivon myös sitä elämänkumppaniltani. Muutama lisäkilo jommallekummalle ei kuitenkaan ole parisuhteen kaatava asia. Sitten jos alkaa tuntumaan, että kumppani alkaa rupsahtaan yli niin ei kai se voi olla vaikeaa pyytää sitä mukaan sinne iltalenkille/ salille ennen kuin on jo antamassa monoa?
Ilmeisesti joillakin on ajatuksena ja päämääränä pelkkä piparin saanti, toisen tunteista välittämättä. Nyt ymmärrän minkälaisten miesten takia maailmaan putkahtaa rekkalesbofemakoita.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ekimies sanoi:
"nyt keskustellaan; missä tilassa meidän suhde on ja miltä susta tuntuu?!!??"
"No nyt kun tulit kysymään tuollaista, niin alkoi heti ahdistamaan, koska tiedän että tästä tulee pitkä ja tuskallinen kuulustelu". :evil:

ace-oo- sanoi:
Joo sama vika.
Yksi kokemus muistui noista nettideittailuista. Yhden naisen kanssa aikani kirjoittelin, ja sitten tulihan siinä soiteltuakin muutamia tunteja. Naikkonen oli antanut itsestään sellaisen kuvan, että pitää itsestään huolta, käy salilla, lenkillä yms. Oltiin sitten sovittu treffit, ja treffejä edeltävänä iltana hän sitten juuri ennenkuin sulkee puhelimen sanoo, että on ylipainoa suht paljon, johtuen kilpisrauhasten vajaatoiminnasta.

Minussa ei ollut miestä sanoa puhelimessa "ai no sitten en lähekkään", vaan valehtelin, että ei se haittakaan yms. Sitten lähetin tekstarin perään, jossa kieltäydyin treffeistä kierrellen ja kaarrellen . Hävetti aivan saatanasti. Hävettää vieläkin.
Ylipaino ei ollut minun jänistämisen tärkein kriteeri, vaan olen lukenut jostain, että siihen sisältyy eräitä ei niin kivoja psyykkisiä ominaisuuksia (väsymys, saamattomuus yms) Näiden asioiden combo sitten sai minut perääntymään treffeistä.
Tiedän, että hän ei sille mitään voi, mutta... olen vain THE :david: , joka vituttaa.

No eipä ollut siinä tytsyssä naista ilmoittaa vähän aikaisemmin runsaasta ylipainostaan. Ei se varmaan kenellekään ole epäselvää että monille ihmisille runsas ylipaino voi olla kynnyskysymys treffailun edistymiseen. Sääliksihän tuollanen toki käy, kun yrittää "päästä" treffeille mutta kaikki meneekin vituiksi oman painon tähden. Mutta shit happens.

Tuollanen on nettideittailussa kaikkein eniten perseestä, että aluksi antaa itsestään aivan erilaisen kuvan mitä oikeasti on, vaikka totuus kuitenkin käy ilmi jossain vaiheessa. Mullekin on käynyt noin: Naikkonen suorastaan kehui kuinka hän käy lenkillä, salilla jne. Kaiken huippu oli se, että tyyppi vielä lähetti kuvansa, jossa esiintyi kieltämättä melko hyväkuntoisen näköinen nainen. Hänelle ei vaan tullut mieleen kertoa ENNEN treffejä että oli lihonut 30 kg kuvanottoajankohdasta...

reinhardt sanoi:
Miehen mielestä ei siis ole tarpeen suunnitella tulevaisuutta? (suhteen kehittymisen analysointi on usein sitä, tyyliin eteneekö tämä meidän suhde vai lähtisinkö töihin Uuteen-Seelantiin.9

Miestä ei kiinnosta, miltä kumppanista tuntuu? Kunhan vaan saa pillua...
No periaatteessa näin...
Naiset ei ilmeisesti todellakaan tajua mitä seurauksia siitä tulee kun heittää sen "viattoman" meidän pitää jutella -läpän? Mies aistii sekunnin murto-osassa että nyt ei ole asiat hyvin, olen mokannut, pian tulee nyrkistä -> syke nousee, adrenaliinia alkaa erittyä, kädet puristuvat nyrkkiin ja jaloille kulkee viesti... PAKENE!

Vai kuinka usein teille tulee mieleen jutella ihan muuten vain suhteen tilasta, niinkuin kehityskeskustelun omaisesti? Molemmat saa sanoa mielipiteensä ja kummankin mielipide on yhtä tärkeä? Että nainen ei loukkaannukaan mikäli mies ei ole samaa mieltä?

Anteeksi tämä kyynisyys. Elämä opettaa.

keijo s sanoi:
Miten Trinity neuvoisi asiassa jos naisystävä muuttuu koko ajan seksuaalisesti vähemmän kiinnostavaksi eikä hänelle saa asiasta edes mainita koska "toista ei saa yrittää muuttaa"? Voisitko oikeasti kieltää mieheltä tämän luontaiset seksuaaliset mielihalut sillä perusteella että suhde olisi turvallisella tolalla (tämäkin aspekti lähinnä naisen vinkkelistä)?
En ole sanonut että toista ei saa yrittää muuttaa, ja olen ehkä kuitenkin huono kommentoimaan tähän, sillä omassa suhteessani on ollut jo alusta asti selvää, että molemmat tykkää normaalipainoisista ja itsestään huolehtivista ihmisistä. Kuitenkin olen kommentoinut tuohon normaalipainon sisällä tapahtuvaan muutokseen (joka ei siis saisi omasta mielestäni vaikuttaa suhteeseen merkittävästi), en mihinkään typy-------->ryhävalas. Sen lisäksi olen ollut sitä mieltä, että suhteeseen normaalina kuuluvat asiat kuten toisen näkeminen meikittömänä, likaisena, pahoinvoivana tms. mahdollisesti epäviehättävää (meikittömyys kuitenkaan harvoin on lainkaan epäviehättävää) eivät saa vaikuttaa siihen, rakastaako toista vaiko ei. Silloin ollaan jo aika väärillä vesillä tai kannattaa oikeesti hommata se realdoll ja säästää naisparka joka siihen suhteeseen on ajautunut. Omasta mielestäni jo suhteen alussa on hyvä tehdä selväksi omia mieltymyksiä, ja näin ollen tietää millä tavoin voi vaikuttaa siihen, että se kiinnostus pysyy yllä. Tottakai ulkonäöllä on merkitystä pitkässäkin suhteessa (itselleni paljonkin), mutta muutaman kilon painonheilahtelut eivät saa vaikuttaa.

Edit: Siis mielestäni seksuaalinen viehättävyys on hyvinkin tärkeää suhteessa, ja sitä kuuluukin koittaa ylläpitää, mutta se ei kaikki ole pelkästään kiloista kiinni ;)

D.Yates sanoi:
No periaatteessa näin...
Naiset ei ilmeisesti todellakaan tajua mitä seurauksia siitä tulee kun heittää sen "viattoman" meidän pitää jutella -läpän? Mies aistii sekunnin murto-osassa että nyt ei ole asiat hyvin, olen mokannut, pian tulee nyrkistä -> syke nousee, adrenaliinia alkaa erittyä, kädet puristuvat nyrkkiin ja jaloille kulkee viesti... PAKENE!
Jotku ihmiset ilmeisesti harrastaa ns. parisuhteenkehittämisiltoja, joissa kerrotaan mikä mieltä painaa, ärsyttää yms. Voipi toimia monessa suhteessa.

No periaatteessa näin...

Vai kuinka usein teille tulee mieleen jutella ihan muuten vain suhteen tilasta, niinkuin kehityskeskustelun omaisesti? Molemmat saa sanoa mielipiteensä ja kummankin mielipide on yhtä tärkeä? Että nainen ei loukkaannukaan mikäli mies ei ole samaa mieltä?
Tää on kyllä melkolailla täysi tosi.

edit. Vaan ei se kuitenkaan ehkä tarkoita etteikö asioista voi puhua. Kuitenkin kaikki jotka eivät ole ajautuneet riitaan/ erimielisyyksiin/ vittumaiseen tilanteeseen kyseisessä keskustelussa nostaa käden ylös. Varmaan yksi kymmenestä nosti käden.

D.Yates sanoi:
No periaatteessa näin...

.

:worship: hieno kiteytys. Kun sanat loppuvat kesken niin on paras juosta. Tällaiseen tilanteeseenhan ei ole olemassa mieheltä oikeita vastauksia, vain kasa vääriä. Naisen tunteita on jo ilmeisen loukattu eikä niitä voi korjata esim. selittämällä että on myöhästynyt sovitusta asiasta kun on ollut samaan aikaan pelastamassa ihmishenkiä autokolarissa. Nainen jopa hyväksyisi sen että jättää muut ihmiset oman onnensa nojaan kunhan vaan ei hänen tunteitaan loukattaisi.

D.Yates sanoi:
No periaatteessa näin...

Heh :lol2: Tajusin tuossa juuri, etten ole käyttänyt tuota "meidän pitäisi jutella" -aloitusta tuossa muodossaan ikinä... pitäisiköhän ihan kokeilla tänään, kun avokki tulee töistä...? :D

Gillyanne sanoi:
Heh :lol2: Tajusin tuossa juuri, etten ole käyttänyt tuota "meidän pitäisi jutella" -aloitusta tuossa muodossaan ikinä... pitäisiköhän ihan kokeilla tänään, kun avokki tulee töistä...? :D
Älä kokeile. Voi tulla sun ukolles kiire takaisin ulos siitä ovesta. :D

Trinity sanoi:
en mihinkään typy-------->ryhävalas.
Tiedän yhden tapauksen. En viitsi siitä tapauksesta kuvaa laittaa, vaikka se irc-galleriasta löytyykin. Tytöllä oli ilmeisesti seurustelun alkaessa ylipainoa n. 15-20 kiloa, eli melko tanakka tyttö. n. 4 vuoden sisällä tuli ylipainoa lisää (osaankohan edes arvioida) n.50kiloa+-20 pituuden ollessa n. 150-160cm = Valas. Ja vielä seurustelevat. Tyttö koulun välitunneilla mussutti suklaata ja normiCokista hörppi naaamaan. Eli ei mikään sairauskaan ollut. Kerran ne "leikki ulkona" pallolla. Hänen poikaystävä heitti palloa ilmaan, ja tämä tyttö yritti päällä puskea sitä (liikkumatta, kun ei se rassukka jaksa kävellä) . :D Eli poikaystävä ihan selvästi oli ehdottanut, että "Terve sielu terveessä "ruumiissa", mennään urheilemaan, eix joo"

Täytyy olla jotain tosirakkautta.

JoAT sanoi:
Älä kokeile. Voi tulla sun ukolles kiire takaisin ulos siitä ovesta. :D

Jep, ehkäpä jätän kokeilematta kumminkin :D

Noin asiallisesti ottaen, oma kokemus asiasta on se, että ne parhaat keskustelut suhteesta ja siihen liittyvistä asioista syntyvät usein melkolailla "itsestään" ts. keskustelu vain rönsyilee aiheeseen, ja molemmat sitä mielipiteillään ruokkivat. Tämä tietenkin edellyttää sitä, että suhteen osapuolet ylipäätään keskustelevat keskenään...

Viimeksi muokattu:
Gillyanne sanoi:
Jep, ehkäpä jätän kokeilematta kumminkin :D

Noin asiallisesti ottaen, oma kokemus asiasta on se, että ne parhaat keskustelut suhteesta ja siihen liittyvistä asioista syntyvät usein melkolailla "itsestään" ts. keskustelu vain rönsyilee aiheeseen, ja molemmat sitä mielipiteillään ruokkivat. Tämä tietenkin edellyttää sitä, että suhteen osapuolet ylipäätään keskustelevat keskenään...
Niinpä. Vielä kun kumpikin vähän kärjistää mielipiteitä (kumpikin tietää, että toinen ei ole täysin tosissaan) , niin voi tulla todella hauska keskustelu.
Menee kyllä offtopiciksi..

Gillyanne sanoi:
Juuri näin! Tällätavalla se meilläkin toimii.

Suhteita päättyy, on päättymiseen sitten syynä toisen muuttuminen luonteenpiirteiltä tai ajatusmaailmaltaan tms. Ulkonäöllisestikkin kumppani voi muuttua suhteessa.
Miten ulkonäkö eroaa muista syistä, joiden takia suhde lopetetaan?
Monesti juuri esim. tuo paino on ainoastaan omasta tahdosta kiinni.
Jos toista ihmistä rakastaa, niin on yleensä valmis tekemään kompromisseja ja asioita toisen takia ja muutenkin miellyttää kumppania ja haluaa tehdä toinen onnelliseksi (terveissä rajoissa).
Monesti nuo ovat oman tahdon alaisia tekoja. Eroaako toisen miellyttäminen myös ulkonäöllisesti jotenkin tästä?
Sairastuminen,onnettomuus ja muut omasta tahdosta riippumattomat syyt ovat asia erikseen. Niihin ei voi monesti itse vaikuttaa. Mutta mitä eroa tässä on taas aiempaan..vaikeita asioita ja en toivo että tälläistä tulee kenekään kohdalle.
Rupesin vain pohtimaan asiaa ja en päässyt mihinkään järkevään tulokseen kuten huomaa..

Mua ei toisen normaali painonvaihtelu haittaa koska oma ulkonäkö ei ole pahemmin tehnyt musta kovin pinnallista=ei ole varaa. Sitten aletaan varmasti olemaan hankalassa tilanteessa jos oma libido osoittaisi merkkejä laantumisesta.
Miten ilmaista asia jos toinen sitten kysyy mikset enää halua mua?
Sano asia suoraan niin kuinka moni nainen hyväksyy sen ja ymmärtää ettei mies ole mikään kone joka pystyy seksiin ilman kiihoketta? Siinä ei rakkaus enää auta jos ei tapahdu mitään paisuvaiskudoksen tienoilla. Tarvitaan jotain muuta.

Mä toivoisin itse että suhteessa puhuttaisiin useammin ja suorempaan asioista kun tähän astisissa suhteissa on ollut tapana. Ja nimenomaan ennenkuin pienestä asiasta kasvaa liian iso ongelma, jota on jo lähes mahdotonta ratkaista. Jos joku asia ei miellytä tai häiritsee niin tottakai siitä pitäisi voida puhua eikä samantien näyttää ovea.
Jos mut dumpattaisiin suhteesta enemmänkin ulkonäöllisistä syistä niin mä ehkä hyväksyisin sen mielummin syyksi lopettaa suhde, kuin että joku mussa oli joku muu piirre mikä ei miellyttänyt.
Sille asialle voisin ainakin itse tehdä jotain..en nyt tarkoita mitään että mulla oli iso nenä tms..vaikka se on kyllä totta :jahas:

Paljon tekstiä, vähän asiaa. Kuten aina.

D.Yates sanoi:

Jep, parisuhdekeskustelu on naisen tapa ilmoittaa "minä olen yksin päättänyt, että sinä teet näin", eräänlainen jatkumo sille lapsuusiän "tahtooo!" uikutukselle. Ja sitten kun silloiseen uhkavaatimukseen ei tietenkään asian esittämisen sävystä johtuen suostuta, niin vaatija tuntee itsensä torjutuksi ja mies ei ole tosimielellä naisen suhteen jne. jne.

Parisuhteen etenemisestä: Se on kumma miten naisille parisuhde on projekti, jonka pitää koko ajan edetä johonkin ja joka vaatii jatkuvaa suunnittelua ja puuhastelua. Minulle ainakin riittää toimiva suhde, joka toimii yhtä hyvin kuin eilenkin - ei siis ole mitään tulevaisuutta jota suunnitella. Projekti on jo valmis.

Lihomisesta: Kaikki naiset lihovat, kun pääsevät parisuhteeseen. Sitten hieman lisää kun muutetaan yhteen. Ja sitten vielä lisää kun tekevät lapsia ja eivät viitsi kuntoilla takaisin entisiin mittoihin. Eihän tässä ole mitään kummallista, näin ihmislaji toimii.

Lihovaa naista ihmettelevä mies voi tosin olla vielä jossain määrin tyytyväinen, sillä kohdalle olisi voinut osua myös bonustupla: lihova ja passivoituva nainen. Ennen aktiivisen yritteliäs ja normaalikokoinen nainen alkaa varmaan suhteeseen päästyään pikkuhiljaa vähentää harrastuksiaan, työtavoitteitaan, opiskelutavoitteitaan ja jämähtää sohvaan kiinni mussuttamaan pikku hiukopalaa. Ja triplabonus: alkaa samalla suunnitella kotiäidin roolia ja työelämästä jättäytymistä.

Tässä vaiheessa saattaa miehen päässä pyörähtää ajatus: "miten v***ssa tähän on tultu?"

IronMind sanoi:
Lihomisesta: Kaikki naiset lihovat, kun pääsevät parisuhteeseen. Sitten hieman lisää kun muutetaan yhteen. Ja sitten vielä lisää kun tekevät lapsia ja eivät viitsi kuntoilla takaisin entisiin mittoihin. Eihän tässä ole mitään kummallista, näin ihmislaji toimii.

Provohan tämä oli, mutta kun töissä on tylsää, niin lankean siihen ja vieläpä halukkaasti ;) Eli minä en sitten taida olla nainen ollenkaan (vaikka tähän asti olen niin kyllä ansiokkaasti luullut...), kun en ole lihonut suhteen aloitettuani, kertaakaan. En myöskään yhteenmuuton myötä, enkä edes naimisiin mentyäni. Lastenteosta ei valitettavasti ole vielä kokemusta.

Eikös se stereotypia muuten mene niin, että miehet lihovat yhteenmuuton myötä ja naiset sen ensimmäisen lapsen jälkeen...?

Feikkiedit: Tuttavapiiristä löytyy muutama vakiintumisen myötä lihonut, mutta huomattavasti enemmän linjansa säilyttäneitä ja liikuntaharrastuksiaan jatkaneita, vaikka tuplakullat nimettömässä välkkyisivätkin.

Nainen ei "laajene" jos se kuntoilee :D Itsestään huolehtiva nainen pysyy hyvännäköisenä aika vanhaksi. Ei tarkota jos äidillä on hirvee rybäri, et tyttärellekkin sellanen tulee. Kattokaa esim. Aira Samulinia. Siinä on nainen joka on koko elämänsä ajan "hoitanut" kehoaan :kippis1: Kun itse aloin seurusteleen niin olin sellanen antti tuisku tukka rääpäle. Nyt painoa on tullut yli 20 kiloa lisää ja tukkaa ei ole olemassakaan(kiitos gillette). Tyylikin on muuttunut rankasti. Tämä kaikki on avokkini mielestä vain plussaa. Kuulemma kiva kun mulla on perse, eikä jalat ala suoraan alaselästä :lol2:

Tässä on vähän päinvastaisia kokemuksia.

Kun aloin seurustelemaan oman naiseni kanssa niin se oli 163cm ja ehkä jotain 60kg. Sitten se alkoi laihduttaa jotain kesätyttökilpailua varten. Paino vaan laski ja loppujen lopuksi oli hädin tuskin 50kg. En ollut yhtään tyytyväinen, kylkiluut törrötti ja posket oli lommolla. Tyttöystävä yritti laihduttaa siitä vielä alaspäin vaikka muutenkin oli suoraan sanottuna "liian lauta". Minä siinä sitten puhuin että syö nyt enemmän että tulee muotoja ja oikein tuputin herkkuja syötäväksi. Pitkäjänteinen työni palkittiin ja loppujen lopuksi paino nousi 50kg>65kg. Minun mielestäni lopputulos oli loistava, tyttöystävälle tuli naisen muodot, oikeastaan kaikki paino meni oikeisiin paikkoihin eli rintaan ja takapuoleen. Eli näin meilläpäin. En ole ikinä tykännyt poikamaisen laihoista naisista, muotoja pitää olla.

Inska sanoi:
Mua ei toisen normaali painonvaihtelu haittaa koska oma ulkonäkö ei ole pahemmin tehnyt musta kovin pinnallista=ei ole varaa. Sitten aletaan varmasti olemaan hankalassa tilanteessa jos oma libido osoittaisi merkkejä laantumisesta.
Miten ilmaista asia jos toinen sitten kysyy mikset enää halua mua?
Sano asia suoraan niin kuinka moni nainen hyväksyy sen ja ymmärtää ettei mies ole mikään kone joka pystyy seksiin ilman kiihoketta? Siinä ei rakkaus enää auta jos ei tapahdu mitään paisuvaiskudoksen tienoilla. Tarvitaan jotain muuta.

Nöin tulee käymään ennenmin tai myöhemmin. Naisen treenailut ovat vain aikalisä. Pitkäaikainen seksuaalisesti kiintoisa suhde on mahdottomuus.

Aasian kulttuureissa esiintyy mallia, jossa ei enää 40 vuotiaiden naisten oleta mitenkään välttämättä harrastavan seksiä miestensä kanssa ja voivat rauhassa supsahtaa.

Vaimot sitten sallivat miehelle nuoremman rakastajattaren suhteen jatkumisen ja perheen koossa pysymisen takia. Aasiassa ollaan tavallaan paljon suorempia näissä asioissa eikä kukaan kuvittelekkaan, että vanhempi nainen voisi tarjota enää sitä samaa mitä nuorempana.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom