"Parhaat proteiinilähteet"

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ryback
  • Aloitettu Aloitettu
Niin eli jos nyt jauhot jätetään pois laskuista niin mistä proteiinit hankitte???
Rahka, raejuusto, tonnikala??
mitä muuta käytätte?? kun missään mitä tulee syötyä ei tunnu olevan "tarpeeksi" proteiiniä... kattelin, että tossa kevyt Turunmaan juustossa olisi 30% proteiinia!
Vinkkejä mitä kaupasta ostan! :worship:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
tonnikala öljyssä(n35g proteiinia) veriletut(400g/n. 50g proteiinia)

Tai tonnikala vedessä (Rainbow vaaleaa tonnikalaa) myös n. 35g / purkki on tuota proteiinia, ja jos öljyä tahtoo niin hyvälaatuista öljyä voi laittaa ruokaan sitten pullosta sekaan.

Näin ollen tuossa tonnikalapurkissa 25% on proteiinia, hiilaria ei ole ja rasvaa olemattoman vähän.

Juustossa tosiaan on paljon proteiinia mutta paljon paljon rasvaa ym., ei kovin terveellistä ruokaa isommissa määrissä...

Proteiinia saa hyvin tonnikalasta, jauhelihasta, kanasta.. Kala yleensäkin on hyvä, mm. sei jossa on reilusti proteiinia ja melkeinpä pelkästään sitä. Itse en pahemmin syö lihaa vaikken mikään vegaani olekaan, kalaa menee ja makaronia, leipää, riisiä ym.

Kuten tuolla jo sanottiin, kalkkunan rintapala 36g prot/ 100g. Missäs tonnikala merkis on eniten protskuu? Rainbow vesi 27g/100g ja öljy 20g/100g.

Pakko nostaa tämäkin 5v vanha thredi esille.

Nyt pitäisi keksiä joku "täyttävä" proteiinipitoinen välipala, mutta kun minulle ei iske nuo tonnikalat, raejuusto ja maitorahkakin nykyään menee just ja just alas väkisin syömällä.

Kananmunat on kyllä jees, voisin tehdäkkin iltapalaks (silloin tällöin) 3 munasta munakkaan.

Sitten tottakai on noita aina mainittuja tuotteita: kala, kana ja liha, mutta ei sitä enää iltaisin jaksa alkaa mitään isompaa ruokaa tekemään (ja vaikka jaksaisin niin en tee, koska ite oon dietillä).

Joten eikö tosiaankaan kukaan tiedä/keksi muuta protskupitoista välipalapurtavaa? Vai saako noista kala-kana-liha tuotteista tehtyä jotain pientä purtavaa?

Moni mainitsi syövänsä seitä. Olen itsekkin kokkaillut pariin otteeseen sitä. Tein uunissa vuokaa missä oli seitä, kasviksia ja tomaattimurskaa. Voin kertoa että sein maku pisti melkein oksettamaan. Kiinnostaisi tietää miten te jotka sitä enemmän popsitte saatte siitä syötävää? Vai olenko vaan vähän liian nirppa nokka sen maulle?

Moni mainitsi syövänsä seitä. Olen itsekkin kokkaillut pariin otteeseen sitä. Tein uunissa vuokaa missä oli seitä, kasviksia ja tomaattimurskaa. Voin kertoa että sein maku pisti melkein oksettamaan. Kiinnostaisi tietää miten te jotka sitä enemmän popsitte saatte siitä syötävää? Vai olenko vaan vähän liian nirppa nokka sen maulle?

Sitruuna- tai limettimehulla, suolalla tai sitten sitruunapippurilla.

Sei on kyllä aika järkyttävän makuista, vai pitäiskö sanoa että mautonta! Yleensä (siis todella harvoin syön seitä, ehkä n. kerran/2viikkoa) itse vaan paistan sen VOISSA, ja sekaan reilusti sitruuna pippuria ja jotain yrttejä.

Töissä tulee ostettua 400g paketti seitä. Heitän sen mikroon 4-5 minuutiksi ja sitten tuoreen ruisleivän päälle AVOT :hyvä:
Ja alas huuhdotaan rasvattoman maidon kera.

Lyöt jäiset palat uuninpellille, päälle reippaasti suolaa, sitruunapippuria ja muutama tilkka sitruunaa. Kastikkeen voi tehdä maustamattomasta soijajugurtista tai tavallisesta mihin sekoittaa sokeria teelusikallisen, reippaasti sitruunapippuria ja tilliä. Tulee aivan taivaallisen hyvää :)

paljonko pitäis n.75kg kaveri saada protskuu päivässä et montakos purkkii alan vetää tonnikalaa ja raejuustoo:) entäs välipäivinä kun ei salilla käy niin tarviiko protskuu saada sama määrä???

paljonko pitäis n.75kg kaveri saada protskuu päivässä et montakos purkkii alan vetää tonnikalaa ja raejuustoo:) entäs välipäivinä kun ei salilla käy niin tarviiko protskuu saada sama määrä???

130g pitäisi riittää.
Välipäivinä keho tarvitsee aivan yhtälailla ravintoa.

Myös jos tykkäät napostella jotain mm. telkkaa kattoessa niin pähkinöitä naamariin jos uppoo.
26g / 100g proteiinia ja muistaakseni sisälsi myös niitä "hyviä rasvoja".

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom