"Parhaat proteiinilähteet"

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ryback
  • Aloitettu Aloitettu
En kyllä ymmärrä miten seiti voi olla pahaa, jos tykkää esim kalapuikoista :)

Pyörittelee seitiä vehnäjauhoissa, sitten kananmunassa ja lopuksi sitruunapippurilla höystettyihin korppujauhoihin.

Pannulle rasvaa ja pyörittelee noita siinä hetken aikaa, ni on kyllä hyvää.

Niinno kalapuikoissahan maistuu pelkästään se rasvapullamössökorppusetti.
Tossa aiemmin kun vihjeitä kyselin niin haeskelin lähinnä mausteita/valmistus tapaa mikä saisi kalan maistumaan hyvälle. En reseptejä missä tulee kaikkea sekaan maan ja taivaan väliltä. Viimeksi kun seitä söin niin heitin pannulle ja mausteita vaan ihan saatanasti perään ja mössöks, hyvää oli :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En tiiä onko jauhelihaa mainittu mut ite ainaki tulee sitä vedettyä aika paljon, atrian jauhelihassa jossa on 10% rasvaa on 170kcal , 19 protskuu ja 0 hiilareita/ 100g, ja hintaki on vaa noin 2,5e/ 400g

Atria 400g Veriohukainen

Ravintosisältö / 100g Energiaa 750 Kj, 170 Kcal
Proteiinia 12 g
Hiilihydraatteja 20 g
josta sokeria 0,2 g
josta laktoosia 0 g
Rasvaa 5,2 g
josta tyydyttyneitä rasvahappoja 0,4 g
Natriumia 0,9 g
Suolaa 1,2 g
Ravintokuituja 2,2 g

hampunsiemen, tofu, soijarouhe, manteli <3

lisäkkeistä eniten protskuu on amarantissa ja quinoassa :P

en kyllä laskeskele proteiineja tai muita mut... nyt parina päivänä hyvin protskuu on tullut kasviskinkusta, joka on tehty gluteeni- ja kikhernejauhosta :) tai en tiiä nyt, lasketaaks tätä, kun alussa oli kielto jauhojen suhteen ;) mutta tarkoitettiin ilmeisesti nk. lisäprodeja...

hampunsiemen, tofu, soijarouhe, manteli <3

lisäkkeistä eniten protskuu on amarantissa ja quinoassa :P

en kyllä laskeskele proteiineja tai muita mut... nyt parina päivänä hyvin protskuu on tullut kasviskinkusta, joka on tehty gluteeni- ja kikhernejauhosta :) tai en tiiä nyt, lasketaaks tätä, kun alussa oli kielto jauhojen suhteen ;) mutta tarkoitettiin ilmeisesti nk. lisäprodeja...

Voitko valaista, missä muodossa ja miten käytät hampunsiemeniä? ite oon niitä ihan sellasenaan roiskinu puuroon mutta se on ku pieniä kiviä ois. Eikä järin hyvää... (ininää ja kitinää) Entä miten tuo kasviskinkku valmistetaan?

Ite en syö punasta lihaa enkä kanaa. Kalaa menee sillon tällöin, yleensä tonnisellaista tai lohta. Tummaa soijarouhetta käytän tosi paljon, sehän on halpaakin ku saippua ku aattelee kuinta monta ateriaa yhdestä pussista tulee. Ja säilyy kuivakaapissa hyvin ja nopee käyttää, ihan loistavaa.

Parhaat lähteet ovat mielestäni maitotaloustuotteet :)

Itse käytän rahkaa, raejuustoa, tonnikalaa joskus, maitotaloustuotteita, palautusjuomia ja proteiinipatukoita, ja kananmunia :)

Kun itse en suuhuni lihaa tai muuta vastaava pistä niin tärkeimmät proteiinilähteet taitavat olla raejuusto, rahka, maito, kananmunan valkuainen, heraproteiini, soija eri muodoissa sekä
linssit ja muut palkokasvit. Mutta eniten varmaankin tulee käytettyä noita maitotuotteita ja soijaa.

vidamic, teen hampunsiemenistä pirtelöä, johon oon lisännyt päärynää, taatelia, ohranorasta ja vettä. ihan huippukamaa! <3

kasviskinkkuu oon tehnyt gluteeni- ja kikhernejauhosta.

vidamic, teen hampunsiemenistä pirtelöä, johon oon lisännyt päärynää, taatelia, ohranorasta ja vettä. ihan huippukamaa! <3

kasviskinkkuu oon tehnyt gluteeni- ja kikhernejauhosta.

Kiitti vinkistä, täytyykin kokeilla tota pirtelöö... Kuulostaa terveelliseltä... :)

Tuli vaan mieleen, että voiko tonnikalaa (Rainbow´n öljyssä) syödä liikaa? Syön sitä niin monessa muodoissaan, sekä töissä, että kotona. Siis miltei ihan joka päivä...:nolo:

Tuli vaan mieleen, että voiko tonnikalaa (Rainbow´n öljyssä) syödä liikaa? Syön sitä niin monessa muodoissaan, sekä töissä, että kotona. Siis miltei ihan joka päivä...:nolo:

Kaikkea voi syödä liikaa. Liiallinen proteiinin ja rasvan saanti ei ole hyväksi, laskeppa parin päivän ajan paljon sitä tonnikalaa syöt, ja plussaa yhteen määrät proteiinia ja rasvaa mitä saat päivän aikana. Itse suosittelisin, että vaihdat tonnikalan vedessä olevaan, tuo öljy kun tuppaa noissa tonnarisäilykkeissä olevan hyvin huonolaatuista. Itse syön pelkästään vedessä olevaa. Jos rasvaa tarvitsee lisäksi, niin vaikka puhdasta rypsiöljyä sitten...

Pippurimakrilli :kuola: On proteiinit ja rasvat kohdallaan. Ei tarvitse EPAa erikseen, kun kiskoo tätä menemään.

Pippurimakrilli, tuo nuoruusvuosien unohtunut tuttavuus seisovan pöydän kalavalikoimasta. Se oli jo silloin hyvää, tartteekin painua hetikohta kalakauppaan ja tarkistaa onko se muuttunut vuosien saatossa vieläkin paremmaksi.
Minkähän hintaista tuo mahtaa olla?

protskut

Kuivalihassa on pienessä määrässä suht paljon proteiinia. Se, että maistuuko kyseinen proteiininlähde on sitten toinen juttu. :D Itse syön vähä rasvaista kanaa tai kalkkunaa 23g/100g proteiinia. Se on suht paljon jos syö esim kaksi liha annosta päivässä ja maitotuotteita joka aterialla.
Jos kuitenkin tuntuu että jää vajaaksi tuo proteiinin saanti niin onhan niitä vaikka mitä patukoita sun muita. Itsekkin olen niitä syönyt naama irveessä kun maistui ihan makeutusmömmöltä ja itse en vältän kaiken maailman lisäaineet mahdollisimman kaukaa

Kyllä päivän proteiinin saanti pitäis saada helposti kuntoon. Syö vaan tässä ketjussa miljoonasti mainittuja tuotteita riittävästi. Itse kun olen hieman skeptinen tuon proteiini patukan hyötysuhteeseen ( maku, hinta, proteiinin määrä ja sen imeytyminen).

Oma ruokavalio näyttää tältä:

-x-tra tonnikala 200g ~30g proteeinia
-raejuusto 200g ~30g proteiinia
-3l rasvatonta maitoa ~90g proteiinia
+kouluruoka ~?

Total ~150g proteiinia

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom