Parhaat lukemasi kirjat?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hippa
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Originally posted by PattiPete
Itse olen lukenut Tolkienilta Hobitin, Silmarillionin, Keskeneräisten tarujen kirjan ja Tarun Sormusten Herrasta. Kaikki pariin kolmeen kertaan. Joskus kun aikaa löytyy niin meinasin kahlata ensin Silmarillionin ja sitten Tarun läpi alkuperäiskielellään englanniksi. Tavoitteena on myös hommata koko History of Middle-Earth sarja. Elikkä olen minäkin "friikahtanut" Tolkienin maailmaan. Jossain vaiheessa tuli ihan päivittäin lueskeltua ja keskusteltua tuolla Konnun Vihreässä Lohikäärmeessä Ardan ihmeellisyyksistä.

Turhaan luet ainakaan sitä sormusten herraa englanniksi, suomennos on niin loistava, että ainoastaan nimet poikkeaa toisistaan. Luin itse Fellowship of the ringin englanniksi, ja tulin siihen tulokseen että mitä hyötyä!!!

Pisteet Eila Pennaselle ja Kersti Juvalle :kippis1:

Originally posted by Persetan
Turhaan luet ainakaan sitä sormusten herraa englanniksi, suomennos on niin loistava, että ainoastaan nimet poikkeaa toisistaan. Luin itse Fellowship of the ringin englanniksi, ja tulin siihen tulokseen että mitä hyötyä!!!

Hyödystä puheen ollen, senhän voisi ottaa englannin kielen harjoituksena samalla ;) . Kielihän on sellaista vanhaa englantia ja vähän erikoisempia sanoja löytyy.

Tom Clancy: Iskuryhmä Rainbow
Tony Halme: Viikingin voimaopas ;)

Toi Clancyn opus on ihan must kaikille tietokonepeli-friikeille.

Originally posted by Persetan

Pisteet Eila Pennaselle ja Kersti Juvalle :kippis1:

Joo, suomennos on kyllä hyvä. Suosittelen silti lukemaan Tolkienit myös englanniksi, jos ei muuta niin vaihtelun vuoksi. Ja mun mielestä ne runot ja laulut toimii kuitenkin hivenen paremmin alkuperäiskielellä. Olen itse lukenut Sormusten Herran suomeksi 5 kertaa, kerran englanniksi ja muut Tolkienit (Hobitti, Silmarillion, Keskeneräisten tarujen kirja) myös suomeksi ja englanniksi, jokaisen pariin kertaan. Kaipa minuakin voisi Tolkien -friikiksi kutsua. :D

Parhaat Kirjat!

Tony Halmeen koko tuotanto, niitä lukiessa oon saunu nauraa kuset ja paskat housussa koko ajan. Loistavaa luettavaa!!!

Originally posted by PattiPete
Itse olen lukenut Tolkienilta Hobitin, Silmarillionin, Keskeneräisten tarujen kirjan ja Tarun Sormusten Herrasta. Kaikki pariin kolmeen kertaan. Joskus kun aikaa löytyy niin meinasin kahlata ensin Silmarillionin ja sitten Tarun läpi alkuperäiskielellään englanniksi. Tavoitteena on myös hommata koko History of Middle-Earth sarja. Elikkä olen minäkin "friikahtanut" Tolkienin maailmaan. Jossain vaiheessa tuli ihan päivittäin lueskeltua ja keskusteltua tuolla Konnun Vihreässä Lohikäärmeessä Ardan ihmeellisyyksistä.

Tässä on keskimaaaineistoa jota olen keränny koneelleni pdf:finä.
Monet tuosta listasta on mulla myös kirjoina, ja joitain jota omistan kirjana ei ole pdf:änä.

The List:

Haunted Ruins of the Dunlendings
Ghost Warriors
Havens of Gondor Maps
Teeth of Mordor
Greater Harad
Brigands of Mirkwood
Isengard and Northern Gondor
Perils on the Sea of Rhun
Court of Ardor
Dol Guldur
Angmar - Land of the WitchKing
Trolls Of The Misty Mountains
Northern Mirkwood
The Necromancer's Lieutenant
Shelob's Lair and the Tower of Cirith Ungol
Riders of Rohan maps
Warlords of the Desert
Court of Ardor pt2 (non OCR)
Halls of the Elven-King
Mouths of the Entwash
Raiders of Cardolan
Havens of Gondor, Land of Belfalas
Minas Ithil
Weathertop - Tower of the Wind
Moria
Thieves of Tharbad
Calenhad - A Beacon of Gondor
Minas Ithil Maps
Forest of Tears
Ents of Fangorn
Tales of Westmarch
Lost realm of Cardolan
Rivendell
Lorien and the Halls of the Elven smiths
Pirates of Pelargir
Goblin-Gate and the Eagle's Eyrie
Hillmen of the trollshaws
Gates Of Mordor
Southern Gondor The Land
Mirkwood-Southern
Shadow in the South
Rogues of the Borderlands
Sealords of Gondor
The Atlas of Middle-Earth
Dark Mage Of Rhudaur
Treasures of Middle-Earth
Umbar Haven of the Corsairs
Erech and the Paths of the Dead
The Grey Mountains
Phantom of the Northern Marches
Sea Lords of Gondor - Map Book
Lords of Middle Earth Vol 2 - The Mannish Races
Assassins of Dol Amroth
Dunland and the Southern Misty Mountains
Dunland and the Southern Misty Mountains mapbook
Creatures of Middle-Earth
Far Harad the Scorched land
Ghosts of the Southern Anduin
Hazards of the Harad Wood
Rangers of The North
The Northern Wastes
Dagorlad and the dead Marshes
Mount Gundabad
Gorgoroth (maps)

Tuosta kyllä varmaan vielä puuttui muutama...
Enemmän tai vähemmän nuo kirjat osaa ulkoa.:)

Paljon taalla on ollut jo kirjoja, joita itse olen tykannyt lukea. Massakirjailijat kuten Grisham, King, etc. ei oikein sytyta - liian tasapaksua tavaraa. Tassa parhaita modenihkoja kirjoittajia, klassikot on oma lukunsa:

Irvine Welsh: Ecstacy, Trainspotting, Filth, ...
Brett Easton Ellis: Less Than Zero, American Psycho, ...
Charles Bukowski: Women, Post Office, Hollywood, Love is a Dog from Hell, ala vierasta noita runoja
Elmore Leonard: Rum Punch, Cat Chaser, Professional, ...

Vahan urbaanimpaa tarinaa, mika on iskenyt:

Douglas Coupland: Microserf, Generation X
Nick Hornby: High Fidelity, How to Be Good

Tolkienit pitaa kanssa mainita, jos et ole lukenut, niin Hobitti kateen ja trilogia valmiiksi sangyn viereen. Itse en niinkaan arvioi yksittaisia kirjoja - jos tykkaan yhdesta niin yleensa kayn lapi koko tuotannon.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joni Skiftesvik: Pirtukuningas, Petsamon kultatynnyri
Mikael Niemi: Populäärimusiikkia Vittulanjänkältä

Nuo taitaa olla toistaseksi aika lailla parhaita kirjoja, joihin olen kajonnut. Kattotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan :eek:

populäärimusiikkia vittulajänkältä (paras!)
Erlend Loe - supernaiivi
remeksen tuotanto
vuonna 1984
happy potterit
kellopeli appelsiini
linnunradan käsikirja liftareille
Sormusten Herra
Hobitit popitit - eli sinne ja takaisin
Sofian maailma

hmm.. montako unohtu? monta.

H.p Lovecraft: Koko tuontato

Aamen. Lukaisin vielä päälle "Call of cthulhu" englanninkielisenä.

Roszak

Eräs "very special person" lainas mulle teoksen nimeltä Flicker.
Vaikuttaa erittäin mielenkiintoiselta! Se on fiktiota ja todellisuutta sekoittava elokuvien maailmasta kertova teos.

Onx kukaan muu tutustunut? Suomennettu myös ja Liken julkaisema Suomessa.

Parhaimmat kirjat, jotka olen koskaan elämässäni lukenut ovat:
Agatha Christie: Kymmenen pientä neekeripoikaa
ja
Tony Halme: Jumala armahtaa- minä en...

Molemmat kirjat luin läpi hetkessä, kun ne tempaisi niin kovaa mukaansa.. :worship:

Eipä sitä mitään suuremmin tule luettua, mutta Sinuhe Egyptiläinen oli aivan loistava ja Isaac Asimovin Yö Saapuu.

Taru sormusten herrasta on kyllä pirun hyvä, kun sitä alkaa lukeen niin tulee hirvee pakko lukea eteenpäin. Leffat on ton kirjan pohjalta aika hyviä myös mutta ei ne kirjaa voita!

Ian M. Banks - Pelaaja (Player of the games)
Iisac Asimov - Säätiö-sarja

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom