Parhaat lukemasi kirjat?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hippa
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Parhaat kirjat mitä olen lukenut:
-Robert Ludlumit
-D.B. Tinnin: iskuryhmä (kertoo mossadista, 70-luku)
-Guy Sajer: unohdettu sotilas (saksa,ww2,itä-rintama)
-Wolfgang Paul: jäätynyt voitto( sama aihe)
-Sven Hasselit
-P.H.Tikkasen sotakirjat
-P.Rintala: Sissiluutnantti
-V.Linna:tuntematon sotilas
-R.Moore: vihreät baretit
-N.Lappalainen:veljeskansojen kohtalon vuodet(viro,ww2)
-McNab: bravo2-0
-isku mogadishuun
-Clancy: isku kolumbiaan

-J.Tervo: kallellaan
-Antero leikkii(ensimmäinen kirja, jonka opin ulkoa)
-H.W.Longfellow: hiawatha

-Musashi
-Sun tzu
-Tao te ching
-Benjamin Hoff: nalle puh ja tao
-Nietzhe:
*hyvän ja pahan tuolla puolen
*antikristus
-Paholaisen asianajaja
(tekijää en muista, skeptismiä)

-massaa voimaa
-westside barbell
-viikingin voimaopas

Hieno threadi, tuli napsittua semmoinen kymmenen kirjan lista talteen seuraavaa kirjastoreissua varten.

Ehkä hauskimpia kirjoja mitä olen koskaan lukenut ovat Simo Hämäläisen Kätkäläinen ja tämän jatko-osat. Kevyttä luettavaa, kirja yössä tahtia menee helposti kun ei kesken malta jättää. :D Scifitarinoista on jäänyt mieleen Joe Haldemanin Loputon sota, pitäisi lukea uudelleen.

Jose Saramago: Baltasar ja Blimunda, Kivinen lautta
Dalton Trumbo: Sotilaspoika
Richard Wright: Pikkujumalat

Dostojevskin Tarinoita Kellarista, Meinas pää hajota tota lukiessa.
Itsetutkiskelua viimeisen päälle

kirjojen top-3

1. A. A. Milne: kaikki 4 kirjaa
2. Antoine de Saint-Exupéry: pikku prinssi
3. Markku Turunen: kaikki rakkauteni

Originally posted by Zonked
Perkele. Mulla on niitä vaan kuusi kpl. kun ne on taas vaihteeksi vähän kiven alla noissa kaupoissa...:(

Huomasin saman, ja sitten marsin divariin ja JIPPII,
divarit on pullollaan noita hassunhauskoja Hasselin sotakirjoja.

Hauskuutta lisää vielä se että välillä eteen tulee ihmisiä jotka luulevat että se ihan oikeasti kirjoittelee omasta kokoemuksestaan niitä juttuja.

Kirjoja + kirjailijoita siinä järjestyksessä kun mieleen muistuvat.

Viihdeluettavaa:
Agatha Christie: Poirot- ja nti Marple-sarjat.
Stephen King: joitakin hyviä, esim. Lohikäärmeen Silmät ja Carrie.
Robin Hobb: Hyviä fantasiakirjoja, hakkaa ainakin David Eddingsin 6-0.

Lisäksi pentuna luettuja klassikoita, joita tulee lueskeltua aina silloin tällöin:
Robert Louis Stevenson: Aarresaari
H. Rider Haggard: Kuningas Salomonin kaivokset
Daniel Defoe: Robinson Crusoe
jne.

Joitakin hyviä klassikoita tyylistä ja tyylisuunnasta välittämättä:
Ilmari Kianto - Punainen viiva
Albert Camus - Sivullinen
Ernest Hemingway - Jäähyväiset aseille
Franz Kafka - Oikeusjuttu
Veijo Meri - Manillaköysi
John Steinbeck - Vihan hedelmät
Bertol Brecht - Setsuanin hyvä ihminen
Thomas More - Utopia
Feodor Dostojevski - Idiootti

Tykkään melko raskaasta kirjallisuudesta. Yksilön asema yhteiskunnassa sekä yksilön ja koko ympäröivän maailman välinen suhde ovat ykkösaiheita :) .

Olen samoilla kannoilla sun kanssa Driven, nykyisin aikaa lukemiselle ei tunnu riittävän tarpeeksi...

Mulla on nyt kirjoitusvimma. Juuri kirjoittelin tuonne leffaosastolle.

Miksei kukaan mainitse Kari Hotakaista, jonka kirjat ovat kertakaikkiaan mahtavia!!

Juoksuhaudantie sai Finlandia-palkinnon, mutta se ei minun mielestäni ole läheskään paras Hotakaisen teos. Aivan loistava on Klassikko, nauroin ääneen öisin kun luin sitä ja eukko epäili mun seonneen:-)

Tuosta Klassikostahan mm. Hannele Krause/Slivowitch tjsp. pillastui ja uhkaili oikeudella;-))))) Sanoi ko. opuksen joutuvan alennuskoriin vuodessa, mutta siitä tehtiinkin leffa! Mahtaa mammaa vituttaa?

No joo. Mun suosikkikirjat on jo mainittu täällä. Saarikoski on hieno runoilija ja persoona. Elämäkerrat on hienoja. Kurt Cobain mietitytti kauan ja pisti kaivamaan vanhoja Nirvana-levyjä hyllystä. Niitä kirjoja tuli vielä vahingossa kaksi, kun vaimo ja tyttöystävä ostivat saman;-) Taidan olla ennalta arvattava tyyppi.....

Paras kirja...

Hippa tää kannattaa lukea:
Deborah Spungenin NANCY.
Äidin kirjoittama tositarina sairaasta ja huumeongelmaisesta tyttärestään. Ei ole mikään valistuskirja, vaan kertoo mm. siitä millaista on olla äitinä henkisesti tasapainottomalle ihmiselle, ja katsoa vierestä kun tämä pilaa elämänsä...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Re: Paras kirja...

Originally posted by Iina
Hippa tää kannattaa lukea:
Deborah Spungenin NANCY.
Äidin kirjoittama tositarina sairaasta ja huumeongelmaisesta tyttärestään. Ei ole mikään valistuskirja, vaan kertoo mm. siitä millaista on olla äitinä henkisesti tasapainottomalle ihmiselle, ja katsoa vierestä kun tämä pilaa elämänsä...

Jos oikein muistan, niin eikös tuo kirja kertonut Sex pistolsin laulajan tyttöystävästä? Jos kiinnostaa tuon tyypin kirjat, niin kannattaa myös lueskella Tommy Hellstenin kirjoja...

Re: Re: Paras kirja...

Originally posted by Looney
Jos oikein muistan, niin eikös tuo kirja kertonut Sex pistolsin laulajan tyttöystävästä? Jos kiinnostaa tuon tyypin kirjat, niin kannattaa myös lueskella Tommy Hellstenin kirjoja...

Oikein muistat, siitähän se kertoo:whip:

Re: Re: Re: Paras kirja...

Ehdottomasti parhaimmistoa.

Linna - Tuntematon/sotaromaani
Waltari - Sinunhe
Douglas Adams - Käsikirja linnunradan liftareille (Hyvää komediaa päivään)
Ilkka remes - Koko tuotanto.

:thumbs:

Re: Re: Paras kirja...

Originally posted by Looney
Jos oikein muistan, niin eikös tuo kirja kertonut Sex pistolsin laulajan tyttöystävästä?

Ei laulajan, vaan basistin. Sid Viciousin tyttöystävä oli kyseessä.

Hippa

Ja jos kiinnostaa enemmänkin noi tositapahtumiin perustuvat, kuten Nancy ja Tiikerilapsi niin luepas seuraavat kirjat, kaikki mielestäni sika-hyviä, koska ovat niin järkyttäviä todellisuuspohjansa vuoksi: (ja arvaa muistanko yhtäkään kirjailijan nimeä???)

Jos rakastat minua

Pedon silmät

Lasteni tähden

Myyty!

Eka kirja kertoo erään poliisin silmin tarinan pienestä tytöstä, jota syytetään äitipuolensa murhasta, "sairaan" hyvä kirja.

Pedon silmät (jos ees muistan kirjan nimen oikein) kertoo sen hullun venäläisen opettaja-pedofilin tarinan, joka raiskasi ja tappoi 52 lasta - niin sairas, ettei malta taukoa pitää, kun miettii, että maailmassa on ihan oikeesti noin hulluja ihmisiä. Toivottavasti joku muistaa kirjan nimen, kun minä muistan sen kuitenkin väärin.

Lasteni tähden ja Myyty! on äidin ja toinen tyttären kirjoittamat kirjat, joissa kerrotaan tyttärien tarinaa siitä, kuinka jemeniläinen isä myi Lontoossa koko ikänsä asuneet tyttänsä Jemeniin tuntemattomille miehille vaimoiksi. Toinen oli 14- ja toinen 15-vuotias. Järkyttävää luettavaa. Nämä kirjat luetutan omalla tyttärelläni, kun tulee tarpeeksi ikää, ettei hän koskaan - korostan KOSKAAN - naisi muuta, kuin suomalaisen, rehellisen junttimiehen, joka ei koskaan myisi sieluaan oman edun tavoittelun vuoksi, vaan puolustaisi omiaan henkeen ja vereen
:D .

Ihan vaan luetan varoittavana esimerkkinä. Tosi hyviä kirjoja kaikki.

Ehdottomasti parhaimpia lukemiani kirjoja:
- Helvetin piirit by John Long :5:
- Kirurgi-sarja by Tess Gerritsen :4:

Kauhu, massamurhaajat ja scifi ovat tämän hetken kova sana...

J.R. Tolkien: Taru sormusten herrasta
Väinö Linna: Täällä pohjantähden alla
Anja Snellman: Safari Club, Sonja O. kävi täällä (nimellä Kauranen)
John Irving: Oman elämänsä sankari (+ koko muu tuotanto)
Charlotte Bronte: Kotiopettajattaren romaani

Tässä muutama suosikki tältä äikänopelta :) .

Suositut

Back
Ylös Bottom