Parhaat lukemasi kirjat?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hippa
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Aikojen saatossa mieleenpainuneita teoksia:

Tolkienit, lähinnä kaikki muut paitsi hobitti ja TSH.
Tähän tolkien maailmaan on tullut friikahdettua enempikin sitten... (Uskaltaako joku haastaa Keskimaa-tietokilpailuun?)

Hyperion saaga, ynnä Endymionit.

Robin Hobb - Salamurhaaja trilogia (tää on oikeasti tosi kova)

Ns. Roskahalpis fantasia aiheuttaa lähinnä pahoinvointia.

Hasselit on tullut kaikki luettua, vaikkevat ne nyt mitään kirjallisuuden merkkiteoksia olekkaan.

Terry Partchetit,

Douglas Adamsin Linnunratatrilogia.

H.P. Lovecraftit

Eiji Yoshikawa - Musashi
ja sitten vielä Miyamoto Musashi - Maa, vesi, tuli, tuuli ja tyhjyys
Jos halutaan nimetä kaikkienaikojen kovimpia taistelijoita, tuo Musashi sijoittunee korkealle listalla...

Myös Donald E. Westlaken kirjat on aika hupaista, kevyttä
luettavaa, esim. vessaan.

tästä nyt salettiin unohtuu kymmenkunta kovaa teosta, umpiväsynyt kun olen.

Koskaan en ole kirjaihmisiä ollut mutta Tolkieniin tuli friikahdettua. Kaikki kirjat on luettu Keskeneräisten Tarujen Kirjaa lukuun ottamatta (no en kyllä ole lukenut noita pienempiä teoksia, kuten Tom Bombadilin seikkailut). Mahtavaa luettavaa... pitää taas lukea uudestaan kohta kun aikaa taas tulee.

Tuon lisäksi ajattelin lisätä oikeestaan yhden merkittävän teoksen:
Stephen Hawking - Ajan Lyhyt Historia
Itse en aivan valtavasti tiedä astro- ja kvanttifysiikasta, mutta asia kuitenkin kiinnostaa. Tuo kirjaa sisältää pirun hyvin esitetyn perustiedon tärkeimmistä asioista (lähinnä astrofysiikassa.. jos tuo nyt on edes oikea nimitys). Todella mukavaa luettavaa!

OoDee

Mika Waltari: Sinuhe Egyptiläinen
Jeff Long: Helvetin piirit
George Orwell: 1984
Taru Sormusten herrasta
J.G Ballard: Crash

Nuo teokset tuli näin äkkiseltään mieleen. On niitä muitakin, vaan ei nyt muista.

Originally posted by AKV
Yeah, toi on pakko hommata jostain! Lemmyhän on maailman komein mies ja tekee vieläpä hemmetin hyviä biisejä! :rock:

Kovin monta hyvää rock -elämänkertaa/muistelmaa en valitettavasti ole kohdannut. Tuleeko sulle tai muille mieleen muita lukemisen arvoisia teoksia?

Tilasin omani Akateemisen kirjakaupan nettikaupasta. Tuli parin päivän sisään ja vielä kotiosoitteeseen.

Jos tykkäät Kissistä, niin Gene Simmonsin Kiss and Make Up oli ihan mielenkiintoinen, vaikkakin asiat selitellään aika lailla parhain päin em. herran kannalta.

David Lee Rothin Crazy from the Heat oli kanssa aika hauska.

Hola,

kyllä joo DIRT oli aikas "hauskaa" luettavaa, frendini kehui myös Marilyn Mansonin ja Rolling Stonesin historiikkeja, mutta toi Manson ei vaan tyyppinä kiinnosta mua pätkääkään..

Ozzystä tullut kirjanen:
http://www.johnnykniga.fi/books.jsp?id=8

Must-kamaa!

Mulle on kans kolahtanut ihan kybällä threadissä aiemmin jo mainitut Douglas Adamsin Käsikirjat. Scifi on ollut muutenkin lähellä, Stanislaw Lem tulee nyt ekana hyvistä hepuista mieleen.

Originally posted by Nitsku
Tilasin omani Akateemisen kirjakaupan nettikaupasta. Tuli parin päivän sisään ja vielä kotiosoitteeseen.

Jos tykkäät Kissistä, niin Gene Simmonsin Kiss and Make Up oli ihan mielenkiintoinen, vaikkakin asiat selitellään aika lailla parhain päin em. herran kannalta.

David Lee Rothin Crazy from the Heat oli kanssa aika hauska.

Joo, Kiss and Make Up on tullut luettua. Samoin KISSin entisen managerin kirjoittama teos (en muista nimeä), jota kyllä suosittelen myös. Antaa vähän karumman kuvan Genen ja Paulin paljon mainostetusta "liikeneroudesta" ... Plus monta muuta oleellista yksityiskohtaa, esim. sen että Gene ei tykkää "ajaa punaisia päin". :D

Taika-Jim: mun mielestä DIRTin slangi ei vain suomennettuna toimi. Makuasia.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Remekset ja Grishamit ja Wilbur Smithit on hyvää viihdettä. Linnan Sotaromaani on kuitenkin paras lukemani!

Irvine Welshin- Paska. Siitä ei paljoa kirja parane, kannattaa lukea. Se kertoo skotlantilaisesta poliisista joka on sekopää, seksihullu, sovinisti, rasisti, transu ja kokaiini koukussa. Olette varmaan nähneet elokuvan nimeltä Trainspotting, Irvine Welshin teos sekin.

Originally posted by AKV

Vähän tuo slangi minuakin ekaks häiritsi, mut siihen tottu kyllä. Kerkesin lukea enkunkielisen version kolme kertaa läpi ennen kun luin suomenkielisen. :rock:

Ite luin tossa just Mein kampfin(ekan kirjan) ihan pelkästä mielenkiinnosta. Ei voi muuta sanoo kun hullulla äijjällä hullut huvit ja tarkoitan "Aatua". Toinen kirja ois viä lukematta.

Nämä nyt ainakin

Asimov - tuotanto
J.R.R. Tolkien: Taru sormusten herrasta
Waltari: Sinuhe
Erlen Noel: Supernaiivi
J. D. Salingerin: Sieppari ruispellossa
J. Sarasvuo: Sisäinen sankari
Esko Valtaoja: kotona maailmankaikkeudessa
C. Darwin: Lajien synty
V. Linna: - Tuntematon sotilas
- Täällä pohjantähden alla I - III
Uma Aaltonen: Murkun tapatieto
Advocatus diaboli - paholaisen asianajaja

Ja lissää....

Chuck Palahniuk (ykkösmies.Suosittelen!)

Originally posted by Zeta

Tolkienit, lähinnä kaikki muut paitsi hobitti ja TSH.
Tähän tolkien maailmaan on tullut friikahdettua enempikin sitten... (Uskaltaako joku haastaa Keskimaa-tietokilpailuun?)

Itse olen lukenut Tolkienilta Hobitin, Silmarillionin, Keskeneräisten tarujen kirjan ja Tarun Sormusten Herrasta. Kaikki pariin kolmeen kertaan. Joskus kun aikaa löytyy niin meinasin kahlata ensin Silmarillionin ja sitten Tarun läpi alkuperäiskielellään englanniksi. Tavoitteena on myös hommata koko History of Middle-Earth sarja. Elikkä olen minäkin "friikahtanut" Tolkienin maailmaan. Jossain vaiheessa tuli ihan päivittäin lueskeltua ja keskusteltua tuolla Konnun Vihreässä Lohikäärmeessä Ardan ihmeellisyyksistä.

Originally posted by AKV
Joo, Kiss and Make Up on tullut luettua. Samoin KISSin entisen managerin kirjoittama teos (en muista nimeä), jota kyllä suosittelen myös. Antaa vähän karumman kuvan Genen ja Paulin paljon mainostetusta "liikeneroudesta" ... Plus monta muuta oleellista yksityiskohtaa, esim. sen että Gene ei tykkää "ajaa punaisia päin". :D

Olen lukenut sen kirjan, nimi taisi olla "Kiss-Making of a Supergroup". Oli todella mielenkiintoinen ja rehellisemmältä vaikuttava kuin se Simmonsin kirja.

Sittenhän on tämä kaikkien rock-elämänkertojen äiti, eli Danny Sugermanin "No one Gets Here Out Alive" (Doors-historiikki).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom