Kun 15 vuoden treenaamattomuden jälkeen, 37 vuotiaana aloitin ensin Thaiboxingin alkeiskurssin ja jatkoin myöhemmin myös puntilla eli 1,5h thaikku treenit ja saman verran punttia perään ja tuloksena 112.5kg luisuhartiaisesta läskistä 96kg bodarikroppaan, aikaa meni jotain reilut 4kk. Salin naispuolinen valvoja oli sanonut jollekkin että muuttui hetkessä Canonista tarzaniksi. Aika paljon puhuttiin selän takana.
Salin omistaja:" Porukat on kyselleet mikä ihme mies toi on? Miten voi joku muuttua muutamassa kuukaudessa noin paljon ettei uskoisi samaksi henkilöksi.
En ota sulta salimaksua, oot niin hyvää mainosta."
ABC huoltamolla olin ottamassa jätskiä kylmäkaapista ja olin erittäin loppu kovista bodytreeneistä eikä oikein ajatuskaan kulkenut.
Kauppias: "Hei hei, varovasti ei se ovi aukene saranapuolelta - (katselee päästä varpaisiin) ...tai voi se tolla kropalla auetakkin."
Itse tähän: ööö, öö ( olin varmaan todellä aineissa olevan tuntuinen, vaikka olin vain todella puhki vieläkin).
Sain siihen aikaan todellakin muutettua laskiä lihakseksi, mutta suurin syy oli se että lihasmuisti toimi hienosti vielä 15 vuoden paussinkin jälkeen.
Lihaskunto oli silloin kyllä kova, 15min naruhyppelykin satakiloisena ei saanut edes pohkeita hapoille. Juoksin lenkkiäkin aina valillä 15 min pelkillä pohkeilla ja 15 normaalisti vuorotellen.