- Ikä
- 37
rahkanaama sanoi:Laitappa vielä ne perustelut, miksi gripperit ei kelpaisi forkkujen kasvatukseen? Omat forkut kehittyneet hyvin ja Gripperit ovat olennainen osa treeniä.
Jos puhutaan puhtaasti forkkuliikeistä, niin teen hauiskääntöä myötäotteella, sekä grippereitä (treenin päätteeksi). Rannekkäännöt jäänyt vähemmälle.
Oon niin onneton käyttämään söörtsiä että en löydä oikein mitään kunnollisia forkkukeskusteluita. Muistan kun joskus juuri tästä käytiin keskustelua pakkiksella.
No jokatapauksessa ne gripperit treenaa forkkujen sisäosassa olevia lihaksia (lähellä luita) minun mielestäni. Näet sen kun puristelet kättä nyrkkiin tai jos et siinä saa jännitystä niin ota vaikka tennispallo vastukseksi ja purista lyttyyn. No kun puristat sen tennispallon lyttyyn niin näyttääkö sun forkku yhtään isommalta? Ei mulla ainakaan. Entäs kun teet rannekäännöissä tehtävää liikettä? Minä ainakin huomaan selvästi että forkuissa aktivoituu ulompana olevat selkeästi isommat lihakset ja niitä jännittämällä forkkuihin saa muotoa ja kokoa (isoja lihaksia treenaamalla saa helpommin suuremmat forkut.. tajuat kai.. lisää kymmeneen senttiin 1% kehitystä tai sataan senttiin sama 1% kehitystä.. ero on aika selvä). IMO gripperit kehittää vaan lähinnä sitä puristusvoimaa käsissä mutta on tosi huono forkkujen kasvatukseen.