Paras heraproteiini

Kehityksen ja lihaskavun kannalta merkitystä ei tosiaan juurikaan ole. Ero tulee imeytymisessä ja voi olla tietyissä tilanteissa ihan ratkaisevakin.
Jos merkitystä ei ole kehityksen ja lihaskasvun kannalta, niin miten tuo imeytymisen merkitys voi olla ratkaiseva?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos merkitystä ei ole kehityksen ja lihaskasvun kannalta, niin miten tuo imeytymisen merkitys voi olla ratkaiseva?

Ihan validi kysymys. Eihän se lihaa voi kasvattaa, jos se ei imeydy tai imeytyy TODELLA hitaasti tai pahimmassa tapauksessa tulee vain ripulina ulos.

Oma yksinkertainen linja asiaan on se että ajat kun kokonaista lisäproteiinia käytän tai yleisestikkin kannattaa käyttää, on sellaisia että imeytymisnopeudella ei ole merkitystä ja melkein mieluummin hidas imeytyminen.

Sitten kun tarvitaan nopeaa imeytymistä kuten treenin aikana niin valinta on vapaat välttämättömät aminohapot (EAA).

Oma yksinkertainen linja asiaan on se että ajat kun kokonaista lisäproteiinia käytän tai yleisestikkin kannattaa käyttää, on sellaisia että imeytymisnopeudella ei ole merkitystä ja melkein mieluummin hidas imeytyminen.

Sitten kun tarvitaan nopeaa imeytymistä kuten treenin aikana niin valinta on vapaat välttämättömät aminohapot (EAA).

Ihan hyvä linja. Nuo supernopeat isopeptidiset hydrothan ovat lähinnä eaa kanssa samasta raosta kilpailevia. Sillä erotuksella, että ovat vähän luonnollisempaa kamaa ja aluperä on tiedossa.

Jos on superherkkä laktoosille, niin eikö silloin EAA ajais läpi treenin ja vähän sen jälkeenkin nautittuna tuon perus hera palkkarin asian ?

Fiksu ruoka sitten toki about tunti treenin jälkeen..

No. Itsellä oli aikanaan tilanne että jatkoin salitreenin jälkeen lukkopaini/nyrkkeilytreenillä. Jos vedin puntin jälkeen konsentraatin niin joka kerta se jäi vatsaan hölskymään sen aerobisemman treenin ajaksi. Hydrolysaatilla taas ei tätä ongelmaa ollut.

Ihan hyvä linja. Nuo supernopeat isopeptidiset hydrothan ovat lähinnä eaa kanssa samasta raosta kilpailevia. Sillä erotuksella, että ovat vähän luonnollisempaa kamaa ja aluperä on tiedossa.

Peptopro on ilmeisesti se ultimaattinen vaihtoehto? Olen luullut että vapaat aminohapot olisi kaikkein nopeinta, mutta ilmeisesti peptopro on vielä nopeampaa? Tupla kilohinta verrattuna EAA. Ja jos haluaa haaraketjuisia saada saman määrän niin joutuu laittaa reilusti enemmän jauhoa.

Sitten tulee se peruskysymys että jos verenkierrossa on jo reilusti aminoja treeniin mentäessä niin mikä merkitys treenin aikana nautituilla aminoilla on. Ja itseasiassa vaikka olisi 20h paasto alla ja treenaa ilman intraa niin onko silläkään kokonaisuuteen negatiivista vaikutusta jos treeni kulkee hyvin ja vuorokauden makrot tulee täytettyä treenin jälkeen.

Viimeksi muokattu:
Peptopro on ilmeisesti se ultimaattinen vaihtoehto? Olen luullut että vapaat aminohapot olisi kaikkein nopeinta, mutta ilmeisesti peptopro on vielä nopeampaa? Tupla kilohinta verrattuna EAA. Ja jos haluaa haaraketjuisia saada saman määrän niin joutuu laittaa reilusti enemmän jauhoa.

Sitten tulee se peruskysymys että jos verenkierrossa on jo reilusti aminoja treeniin mentäessä niin mikä merkitys treenin aikana nautituilla aminoilla on.

No näinhän se on. Monet vetää pelkällä sokerilla ja toiset pelkällä vedellä.
Itse huomasin ainakin SELVÄN paranemisen palautumisessa, kun aloin 5v sitten aminoita juomaan. Lihaskivutkin (doms) hävisivät samoin tein pois.
Kyllä mulla on se euro per päivä heittää hyvään intraan.

Onko kellään tiedossa halpisheraa joka olisi paremman makuista kun myproteinin latte? se uppoaa tosi hyvin mutta olisi kiva saada vaihtelua

Kokeitu on ainakin myprotein mocha, cookie & cream, suklaamuro, star nutritionin vanilla, vanilla pear (hyi saakeli miten imelää), rich chocolate. Mikään noista ei omasta mielestä pääse lähelle laten laatua

Oma suosikki on Star Nutritionin Whey 80 suklaa!

No näinhän se on. Monet vetää pelkällä sokerilla ja toiset pelkällä vedellä.
Itse huomasin ainakin SELVÄN paranemisen palautumisessa, kun aloin 5v sitten aminoita juomaan. Lihaskivutkin (doms) hävisivät samoin tein pois.
Kyllä mulla on se euro per päivä heittää hyvään intraan.

Mitä sä juot että lihaskivut häviää tai millaisia määriä? En ole kyllä huomannut millään vaikutusta, lähes joka reenin jälkeen paikat kipeänä enempi tai vähempi.

Täälläkin domsit katosivat sen jälkeen, kun aloin vetämään aminoja ennen treeniä ja treenin aikana. Vaikka habat kramppailevat koko treenin jälkeisen illan esimerkiksi astioita pestessä, niin silti domsit jäävät vain puuttumaan.

Kaikki joilla lihaskivut hävisivät, niin kokeilkaapa ihan mielenkiinnosta jättää ne aminot pois ja älkää muuttako treeniä. Tuleeko lihaskivut takaisin vai oliko kyse sattumasta? Mulla ei tule paikat kipeäksi muutenkaan jos tekee yhtään tiheämmällä frekvenssillä kuin kerran viikossa.

Sama täällä. Treeni tiheys vaikuttaa tuleeko lihakset kipeiksi vai ei. Vähintään 2 kertaa viikossa kun treenaa läpi niin ei tule enää kipeiksi, vain helläksi.

Kaikki joilla lihaskivut hävisivät, niin kokeilkaapa ihan mielenkiinnosta jättää ne aminot pois ja älkää muuttako treeniä. Tuleeko lihaskivut takaisin vai oliko kyse sattumasta? Mulla ei tule paikat kipeäksi muutenkaan jos tekee yhtään tiheämmällä frekvenssillä kuin kerran viikossa.

Älä pilaa mun illuusiota!

Mulla on ihmejuoma mikä auttaa mua menemään vaikka seinän läpi.

Älä pilaa mun illuusiota!

Mulla on ihmejuoma mikä auttaa mua menemään vaikka seinän läpi.
Uskoo jotkut homeopatiaankin, eikä se väärin ole jos siitä tuntee saavansa apua. Kalkkitabletilla olisi kyllä ollut sama vaikutus.

Ja ennen kuin joku tulee taas ihmettelemään vertaanko aminoja huuhaaparantajiin, niin en vertaa. Viittasin sanaan ihmejuoma.

En näe sattumalle sijaa tässä. Edeltävän 20 vuoden treenihistoriani aikana tämän tyylinen treeni on aina aiheuttanut tukevat domsit, jotka katosivat ensimmäisestä kerrasta, kun aminot tulivat. Domsit ovat tuon jälkeen pysyneet vuoden verran poissa. En näe mitään mahdollisuutta sattumalle tässä kuviossa. Ei mullakaan mitään domseja tule, jos treenaan esimerkiksi voimaohjelmilla, joissa samoja liikkeitä tehdään useamman kerran viikossa, mutta lihaksia ei missään vaiheessa väsytetä äärimilleen. Nyt kuitenkin olen keskittynyt kasvattamaan lihasta kolmijakoisella, jossa jokainen treeni on sellainen, etten sitä edes pystyisi tekemaan useammin kuin kerran viikossa.

EDIT: Uskonasioihin sellainen lisäys, että itselläni aminojen käyttö lähti liikkeelle tarpeesta lisätä energian saantia. Lisäsin treenipäivinä lihasten ruokintaa pre-, intra- ja post-litkuilla tietämättä mahdollisista vaikutuksista domseihin. Sitten kun aloin ihmettelemään kipujen katoamista ja treenidraivin lisääntymistä, aloin vähän googlailemaan asioita.

Viimeksi muokattu:
Itsellä hävisi käytännössä kokonaan runsaan hmbn (6g) ja sitrulliinimalaatin (10g) aloituksen jälkeen.

Nuitakin tullut testattua ja on käytössä edelleen mutta en kyllä huomaa mitään eroa. Jos vaikka rinnan reenaa 5 päivän välein niin aina kipeytyy. Silloin kun ei ole palautunut tai ei saa mitään kehitystä niin ei välttämättä kipeydy.

Olen luullut että vapaat aminohapot olisi kaikkein nopeinta, mutta ilmeisesti peptopro on vielä nopeampaa?

Normaalissa ruuansulatuksessa proteiini imeytyy kahden tai kolmen aminohapon paloina. Sikäli selvää, että yksittäiset aminohapot eivät ainakaan imeydy nopeammin. Mikä käytännön merkitys erolla sitten on edes kilpaurheilijalle, se on eri asia.

En näe sattumalle sijaa tässä. Edeltävän 20 vuoden treenihistoriani aikana tämän tyylinen treeni on aina aiheuttanut tukevat domsit, jotka katosivat ensimmäisestä kerrasta, kun aminot tulivat.
Mä olen nyt kahden viikon ajan käyttänyt ensimmäistä kertaa elämässäni aminoja tai intrajuomaa. Pakko sanoa, että en ole huomannut kummastakaan mitään apua. Tai no hiilareista on apua kun pätkäpaastoilee ja katkaisee paaston intrajuomalla, koska paastotreenistä ei tullut yhtään mitään. Mutta normaalitilanteeseen nähden, kun syön normaalisti, niin ei vaikutusta. Lihaskivut on nelijakoisella pysyneet ennallaan. Ei puhuta mistään kovista kivuista muutenkaan, mutta ei se vähäkään mihinkään hävinnyt.

Suositut

Back
Ylös Bottom