Nettopalkka on AINA 1000 euroa liian vähän kuukaudessa!.....Eli palkka on riittävä tällä hetkellä elään sitä elämää jota juuri toivon eläväni tässä iässä. Ei liian vähän, mutta ei liikaakaan.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Nettopalkka on AINA 1000 euroa liian vähän kuukaudessa!.....Eli palkka on riittävä tällä hetkellä elään sitä elämää jota juuri toivon eläväni tässä iässä. Ei liian vähän, mutta ei liikaakaan.
Nettopalkka on AINA 1000 euroa liian vähän kuukaudessa!![]()
Mikähän olisi pienin summa kuukaudessa, jolla pärjäis.. eli tinkis "ylellisyydestä", ei normi harrastuksista (Söis normaalisti, muttei mitää ulkonasyömisiä, baareiluja jne)
Itellä varmaan ois noin 800e, tähän laskettu mukaan autonja prätkän vakuutukset myös mukaan + tietty kaikki normaali sähkö, netti jne kulut, vuokran ja ruoan lisäks.
Eli pienet on peruskulut, pitäis varmaan ottaa enempi ittee niskasta kii ja laitaa pahan päivän varalle..
Nettopalkka on AINA 1000 euroa liian vähän kuukaudessa!![]()
Kuulostaa jo lähinnä työttömän arjelta. Mutta hyvä jos joku tuohon pystyy.
Oma mentaliteetti kun on se että elän nyt hetkessä, mutta järkevästi. Omaa kämppää maksellaan ja näin. Mutta käyn ulkona syömässä ja kahvilla. Ostan vaatteita ja käyn baareissa. Ajan prätkällä ja panostan varusteisiin. Varaan matkoja ja näen maailmaa.
Rahaa menee se mitä tulee. Säästöön sitä jää, mutta yleensä säästän jotain tiettyä varten, kuten vaikka tällä hetkellä ensikesän jenkkien matkaa.
Siinä vaiheessa kun elämäni nainen päättää päräyttää maailmaan pienen käärön. Ei mun elämä siihen lopu, mutta en voi koheltaa enään prätkällä tai ilakoida kännissä keskellä päivää. Enkä myöskään käydä matkoilla vaarallisissa kolkissa tai vaikka hypätä laskuvarjolla. En halua ottaa sitä riskiä että tuhoon useamman ihmisen maailman täydellisesti vain sillä että olisin halunnut elää nuoruuteni nuorena, mutta säästin kaikessa.
Eli palkka on riittävä tällä hetkellä elään sitä elämää jota juuri toivon eläväni tässä iässä. Ei liian vähän, mutta ei liikaakaan.
Nuoren miehen puhetta. 10-15 vuodenpäästä mieluummin 1000 vähempi lapaseen ja enemmän vapaa-aikaaJos sais nykypalkalla tehdä viitisen vuotta vielä hommia niin olisin täysin valmis leikkaamaan bruttoliksan puoleen, jos samalla työmäärä puoliintus.
Ihminen on sopeutuvainen eläin, myös menojen tasapainottamisessa tuloihin nähden. Ei toi nyt ihan absoluuttinen totuus ollut mutta on siinä perää ;) ja bruttoliksasta en puhunut, sen puolittaminen ei todellakaan tarkoita nettotulojen puolittumista ja työtaakka puolittuis sun skenaariossa, kyllähän se nyt kelpais varmaan aika monelle reipas nelikymppiselle velattomalle.
Täytin juuri 30 vuotta ja ensi vuonna tienaan 100k€ jos bonarit osuu yhtään kohdalleen. Sick.
Aika kivasti. Mutta uskon että tuohon joutuu jo aikalailla sykkimään, joten ei kadehdita.
Minkälainen työnkuva? Oletko ohjelmistopuolella?Itse vaihdoin työpaikkaa ja otin palkassa takkiin melko paljonkin. Nyt peruspalkka on n. 4300€/kk (IT-alalla ja taitaa olla keskipalkka alalla), mutta liukuva työaika, oma kuntosali (tärkeää parit I), parkkipaikka autolle (tärkeää part II) lyhyt työviikko ja uskoisin että hyvä työilmapiiri. Palkalla ei kompensoida sitä että vituttaa joka päivä mennä töihin. Edellisessä työpaikassa oli hyvin pätevä tekemään sitä työtä mihin mut palkattiin. Harmi vaan etten saanut tehdä sitä työtä vaan pyöritellä peukaloita 2/3-osaa työajasta.
Minkälainen työnkuva? Oletko ohjelmistopuolella?
Niin mä vähän arvelinkin, itse vetelen viimeisiä opinnoissa ''väärällä'' eli järjestelmäpuolella. Eipähän pidä ainakaan liikoja odottaa palkkauksen ja urakehityksen suhteen. ;)Nyt "vain" ohjelmistosuunnittelija eli periaatteessa koodari. Työkokemusta n. 15 vuotta. Edellinen työpaikka oli manager-nimikkeellä.
Keskipalkat julki: 3255 ?/kk | Uusi SuomiMiehillä keskiansio oli 3655 €/kk ja naisilla 2838 €/kk. Mediaanipalkka oli tilaston mukaan 2 890 euroa, miehillä 3 306 euroa ja naisilla 2 550 euroa.
Samaa mieltä ja ehkä juuri 40-50k€. Mutta summaan vaikuttaa moni asia esim. puolison tulot. Onko samassa taloudessa olevan tulot 20k€ tai 50k€ /vuosi, vaikuttaa paljon kokonaisuuteen.Mä nimenomaan sanoisin, että 40k€ tienaava on tukevasti keskituloinen (+-10K€).
Mediaanipalkka palkansaajilla oli 3300€/kk huitteilla. Naisilla vähemmän ja miehillä enemmän. En mä tiedä mitä tietoa sitten pitäsi käyttää jos ei viralliset tilastot kelpaa. Ihminen vaan liian helposti peilaa itseään lähipiiriin, joka hyvin monesti on samassa "yhteiskuntaluokassa" suurin piirtein samalla palkalla. Tästä ihan lähipiiristä kokemusta, kun frendi kuvittelee tienaavansa +3000 tuloilla aivan helvetisti ja kyllä hän tienaakin, kun hän vertaa lähipiiriään. En ole vaan kehdannut sanoa, että ei tuolla palkalla nyt lesoilla kannata, minäkin saan enemmän :D.
Ei nyt kerkiä hakemaan tilastokeskuksen sivuilta, mutta:
Keskipalkat julki: 3255 ?/kk | Uusi Suomi
Mä nimenomaan sanoisin, että 40k€ tienaava on tukevasti keskituloinen (+-10K€).
Muistinpa väärin miesten mediaani näyttää olevan 3300€. Lähteeksi sanottiin tilastokeskus, joten eiköhän se pidä paikkaansa. Pitää jatkaa töitä jotta sais sen mediaanipalkkansa :D
Samaa mieltä ja ehkä juuri 40-50k€. Mutta summaan vaikuttaa moni asia esim. puolison tulot. Onko samassa taloudessa olevan tulot 20k€ tai 50k€ /vuosi, vaikuttaa paljon kokonaisuuteen.