Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Jep, oli lause hieman epäselvästi kirjoitettu.
Eli lähinnä hain sitä kun meilläkin on 2 tyyppiä kenellä ei ole ollut rahan takia tarvetta käydä töissä varmaan viimeiseen 20vuoteen, Molemmilla on jo ollut terveysongelmia vuorotöistä johtuen silti pitää painaa kaikki ylityöt mitä on ja vapailla valitellaan kun ei ole tekemistä.. Niin mun mielestä toi on jo oikeasti tosi surullista, näiden ihmisten elämä loppuu siinä vaiheessa kun on pakko lähteä eläkkeelle..

Työstä nauttimisessa ei ole mitään vikaa mutta kun työ on elämän ainut hyvä asia kannattaisi oikeasti tehdä jotain.

Sori nyt, mutta vuorotyössä, eli ihan duunarihommaa tekevät eikä ole rahan takia tarvetta käydä töissä viimeiseen 20 vuoteen? On kyllä saatanan kumma, jos nyky-Suomessa duunari pystyy jäämään eläkkeelle jo vaikka nelikymppisenä, koska massit on jo ns. kääritty... En tunne kyllä ketään duunaria tai toimihenkilöä, joka voisi keski-ikäisenä sanoa että nyt vois jäädä töistä pois ja silti ois rahaa säilyttää nykyinen elintaso.

Selitätkö nyt hieman tarkemmin, että miten näillä olis niin paljon rahaa säästössä ettei tarttis enää duunia tehdä? Vaikka on pelit ja vehkeet (talot, hyvät autot ja veneet/harrastuskoneet), niin ei se tarkoita sitä että vois työt lopettaa. Yleensä ihmisillä on velkaa omaisuuden hankkimisesta. Talosta on velkaa, mökistä on velkaa, autosta on velkaa, veneestä on velkaa. Ei se sitä tarkoita, että ne rikkaita olis.

Kuka tahansa asuntolainan omaava tietää, että sen maksamiseen menee vuosia. Siksi laina-ajatkin pankeilla on yleensä 25v. Joskushan tais saada 60v laina-aikojakin.

Ja vaikka joku olis nelikymppisenä jo maksanut asuntolainansa pois, niin väittäisin että eläminen maksaa Suomessa niin paljon, ettet voi duunia lopettaa. Täten teen mielikuvani sinusta Vensku123, että sinä et tiedä mistä puhut.

Aika köyhä ajatusmaailma jos heti kuvitellaan että kaverit ovat vuorotöistään säästäneet sen verran rahaa että voi jäädä eläkkeelle. Perintö, sijoitukset, lotto...? Eiköhän jokaisessa yli 50henkilön työpaikassa ole joku duunaritason työntekijä jolla on tavalla X hankittua omaisuutta sen verran ettei eläminen ole työstä kiinni.

Sori nyt, mutta vuorotyössä, eli ihan duunarihommaa tekevät eikä ole rahan takia tarvetta käydä töissä viimeiseen 20 vuoteen? On kyllä saatanan kumma, jos nyky-Suomessa duunari pystyy jäämään eläkkeelle jo vaikka nelikymppisenä, koska massit on jo ns. kääritty... En tunne kyllä ketään duunaria tai toimihenkilöä, joka voisi keski-ikäisenä sanoa että nyt vois jäädä töistä pois ja silti ois rahaa säilyttää nykyinen elintaso.

Selitätkö nyt hieman tarkemmin, että miten näillä olis niin paljon rahaa säästössä ettei tarttis enää duunia tehdä? Vaikka on pelit ja vehkeet (talot, hyvät autot ja veneet/harrastuskoneet), niin ei se tarkoita sitä että vois työt lopettaa. Yleensä ihmisillä on velkaa omaisuuden hankkimisesta. Talosta on velkaa, mökistä on velkaa, autosta on velkaa, veneestä on velkaa. Ei se sitä tarkoita, että ne rikkaita olis.

Kuka tahansa asuntolainan omaava tietää, että sen maksamiseen menee vuosia. Siksi laina-ajatkin pankeilla on yleensä 25v. Joskushan tais saada 60v laina-aikojakin.

Ja vaikka joku olis nelikymppisenä jo maksanut asuntolainansa pois, niin väittäisin että eläminen maksaa Suomessa niin paljon, ettet voi duunia lopettaa. Täten teen mielikuvani sinusta Vensku123, että sinä et tiedä mistä puhut.

No jos toinen tapauksista omistaa +20 kerrostalo kämppää 1kpl okt ja toinen markka-aikaan oli puhunut työkaverille että osakesalkku pieneni vajaalla miljoonalla kun Nokia sukelsi niin en kyllä usko että ihan hirveästi on syytä duunia painaa. Hajuakaan ei ole mistä rahat on tulleet mutta veikkaan perintöä, ja ihan sellainen pikkuhuomautus mä tiedän 2 ihmistä helvetin hyvin ketkä olis voinut jäädä jo peruskoulusta eläkkeelle Pappa betalar kato ;)

siitä olen samaa mieltä että pelkästään duunarihommia painamalla ei ole mahdollista säilyttää samaa rahallista elintasoa jos aikoo 40senä jäädä eläkkeelle, ja ei ole mitään bäkuppia kuten esim : mulla metsää ja mahdollisuus tehdä duunia muutama kk vuodesta vaikka 24/7 jos haluan, kyseessä lähinnä mun tapauksessa se valinnan vapaus ja stressittömyys jonka saavuttaakseni olen valmis tinkimään rahasta.

Eläköitymisstrategioista vois olla ihan oma ketjunsa, jos jengiä kiinnostaa. Aika kallista on aktiivinen eläköityminen. Vaikka olisi velaton asunto halvalla vastikkeella niin silti tekis mulle tiukkaa elää vuosi vaikkapa 10ke nettotuloilla. Ruokaan ja harrastuksiin menee paljon rahaa. Jos haluaa matkustella paljon niin homma vaikeutuu entisestään. Tietenkin voi olla jossain low cost optiossa thaimaassa ja onkia proteiinit joesta, mutta liekö se sitten niin ihanaa pitemmän päälle.

Paras mun keksimä tapa aikaistaa "eläkettä" on rahoittaa osa elämästä osa-aikaisella työllä mistä jää melkein kaikki käteen kiitos ihanan progression :) Paras olis, jos tuota työtä vois painaa 3-6kk urakalla ja loppuajan neppailla. Toki hc pro nykii sijoituksista tms. bisneksistä rahat.

Ei tuo mikään mahdotonta ole ja ihan jokainen siihen pystyy. On vain kiinni siitä, että millaista elintasoa haluaa ylläpitää. Tässäpä yksi blogi aiheesta, asuntona toimii asuntoauto ja sijoittuu jenkkilään, mutta toteutettavissa Suomessakin hieman pidemmällä aikavälillä.
Early Retirement Extreme: ? a combination of simple living, anticonsumerism, DIY ethics, self-reliance, and applied capitalism

Se mitä itse haen, on juurikin mitä Timba sanoi. Mahdollisuuksia tehdä mitä huvittaa. Kesälomarahat vaihdoin vapaaksi jo viime kesänä ja tulevaisuudessa on tarkoitus päästä tilanteeseen, missä puuhailen sitä mitä kiinnostaa. Minulle se ei tarkoita miljoonaomaisuutta, mutta maksettu asunto, velaton talous ja vaikkapa 100k€ tilillä antaa kummasti vapautta ja stressitöntä elämää. Itseäni esimerkkinä käyttäen, nettona tulee tällä hetkellä meidän talouteen jotain 3500€/kk, joista maksellaan lainoja pois 1000-2000€/kk (välillä lyhennetään enemmän, välillä menee rahaa rahastoon, välillä käyttöön). Siinä vaiheessa kun lainoja ei ole ja rahoistoissa olisi esim tuo 100k€, niin pärjättäis puolella nykyisistä tuloista.

Jokainen voi miettiä, että onko se uusi autokaan tai ylipäätään auton vaihto pakollinen, jos vanhassakaan ei ole vikaa. Ja onko se pakko olla se mukavin auto, vai olisiko luotettavuus tärkeämpää? Itsekin tykkäsin ajella mersuilla, mutta siinä vaiheessa kun ylläpito maksaa 10xvuodessa mitä japanilaisten autojen, niin mitä järkeä? Mä keksin parempaakin tekemistä kuin rassata autoa pihalla, selata foorumeita ja isommissa vioissa soitella aikoja korjaamolle, odotella siellä ja aina maksaa hommasta satasia. Eri asia jos joskus on harrastusauto ja tilat missä laitella, silloin kun huvittaa. Omista valinnoistahan nämä asiat on kiinni :)

Paras mun keksimä tapa aikaistaa "eläkettä" on rahoittaa osa elämästä osa-aikaisella työllä mistä jää melkein kaikki käteen kiitos ihanan progression :) Paras olis, jos tuota työtä vois painaa 3-6kk urakalla ja loppuajan neppailla. Toki hc pro nykii sijoituksista tms. bisneksistä rahat.

Näin tekisin minäkin. Jos olisi velaton asunto ja kesämökki, niin tekisin jotain stressitöntä osa-aikaduunia muutaman päivän viikossa ja tietenkin 3-4kk kesällä lomaa. Jakaisi vaikka talvet postia, niin saisi hoidettua aerobista kuntoa samalla :D

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
erkjetter ja Vensku123: Jooh, aika läpät silmillähän tuon postin luin :rolleyes:
En tosiaan huomioinut perintöasioita taikka muita ulkoisia tekijöitä varallisuuden keräämiseen.

Mies847: tottahan tuo, elintasostahan täällä maksetaan. Elämässä yleensä siis. Paljostahan ihminen nykypäivänä pystyisi karsimaan, varsin valmis maailmahan tämä on.

Jos olisi kiva mennä aamulla töihin, voisi ottaa palkassa reilusti takkiin. On muuten yllättävän raskasta olla tekemättä mitään, vaikka palkka juoksee. Ei kyllä ole mitään hajua mitä sitä voisi tehdä. Täällä on kaikki niin perkeleen kallista, että en ymmärrä miten joku pärjää jollain parintonnin palkalla. Ehkä jos olisi omistusasunto ilman velkaa ja ei pitäisi autoa.

Ylennys ja johtoryhmän jäsenyys 1.11. alkaen toi mukanaan vähän yli tuhannen euron palkankorotuksen. Brutto ensi kuussa 7200.

Täytin juuri 30 vuotta ja ensi vuonna tienaan 100k€ jos bonarit osuu yhtään kohdalleen. Sick.

Ylennys ja johtoryhmän jäsenyys 1.11. alkaen toi mukanaan vähän yli tuhannen euron palkankorotuksen. Brutto ensi kuussa 7200.

Täytin juuri 30 vuotta ja ensi vuonna tienaan 100k€ jos bonarit osuu yhtään kohdalleen. Sick.

Onnittelut!

Tulen vielä kaukana perässä, mutta tuohon jos 30v. mennessä pääsisi, niin AVOT!

1000e/kk, työtön:rock: Kiitos veronmaksajat

No ei tuolla kyllä kuuhun vielä mennä, minä syön yksinään kuukaudessa puolet "palkkasi" määrästä. :D

Mikähän olisi pienin summa kuukaudessa, jolla pärjäis.. eli tinkis "ylellisyydestä", ei normi harrastuksista (Söis normaalisti, muttei mitää ulkonasyömisiä, baareiluja jne)
Itellä varmaan ois noin 800e, tähän laskettu mukaan autonja prätkän vakuutukset myös mukaan + tietty kaikki normaali sähkö, netti jne kulut, vuokran ja ruoan lisäks.
Eli pienet on peruskulut, pitäis varmaan ottaa enempi ittee niskasta kii ja laitaa pahan päivän varalle..

Mikähän olisi pienin summa kuukaudessa, jolla pärjäis.. eli tinkis "ylellisyydestä", ei normi harrastuksista (Söis normaalisti, muttei mitää ulkonasyömisiä, baareiluja jne)
Itellä varmaan ois noin 800e, tähän laskettu mukaan autonja prätkän vakuutukset myös mukaan + tietty kaikki normaali sähkö, netti jne kulut, vuokran ja ruoan lisäks.
Eli pienet on peruskulut, pitäis varmaan ottaa enempi ittee niskasta kii ja laitaa pahan päivän varalle..

Ruokaan riittää mulla 300 asumiseen 250 ja koiraan 60 netti ja puhelin 40... noilla pitäis mennä tuleva vuosi ja maksais lainan pois jos ei hommaa autoa.

Ruokaan riittää mulla 300 asumiseen 250 ja koiraan 60 netti ja puhelin 40... noilla pitäis mennä tuleva vuosi ja maksais lainan pois jos ei hommaa autoa.
Kuulostaa jo lähinnä työttömän arjelta. Mutta hyvä jos joku tuohon pystyy.

Oma mentaliteetti kun on se että elän nyt hetkessä, mutta järkevästi. Omaa kämppää maksellaan ja näin. Mutta käyn ulkona syömässä ja kahvilla. Ostan vaatteita ja käyn baareissa. Ajan prätkällä ja panostan varusteisiin. Varaan matkoja ja näen maailmaa.
Rahaa menee se mitä tulee. Säästöön sitä jää, mutta yleensä säästän jotain tiettyä varten, kuten vaikka tällä hetkellä ensikesän jenkkien matkaa.

Siinä vaiheessa kun elämäni nainen päättää päräyttää maailmaan pienen käärön. Ei mun elämä siihen lopu, mutta en voi koheltaa enään prätkällä tai ilakoida kännissä keskellä päivää. Enkä myöskään käydä matkoilla vaarallisissa kolkissa tai vaikka hypätä laskuvarjolla. En halua ottaa sitä riskiä että tuhoon useamman ihmisen maailman täydellisesti vain sillä että olisin halunnut elää nuoruuteni nuorena, mutta säästin kaikessa.

Eli palkka on riittävä tällä hetkellä elään sitä elämää jota juuri toivon eläväni tässä iässä. Ei liian vähän, mutta ei liikaakaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom