Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Tarkoitin kommentillani, että haluan työltä haasteita ja kehittyä siinä. Mä en tule koskaan olemaan työtön.

Hyvä niin, mulla on sama juttu. Oon vahvasti sitä mieltä että useimmiten työttömyys on valinta, duunia on tarjolla mutta se on eri asia huvittaako tehdä sellaista mikä ei ole just sitä omaa alaa. Mulla ainakin halkee kaali parissa päivässä jos ei ole mitään järkevää tekemistä... Valitettavasti on ihmisiä jotka mielummin jää himaan tekemään _ei-mitään_ kun tekemään suht samalla rahalla jotain työtä.

Ihmistä joka käy töissä rahan takia on vähän hankala motivoida muuten kuin rahalla. Mä en ainakaan tunne ketään joka käy töissä jonkin muun kuin rahan takia. Liikuntaedut, firman kesämökit tai 20e taskulamput hyvästä työsuorituksesta ei motivoi pätkääkään.

heti kun joku maksaa mulle 3,5k€ ojankaivuusta minä juoksen kiljuen lapionvarteen. Kaikenmaailman (ammatillinen) kehittyminen ja uudet teknologiat saa lähinnä oksennuksen minun suuhuni. Mä en kaipaa työstä kun sen pienen liksani ja olen ihan tyytyväinen. Harrastellaan vapaalla ja tuhlataan työtunnit vapaa-ajan eteen.

Ja kyllä on liikuntaetua, lounasetua, taskulamppuetua, joustavaa työaikaa jne. aivan vitun se ja sama.

kohta tulee 30v mittariin ja kerran olen ollut kunnon töissä. Kunnon virallista paskaduunia, ei mitää vkl lisää, tai yö lisää, tai sunnuntai lisää tai mitään muutakaan lisää yhtään mistään. Palkka oli 9e tunnissa, joten pari hassua satasta jäi tukia enemmän käteen. Kiitos kiitos. Oli kiva olla töissä. Pe ja La aina yöt töissä 9e tunnissa. Voi olla hyvin mahdollista että oli eka ja vika kerta. Tuilla pärjää hyvin ja saan tehdä ajallani ja energiallani ihan mitä lystään ja miten parhaaksi näen.

kohta tulee 30v mittariin ja kerran olen ollut kunnon töissä. Kunnon virallista paskaduunia, ei mitää vkl lisää, tai yö lisää, tai sunnuntai lisää tai mitään muutakaan lisää yhtään mistään. Palkka oli 9e tunnissa, joten pari hassua satasta jäi tukia enemmän käteen. Kiitos kiitos. Oli kiva olla töissä. Pe ja La aina yöt töissä 9e tunnissa. Voi olla hyvin mahdollista että oli eka ja vika kerta. Tuilla pärjää hyvin ja saan tehdä ajallani ja energiallani ihan mitä lystään ja miten parhaaksi näen.

Tuilla varmaan pärjää, mutta voiko niillä toteuttaa unelmia? Vai onko sellaisia edes? Voitko tehdä ajallasi "ihan mitä lystäät" tuista saamallasi rahalla?

Tuilla varmaan pärjää, mutta voiko niillä toteuttaa unelmia? Vai onko sellaisia edes? Voitko tehdä ajallasi "ihan mitä lystäät" tuista saamallasi rahalla?

Mun unelmiin sisältyy tällä hetkellä lähinnä iso penkkipunnerrustulos ja muutenkin hyvä fyysinen kuosi, ja mun paikkakunnalla on kaks ilmasta salia. En tiedä mitä sitä joskus myöhemmin haluaa sitten tehdä. Kattoo ny miten kauan tä maailma vielä kasassa pysyy.

edit: tähän vois laittaa hyvin vasta kysymykseksi, että mitä järkeä tehdä töitä edes hyvällä palkalla ja haalia autoa sun muuta, kun ei ole mitään varmuutta, että niitä sais pitää ku paska osuu kunnolla tuulettimeen? Jos niin käy, ni mä en menetä mitään.

"Oletko vaatinut palkankorotusta?
Firmat eivät monestikaan oma-aloitteisesti sitä tehe."

Palkankorotusta olen pyytänyt useampaan otteeseen, mutta sitä ei ole pystytty antamaan YT-neuvottelujen tai milloin minkäkin syyn takia. Tilanne on meidän tiimissä sama kaikilla.
Titteli on projektikoordinaattori.
Hauskinta on, että lähteneiden tilalle on otettu uusia Projektipäällikkö-tittelillä ja minä sitten muiden koordinaattoreiden kanssa sekä koulutan heitä, että selvitän heidän sotkujansa..
Mielestäni kyseessä on firman paska henkilöstöpolitiikka ja se, ettei työntekijää arvosteta. Pistin tuossa muutaman työhakemuksen viikonlopun aikana menemään;)

Päivitetään nyt huvikseen tätäkin. Palstalla en ole pyörinyt vuoden 2008 jälkeen juurikaan ennen kuin nyt. It-alalla edelleen, palkka yli tuplaantunut vaan onpa tässä tultu pyörittyä jos jonkinlaisessa firmassa viimeisen 5v aikana :face: Tällä hetkellä edelleen projektipäällikkönä, liksa huomattavasti parempi, etätyötä teen nykyään 2-3 päivää viikossa ja siihen jopa kannustetaan nykyisessä firmassa. Onneksi tuli silloin 2008 tehtyä hommalle jotain, en ole katunut päivääkään.

Mun unelmiin sisältyy tällä hetkellä lähinnä iso penkkipunnerrustulos ja muutenkin hyvä fyysinen kuosi, ja mun paikkakunnalla on kaks ilmasta salia. En tiedä mitä sitä joskus myöhemmin haluaa sitten tehdä. Kattoo ny miten kauan tä maailma vielä kasassa pysyy.

edit: tähän vois laittaa hyvin vasta kysymykseksi, että mitä järkeä tehdä töitä edes hyvällä palkalla ja haalia autoa sun muuta, kun ei ole mitään varmuutta, että niitä sais pitää ku paska osuu kunnolla tuulettimeen? Jos niin käy, ni mä en menetä mitään.

No eikö tähän edit-mentaliteettiin sopis, että tapat itses välittömästi koska kuitenkin kuolet ennemmin tai myöhemmin... Vähän ehkä kärjistettyä, mutta IMO vähän typerä mentaliteetti.

Lisäksi, miten helvetissä voit sanoa ollees "kunnon" töissä, jos teet vkl yöt 9e tuntipalkalla? Kuulostaa aika koijarifirmalta.

Vituttaa tää, että puolustellaan omaa sossuelämäntapaa sillä, että työnteko ei kannata. Sossueläjät on just tollasia vitun marmattajia, jotka kerran elämässään ryhdistäytyy ja ajattelee että meenpä oikeeseen duuniin. Sitten sosiaaliset taidot ja henkiset vajavaisuudet saa tän sossueläjän ottaan just sen vihoviimesen duunin sieltä listasta, jossa poljetaan työntekijän oikeuksia ja kuljetaan vähintäänkin siellä harmaalla rajalla ja yleensä vähä sen alapuolellakin. Sitten porataan, että kaikki työnteko on perseestä eikä kannata ja palataan itseoikeutetusti tähän sossuelämään.

Ja jos paska osuu tuulettimeen, pyyhin paskat pois ja alotan alusta vielä kovemmalla tahdilla.

Veikkaisin, että menetät ainakin ne tuet ja ilmaiset salit kauan ennen kun ihmisiltä aletaan takavarikoida omaisuutta.

Vituttaa tää, että puolustellaan omaa sossuelämäntapaa sillä, että työnteko ei kannata. Sossueläjät on just tollasia vitun marmattajia, jotka kerran elämässään ryhdistäytyy ja ajattelee että meenpä oikeeseen duuniin. Sitten sosiaaliset taidot ja henkiset vajavaisuudet saa tän sossueläjän ottaan just sen vihoviimesen duunin sieltä listasta, jossa poljetaan työntekijän oikeuksia ja kuljetaan vähintäänkin siellä harmaalla rajalla ja yleensä vähä sen alapuolellakin. Sitten porataan, että kaikki työnteko on perseestä eikä kannata ja palataan itseoikeutetusti tähän sossuelämään.

Mihin sä laitat ilman työhistoriaa olevan kolmekybäsen jätkän hommiin? Siinä ei valita mitään työtä, vaan pitää ottaa se mihin pääsee. Meillä on kasa koulutettua ja työhistorian omaavaa työvoimaa aktiivisesti hakemassa työtä. Ei siinä laiskat paskat valkkaa hyvää työnantajaa. Ongelmanahan on se, että tilille pitäis kolahtaa heti se kolmetonnia, ilman koulutusta ja osaamista.

Enkä sillä, kyllä minäkin seuraavan viiden vuoden sisään hyppään tukien varaan ja alan harrastelemaan jotain mikä oikeasti kiinnostaa. Jos se vaan silloin on vielä mahdollista. Se, että yrittää verhota laiskuuden johonkin penkkipunnerrus tuloksen parantamiseen (sellainen mielikuva minulle jäi vaikkei suoraan sanottukkaan) on kyllä melkoista paskaa. Meillä on saatana vieköön olympiavoittaja kassatyöntekijänä kaupassa.

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
No eikö tähän edit-mentaliteettiin sopis, että tapat itses välittömästi koska kuitenkin kuolet ennemmin tai myöhemmin... Vähän ehkä kärjistettyä, mutta IMO vähän typerä mentaliteetti.

Lisäksi, miten helvetissä voit sanoa ollees "kunnon" töissä, jos teet vkl yöt 9e tuntipalkalla? Kuulostaa aika koijarifirmalta.

Ja jos paska osuu tuulettimeen, pyyhin paskat pois ja alotan alusta vielä kovemmalla tahdilla.

Aikamoista. Ehkä joo vähän kärjistit, mutta hyvin tulee sun mentaliteettis esille, kun haluat että mä tapan itteni. Mut ihan kiva avautuminen... olet selvästi hieno ihminen, jatka samaan malliin.

edit: taas tätä edittiä, sori vaan mut herrrrr we go. Niin kauan ku pankkiirit pitää meitä niitten orjina, ni te voitte tehdä rauhassa töitä, ottaa lainoja jne jne. Se on kaikkien oma valinta sekin. Ihan turha esittää tekopyhää, että se on mitenkään parempi ratkasu. Te vaikutatte enemmän siihen, että tä maailma menee päin helvettiä ja että meno jatkuu sellasena, (siihen asti ku talous romahtaa lopullisesti ja raha menettää arvonsa kokonaan, voit sitten pyyhkiä niillä sen paskan ku tuulettimeen osuu) kuin minä sillä, etten töitä tee, koska en ole edes siinä pelissä mukana.

edit2: ja ehkä sekin on vaan mun tekosyy, mutta ihan faktaa se on silti.

edit3: lisätään nyt vielä, että se ei ole mun vika jos ette tiedä, että miten tä maailma toimii.

Heheheh ´veikkaan että 30-40v päästä joku kynäniska saattaa olla pikkasen katkera kun se raha ei ookkaan menettänyt arvoaan ja penkkipunneruskaan ei kulje..

Hyvä niin, mulla on sama juttu. Oon vahvasti sitä mieltä että useimmiten työttömyys on valinta, duunia on tarjolla mutta se on eri asia huvittaako tehdä sellaista mikä ei ole just sitä omaa alaa. Mulla ainakin halkee kaali parissa päivässä jos ei ole mitään järkevää tekemistä... Valitettavasti on ihmisiä jotka mielummin jää himaan tekemään _ei-mitään_ kun tekemään suht samalla rahalla jotain työtä.

Tätä kommenttia kuulee aina silloin tällöin. Jostain syystä näin sanoo aina ihmiset jotka ei ole olleet työttömiä. Niistä työttömistä pieni murto-osa on semmoisia joille se on valinta. Ja niihin tyyppeihin ei tehoa mitkään valtion temput. Ja ne jotka sanoo että työ kuin työ onnistuu keltä vaan niin paskan vitut. Jos oma osaamisprofiili ei siihen työhön sovi niin ei siinä hommassa kauaa ole. Siitä lähtee joko omasta tahdosta tai esimiehen tahdosta.

Tätä kommenttia kuulee aina silloin tällöin. Jostain syystä näin sanoo aina ihmiset jotka ei ole olleet työttömiä. Niistä työttömistä pieni murto-osa on semmoisia joille se on valinta. Ja niihin tyyppeihin ei tehoa mitkään valtion temput. Ja ne jotka sanoo että työ kuin työ onnistuu keltä vaan niin paskan vitut. Jos oma osaamisprofiili ei siihen työhön sovi niin ei siinä hommassa kauaa ole. Siitä lähtee joko omasta tahdosta tai esimiehen tahdosta.

Mistä päättelet noin? Mä kun taas olen kuullut yhtenä selityksenä että työttömät tottuu siihen makoiluun ja eivät oikeastaan osaa enää hakea töitä, Ja useat työt vuosien sohvalla makoilun jälkeen ovat oikeasti liian raskaita joillekkin saattaa jo se 06.00 herääminen olla liian haastavaa..
Olen myös kuullut kun 1 ison teollisuus yrityksen työhönottaja valittaa ettei löydy millään tarvittavaa määrää ihmisiä hantti hommiin.. Se kun ei aina ole työnteko mukavaa.

Jatketaan vielä tuohon edelliseen postiin että en muutenkaan ymmärrä tuota työttömien ihmisten arvostelua. Kun tässä maassa ei vaan yksinkertaisesti ole kaikille töitä ja jotkut työtä vailla olevista jää valitettavasti siihen pitkäaikaistyöttömän asemaan. Näin se vaan on. Tässä maassa on monta ohjelmistoalan insinööriä jotka on Noksun toimien vuoksi työttömänä. Jotkut heistä hakee ulkomailta töitä kun oman alan töiden saaminen Suomesta on mahdotonta. Jopa silläkin uhalla että joutuvat opettelemaan uuden kielen kun esim. saksankielisessä Euroopassa sitä työtä ei saa ilman hyvää saksan kielitaitoa. Ja tottakai jokaisen työttömyys on oma vika! Haukkukaamme heitä kuorossa!

Ei jokaisen työttömyys ole oma vika mutta esim: meillä näkee todella selvästi sen ettei työtön insinööri voi tulla tekeen hommia jos ne eivät vaadi inssin papereita ;)
toisekseen tässä tulee jatkuvasti lisää esimerkkejä kuinka esim: asfalttialalla ei löydy lapiomiehiä vaikka liksa biittaisi monasti jopa sen inssin palkan ;) Tai siivoushommiin ei löydy muita kuin ulkomaalaisia Suomalaisista on niin paljon pulaa että isoissa siivousfirmoissa on aika helppo saada ylennyksiäkin JOS sattuu osaamaan Suomea.

Tää on vähän sama juttu kun noita työttömiä paperimiehiä katselee, työttömiä ollaan kun ei perkele mistään löydy duunia josta saisi sen 75 000 vuodessa lähtöpalkkana.

Mistä päättelet noin? Mä kun taas olen kuullut yhtenä selityksenä että työttömät tottuu siihen makoiluun ja eivät oikeastaan osaa enää hakea töitä, Ja useat työt vuosien sohvalla makoilun jälkeen ovat oikeasti liian raskaita joillekkin saattaa jo se 06.00 herääminen olla liian haastavaa..
Olen myös kuullut kun 1 ison teollisuus yrityksen työhönottaja valittaa ettei löydy millään tarvittavaa määrää ihmisiä hantti hommiin.. Se kun ei aina ole työnteko mukavaa.

Mitähän ne "hanttihommat" on?
Moni ihminen joka on vuoden työttömyyden jälkeen jo menettänyt osan itseluottamuksestaan (tämäkin on valitettava inhimillinen tosiasia) voi ajatella että hänellä ei riitä taidot ja että sen homman saa kuitenkin joku joka on sitä ennenkin tehnyt.
Joku ajattelee olevansa ylikoulutettu.
Onko se kyseinen työhönottaja laittanut näkyvän ilmoituksen siitä työpaikasta?
Joku ajattelee että hän hakee oman alan hommaa eikä lähde siihen hanttihommaan vaikka se olisi tarjolla koska uskoo saavansa nopeasti oman alan homman.
Syitä on monia mutta veikkaan kyllä että se kyseinen työhönottaja ei ole laittanut työpaikkailmoitusta näkyville. Esim. opiskelijat jotka ovat rahan tarpeessa tulevat kilpaa näihin hommiin koulun ohella jos vaan saavat tietoa että työ on tarjolla.

Jatkuvasti on siivoojan Vartijan teollisuus vahtien paikkoja auki ja näistä ilmoitellaan kyllä. EI vaan kelpaa samoin kun noi lapiohommat ei maistu niin ei maistu- Lisäksi oma-aloitteisuus on täysin nollassa mä esim olen saanut töitä sillain että kakarana kiersin yrityksiä ja kyselin olisko jotain hommia..-

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom