Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
toimin projektinhallintatehtävissä IT-alalla ja palkka on surkeat 2000€. Lisää liksaa tarttis saada, vitutus on melkoinen, kun hommia on enemmän kuin ehtii tehdä, mutta palkankorotuksesta ei tietoakaan!:curs:
Oletko vaatinut palkankorotusta?
Firmat eivät monestikaan oma-aloitteisesti sitä tehe.

Työeläkemaksu (tyel, tel:iä ei ole yli vuoteen ollut olemassa) on tänä vuonna alle 53-vuotiaalta 4,1 %. Tuon lisäksi palkansaajalta vähennetään työttömyysvakuutusmaksu, joka 2008 on 0,34 %.

Mitä jos olisit itse käyttänyt sitä linkittämääsi veroprosenttilaskuria niin ei tarvis puhua p*skaa? Jo pelkästään verottajan viran puolesta tekemillä vähennyksillä kirkkoon kuulumaton helsinkiläinen pääsee 2600 €/kk nettopalkkaan alle neljän tonnin bruttoliksalla. Tämä siis ilman korko-/työmatkakuluvähennyksiä, joita kuitenkin monella on. Toki kunnallisverot vaihtelevat ja mahdollinen kirkkoon kuuluminen vaikuttaa.

:hyvä: Itse naputtelin veroprosenttilaskuriin summan 54000€ = 4500€/kk kotikunnaksi petenussijan Vihdin ja oletin kirkkoon kuuluvaksi. Oletettavasti han puhui viimevuoden tuloista, niin kaytin 2007-laskuria. Koko vuoden veron tarve oli 18116,20€ = 33.5% siihen lisasin viela 4.44% = 38% kokonaisveroprosentti. 54000*(1-0.38) /12 = 2780€/kk. Se on hieman ylakanttiin, myonnetaan, mutta ei se nyt kauheankauaksi metsaan mennyt. Lanzarotella ei aivot aina toimi ihan 100% tehoilla.;)

Vahennyksetkin ovat mielestani kyseenalaisia, koska ne ovat pakollisia menoja kumminkin eli pois normaalista kulutksesta. Sanotaan, etta saisit kaikki verot pois vahennyksena, mutta silti sinulla olisi korko-/tyonhankkimiskuluja saman verran kuin henkilolla jolla ei olisi mitaan vahennyksia olisi maksettavaia veroja. Kumpi mielestasi tienaisi eneman?:) Toinen voisi sanoa, etta hanella on 4500€ nettotulot ja toinen 2800€ nettotulot kumminkin molemmat saavat loppupeleissa saman verran palkkaa.

Toinen asia on saako saldovapaita pitää silloin kun itseä huvittaisi vai silloin kun työnantajalle sopii.

Tietty kaikki eivät saa edes päättää milloin on kesäloma.

Meidän työpaikassa saldovapaita saa pitää työtilanteen salliessa. Mielellään työnantaja ei maksa saldoja rahana, vaan ne kuuluu pitää vapaina.

Vuosilomalaissa sanotaan, että työnantaja saa määrätä loman ajankohdan. Eli oikeastaan se on harvinaista herkkua, jos saa itse valita milloin lomansa pitää.

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Meidän työpaikassa saldovapaita saa pitää työtilanteen salliessa. Mielellään työnantaja ei maksa saldoja rahana, vaan ne kuuluu pitää vapaina.

Vuosilomalaissa sanotaan, että työnantaja saa määrätä loman ajankohdan. Eli oikeastaan se on harvinaista herkkua, jos saa itse valita milloin lomansa pitää.

Onneksi saa valita edes koska pitää lomansa. Joissain paikoissa niin, että nyt toukokuu, sitten kesäkuu, heinäkuu, elokuu ja taas alkaa alusta.

Koko mittarijärjestelmä on aika turha. Se pitäisi olla niin, että kaikki on tyytyväisiä kunhan työt hoituu. Kokoajan lisäätään kaikkea raportointia.

Mistähän löytyisi esimerkiksi maakunnittain keskipalkat.

Liukuva työaika on kyllä loistokeksintö. Mä yleensä menen hiukan myöhemmäksi töihin ja lähen sitten vastaavasti hiukan aikaiseemin töistä.

vakavasti ottaen, kasin aamut ei mulle sovi,niinpä teen sitten 9-17 päiviä. Tuokin vaikuttaa aika paljon mielekkyyteen palkan ohella, kun voi hiukan säätää omaa työaikoja omaan elämänrytmiin sopivaksi.
Sitä kun sopivasti menee just aamukaffeille töihin, niin saa sen parikymppiä jo tienattua pelkkää kahvia juomalla :D Oikeastaan kannattaisi aamukuset&tarpeetkin tehdä vasta töihin päästyä, mikäs sen parempaa kuin saada palkaa samalla kun istuu pöntöllä :lol2:

Liukuva työaika on kyllä loistokeksintö. Mä yleensä menen hiukan myöhemmäksi töihin ja lähen sitten vastaavasti hiukan aikaiseemin töistä.

vakavasti ottaen, kasin aamut ei mulle sovi,niinpä teen sitten 9-17 päiviä. Tuokin vaikuttaa aika paljon mielekkyyteen palkan ohella, kun voi hiukan säätää omaa työaikoja omaan elämänrytmiin sopivaksi.
Sitä kun sopivasti menee just aamukaffeille töihin, niin saa sen parikymppiä jo tienattua pelkkää kahvia juomalla :D Oikeastaan kannattaisi aamukuset&tarpeetkin tehdä vasta töihin päästyä, mikäs sen parempaa kuin saada palkaa samalla kun istuu pöntöllä :lol2:

Tällainen onnistuu varmaan, jos tekee ns suorittavaa tmv työtä. Omassa duunissa vastaava sluibailu tarkoittaisi sitä, että vastaavasti joutuu olemaan entistä pitempään duunissa: työt on tehtävä eikä ne kato kelloa vaan projektin deadlineä...

Tällainen onnistuu varmaan, jos tekee ns suorittavaa tmv työtä. Omassa duunissa vastaava sluibailu tarkoittaisi sitä, että vastaavasti joutuu olemaan entistä pitempään duunissa: työt on tehtävä eikä ne kato kelloa vaan projektin deadlineä...
Hiukan tilanteen mukaan; välillä on hiljasempia aikoja jolloin ehtii hiukan sluibaillakkin, kun taas tämä alkuvuosi+kevät on/tulee olemaan sellaista aikaa että joutuu ihan 100-lasissa painamaan.

"Oletko vaatinut palkankorotusta?
Firmat eivät monestikaan oma-aloitteisesti sitä tehe."

Palkankorotusta olen pyytänyt useampaan otteeseen, mutta sitä ei ole pystytty antamaan YT-neuvottelujen tai milloin minkäkin syyn takia. Tilanne on meidän tiimissä sama kaikilla.
Titteli on projektikoordinaattori.
Hauskinta on, että lähteneiden tilalle on otettu uusia Projektipäällikkö-tittelillä ja minä sitten muiden koordinaattoreiden kanssa sekä koulutan heitä, että selvitän heidän sotkujansa..
Mielestäni kyseessä on firman paska henkilöstöpolitiikka ja se, ettei työntekijää arvosteta. Pistin tuossa muutaman työhakemuksen viikonlopun aikana menemään;)

Pistin tuossa muutaman työhakemuksen viikonlopun aikana menemään;)
Todellakin. Hakemuksia vaan menemään vähin äänin jos alkaa kiristämään, lähtee sitten jos sopiva osuu kohdalle. Kyllähän tuo palkkaus meinaa "hieman" kevyeltä kuulostaa.

Kyllä mä ainakin vetäisin ennemmin tuollaisella karvan alle 5000 euron palkalla toimistossa kuin samalla palkalla, tai oikeastaan huonommalla, raajat ja nivelet solmussa jotain putkia yhteen. Se on paljon siitä kiinni, mitä arvostaa työssä. Jos tykkää paskoista työolosuhteista ja paskoista työajoista niin kyllähän noi putkimiehen hommat sit on ihan jees. Mitenkään alaa väheksymättä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom