Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Tossa on kanssa yksi ammatti jonka palkkausta en vaan ymmärrä.. Hitto teollisuudessa saa varmaan jokaisessa vuorotyöpaikassa jo yli 3000€/kk ja osa näistä töistä on sellaisia että apinakin osaisi koulutus saattaa kestää 3kk :).. Mites nää liukuhihna duunit esim: Koff/Hartwall/Tikkurila joko menee vuosiansiot yli 40 000€

Tehdastyöläinen palkka - Palkkavertailu.com

En löytänyt parempaa tähän hätään, mutta pistäkääs jotain suhteellisuutta juttuihin ;) Minäkin kuulin naapurin serkulta, että 9000€ on trukkikuskin palkka ja 10h töitä viikossa. Ensi vaaleissa äänestän kokoomust ja vaadin kaikkien tukien lakkauttamista? Siis oikeasti, kaikkihan tuntee jonkun joka tuntee toisen joka tienaa (tienasi) paperitehtaalla miljoonan. Mutta sitten on ne 90% muista, jotka vetää haalarin päälle klo 07 ja perkaa kanoja tai kantaa lavoja. Eikä palkka päätä huimaa.

niinpä.. tulee syyllistyttyä ajattelemattomuuteen eli toi 40k€v arvio perustui ihan siihen mitä n10v töissä ollut tienaisi eikä suinkaan alkupalkkoihin... olin itse markka aikaan töissä 2 noista firmoista ja mua huvittaa se miten hyvin ne maksoi työstä jonka oppi 1h..
edit: kaveri terottaaa veitsiä joilla ne kanat perataan 40h viikossa samaa, palkka 2000 bruttona kk työvuosia n10

Nyt ei tarvi enää ressata kenenkään ku saadaan se 20 € korotus kuukausiliksaan :hyvä:

Ootteko jo keksineet, mihin tuon kaiken rahan voisi sijoittaa?

No miten se voisi koko ajan nousta kun taantuma on mitä pahin? Toki jos ajatellaan vain kulutuskysyntää niin haittahan tämä. Mutta ei ainakaan yksityisen puoen yrityksiä voi laitta kulutusjuhlia maksamaan. Jos halutaan kulutusjuhlian niin team J&J voi ottaa vielä parikymmentä miljardia velkaa ja laskea meidän tuloverot minimiin niin johan tuhlataan!

Eikös tänäpäivänä teema ole paikallinen sopiminen? Siitä vaan sopimaan omaa liksaa ylös, minä tiedän että ei tule onnistumaan, joten tyydyn kohtalooni.

No ei varmasti voikaan nousta koko aikaa, mutta harmi että tullee laskemaan; suomalaisten ostovoima on jo perinteisestikin ollut euroopan tasolla vertailtuna heikko. Taantuma on ollut "pahin" jo koko mun aikuisiän, koskahan näkisin nousukauden.. Tämä tästä offtopicista, ei liity palkkaani.

Paljonko ois sitten pitänyt saada? 200 euroa, 2000 euroa?

No vaikka täys nollaratkaisu tai sit vaikka 100 €, mut ei mitään 20€ mikä on ihan vittuilua samalla kun kaikki kallistuu.

Eipä sillä huonojahan nuo korotukset on ollu jo pitkään noissa palkkaratkaisuissa - onneksi omalla duunipaikalla pomo vapaaehtoisesti on korottanut 4-5% joka vuosi. Se nyt vaan on niin, että kyllä korotus ja parempi palkka motivoi ja 20 €-:stä tulee vaan paha mieli.

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Tämä on osasyy miksi meillä on työttömyyttä! Itse it-alalla 15v takana ja jos nämä hommat loppuisi jostain kumman syystä voisin mennä aivan helposti raksalle lapion varteen jos siitä jotain maksettaisiin. Saisi ainakin päivät kulumaan.

Nykyään vaan työttömyys on "kannattava" ammatti. Juurikin asiaa puitiin julkisuudessa tuista ym. Esimerkkissä todettiin että pk-seudulla asuva työtön sinkku voi saada noin 1600-1700 eur kuukaudessa työkkäristä ja sossusta. jos siitä maksaa pari sata veroja, vaikka 500 vuokraa niin jää melkein vitun kilo kuukaudessa just for fun. ja sitten useiden (ainakin julkisten) alojen palkat lähtevät sieltä 1500 eur/kk. Mun puolesta voitaisiin mennä jenkki/japani malliin, täydet tuet saa vain määräajaksi.

Tarkoitin kommentillani, että haluan työltä haasteita ja kehittyä siinä. Mä en tule koskaan olemaan työtön.

Ja onhan sekin tutkitusti todistettu, että palkankorotuksella on lyhytaikainen vaikutus työmotivaatioon :) Motivaatiotekijöiden pitäisi löytyä jostain muualta.

Ja onhan sekin tutkitusti todistettu, että palkankorotuksella on lyhytaikainen vaikutus työmotivaatioon :) Motivaatiotekijöiden pitäisi löytyä jostain muualta.

Ihmistä joka käy töissä rahan takia on vähän hankala motivoida muuten kuin rahalla. Mä en ainakaan tunne ketään joka käy töissä jonkin muun kuin rahan takia. Liikuntaedut, firman kesämökit tai 20e taskulamput hyvästä työsuorituksesta ei motivoi pätkääkään.

No vaikka täys nollaratkaisu tai sit vaikka 100 €, mut ei mitään 20€ mikä on ihan vittuilua samalla kun kaikki kallistuu.

Eipä sillä huonojahan nuo korotukset on ollu jo pitkään noissa palkkaratkaisuissa - onneksi omalla duunipaikalla pomo vapaaehtoisesti on korottanut 4-5% joka vuosi. Se nyt vaan on niin, että kyllä korotus ja parempi palkka motivoi ja 20 €-:stä tulee vaan paha mieli.

No eikös tää käy testistä että antaako työantaja extraa sitten kuin menee hyvin? Annetaan nyt joustoa mutta jos sit ei saa takaisinpäin lihavina vuosina niin sitten kai voi jokainen katsoa vain oman etunsa?

Baarimikon tuntipalkalla 12,59 kertyy näillä työtunneilla 26-28k vuodessa bruttona. lisätuloja tipeistä+mahdolliset bonukset(max. 100e/kk). 2011 huitelin urani huipulla ja tienasin jopa 32k vuosi, muttei jaksa enää venyä niin paljoon ylitöitä.

No hankalaa se kyllä on, sitä en kiellä. Koitan tehdä sitä n. 40 tuntia viikossa. Ja koitan siihen jotain muita keinoja kuin taskulamppuja.

Aivan varmasti on merkitys esim. työajan joustoilla, sillä miten ja milloin saa lomansa sovittua jne. Minulle ainakin on.

Rahan takia silti käyn töissä, että jos sitä halutaan ja jopa vaaditaan jotain lisäsykkimistä tai vastuuta niin pätäkkää pöytään, muuten saapi tehdä joku muu.

Mutta joustavat työajat on tärkeät. Ei siinä ole järjen hiventä että töihin on mentävä kello 7 siksi että joku on sen "firman pelisääntöihin" joskus kirjannut, jollei sille ajalle ole jotain järkeviä perusteita, kuten vaikka kaupassa joka avataan tiettyyn aikaan jne. Esim. mun työssä on ihan sama meneekö töihin kuudelta vai yhdeksältä.

Minä en taas ole samoilla linjoilla näiden tutkimusten, tai oikeastaan niistä vedettyjen johtopäätösten, kanssa. Ensinnäkin moni näistä tutkimuksista on tehty maissa,
joissa palkansaajan ostovoima on selkeästi parempi kuin Suomessa tai tutkittujen palkansaajien koulutustaso on korkea. Nämä lähtökohdat rajaavat tehokkaasti ulos sen osan palkansaajista,
joille palkankorotuksella on suora vaikutus elämänlaatuun. Tämän lisäksi moni korkeasti koulutettu kokee työn haasteellisuuden tärkeämmäksi kuin tilipussin koon.
Eli väittäisin, että palkankorotuksen kyky motivoida heikkenee vasta sitten, kun palkansaajan ei tarvitse enää juosta ruokakaupan alennustuotteiden perässä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom