Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Nykyään pitää olla jo siivoojan, vartijan duuneihinkin kaikennäköistä koulutusta jota ei ole työttömällä itselleen edes vara kustantaa.

Nuoko on niitä teollisuusyrityksen työhönottajan mainitsemia hanttihommia?

Mainitsen esimerkkejä töistä joista tarjotaan koko ajan ;) en viitsi paljastaa sen kummemmin missä olen töissä koska haluan säilyttää anonyymiuteni.. Ja noi hanttihommat mistä oli puhetta on teollisuudessa tapahtuvaa lapio / vahtimishommia joihin ei löydy tarpeeksi tekijöitä ja joo koulutus vaaditaan tohon vahdin hommaankin tarvitsee ainakin 16h koulutusta :) Sori kärkäs asenteeni vaan kun tosi paljon olen tekemisissä just näiden tyyppien kanssa ja hyvin pärjäävät peruskoulun päätärillä..

Miksei hän ottanut näihin hanttihommiin jonkun työntekijän poikaa/tyttöä? Kyllä sieltä löytyy kun kysyy.

Miksei hän ottanut näihin hanttihommiin jonkun työntekijän poikaa/tyttöä? Kyllä sieltä löytyy kun kysyy.

Kun on kuulemma harvassa nuo ihmiset jotka viitsivät tarttua lapioon 10-11€ tuntipalkalla tai vahtia jtn 8-20h vrk. Ennemmin maataan kotona kun aletaan merkonomin papruilla noihin hommiin.. Eikös tuokin jo kerro omaa tarinaansa kun joka talvi itketään ettei ole lumityöntekijöitä tarpeeksi?

Mihin sä laitat ilman työhistoriaa olevan kolmekybäsen jätkän hommiin? Siinä ei valita mitään työtä, vaan pitää ottaa se mihin pääsee. Meillä on kasa koulutettua ja työhistorian omaavaa työvoimaa aktiivisesti hakemassa työtä. Ei siinä laiskat paskat valkkaa hyvää työnantajaa. Ongelmanahan on se, että tilille pitäis kolahtaa heti se kolmetonnia, ilman koulutusta ja osaamista.

Ihan totta, eipä ne ihan hirveästi voi paikkaansa valita. Mutta eihän se ole "järjestelmän" syytä. Vaikea ex-kyniksenkin tapauksessa uskoa, että kaveri tahtomattaan on päässyt kolmekymppiseks ilman kunnon työkokemusta. Kaveri vaan vähän tuntuu kärjistävän sitä työnteon kurjuutta tämän yhden oman kokemuksensa perusteella. Joskus käy huonosti ja on paskoja duuneja, oon mäkin ollut parissa tosi paskassa duunissa. Painoin silti hommat läpi ja hain muutosta, nyt on muutos tullut ja työ mistä tykkään.

Ja oon onnellinen, ettei itsellä tullut paskoja duuneja tehdessä edes mieleen, että jäisin sossupummiks.

Niin ja kuten Jakob sanoit, ongelmahan nimenomaan on se, että paskoja duuneja tuntuu olevan just ne, joista saa alle kolme tonnia verojen jälkeen ja joutuu oikeesti tekeen jotain. Haluttais vaan olla tiimivetäjiä näissä uuden ajan it-toimistoissa, joidenka toimitilat on pattayalla ja töissä voi olla pelkissä sortseissa.

Mä en kyllä tuomitse ketään kotona työttömänä makaavaa vaikka joka kerta palkkakuittia katsoessa vituttaa verotus. Tilanne on hankala, jos on jäänyt joskus pois isosta pyörästä... takaisin pääseminen on kivinen tie. Sama, kun on päässyt hyviin hommiin niin mene nyt sitten jotain hanttihommaa tekemään, jos osaamista/koulutusta vastaavaa ei ole tarjolla.

Mullekin laskurin mukaan ansiosidonnainen päiväraha, kun on n. 2500€ ja omia keskeneräisiä täysiä työpäiviä vaativia projekteja riittäisi vuodeksi pariksi niin eipä siinä kiinnostusta ole mihinkään hanttihommiin.

Kun on kuulemma harvassa nuo ihmiset jotka viitsivät tarttua lapioon 10-11€ tuntipalkalla tai vahtia jtn 8-20h vrk. Ennemmin maataan kotona kun aletaan merkonomin papruilla noihin hommiin.. Eikös tuokin jo kerro omaa tarinaansa kun joka talvi itketään ettei ole lumityöntekijöitä tarpeeksi?

Minä voisin tehdä iltahommina hyvinkin tuollaisia. Saisi hyvän hyötyliikunnan ja siitä vielä rahaa. Moni viittii lähteä kuitenkin lenkille jne.

No tosin tuntuu tuota hyötyliikuntaa nyt riittävän omissakin lumitöissä ja naapuriakin vähän jeesaillut kun siellä oltiin viimetalvena raskaana ja nyt pieni vauva ja mies reissuhommissa. Mutta hyvää tuettua kuntoilua tuo olisi jos vaikka kerrostalossa asuisi.

Mutta tuleehan siinä hiki että varmaan siksi se ei ole kivaa.

Ja tää on sulla tieto vai?
Veikkaan että kovin moni työtön ei "makaa kotona" vaan käyttää aktiivisesti aikaa netissä ja sanomalehtiä selaillen etsien työpaikkailmoituksia ja etsien tietoa ja juttuja lähialueen yrityksistä. Ja hankkii puhelinlaskua soitellen joka päivä firmoihin.
Ne "kotona makaavat" tyypit on kyllä niitä elämäntapansa valinneita.

Ja tää on sulla tieto vai?
Veikkaan että kovin moni työtön ei "makaa kotona" vaan käyttää aktiivisesti aikaa netissä ja sanomalehtiä selaillen etsien työpaikkailmoituksia ja etsien tietoa ja juttuja lähialueen yrityksistä. Ja hankkii puhelinlaskua soitellen joka päivä firmoihin.
Ne "kotona makaavat" tyypit on kyllä niitä elämäntapansa valinneita.

Päätelmä lähinnä ;) Ihan jo senkin takia mitä onm omassa kaveripiirissäkin tullut todistettua useamman kerran.. Olen mm hommannut paikkoja ihmisille työhaastatteluihin joihin he eivät ole menneet :) Tai vastaavasti parikin tyyppiä on mennyt ja sanoneet jälkikäteen että palkka oli liian huono..(totta onhan se 1600 nettona huono mutta on se silti helvetin paljon enemmän kuin 400.

Ja on varmasti kaikenlaisia ihmisiä ja kaikki ihmiset eivät voi tehdä töitä joita olisi tarjolla MUTTA edelleen omien kokemusten JA työhönottajan puheiden perusteella väitän että on paljon niitäkin jotka eivät viitsi jaksa tai halua,.

Minä voisin tehdä iltahommina hyvinkin tuollaisia. Saisi hyvän hyötyliikunnan ja siitä vielä rahaa. Moni viittii lähteä kuitenkin lenkille jne.

No tosin tuntuu tuota hyötyliikuntaa nyt riittävän omissakin lumitöissä ja naapuriakin vähän jeesaillut kun siellä oltiin viimetalvena raskaana ja nyt pieni vauva ja mies reissuhommissa. Mutta hyvää tuettua kuntoilua tuo olisi jos vaikka kerrostalossa asuisi.

Mutta tuleehan siinä hiki että varmaan siksi se ei ole kivaa.

Tuttu tekee lumihommia päätöiden ohella on tosiaan hyvää kuntoilua ja extrana lumisadepäivinä nappaa mukavasti sen 50-100€ ylimääräistä. Monesti tullut itsellekkin mieleen että laittaisi firman ja alkaisi kiertää talvisin noita mökkien ja talojen kattoja tyhjentelemässä, tällä tekisi tosi hyvät rahat jos fysiikka ja jaksaminen riittäisi.

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Oikotien työpaikkasivustolla on erilaisten työtehtävien keskipalkkoja. Oletteko katsoneet pitääkö omalla kohdalla paikkaansa. Mun työtehtävässä osuus hehtaareille.

Nykyään pitää olla jo siivoojan, vartijan duuneihinkin kaikennäköistä koulutusta jota ei ole työttömällä itselleen edes vara kustantaa.

Joo vartijakin vaatii ihan 40 h koulutuksen jonka työnantaja maksaa, jos henkilö sitoutuu tekemään tietyn määrän tunteja firmassa.

Itsellä tällä hetkellä veturinkuljettajana/junamiehenä vuositulot jossain 40k nurkilla. Joulukuun alussa tosin tiukat palkkaneuvottelut, josko pääsis tuohon samaan ilman ylitöitä. Tai sitten vaihto vr:lle mahdollisesti. Nykyisessä paikassa pitää lähinnä työajat, joka toinen viikko vapaata jne. Vr:llä tienaisi enemmän mutta työajat ovat sitten huonommat.

Rahallisesti pärjään ihan ok enkä enempää oikestaan tarvitse, enemmän merkkaa noi työajat. Huono homma on taas se, että tiedän aina kolme vuotta eteenpäin työtilanteen riippuen firman sopimuksista. VR:llä se palli olisi vähän tukevampi.

Mä työllistyin tehtaalle olemalla tehtaan omistajan omakotityömaalla hommissa 17v:nä... tykkäsi sen verran että palkkasi vakituiseks heti. 13vuotta myöhemmin on hyvä luottamus vaikka sairastuin... olen aina rehellinen jos on ongelmia ja sanonut suoraan että nyt olen ongelmissa. Kaikki tää on johtanu siihen et pomo saa mut töihin vaikka yöllä ja saan vartin työstä kannattavan korvauksen.

Tuttu tekee lumihommia päätöiden ohella on tosiaan hyvää kuntoilua ja extrana lumisadepäivinä nappaa mukavasti sen 50-100€ ylimääräistä. Monesti tullut itsellekkin mieleen että laittaisi firman ja alkaisi kiertää talvisin noita mökkien ja talojen kattoja tyhjentelemässä, tällä tekisi tosi hyvät rahat jos fysiikka ja jaksaminen riittäisi.

Ei siihen firmaa tarvita. Mulla ois palvelu nykyään (tai oikeammin isäukolla) että voit mennä tekeen työn ja firma laskuttaa ja maksaa palkan. Erona työvoimavuokraukseen on se että olet itse aktiivinen ja myös ns. myyt itsesi ja määräät täten palkkatasosi. Jos kiinnostaa, katso allekirjoitus.

Ei siihen firmaa tarvita. Mulla ois palvelu nykyään (tai oikeammin isäukolla) että voit mennä tekeen työn ja firma laskuttaa ja maksaa palkan.

Paljonko höyläätte välistä?

Paljonko höyläätte välistä?

Vähän enempi mitä perus työvoimavuokraaja. 1.9 kun käyttää kertoimena omaan tuntipalkkaan (+alv) niin pääsee lähelle totuutta. Yleensä työvoimavuokraajat tekee n. 1.8 kertoimella.

EDIT: lukee tuokin sivuilla työnsuorittajan ohjeistuksessa. Ei siis ole mitään salaisuuksia, siellä on kerrottu miten kuka tahansa voi laskea oman veloitushintansa ja myydä oman työpanoksensa.

Kehiteltiin tää tarpeeseen raksajuttuihin. Mutta voi käyttää ihan missä tahansa alalla.

Joo toi on Timba tuttua puuhaa. Muutama vuosi sitten liityinkin eezyyn, melko kätevää kun tuohonkin tuli kaikki vakuutukset ymt valmiiksi.

Joo, isäukko tuon kehitteli kun on kysyntää. Lähinnä raksapuolella. Aikalailla siis vastaavaa kun eezy. Paitti että oliko se eezy mikä toimi osuuskuntapohjalta?

Kyllä osuuskuntapohjainenhan tuo on.. Ja aika jäätävän hyvä yritysidea kyllä. Tulevaisuudessa kun alkaa taas aikaa jäämään treenaamiselta ja muilta harrastuksilta niin uskoisin että alan paukuttaa noita lumitöitä tolla systeemillä.
(jos jaksan/ kiinnostaa tai tarviin extra rahaa :) )

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom