Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Tästä olisi helppo tehdä se galluppi kuvaajineen. Jaksaisiko joku mode vaivautua? Tässä ollaan jo valmiiksi sen verran kateellisia kyyliä, että otsa hikoaa :D

jantunen7 sanoi:
Ilmeisesti tekee omalle yritykselle hommia? Silloin noita ei välttämättä voi suoraan verrata keskenään, en tosin yritysverotusta tunne, mutta luulisin että siitä napsahtaa huomattavasti enemmän pois kuin toisen leivissä olevalta.

Vastaa noin 23 euroa/tunti palkkatyössä.

Eikä tuo timpurin 32,5 + alv vielä mitään, kun putkimies veloitti samalla työmaalla 45 eur+alv tunnista.

jarre55 sanoi:
Vastaa noin 23 euroa/tunti palkkatyössä.

Eikä tuo timpurin 32,5 + alv vielä mitään, kun putkimies veloitti samalla työmaalla 45 eur+alv tunnista.

Kuulostaa kyllä erittäin hyvälle, tämä siis bruttoarvio palkkatyöläisen osalta? Oliko mukaan laskettu tilitoimiston yms. palkkiot, omat lisätyötunnit tarjouksien teon jne. osalta?

Nämä olisivat kyllä hienoja kannustimia oman yrityksen perustamiseen ns. tavan duunarillekin.

muzzi sanoi:
Nokia Insinööri - perusbrutto vähän yli 5000 E per kk - bonuksineen 75000 E vuodessa

wtf? Itse olen samassa firmassa. 2900e/kk. Jotkut tienaa osastolla parisen sataa enemmän. Tuo 5000e ei ole mikään normi-inssin palkka. Taidat olla joku power point pyörittäjä? :D

Tälläiset bruttopalkat paljoa kerro todellisesta ostovoimasta. Veropros. taivaissa ja jää vähemmän käteen, kun selkeesti vähemmän tienaavalla. Kertokaa nettopalkkojanne, niillä sitä rässitään.
Tai laittakaa bruttopalkan lisäksi veroprosentti.

Tape sanoi:
Senverran täytyy lisätä, että töihin on lähes poikkeuksetta kiva mennä, juuri koskaan ei ole tunnetta, että TAAS joutuu lähtemään - mikäli palkka olisi parempi, mutta työ itsessään ottas pannuun, niin vois olla, etten olis kuitenkaan valmis vaihtamaan palkan takia - enkä kyllä oliskaan. Sitä on jo niin tottunut 11 vuodessa tämmöisiin hommiin, etti juuri muuta kaipaakaan (pl samantyyppiset hommat muissa organisaatioissa).

Mikä siis on tarkalleen työsi?Armeija,vankila?

Itse teen milloin mitäkin,olen useammalla työnantajalla kirjoilla samanaikaisesti.Palkka liikkuu välillä 1400€-3000€.Pääomatuloja on myös pikkusen,mutta niille on rahareikä jatkuvasti katsottuna.Välillä korottelen eurojeni arvoa lainaamalla rahaa ja perimällä takaisin hyvällisen koron kera.
Palkka ei ole kovin kaksinen,mutta sillä toistaiseksi pärjää.Pitää vaan keskittyä noukkimaan helmet paskan joukosta.

Mielenkiintoista olisi tietää, mikä onkaan palkka, kun sen jakaa kuukauden työtunneilla.

Offtopic: Itse olen jo oppinut arvostamaan sitä, että jää tarpeeksi vapaa-aikaa. Kun palkka on ohittanut tietyn pisteen, ei sillä ylimenevällä osalla saa enää mitään konkreettista todella tarpeellista. Eli siirtyminen "mulla on kaikki tarpeellinen eikä tarvii stressata" luokasta seuraavaan "mulla on helikopteri" on palkassa niin valtava, että sitä ei tehdä ns. normaalilla työllä.

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
IsoDino sanoi:
Tälläiset bruttopalkat paljoa kerro todellisesta ostovoimasta. Veropros. taivaissa ja jää vähemmän käteen, kun selkeesti vähemmän tienaavalla. Kertokaa nettopalkkojanne, niillä sitä rässitään.

No, kyllä se bruttopalkka aika hyvin kertoo, kummalla enemmän massia käytettävissä. Jos oletetaan, että molemmilla lähtökohdat muuten samat, yhtä paljon verovähennyskelpoista lainaa jne jne.
Ei se veroprosentti niin epäsuhtaisasti kohoa, että 1500 euroa bruttona tienaava saa käteen enemmän kuin 3000 tai edes 1501 euroa bruttona tienaava.

Onkohan noi juuri valmistuneen DI:n keskimääräisestä palkasta kertovat luvut mitenkä paikkansa pitäviä, kun oli puhetta että noin 2500e / kk alkupalkka? Siitä tietysti alkaa nouseen kokemuksen mukana. Ois mukava tietää millaista palkkaa joku ~5 vuoden sisään valmistunut palstalainen DI tällä hetkellä nostaa.

IsoDino sanoi:
Kyllähän bruttopalkka paljon kertoo. Tottakai jää enemmän käteenkin ja eläkettäkin kertyy enemmän.
edit:korjaahan modified tuota viestiäsi vähän lyhyemmäksi

Ulkki sanoi:
Tuotekehitysinssinä Saksassa. Vuositulot 65 000 €, vuosimenot 64 000 €

DI vuodesta 2001

Kuinka monta prosenttia tuollaisesta summasta joutuu siellä maksamaan tuloveroa?

IsoDino sanoi:

Jos vaikka hankkiuduttaisiin eroon tästä hoiva-terapia-maksatetaankaikkijulkisella-yhteiskunnasta, niin ei tarttis maksaa niin helvetisti veroa.

Ulkki sanoi:
Tuotekehitysinssinä Saksassa. Vuositulot 65 000 €, vuosimenot 64 000 €

DI vuodesta 2001
Hehe, tuo menopuoli on hauska juttu. Jäähän sulla sentään tonni/vuosi säästöön. Se on kyllä totta, että tulojen kasvaessa menot kasvavat. Itse olen pärjännyt joskus opintotuella ja lainalla ja nyt yli 30 t€:n vuosituloilla ei silti jää yhtään säästöön.

Ribee sanoi:
Onko tosiaan noin vähän? Vai onko tuo nettosumma?

Kaverilla ikää 16? ja mielestäsi tuo liksa on tosiaan noin vähän... Vai halusitko vain tietää opettajasi liksan noin suurinpiirtein? Muista käydä koulut loppuun kunnolla, ja mieti tarkkaan mille alalle aiot suuntautua. Seuraa tarkasti olettamuksia millä aloilla tarvitaan tulevina vuosina työvoimaa, sieltä saattaa tienata kohtuullisesti. Muuten voi olla paluu arkeen opiskelujen jälkeen kova.

Tuntuu ainakin, että tulevina vuosina tulemme näkemään erittäin paljon (riippuen alasta) juuri valmistuneita ns. korkeakoulutettuja työttöminä/siivoojina/yms. perusduunareina.

rku sanoi:
Ois mukava tietää millaista palkkaa joku ~5 vuoden sisään valmistunut palstalainen DI tällä hetkellä nostaa.

Viime vuonna tuli aika tarkkaan 58 kiloeuroa. Valmistumisesta on nelisen vuotta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom