Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Paras palkka on se kun joku sanoo, että olet paras kaveri mitä ihminen voi toivoa. :rock:

Rahaa tulee 10k-30k vuodessa. Sillä ei oo paskankaan väliä. Rahalla ei saa onnellisuutta. Mä oon saanu sen 50k joskus verotettavaa ja voin sanoa, että se stressi mikä tulee, ei ole sen arvoista. Mielummin elän vaatimattomampaa ja stressittömämpää elämää.

Edit: Tonnit rikki ja millä tavalla... :D

Palkka n.2500 kk/brutto. Konelatoja olen pienessä tehtaassa. Suht siisti sisätyö, mutta vuorotyö tietty painaa jonkun verran. Joka päivä vituttaa ja mieli tekis lähteä, mut minnekkäs lähdet.

VelttoV sanoi:
Paras palkka on se kun joku sanoo, että olet paras kaveri mitä ihminen voi toivoa. :rock:

Rahaa tulee 10k-30k vuodessa. Sillä ei oo paskankaan väliä. Rahalla ei saa onnellisuutta. Mä oon saanu sen 50k joskus verotettavaa ja voin sanoa, että se stressi mikä tulee, ei ole sen arvoista. Mielummin elän vaatimattomampaa ja stressittömämpää elämää.

Edit: Tonnit rikki ja millä tavalla... :D

Eihän raha tee onnelliseksi, mutta kuten vanha sanonta kuuluu: Mieluummin rikas ja onneton kuin köyhä ja onneton.

Kyllä se raha vaan jonkunverran merkitsee, ellei satu asumaan jonkun muun elätettävänä.

Tunnen yhden 54v kaverin, joka jäi työttömäksi viitisen vuotta sitten. Töitä ei vaan löydy, ei tuon ikäistä enää noin vaan otetakaan duuniin. Eikä edes dokaa ollenkaan, eli sen takia ei ole työt menneet alta.
Edelliseen työpaikkaan (8.5 eur/h) hakiessani kysyin työhaastattelussa, että onko ollut paljon hakijoita. Haastattelija sanoi, että on noita nyt jonkun verran ollut, mutta vanhempia, jotka eivät pysy enää tahdissa mukana.
Nyt siis elää sillä peruspäivärahalla, ja onhan se aikamoista kituuttamista. Kyllä siinä vaiheessa nuo arvot muuttuu, kun ihmettelee miten riittää rahat kuukauden ruokiin tai vaikkapa tukanleikkuuseen.
Unelmana kaverilla olisi saada ensi kesäksi ihan oma auto. Ladakin kelpaisi mutta ei ole varaa maksaa käyttömaksuja, vakuutuksia jne.

Itse pari vuotta sitten tienasin 2300 / kk bruttona, joten dramaattisesti on tulot tipahtaneet. Nyt kun katsoo täällä porukoiden ansioita niin tuntuu tuo 2300/kk pieneltä liksalta, itse luulin tuolloin tienaavani ns. sikana.

Kopriainen sanoi:
Palkka n.2500 kk/brutto. Konelatoja olen pienessä tehtaassa. Suht siisti sisätyö, mutta vuorotyö tietty painaa jonkun verran. Joka päivä vituttaa ja mieli tekis lähteä, mut minnekkäs lähdet.

Törmäsin tähän samaan systeemiin ite. Ja mitä pitempään siellä oot sitä vähemmän todellakin lähdet, koska palkka nousee ja sillä pärjää eikä alusta alottaminen nappaa. Ite lähin vastaavasta duunista ihan siksi että vitutti ja oon niin tyhmä jätkä enkä tykkää mistään helposta. En oo katunut kyllä päivääkään.

Kaminari sanoi:
Törmäsin tähän samaan systeemiin ite. Ja mitä pitempään siellä oot sitä vähemmän todellakin lähdet, koska palkka nousee ja sillä pärjää eikä alusta alottaminen nappaa. Ite lähin vastaavasta duunista ihan siksi että vitutti ja oon niin tyhmä jätkä enkä tykkää mistään helposta. En oo katunut kyllä päivääkään.

Jep, jos vaihtaa työpaikkaa, varmaan tippuu palkka. Lisäksi menee lomat. Ja meidän talous on niin tiukilla koko ajan, ettei oo varaa yhtään pienempään palkkaan. Elikkä hammasta kiristellen jatketaan.

Jake76 sanoi:
Timpurina täällä pohjolassa tulot n.2200/kk :jahas:
olis kiva tietää mitä etelämpänä maksetaan vastaavasta työstä...

Hesassa eräs timpuri pyytää ja saa 32,50 €/tunti + alv.Sisustustöistä, panelia kattoon ja parkettia lattiaan...:kippis1:

jarre55 sanoi:
Hesassa eräs timpuri pyytää ja saa 32,50 €/tunti + alv.Sisustustöistä, panelia kattoon ja parkettia lattiaan...:kippis1:

Ilmeisesti tekee omalle yritykselle hommia? Silloin noita ei välttämättä voi suoraan verrata keskenään, en tosin yritysverotusta tunne, mutta luulisin että siitä napsahtaa huomattavasti enemmän pois kuin toisen leivissä olevalta.

Opiskelija ja teen osa-aikaisesti (nojoo, melkein täyspäiväisesti, muttei ihan) duunia. Opintotuista ei toivoakaan, palkkaa sen sijaan tulee vuodessa n. 25000 euroa brutto, ja duuni mitä teen on ihan jees. :kippis:

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Internetoperaattorin helpdesk/ Osa-aikainen/ reipas 1600 e/kk (brutto) / 9,98e/h

Huh mitä liksoa täälä porukoilla on, nyt taas kerran tajuaa miten paskaa palkkaa sitä itse saakaan. 26.000 oli viimevuoden ansiot ja ihan 40 h viikossa varastossa raadan. Eli varmana pitäisi parempipalkkainen duuni jostain hommata... Käteen jää se 1200 kuukaudessa suurinpiirtein, eli ei tolla todellakaan vielä kuuhun mennä.

2100 € / kk, valtiolla ATK-tukihenkilönä. Lisäksi iltaisin ja viikonloppuisin tietokonehommia pikkujärjestöille tai avuntarpeessa oleville. Tästä tulee joitakin satoja euroja lisää aina parin kuukauden välein.

Tarkoituksenihan on perustaa oma firma tässä lähiaikoina, mut se ei varmaan ihan vielä onnistu kun on pieni lapsi talossa ja sitä tulee nähtyä liian vähän jo nyt ( 13 tunnin työpäivästä äsken palasin) . Ja en oo kyl mikään rahanahne ihminen jolle ei mikään riitä, joten työpaikan valitsemiseen vaikuttaa palkkaa enemmän esim. työkohteet ja työkaverit. Se että saisin muutaman euron enemmän tunnissa ei loppupeleissä vaikuta verojen jälkeen paljoakaan. Kyllä täälläkinpäin on firmoja missä saat sen 17 ekuu tunti, mut siellä sitten on ihan haista paska meininkiä jota ei viitti kauaa katsella kukaan täysjärkinen.

Rakennusalalla on muutenkin palkat laskeneet, kun 80 luvulla oli vanhemmat kirvesmiehet jo saaneet 149 markkaa tunti, niin nykyään ne tienaa sen 15 euroo.

Nii ja onhan noita urakkahommia ollu jonniverran josta parhaimmillaan on tullut 400 markkaa tuntipalkkaa, viikon hommasta

PS. Saan iloni elämään jostain ihan muusta, kuin pankkitilin saldosta

Joo setä on ollu rakennusmestarina ikänsä ja on puhunu miten oli aikonaan järettömät palkat timpureilla. Voihan tuo olla mahollista että palkat tulee taas nousemaan kunhan alkaa suuret ikäluokat mennä eläkkeelle ja uusista tekijöistä on pulaa. Nykyäänkin kun on jo pulaa uusista tekijöistä. Suurten ikäluokkien lähtiessä saa varmaan sanoo että liksaa enemmän tai lähen kävelemään. Aika isoihin rahoihin pääsee käymään käsiksi esim. tulisijojen muuraajat jotka jo nykyäänkin saavat hyvät rahat hommastaan. Näistä on nykyään jo huutava pula ainakin täälläpäin. Palkkaa saa kuulemma lähes niin paljon kun vaan kehtaa pyytää.

Oikeessa porukka siinä on kyllä että ei se raha suoraan onnellisuutta tuo. Jokatapauksessa nykyään kaikki maksaa ja jos haluaa elää niin että ei tarvii aina olla senttiä venyttämässä niin sillon ois rahaa oltava. Se stressaa jos on liian vähän rahaa mutta kyllä se ison rahan hankkiminenkin yleensä stressaa. Harvemmin isoja palkkoja ihan tyhjästä nykästään.

noin 26000 viime vuonna ja siitä noin 6000 eeroa tehty ylitöillä, joten aika pieni on palkka.Maalari/hiekkapuhaltaja ammatiltani, tiedän jopa sen että nykyisessä paikassa palkka ei tule nousemaan muuten kuin liiton korotuksilla. Jotta ei naurata.
Luulin että hankin kohtuu hyvin, ennen kuin aloin teidän summia tarkastelemaan ja ymmärsin miksi suurin osa äänestää Saulia, PORVAREITA koko sakki:) ....

Mut uutta työtä kokoajan etsinkin vaikken parempaa palkkaa tulisikaan saamaan niin ehkäpä jaksaisi treenatakin...

Suositut

Back
Ylös Bottom