VelttoV sanoi:
Paras palkka on se kun joku sanoo, että olet paras kaveri mitä ihminen voi toivoa.
Rahaa tulee 10k-30k vuodessa. Sillä ei oo paskankaan väliä. Rahalla ei saa onnellisuutta. Mä oon saanu sen 50k joskus verotettavaa ja voin sanoa, että se stressi mikä tulee, ei ole sen arvoista. Mielummin elän vaatimattomampaa ja stressittömämpää elämää.
Edit: Tonnit rikki ja millä tavalla... :D
Eihän raha tee onnelliseksi, mutta kuten vanha sanonta kuuluu: Mieluummin rikas ja onneton kuin köyhä ja onneton.
Kyllä se raha vaan jonkunverran merkitsee, ellei satu asumaan jonkun muun elätettävänä.
Tunnen yhden 54v kaverin, joka jäi työttömäksi viitisen vuotta sitten. Töitä ei vaan löydy, ei tuon ikäistä enää noin vaan otetakaan duuniin. Eikä edes dokaa ollenkaan, eli sen takia ei ole työt menneet alta.
Edelliseen työpaikkaan (8.5 eur/h) hakiessani kysyin työhaastattelussa, että onko ollut paljon hakijoita. Haastattelija sanoi, että on noita nyt jonkun verran ollut, mutta vanhempia, jotka eivät pysy enää tahdissa mukana.
Nyt siis elää sillä peruspäivärahalla, ja onhan se aikamoista kituuttamista. Kyllä siinä vaiheessa nuo arvot muuttuu, kun ihmettelee miten riittää rahat kuukauden ruokiin tai vaikkapa tukanleikkuuseen.
Unelmana kaverilla olisi saada ensi kesäksi ihan oma auto. Ladakin kelpaisi mutta ei ole varaa maksaa käyttömaksuja, vakuutuksia jne.
Itse pari vuotta sitten tienasin 2300 / kk bruttona, joten dramaattisesti on tulot tipahtaneet. Nyt kun katsoo täällä porukoiden ansioita niin tuntuu tuo 2300/kk pieneltä liksalta, itse luulin tuolloin tienaavani ns. sikana.