Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
naruranne sanoi:
näkiskö täällä diplomi-insinöörien palkkoja? ite opiskelen tällä hetkellä elektroniikan DI:ksi eli opintotuella elellään :(
Oot kai TEKin jäsen? Niiden sivuilta näkee aika hyvin noita palkkatietoja...

Sitten omista rahatuloista.
Rahaa taitaa tulla opintotuki + palkka yhdistettynä jotain 800-1000e kuussa bruttona, riippuen siitä kuinka paljon jaksaa duunia tehdä.

Iron sanoi:
vanhempi konstaapeli ja tulot viime vuonna 43000 euroa.käteen jää kuukaudessa verojen jälkeen 2400 euroa.

Hmm... ei oo huono tili ollenkaan. Ootko ihan normaalissa vanhemman konstun hommassa? Ei poliisien palkkaus Suomessa niin huono ole, mitä moni luulee ja poliisit antavat ymmärtää;) Jos korruptio alkaisi lisääntyä reilusti Suomessa, niin saattaisi olla aiheellista ruveta tarkistelemaan poliisien palkkoja reippaasti ylöspäin.

No pakko kysyä että mikä ala tänä päivän kannattais opiskella?

Jos haluais tuommosen 2000-3000€/kk välimaaston palkan, mutta ei ole mahdollista kouluttautua kuin max. pari vuotta.

Ei tietenkään insinöörin tai lääkärin papereita saa parissa vuodessa, eikä niihin opiskelu pahemmin kiinnostakaan. Mut esim. rakennusalalla tuo voisi olla mahdollista. Entäs ilmastointi / putki hommat? Maksetaanko siellä millasta palkkaa? Urheilu-hierojatkin (vuoden koulutus) tienaa aika mukavasti yksityisenä, mut mites renkinä?

Nyt on koulutuksena vaan ammattikoulu auto-alalta. Ei kiinnosta pennin vertaa rekkakuskin hommat tai auton korjaaminen.

Sähköinsinööri. Päivääkään en ole inssitöitä päässyt vielä tekemään. Nyt pitäisi ensi vkolla päästä ekaan paskapaikkaa ja palkka on varmaan 7-10e h:curs:

rku sanoi:
Kuinka monta prosenttia tuollaisesta summasta joutuu siellä maksamaan tuloveroa?

Brutto siis 65 000
Tulovero -12 000
Pakollinen eläkevakuutus -8 000
Pakollinen tuki ent. Itä-Saksan jälleenrakennukseen -600

Tulovero on melko alhainen, koska olen naimisissa ja vaimo on muksun kanssa kotona. Verotussysteemi on Saksassa kohtuu monimutkainen. Jos vaimo menisi töihin ja tienaisi vaikka 1500 brutto, niin siitä jäisi sille käteen ehkä 700 euroa.

Eli verotus/systeemi ohjaa siihen suuntaan, että äijät käy hyväpalkkaisissa töissä ja vaimot on lasten kanssa kotona.

Antza sanoi:
Hmm... ei oo huono tili ollenkaan. Ootko ihan normaalissa vanhemman konstun hommassa? Ei poliisien palkkaus Suomessa niin huono ole, mitä moni luulee ja poliisit antavat ymmärtää;) Jos korruptio alkaisi lisääntyä reilusti Suomessa, niin saattaisi olla aiheellista ruveta tarkistelemaan poliisien palkkoja reippaasti ylöspäin.

Ei todellakaan ole huono jos yli 40.000 ekua tulee perus vanhemman konstaapelin hommasta. Kukaa nyt ei tyytyväinen palkkaansa ole, mutta tuohan alkaa olemaan jos lähellä niitä kadehdittuja paperimiesten liksoja. ;)

putka sanoi:
No pakko kysyä että mikä ala tänä päivän kannattais opiskella?

Jos haluais tuommosen 2000-3000€/kk välimaaston palkan, mutta ei ole mahdollista kouluttautua kuin max. pari vuotta.

Ei tietenkään insinöörin tai lääkärin papereita saa parissa vuodessa, eikä niihin opiskelu pahemmin kiinnostakaan. Mut esim. rakennusalalla tuo voisi olla mahdollista. Entäs ilmastointi / putki hommat? Maksetaanko siellä millasta palkkaa? Urheilu-hierojatkin (vuoden koulutus) tienaa aika mukavasti yksityisenä, mut mites renkinä?

Nyt on koulutuksena vaan ammattikoulu auto-alalta. Ei kiinnosta pennin vertaa rekkakuskin hommat tai auton korjaaminen.

Metalli- tai rakennusalan töihin ainakin töitä riittää. Opiskelet vaikka putkiasentajaksi(oppii samalla hitsaamaan) tai rakennuspuolella. Sen jälkeen käyt 2-3 eri firmassa tekemässä pätkätöitä että saat käsityksen oikeista töistä, sen jälkeen ei tarvitse ellei halua mennä ikinä alle 14 euron tuntipalkalla töihin, ja mahdollisuudet reissuhommiin sekä pimeisiin töihin on hyvät.

Mutta pitää muistaa ettei ikinä saa olla nöyrällä asenteella, vaan aina vähän yliarvioida omia kykyjään ja lähteä tekemään monasti itselleen vähän vaikeita hommia. Valehdella voi surutta että päsee töihin, koittaa sitten vaan parhaansa niin ei siinä potkuja saa.

Viimevuoden tulot varastotöistä 2-vuorotyö 33k€ josta 1.1-31.5 sairaspäivärahalla (70% liksalla). Ylitöitä tein 220h. Lisäksi pääomatuolja oli 14k€ ja uhkapelivoittoja (netto) 5k€.

Paperialalle on muuten kohtuu vaikeaa päästä...

Tampereella Silva ja Valkeakoskella Lotila kouluttaa uusia paperimiehiä.
Hakijoilta vaaditaan joku erillinen pohjakoulutus, jonka perusteella ne valitsee haastatteluun jossa on mm. psykologiset testit. Eli jos ne tarvii tehtaaseen paperimiehen jota voidaan tarvita automaation apuna niin silloin hyvällä todistuksella sähkömieheksi valmistunut voi päästä kouluun sisään, jos selvittää muut lukuiset testit. Edellyttää myös että on ollut paperialan jossain hommissa vuoden ( ainakin Silvassa).

http://www.silvainstitute.com/wps/portal/!ut/p/_s.7_0_A/7_0_PA/.cmd/ad/.ar/sa.fireAptrixPortletAction/.c/6_0_FN/.ce/7_0_PH/.p/5_0_FM/.d/4?PC_7_0_PH_aptrixPortletAction=UpdateAptrixPortletContext&WCM_Context=http://www.m-real.com/ilwwcm/connect/OneWeb+Silva+Institute/Hakeminen+Silvaan/Kuka+voi+hakea/

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
RRKalle sanoi:
Metalli- tai rakennusalan töihin ainakin töitä riittää. Opiskelet vaikka putkiasentajaksi(oppii samalla hitsaamaan) tai rakennuspuolella. Sen jälkeen käyt 2-3 eri firmassa tekemässä pätkätöitä että saat käsityksen oikeista töistä, sen jälkeen ei tarvitse ellei halua mennä ikinä alle 14 euron tuntipalkalla töihin, ja mahdollisuudet reissuhommiin sekä pimeisiin töihin on hyvät.

Mutta pitää muistaa ettei ikinä saa olla nöyrällä asenteella, vaan aina vähän yliarvioida omia kykyjään ja lähteä tekemään monasti itselleen vähän vaikeita hommia. Valehdella voi surutta että päsee töihin, koittaa sitten vaan parhaansa niin ei siinä potkuja saa.

Voiko putkiasentajaksi opiskella jossain suoraan ammatilaiseksi ilman teoriaa?
Esim. vaikka vuodessa.

putka sanoi:
Voiko putkiasentajaksi opiskella jossain suoraan ammatilaiseksi ilman teoriaa?
Oppisopimuksella luultavasti onnistuu parissa vuodessa, tosin toki siihen koulutukseen kuuluu pakollisia teoriajaksoja. Googleta.

Tosiasiassahan ei mitään amiksen päästötodistuksia kysellä ikinä yhtään missään, eli papereilla ei ole väliä, jos vaan osaa homman. Valehtelee vaikka sen verti että töihin pääsee. Mutta en tiedä kuinka äkkiä sitä ammattitaitoa saa missäkin koulutuksessa.
Työkkärin kursseihin kannattanee tutustua, amis on hiukan liian pitkä vaihtoehto. Kova jätkä menisi suoraan töihin ja opettelisi siellä, mutta kyllä vähän pitäisi metallityöstä tietää ennen sitä.

Joo kyllä tulee paha mieli kun katselee mitä palkkaa porukka repii täällä.
Itellä palkka 7.12€ tunti.
Ja työ on piha alueiden hoitoa.

putka sanoi:
Täällä on 50% insinöörejä, 25% juristeja tai lääkäreitä ja loput tienaa aina vaikka kassalla min. ~3000€/kk.
:eek:

Eikun tähän threadiin on vaan vastanneet nuo kyseisien ammattien harjoittajat ja tavan duunarit kuin me vaan ollaan kateelisia:rolleyes:

mölliskö sanoi:
Eipä mua yllätä. Tavikset ei vastaa tähän ja osa (huom osa, ei läheskään kaikki) valehtelee. Tää on se netti kato.

Minä olin se asiakaspalvelun iloinen ammattilainen n. 1750€/kk
+2 vuorotyö
+Vakipaikka
+Kivat työkaverit
+Tamponi ja side etu

-Vittu mää INHOAN kaikkia (tyhmiä) asiakkaita

Olen samalla alalla ja käteen jää noin 1400-1600kk riippuen hieman éttä kuinka paljon iltoja ja vloppuja.
+ 4 päivää töitä ja sitten vapaata
+ 2 vuorotyö
+ tällä hetkellä vakipaikka, mutta koskaan ei tiedä kun uudistuksia paljon tulossa, mutta uskon olevana vahvoilla viellä uudistustenkin jälkeen. Ja tiedä vaikka hieman tässä pääsisi taas neuvottelemaan palkkastakin.
+ no joitakin etuja mutta ei siteinä:D

- asiakkaita on joka lähtöön ja ei niinkään ne tyhmät vaan ne ylimieliset jotka ovat lukeneet jostain että asiakas aina oikeassa:curs:

RRKalle sanoi:

:D Juuri näin. Mä saan kirvesmiehen hommista palkkani ja harrastuksena teen metallihommia/auton korjauksia/pellityksiä. Jo nyt on sellainen olo ettei olis mitään hommaa rakennuksilla mitä ei pystyisi tekemään (pois lukien keskuksien kytkemisen)
Kun vaan ensin saa perusopit joka alalla niin vauhdin niihin hommiin saa vain tekemällä niitä tarpeeksi, kun oon oppinut tekniikan ja sisäistänyt tarpeeksi hyvin hommat, ettei tarvi missään vaiheessa pitää mitään turhia funtsaus taukoja niin sit voikin jo perustaa oman firman ja alkaa tehdä urakalla hommia.

Tuossa on syytä miks oon kyrvistelly niinkin pitkään tässä firmassa, nyt kun mun vastuulla on kahden tehdasalueen peruskorjaus/pienemmät uusiorakennukset niin siinä saa todella hyvän kuvan rakentamisesta, kun itse saat tehdä aivan kaiken, niin nyt on sellainen olo että osaa tehdä kaiken, mukaan lukien noi putki/sähkö/ilmastointi hommat :thumbs:

Timba79 sanoi:
Ei todellakaan ole huono jos yli 40.000 ekua tulee perus vanhemman konstaapelin hommasta. Kukaa nyt ei tyytyväinen palkkaansa ole, mutta tuohan alkaa olemaan jos lähellä niitä kadehdittuja paperimiesten liksoja. ;)

Ei muuten varmaan perusjeppe tienaa 40k euroa vuoteen! Jos tienaa niin suuret :worship:

JPK sanoi:
:D Juuri näin. Mä saan kirvesmiehen hommista palkkani ja harrastuksena teen metallihommia/auton korjauksia/pellityksiä. Jo nyt on sellainen olo ettei olis mitään hommaa rakennuksilla mitä ei pystyisi tekemään (pois lukien keskuksien kytkemisen)
Kun vaan ensin saa perusopit joka alalla niin vauhdin niihin hommiin saa vain tekemällä niitä tarpeeksi, kun oon oppinut tekniikan ja sisäistänyt tarpeeksi hyvin hommat, ettei tarvi missään vaiheessa pitää mitään turhia funtsaus taukoja niin sit voikin jo perustaa oman firman ja alkaa tehdä urakalla hommia.

Tuossa on syytä miks oon kyrvistelly niinkin pitkään tässä firmassa, nyt kun mun vastuulla on kahden tehdasalueen peruskorjaus/pienemmät uusiorakennukset niin siinä saa todella hyvän kuvan rakentamisesta, kun itse saat tehdä aivan kaiken, niin nyt on sellainen olo että osaa tehdä kaiken, mukaan lukien noi putki/sähkö/ilmastointi hommat :thumbs:

Toi on hyvä asema, kannattaa perustaa ehdottomasti firma jos ammattitaito on noin korkea. Toivottavasti itsellä olisi myös kun olen 30 monialainen näkemys töihin.
Itselläni on kokemusta putki-, telakka- ja rakennustöistä aika laajlti ikäisekseni, ja olen huomannut kunhan tekee vaan ja käyttää järkeä niin hyvä tulee. Uskallusta ja soveltamiskykyä sekä hivenen röyhkeyttä niin pärjää hommissa kuin hommissa.

Vastataas tähänki thrediin.
Palkka 1976e/kk ja valtiolla elektroniikka-asentajana. ylitöitä ei käytännössä ollenkaan. Joku virkamatka nyt saattaa venähtää niin että saa muutaman tunnin.

Imo ei paljon enää kannattais lähtee paperialaa opiskelemaan. Ainakin mä veikkaan että joidenkin vuosien päästä ei suomessa enää ole yhtään paperitehdasta välttämättä. Tehtaat viedään halpatyömaihin kunhan nää suomen tehtaiden koneet on ajettu loppuun. Uusia koneita ei tänne hankita enää. Asiaa vielä lisää autto se kun alkovat vähän aikaa sitten vittuilemaan taas palkoistaan. :) Onko kukaan samaa mieltä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom