Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Koneistajana kahta vuoroa, reilu 2000€/kk. Käteen jää reilut 1500€/kk.
Lisäksi auto + polttoaineet, kun sattuu olemaan appiukon firmassa, tosin töitäkin painan tuplasti kovempaa kuin kukaan, tosin vain 8 tunnin päiviä.

japa sanoi:
No eipäs rueta saivartelemaan!!!
Mutta kun verot jne pitää maksaa niin mitä pirun väliä on sillä että mitä bruttona tienaa kun se ei todellakaan jää käteen? Onhan varsin hieno kertoilla netissä että kuinka paljon bruttona tienaa mutta mitä todellakin jää käteen kun maksaa verot jne pakolliset kulut pois? Onko sillä sitten mahdolisuus enää kehuskella?

Eipä sillä yksilötasolla mitään merkitystä olekaan, mutta kun vertaillaan toisten kanssa niin ainut yhteismitallinen summa on se bruttosumma. Ja se hymiö oli siellä ihan sinua varten :love:

Vaikutti raksalla olevien palkka yllättävän pieneltä imo. Varsinkin etelästä olevien. Exän isä kävi reppumiehenä siellä hommia tekemässä ilman mitään rakennusalan koulutusta ja vähän yli 20e tunti nappas palkkaa sieltä. Hyvät ukot kuulemma saa 25e tunti siellä helposti. Jokatapauksessa missäpäin suomea vaan on mahista saada hyvät urakkahommat :rock:.

EDIT:..

~33 000 € viimevuonna - valtiolla, turvallisuutta ja järjestystä vahditaan. Ei sisällä mitään etuuksia - pl tosi hyvä työporukka, saa sanoo "Kuka on kingi ?", pakkis on auki työmaalla 24 h, poppia soitetaan kovaa hyvillä stereoilla, saa kutsumuksesta vielä korvaustakin...

Opetusalalla valtiolla töissä ja palkkaa tulee sen verran, ettei tarvi centtejä juuri venytellä ja aina jää säästöön/sijoitteluunkin. Ja virallinen työaika 27h/vk ja lomia mukavasti, varsinkin kesällä :) Mutta kyllähän tuo palkka saisi parempikin olla ja voihan olla, että se tän mahtavan suuren uuden valtion palkkausjärjestelmän myötä vähän suurenisikin... tai sitten ei.

Senverran täytyy lisätä, että töihin on lähes poikkeuksetta kiva mennä, juuri koskaan ei ole tunnetta, että TAAS joutuu lähtemään - mikäli palkka olisi parempi, mutta työ itsessään ottas pannuun, niin vois olla, etten olis kuitenkaan valmis vaihtamaan palkan takia - enkä kyllä oliskaan. Sitä on jo niin tottunut 11 vuodessa tämmöisiin hommiin, etti juuri muuta kaipaakaan (pl samantyyppiset hommat muissa organisaatioissa).

Fluffy sanoi:
Eipä sillä yksilötasolla mitään merkitystä olekaan, mutta kun vertaillaan toisten kanssa niin ainut yhteismitallinen summa on se bruttosumma.

Totta tuokin jos näin teoreettisesti ajatellaan...
Mutta tuossa piilee se juju juuri että paperilla voi kaveri tienata hyvin mutta kun maksaa verot, elatusmaksut,verorästit,luottorästit ja muut kuprunsa niin loppujen lopuksi elämiseen jää joku 50€/kk niin sillä ei enää voi kehuskella. Itseäni juuri tuo kiinnostaa omalla yksilötasolla sen mikä jää todella käteen. Joka kerta kun olen laskenut palkkaani tai sen korotusta niin lasken sen realistisen tuntuman itselleni, ei se vero-osuus paljoa mua lämmitä. Elikkä edelleen tämä kysely on aivan turha pelkästään bruttotuloilla. Kuka tahansa voi leveillä palkallaan tai näyttää ulospäin kuinka rikkaalta hyvänsä mutta onko se sitten realistinen totuus niin who knows?

japa sanoi:
Totta tuokin jos näin teoreettisesti ajatellaan...
Mutta tuossa piilee se juju juuri että paperilla voi kaveri tienata hyvin mutta kun maksaa verot, elatusmaksut,verorästit,luottorästit ja muut kuprunsa niin loppujen lopuksi elämiseen jää joku 50€/kk niin sillä ei enää voi kehuskella. Itseäni juuri tuo kiinnostaa omalla yksilötasolla sen mikä jää todella käteen. Joka kerta kun olen laskenut palkkaani tai sen korotusta niin lasken sen realistisen tuntuman itselleni, ei se vero-osuus paljoa mua lämmitä. Elikkä edelleen tämä kysely on aivan turha pelkästään bruttotuloilla. Kuka tahansa voi leveillä palkallaan tai näyttää ulospäin kuinka rikkaalta hyvänsä mutta onko se sitten realistinen totuus niin who knows?

Tää on sitä peri Suomalaista kateutta tyypillisimmillään. Tuskimpa ketään oikeasti haluaa "mageilla" tällaisella anonyymillä keskustelupalstalla liksallaan. (Kellään ei saa mennä paremmin ku mulla:)

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Työtön opiskelija, jolta on tuet katkolla. 0€ /kk
Säästöillä ja hyväntekeväisyydellä elellyt nyt vähän aikaa, kohta on pakko saada töitä.
*david*

Mun mielestä kannattais ilmottaa nettotulot, sillä ei ole väliä mitä menee elatusmaksuihin ym. Mutta verot voi olla toisenlaiset yrittäjillä tai duunareilla, voi myös saada optioita, olla maksamatta veroja tai maksaa verot toiseen maahan. Nettotulot antaa paremman kuvan tosi tuloista.

arpa80 sanoi:
Niin taitaa riippua ihan myykö kukkia vai "kukkaa".

Olisi oikeasti aivan saatanan hyvä homma olla kukkakauppias ja kasvattaa iltamyyntiin siinä sivussa myös vähän kuumempia kasveja.

Vargas sanoi:
Tää on sitä peri Suomalaista kateutta tyypillisimmillään. Tuskimpa ketään oikeasti haluaa "mageilla" tällaisella anonyymillä keskustelupalstalla liksallaan. (Kellään ei saa mennä paremmin ku mulla:)

Nyt en ole varma että ymmärsinkö oikein tai edes miten tuo pitää ymmärtää... itseäni ei kateus vaivaa vaan se että kuinka erilailla voi nuo asiat esittää. Mä tiedän että monella menee paremmin kuin minulla ja tulee menemään(pessimisti).

RRKalle sanoi:
Olisi oikeasti aivan saatanan hyvä homma olla kukkakauppias ja kasvattaa iltamyyntiin siinä sivussa myös vähän kuumempia kasveja.
Niin voisi se ollakin ihan hyvä homma, sais toisestakin duunista sitä eläkettä kertyyn. Tulipa mieleen intin testit "oletko koskaan halunnut olla kukkakauppias?".

RRKalle aloitti jo uuden suuntauksen eli käteen tulee kuussa 2k. Yksin asuvalle ihan ok summa, ei tarvi senttejä laskea kun ei ole lainaakaan niskassa.

Pikkuhannu sanoi:
...tosin töitäkin painan tuplasti kovempaa kuin kukaan, tosin vain 8 tunnin päiviä.

Joojoo, niinhän me kaikki omasta mielestämme.

Ja hei kaikki opiskelijat, turhaan te vastaatte, kyllä kaikki tietää paljonko on opiskelijan opintotuki. Ammatit ja palkat ne kiinnostaa...

modified sanoi:
Loppupeleissä ei ne suuret tulot vaan ne pienet menot. Kyllä vituttaisi jos olisi aina uuden liksan tullessa tilillä +- 0.

Sanoppa muuta kato. Näin on esim meikällä. Nimim 1500 € kuussa. Pitäis kyllä nousta lähiaikoina 300-400 eurolla. Jos ei nouse niin poltan käämini ja lähen ryöstämään r-kioskeja, se on pitkäaikainen unelmatyöni. Palkka oman toiminnan mukaan ja saa jutella ihmisten kanssa.

En jaksa kahlata koko threadia läpi, eikä haulla löytynyt, eli pistäkääs lukion lehtorin palkkoja näkyviin, jos vain täältä semmosia löytyy.

p.s. palkka 85e/kk, siivoan kotia ja porukoiden firmaa ;)

Suositut

Back
Ylös Bottom