Sulla on ilmeisesti tuo korkeakoulututkinto itseisarvo, joka vaan pitää olla. Ihan sama istuuko siellä kaupankassalla maisterina vai tradenomina niin ompa ainakin korkeakoulututkinto?
Eikö ketään täällä kiinnosta sivistys?
no joo, jos pelkkää rahaa haluaa, niin voihan vaikka seksipalveluja myymällä tienata oikeinkin mukavasti. monikin tienaa 5000 euroa kk+ selälläänmakaamisesta..
en mä kaupankassaksi nyt ensimmäisenä oo tietty haluamassa, mutta kyl toi korkeakoulututkinto kiinnostaa nimenomaan sen laajuuden vuoksi, eikä siksi että sillä saisi automaagisesti rahaa. Aukoo ehkä jotain ovia, tai sitten ei, mitäs väliä sillä on? pääasia että saa sen korkeakoulututkinnon. sen tutkinnon itsensä vuoksi eikä sen rahan. eikä työllä kukaan ennenkään oo rikastunu. Nimenomaan viisastuminen kiinnostaa siis.
sen verta mä oon viisastunu etten haihattele sitä että pitäis päästä kieliä opiskelemaan yliopistolle, varmasti kielissä oon suhteessa lahjakkain, mutta ei ne työllistä tarpeeksi.
jos oisin rikas pyrkisin opiskelemaan nimenomaan kieliä taikka tiedotusoppia yliopistoon. Ainoa vaan että köyhänä pitää ajatella sellanen ala, missä on mahollista pärjätäkin, humanismi siinmieles on perseest ettei siit työllisty kovinkaa hyvin. Toimittajienkaan palkat vissiin ei oo mitään kovin ihmeellisiä. kiinnostava duuni epäilemättä, mutta eipä kyl taida olla vaivan arvoista, ku ei oo perintöö suuremmin tulossa tai mitää muutakaa rahaa. eikä äikkä oo L vaikka se lähti sinä.
Kyl rahaaki on kiva tienata, aina mä oon ollu rahasta tosi kiinnostunu, mutta korkeemmalle mä arvosta koulutuksen ku palkan. varmaan osaksi tietty sen arvostuksen vuoksi, mutta 90% ihan puhtaasta tiedonhalusta.
eikä piä ottaa sellasena, ettei muka rahankin tienaaminen kiinnostaisi. tottakai, ei muuten, mutta joku 10 tonnin hieno amisbemu ja sitte joku moottoripyörä ois kivoja hankkia, mutta ei sillä rahalla niin mitää suurempia arvoja ole, toki parasta ois olla rikkaampi ku kukaa tuttu, mut enpä usko siihenkään. Eikä mua ny mitkää kanarianmatkatkaa nappaa. jos lomailen, meen vaikka saksaan.
sitte vielä oon aika satavarma että on olemassa tradenomeja ja tradenomeja, helsingistä ja muista oikeista kaupungeista olevia, joille opetetaan jotain oikeaa alakohtaistakin, ja joilla on joku järkevä suuntautumisvaihtoehto, ja sitte on maakuntien pikkuperäkyläammattikorkeakoulujen tusinanomeja, ja huonolla suuntauksella, ohjelmassa missä keskeytysprosentti ekan vuoden jälkee on jo 75%, ja missä opetetaan lähinnä peruskoulumaantietoa, erimaitten stereotyyppisiä kulttuuripiirteitä ja englanninkielisiä hienoja lyhenteitä, kuten että jit tulee sanoista just in time, tai tai fob on free on board..
niillä tasan varmasti on iso ero, niin työllistymisessä, työpaikkojen tasossa, maineessa, sisäänpääsyn vaikeudessa, kuin arvostuksessakin,.
ja ite ja kaikki tradetutut on nimenomaan ihan muualta ku heliasta. ja tasan parastyöpaikka mitä kellään tuntemalla tradella on, on paikallinen r-kiska. enkä liiottele.
kun oon aika varma, että jos mun opinnot on tosiaan tasolla 5-6luokka peruskoulua tuolla tradehässäkässä, niin joko kaikki suomen ammattipaskakorkeat on perseestä, tai sitten mä oon väärässä koulussa. ei varmaa teillä opeteta lähinnä eri maitten maantietoa tilastoista? eikä varmaan mitään suomen historiaa? ilman mitään yhteyttä talousasioihin? eikä varmaan teillä oo ollu yhtä 6 viikon alkeiskurssia vähän joka asiasta, missä käydään kirjaa 20 sivua? eikä varmaan teillä oo tehty kurssia, missä otetaan nauhalta sanelua? tai yhtä missä kirjoitetaan työhakemuksia? pelkästään niitä. siis 6 viikkoa pelkkiä työhakemuksia kuvitteellisiin firmoihin.. Ei helvetti jos joku tarvii kuus viikkoa oppiaksee tekemää työhakemuksen, ni sen kannattais kyllä hakea hoitopaikkaa vammaislaitoksesta.
eikä mua se koulutus kiinnosta työpaikkakannalta, vaan se kiinnostaa sen kannalta, että mua kiinnostaa vähän oppiakin jotain oikeaa.
ja idiootiks on mut täällä leimattu jo iha urakalla, kai mä sitte oon vammaisen älyllä varustettu kasa paskaa, ku mä oon noin huonos koulus,
tai sitten oon vaan ollut aika tyhmä kun oon alunperinkään hakenut koskaan sinne, en nimittäin hakiessani ollu koskaa kuullukkaa sanaa tradenomi ennen.
mulle sillä nimellä on tosi paha kaiku, jos joku tienaa vaikka miljoonan, niin ei se mua haittaa, onnea menestyville tradenoomeille. vilpittömästi. jos jollain menee hyvin, ei se multa oo pois
EDIT: sovitaa sitte nii että mä oon luupää renki aivovajaa idiootti, mistä ei oo ikinä mihinkään. en jaksa enää tästä aiheesta sanoa enää sanaakaan. ennemmin puhun vaikka bb-einarin munakarvoista.
hyvähä se on jos on hyvä palkka, olkaa menestyneet ilosii. ei se multa oo pois, ni enpä jaksa olla kaunainen.