Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
täh? nyttei tajua

Pokeria tulee pelattua, tähänmennessä 11kk takana. Palkat -1800e ja +11000e välissä, keskimäärin käteen jää kuitenkin n. 4500e.

jaajaa:) no on käyny taas monee kertaa mieles. paremminki vois laskee niit hetkiä ku se ei oo mieles.. tekis miel kyl heittää taas menovaihde päälle..:) vittu ku tekisikin. tuol ois pullo varastos..:) oikeesti oon kyllä nii kyllästyny itseeni, et ku kerran ollaa alemman tason mies, ni ollaa kunnolla.

mut jokatapauksessa. kerran muistan ulos lentäneeni ku tul joku jätkä egottaa baaris sil et mä oon muute teekkari. no meikäläin paiskas sitä samantien pataa iha kunnol, sillo vitutti viel nii paljo ettei päässy ekal yliopistoo heti kirjotuste jälkee.pihalle sielt, mut eipä muuta sanomist tullu. jotenki se juttu vaa käänty siihi, ja meikäläisel heitti yli.

noh. en mä akateemisii enää vihaa, nykyää mä arvostan niitä, niinku ketä tahansa itseään korkea-arvoisempaa arvostaa, mutta en mä kyllä ystävä oo kenenkää sellasen kanssa, vaikka jokunen onki tullu tutustuttua. jotenki siin kuitekki katkeroittaa, se että ite on aina ja ikuisesti niin paljon huonompi ku ne, että ei voi kyllä aidosti olla kaveri. ei olla tasa-arvosia.

nyt kevääl aattelin satsata kunnol, ja mennä kahelle eri kurssille, ja lukea oikeasti. ja tehä tiivistelmät niist. ja opetella ne listat ulkoa, mitä niis kirjois on. ei kyl rahatilanne oikein antais periksi, mut pakko se on saatana.

edit: pitäis jotaa paskaduunii keksii kans

Ei vittu voi olla kenelläkään niin huono itsetunto että lukee ton postaukseni noin päin helvettiä.

Pointti nyt oli lähinnä siinä, että jos itse saisin päättää kuluttaisin loppuelämäni opiskelemalla ja syömällä hyviä juustoja, mutta kun todennäköisesti en voita koskaan lotossa kun en lottoa, elän elämän onnellisena jossain keskiverto humanistiduunissa ja vedän juustoja viikonloppuisin.

Tällä ei myöskään ole mitään tekemistä sen kanssa, kuka on parempi kuin joku muu. Vaikka olisit jossain asiassa maailman paras, se asia ei välttämättä ole sinulle sopiva ammatti, tai ei ainakaan se ainoa sopiva. Itse olen tällä hetkellä osa-aikaduunissa paikassa, jolla on 0,1 % ajasta mitään tekemistä koulutukseni kanssa, mutta viihdyn ihan hyvin ja jos tuolta tarjottaisiin vakkaripaikkaa, ottaisin sen ja harrastaisin omaa alaani iltaisin ja viikonloppuisin*. Ei kaikista Idols-kisaajistakaan tule ammattilaulajia, vaikka olisivat kuinka hyviä. Siitä voi jäädä myös elinikäinen harrastus tai sivuelinkeino.

Yliopistoon pääseminen ei ole tae yhtään mistään, kyllä siellä sen verran monenlaista vatipäätä pyörii (minä mukaanlukien, mutta humanistejahan ei tässä varmaankaan lasketa).

Indica on 21. Moni ei siinä iässä ole hakenut vielä ensimmäistäkään kertaa siihen kouluun, mihin haluaa ja miltä alalta tulee leipänsä ansaitsemaan. Kannattaisi oikeasti olla itselleen tässä asiassa vähän lempeämpi ja keskittää tuo nillitysenergia niihin pääsykokeisiin. Loppukaneetti: maailmaan mahtuu muitakin kuin siivoojat ja akateemiset nerot.

edit *toki menisin mieluiten oman alani töihin, koska se minua eniten kiinnostaa, mutta maailmassa on muutakin kiinnostavaa mitä voi ainakin X määrän vuosia tehdä. En siis ole valmistautunut menemään narun jatkoksi, jos minulle käy niinkin harvinaisesti että elämästä ei tule ihan samanlaista kuin 19-vuotiaana pääsykokeissa veikkasin.

sori, mä otin ton niiin henkilökohtaisena v-ttuiluna;) noh.. ei se mitn. muistan ku pentuna mä sain koulun kokeista mitä vaa alle 9.5 ni hakkasin itteni iha mustelmille, isonpana meni vähintään lattialla nukkumiseen ja 3 päivään ilman ruokaa kaikki omasta mielestä riittämättömän hyvät suoritukset, useimmiten alle ysit, joskus satutin itseäni muuten, kun en ollut se paras. Kauhee tarve oli aina olla just se numero yks, ja sitte vittuilin joka kerta muille jotka ei pärjänny oikein. Nyt sellaa tost eroo päässy, etten vittuile jos joku sanoo opiskelevasa medianomiksi ynnämuuksi, mutta joka kerta ku itte en onnistu tavoitteissani, oon vieläki rankaissu itseeni, tai sitte juonu, niinku ekaa kertaa kauppiksee pyrkiessä viime kesänä, sain ne 18 oikein, niin siit hyväst tinttasin litran pullon viinaa raakaan, ja voin pahoin kaks päivää. yritin tappaa itteni alkoholimyrkytykseen. eikä se toimi, niin monta kertaa oon lähteny juomaa, ja sanonu kavereille,et toivottavast en aamul herää.

eipä mitää. tajuun kyllä jotta oon liian perfektionistinen, ja mua nii vituttaa olla jotain muuta ku sillä omasta mielestäni arvostetuimmalla polulla. onneks sentää ens kevään on uuet tuulet, ku tietää, et mitä siit taas itellesä tekeekää jos ei onnistu, ja oon muuttunu lempeemmäks itelleni kuitenkin. nyt en syö karkkia, enkä muita herkkuja ennen johku yliopistoopääsyä. enkä oo syöny. enkä syö. ja kuntoki kiristyy silmissä ku rangaistukseks rupes dieettaamaa..

sori, mä oon ...
Herranen aika, Indica! Pitäisiköhän sinun harkita jonkinasteista terapiaa ennen kuin haet sinne yliopistoon? Vaikka toisaalta pääseehän sinne YTHS:n kauttakin:rolleyes:.

Ei itsensä arvostus voi olla kiinni joistain yksittäisistä koulutukseen liittyvistä tavoitteista, tai ei ainakaan saisi olla. Koulutuksen käyttäminen ihmisen älykkyys- tai arvostusmittarina on perseestä ja vailla perusteita. Itse opiskelin yliopistolla biologiaa, sen jälkeen AMK:ssa terveydenhoitoa (jätin senkin kesken), viime keväänä valmistuin taideakatemiasta kuvataiteilija AMK:ksi, pääaineena kuvanveisto. Nyt olen laivalevyseppä-hitsaajakurssilla ja ehkä onnellisempi kuin koskaan. Akateemisesta AMK:n kautta duunariksi. Tekeekö se nyt sitten minusta jotenkin vähempiarvoisen? Tyhmemmän? Epäonnistuneen? Ei helvetissä:D

Kirjoitusasuun kannattaa joskus kiinnittää huomiota, vaikka "vaan" nettipalstalla ollaankin. Tuntuu käsittämättömältä, että jannu joka on tyytynyt vähintään 9,5 numeroihin kirjoittaa noinkin paskasti.

Yksi yleissivistyneimmistä ihmisistä jonka tiedän on ammatiltaan kirvesmies. Ikää hänellä on 30 vuotta ja koulutus ihan rakennuslinja ammattikoulussa. En tarkalleen tiedä mistä tämä yleissivistys johtaa juurensa, mutta ainakin helsingin sanomat hän lukee ja on lukenut pirun tarkasti jo toistakymmentä vuotta. Lisäksi suomen historiasta kertovaa kirjallisuutta hän on lukenut.

niin? eikös ärsytä? viisain tuntemani ihminen jonka minä tunnen on hitsaaja:D tietää kaikesta kaiken vaikka ei muuta kuin lukee iltsikkaa ja hitsaa..

Vedä naamat!
Hyvin muokattu Osku.

nevermaind

Toisinaan musta tuntuu, että Indica on vaan yksi iso trolli, joka suoltaa armotonta paskaa ja heittää veikeetä pikkuprovoa aina välillä. Mutta toisaalta, voihan se olla, että Indica on vaan sellainen hassu kaveri, jolla on hassuja ajatuksia:)

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Kirjoitusasuun kannattaa joskus kiinnittää huomiota, vaikka "vaan" nettipalstalla ollaankin. Tuntuu käsittämättömältä, että jannu joka on tyytynyt vähintään 9,5 numeroihin kirjoittaa noinkin paskasti.

Noh tää on ns. tajunnanvirtaa. ja ala-asteella nyt kuka vaa on hyvä, ja itseään ei sovi hyväksyä, jos ei pärjää. Mulle aina on ollu tärkeää olla se paras, ja saada absoluuttisen kovia tuloksia. minkäs mä sille voin. Enkä nyt viitti sanoa ehkä sitä mitä mieltä mä oon terapiasta, se on nyt se viimeinen niitti tähän arkkuun, en mä niin heikko voi olla.

Mä kun koskaan en oo ollu pidetty ihminen, niin oon aina kompensoinu sen sillä että mä oon pitäny itteäni muita parempana, ja selittäny sillä sen, että mua ei suinkaan oteta porukkaan mukaan. Aika harvassa on kaverit, sitte on pitäny tosiaan tykittää jonkunlaista menestystä, niin on päässy pitämään omanarvontuntonsa edes jonkinlaisessa kuosissa. no en mä siltikään irl ole arvostettu millään tasolla, joitain kavereita on, ihme sinäsä, ihan kivoja tyttöjä on ollu, vielä suurempi ihme, kun en oo koskaa ollu kovin suosittu.
tosin siitä tuli sitte vuosien varrella itsetarkoitus. Itsensä kehittäminen maksimipotentiaaliin tuli niin pakolliseksi, ja nykyään mua siihen ajaa tahto kehittyä. ihan samasta syystä käyn salilla, vaikka mua nolottaaki iha hirveästi että vaikka mavessa ja kyykyssä on sarjapainot ollu jo kauan yli 100 kiloa, niin penkkiä en oo saanu vieläkään sinne, 87,5kiloa menee.

Olkapää on nyt nii kipeä, ettei pysty tekemään ollenkaan, se naksuu tyhjänä ihan älyttömästi, ja etureunaa sattuu nostot, ei mitää punnerrusliikkeitä kestä tehdä, ja sekös vituttaa. oon huonompi ku mun sisko nostamaan..:) jotenkin en silti ees kehtaa kertoa treeneistäni ees tutuille, enkä mielelläni oo salilla samaan aikaan muiden kanssa, kun oon ihan liian huono tässä touhussa.

mielentilallakin on vaikutusta kirjotusasuun, vihamielisen itseinhon aikana tulee jotenkin puretuksi ajatuksia suoraan, ilman oikolukua. :nolo:

mut nyt tää jätkä häippäsee tästä threadista. ja anteeks ot

palaillaan kun tienaan jotain että kehtaa ääneen sanoa.

edit. jesh. idiootti mikä idiootti joka kamppailee itsearvostuksesa kanssa, ku tietää olevasa huono. elämääsä kyllästyny jannu, joka yrittää pitää mielenterveytesä kasassa, ja siviilissä kulisseja yllä, että mulla muka menis buenosti. jesh..

noh.. pitäähä miehel harrastuksia olla;)

edit: hyvin sitä pärjää 99.99% suomalaisista, jotka ei kirjottele nettiin. pitäis itekki lopettaa ja siirtyy vaa lukee toisten juttuja..:)

menee sitäpaitti ihan hukkaa hyvää serveritilaa tähän. jotenki vaa hauskaa, ku ei tota reaalielämässä voi koskaa puhuu mitää mitä oikeest ajattelee. pitää nääs olla korrekti ja peruspositiivinen ja mukava

Indicaa ei ymmärretä. siinä kaikki. Minä ymmärrän, siksi olen sitä mieltä että loistokundi:thumbs:

vaihda vaan musiikki ja naismakuas niin lähdetään joskus:kippis1:

NO jos rehellisiä ollaan, niin eihän sitä indican musiikkia kuuntele sikakaan, muuta kuin läpällä. oikeesti kyllä menee rammstein, jostain syystä metallican vanhempi tuotanto, iron maiden, joskus kuuntelin dimmua. en kauheest kyllä kuuntele musiikkii.

sitte sellaset näpsäkät blondit iskee, se ei oo salaisuus. siks indicaa oon käyny liveen kattoos useamman kerran, ku se on sitä silmänruokaa nääs. en mä nii hirveest siit musiikist oikeesti tykkää.
naismaku nyt on mikä on, aika perus vaaleis vähä pyöreäposkisist tytöist tykkään.

ja tyttöbändist keksin nimimerkin aikanaa ku kirjauduin yleesäkkää mihkää, ja sitte mielikuvituksen puuttees piti tosiaa laajentaa sitä tänne, ku ekana luin vaa treenivinkkei, jonku vuoden, ku olin alottanu salihommia vähän, tän kautta sitte tosissaan treenaamaan. muutenkin elämäntavat on muuttunu pakkiksen avul. ennen sanotaa kauniist sekoiltii..:)

mut sen onki eri tarina se. ja on mulla kavereit, tunnen vaa itteni ulkopuoliseks niitten kanssa. tunnen, en ole, vaan tunnen, kai sitte mul on itsetunto vituillaan.

ja liian perfektionisti oon. se on kans toinen vika, kolmas on se et en osaa antaa itelleni armoa tippaakaan. ja ADHD vaivaa kans, oon ollu hirveen levoton pienestä saakka.

jotenki vaa hauskaa, ku ei tota reaalielämässä voi koskaa puhuu mitää mitä oikeest ajattelee. pitää nääs olla korrekti ja peruspositiivinen ja mukava

Tuo on sinänsä totta. Joskus voisit kokeilla kiskoa itsesi sieltä itseinhon suosta edes hetkeksi? Puhuisit mitä oikeasti ajattelet etkä yrittäisi väkisin olla positiivinen. Voisi helpottaa kummasti ja sitä paitsi ihmiset pitävät aidoista ihmisistä, jollainen sinäkin voisit oikein hyvin olla:thumbs: Tosin.. älä tee sitä töissä, siihen en edes minä pysty. Ärsyynnyn liian helposti jos toinen on hidas ja tyhmä, silloin pitää vähän purra kieltä:rolleyes:

Timba79 sanoi:
No ei ihan noinkaan. Päiväraha on nimenomana korvaus ruokailuista yms. pikkumenoista.

Sitähän se on noin periaatteessa, mutta omalla kohdallani ollut aina merkittävä osa kuukausittaista ansiota silloin kun sitä on saanut. Niin merkittävä että ei voi enää ruokailuilla kuitata. Esim. kotimaan päiväraha joka arkipäivältä /kk kotimaan työkomennuksella, tai ulkomaanpäiväraha joka arkipäivältä ulkomaan työkomennuksella. Vuoden-puolentoista keikkoja kun tekee kerrallaan niin noista jää käteen ihan kivasti.

Kenellä menee 50€/pv ruokailuun? Ei silti reissussa menee yleensä enemmän rahaa kuten tuliaiset ja muut, joten lopputulos yleensä on aikalailla +-0.

Jollain oli tässä liksa 2750€/kk ja käteen 2200€/kk. Ilman vähennyksiä toi taitais olla lähempänä 1800-1900€/kk.

No ketkä saa yleensäkään 50 euron päivärahoja? Ei kaikki reissuhomma tekevät reissaa ulkomailla. Kulukorvaus tuo on vaikka miten vääntäisi

Juu, musta olis kans aivan helvetin nastaa ajella työelämän ulkopuolella autoa jos ajaisin työssäni 500-600km/päivä. :jahas:
Aika helvetin hyvät bonukset, jopa paremmat kuin meillä täällä duunissa nuo rahalliset :lol2:

Hehe, no mä en puhunu mistään 500 kilsaa päivässä ajavasta. Tuollaisia 50-60 tkm ajavia on kuitenkin paljon, eikä tossa tartte ihan pelkästään autossakaan istua.

Kyllähän ne kilometrikorvaukset saa kulumaan siihen autoon jos välttämättä haluaa ajaa suht uudella autolla koko ajan tai päivärahat niihin syomisiin jos syö ravintolassa pari kertaa joka päivä. Noihin pystyy kuitenkin itse vaikuttamaan ja itsellä kulukorvaukset muodostaa aika merkittävän osan siitä rahasta mikä tilille palkkapäivänä tulee. Tuo 50000km tekee km-rahoina 21500€ ja päivärahoja tulee helposti noilla ajoilla n. 6000 €. Jos ajelee n. 10k€ arvoisella järkevällä diesel-autolla ja tekee omat eväät mukaan, niin suurin osa noista korvauksista jää muuhun käyttöön pitkälläkin tähtäimellä.

Tottakai vaikuttaa. Jotkut vaihtaa uuteen autoon parin vuoden välein, vaikkei työntakia tulisi ajoja yhtään. Toiset ajaa töissä paljon ja ajelee just kuvaamallasi sisäänajetulla dieselillä ja ottaa osan kilsakorvauksista "palkkana", eli käyttää ne muuhun kulutukseen. Tämä on jokaisen oma valminta, mutta mielestäni nuo kilometrikorvaukset yms. on hiton hyvä juttu kaikenkaikkiaan.

Jos TA maksaa ruokailun vai olikohan se kaksi, et taida olla oikeutettu kuin puolipäivärahaan maksimissaan. Paremmin km korvauksista käteen jää, jos ei uudella autolla ajele.

Suomen päiväraha 31€ uppoaa herkästi reissulla päivässä. Pari kertaa huoltsikalla kahvilla ja sämpylällä/munkilla. Aski röökiä ja kaksi lämmintä lounasta. Suomessa jää harvemmin päivärahoja käteen. Toista se on kun menee Kiinaan, Viroon tai Venäjälle, jossa pärjää 10€/päivä heittämällä. Pois lukien noissa Moskova ja Shanghai.

Ei tartte maksaa jos nuo ruokailut no järjestetty. Osa on tosta tarkkoja, osa maksaa kuitenkin.

Ja jos oikeasti on reissussa Suomessa kokonaisen työpäivän, ei tuo 31 euroa mikään ihmeellinen raha ole. Toki voi ottaa eväät mukana ja syödä niitä, mutta kaikki ei vaan ehdit/jaksa/halua tehdä noin. Eikä työpaikka voi siihen velvoittaa, jos pitää reissata, niin pitää kulutkin korvata!

Meinaatko ettei Thaikuissa riitä 5€ lounaaseen? Tai suurimmassa osassa maailmaa.

Niin, kaikkihan sitä reissaakin vain Thaikuissa, Venäjällä ja Burgariassa...:jahas:

Indica voi perustaa oman ketjun aiheestaan. Pysytään nyt edes etäisesti palkkaa sivuavissa juttuissa tässä ketjussa!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom