Palkkasi?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Ei tartte maksaa jos nuo ruokailut no järjestetty. Osa on tosta tarkkoja, osa maksaa kuitenkin.

Korjataan: ei saa maksaa kuin puolet. (Yksi ateria puolittaa puolipäivärahan, kaksi kokopäivärahan.) Onhan se työnantaja reilu kun makselee päivärahoja hellämielisesti, mutta verotarkastuksessa ei välttämättä olla enää kovin helliä. Päivärahat ja kilometrikorvaukset kiinnostavat varmasti jokaista verotarkastajaa.
 
Korjataan: ei saa maksaa kuin puolet. (Yksi ateria puolittaa puolipäivärahan, kaksi kokopäivärahan.) Onhan se työnantaja reilu kun makselee päivärahoja hellämielisesti, mutta verotarkastuksessa ei välttämättä olla enää kovin helliä. Päivärahat ja kilometrikorvaukset kiinnostavat varmasti jokaista verotarkastajaa.

Hyvä korjaus, näin se menee!

EDIT: Eipäs väännetäkkään enepää noista kilometrikorvauksista ja verotuksesta tässä ketjussa, on jo kokonaan oma aiheensa sekin. (poistin siis omat lisäykseni)
 
Eikö ketään täällä kiinnosta sivistys?
Ihminen voi olla hyvinkin sivistynyt omaamatta korkeakoulututkintoa, mutta ehkä sun tuttavapiiriisi ei kuulu sellaisikaan. Myöskään korkeakoulututkinto ei automaattisesti tee kenestäkään erityisen sivistynyttä.

...jos ei muka mihkään oikeeseen pääse, ni mä teen ennemmin sen lopullisen.
Miten musta jotenkin tuntuu, ettei susta ole tekemään tuotakaan.

onko paivaraha palkaa vai ei. entas tipit + muuta palkkiot?

Mielestani palkka on se mika jaa kateen.
Päiväraha ei ole palkkaa, kuten eivät tipit eivätkä muutkaan palkkiot. Palkka on se, jonka olet palkaksesi työnantajan kanssa sopinut, muut ovat sitten muuta tuloa.
 
Voi olla et joku jo on ehtinyt tästä mainitakin, mutta minusta on näissä palkkakeskusteluissa olennaista et pysytään tietyn aikahaarukan sisällä. työtunnit/kk. hillittömillä ylitöillä kun saa monen paskaduuninkin liksan näyttämään isolta. Mitä sillä huippuliksalla jos ei ehdi elää ja käyttää niitä palkkatuloja. ai niin..myöhemmin.

Otsikkokin olis voinut olla "palkkasi ja tehdyt tunnit" Mua ei ainakaan lämmitä yhtään 10000€ kk palkka jos työtunnit liki 200. Jos näin siis mennään läpi vuoden.

Oma bruttoansio liikkunee nyt 3300 tuntumassa. Myyntihommia, kotoa käsin ja noin 6h/pvä ma-pe.
 
Huumeita? :)


On sitäkin mietitty, samoin kuin sutenöörinkin hommia.

Nyt kuitenkin kyse vain tylsästä puhelinmyynnistä.

Sitä en tiedä kuinka kauan tällä konseptilla, haastavaa duuniahan tämä. Yleisesti ottaen tässä on hyvät puolensa, vapaat tauotukset, voi tehdä töitä vaikka alasti, ja aikavälillä 08-20. Ei varsinaista pomoa ja jos homman saa toimimaan kunnolla on edellytykset ton palkan tuplaamiseen.

Vaatii rutkasti itsekuria ja rakentavaa suhtautumista jatkuvaan torjuntaan.
 
On sitäkin mietitty, samoin kuin sutenöörinkin hommia.

Nyt kuitenkin kyse vain tylsästä puhelinmyynnistä.

Sitä en tiedä kuinka kauan tällä konseptilla, haastavaa duuniahan tämä. Yleisesti ottaen tässä on hyvät puolensa, vapaat tauotukset, voi tehdä töitä vaikka alasti, ja aikavälillä 08-20. Ei varsinaista pomoa ja jos homman saa toimimaan kunnolla on edellytykset ton palkan tuplaamiseen.

Vaatii rutkasti itsekuria ja rakentavaa suhtautumista jatkuvaan torjuntaan.

Onko sulla kuinka helppo tuote mitä myydä? Menikö pitkään kun homma alkoi sujumaan?
 
Kummasti tosiaan omassakin tuttava- ja työtuttavapiirissä on tuota yo-merkonomia ja sittemmin tradenomia jotka ovat vallan kohtuullisissa positioissa ja mitä erilaisimmissa kaupallisissa tehtävissä, vuositulot sitten mitä tahansa 50-60K ylöspäin aina todella hyviin tuloihin asti (subjektiivinen käsite). Hyvin hoidetun työn tuloksena.

Näin kun jälkeenpäin miettii, niin huomattavasti helpommalla olis päässyt kun olis lukenut vain merkonomiksi ja lähtenyt töihin. Jokainen kylä tässä maassa on täynnä joka sortin pikkufirmaa, täynnä merkonomeja niin myyjinä, myyntipäällikköinä, tuotepäällikköinä, osastopäällikköinä virtuaalivastaavina sun muuna. Noissa hommissa kun on vaan tolkku päässä, niin taivas on rajana. Yliopiston paperit on kyseisiin töihin aivan turhanpäiväiset, eivät tuota mitään lisäosaamista josta olisi työnantajalle hyötyä. Jollain DI:n papereilla on niin saakelin naimisissa niihin pariin isompaan firmaan joissa moisille turhakkeille (muka) tarvetta on.

Toisaalta työn sisältö on toki jotain sellaista mitä isokaan raha ei korvaa...
 

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Kotimaisesta talousalan lehdestä kyse.
Suurin osa jättää ottamatta aikasyihin vedoten. Markkina-alue kun on koko suomi niin on paljon vaihtelua. "Maaseudun rakentaja Rami" harvoin kiinnostuu ja tilaa, samoin on kaikkien "parturi pirkkojen" laita.

Paketti on yrittäjälle edullinen mutta ei takaa onnistumista myynnissä.

Ei suju vieläkään niin kuin haluaisin, ja firma jolle teen on asettanut kovan myyntitavoitteen.

En ole toiminut puhelimella tehtävän myynnin parissa kuin tässä hommassa, enkä osaa suhteuttaa onko tämä myyntiartikkeli jonka parissa toimin sen parempi kuin moni muu toimija ja hänen tuotteensa tällä kentällä. Se on kuitenkin varmaa et jos kauppaa syntyy on tulotkin kovat.
Sama homma näillä numeropalvelu operaattoreilla puhelinmyynnissä, mieluummin teen kotoa käsin kuin konttorissa. ns, valvovan silmän alla.


Kuukauden päivät olen tätä tehnyt joten ehkäpä vielä aikaista sanoa. (varalla on arvopapereiden välittäjän hommia, niin ikään kotoa käsin. 100 ostoa neljän viikon jaksoon toisi sen reilu 3000€
Voisi olla erilainen veto kun ei myy vaan ostaa, tiedä sitä. Kokeilun kautta sitä joka hommaa pitää katsoa. Paperilla hommat ja lupaukset kun on usein eri linjassa käytännön hommien kanssa.
 
Kotimaisesta talousalan lehdestä kyse.
Suurin osa jättää ottamatta aikasyihin vedoten. Markkina-alue kun on koko suomi niin on paljon vaihtelua. "Maaseudun rakentaja Rami" harvoin kiinnostuu ja tilaa, samoin on kaikkien "parturi pirkkojen" laita.

Paketti on yrittäjälle edullinen mutta ei takaa onnistumista myynnissä.

Ei suju vieläkään niin kuin haluaisin, ja firma jolle teen on asettanut kovan myyntitavoitteen.

En ole toiminut puhelimella tehtävän myynnin parissa kuin tässä hommassa, enkä osaa suhteuttaa onko tämä myyntiartikkeli jonka parissa toimin sen parempi kuin moni muu toimija ja hänen tuotteensa tällä kentällä. Se on kuitenkin varmaa et jos kauppaa syntyy on tulotkin kovat.
Sama homma näillä numeropalvelu operaattoreilla puhelinmyynnissä, mieluummin teen kotoa käsin kuin konttorissa. ns, valvovan silmän alla.


Kuukauden päivät olen tätä tehnyt joten ehkäpä vielä aikaista sanoa. (varalla on arvopapereiden välittäjän hommia, niin ikään kotoa käsin. 100 ostoa neljän viikon jaksoon toisi sen reilu 3000€
Voisi olla erilainen veto kun ei myy vaan ostaa, tiedä sitä. Kokeilun kautta sitä joka hommaa pitää katsoa. Paperilla hommat ja lupaukset kun on usein eri linjassa käytännön hommien kanssa.

Ilmeisesti sulla on hyvä aineista firman puolesta? Eli myyt jatkotilauksia, vanhoille asiakkaille, potentiaalisille uusille asiakkaille jne? Ja ei mitään, saat hyvänä asiakkana tämän ja tämän ilmaiseksi...dipadaapaa?

Puhelinmyyntityön mainetta kun on tahrattu kaikenmaailman vilunkofirmojen johdosta ja niissä ei yleensä palkoille pääse kun samalla vilunkipelillä. Itse joskus tällaista kokeilin sivutyönä ja aika nopeeta meni hermot. Kauppoja tuli, mutta mitään järkikorvausta niistä ei saanut progressiivisen taulukon takia. Toki jotkut harvat tossakin huippurahoihin pääsi.

Jollakin järkevällä konseptilla ja reilulla pelillä vosin itsekin lisäduunina muutaman tunnin viikossa puhelinmyyntihommia tehdä.
 
Juuri noin. Ei jäänyt paljoa lisättävää.

Tää on just sulle- ihan ainutlaatuista- poikkeuksellista-uutta, kun olet sitä ja tätä. Illuusiota, mielikuvien herättelyä ja manipulointia....diiba daaba. Mutta tämähän koskee kaikkea markkinointia ja myyntiä, ei vain puhelin.

Jatkan etsintää kunnes löydän...elämä on liian arvokas tuhlattavaksi työhön. Siihen asti kunnes oman unelmatyön, päämotiivi on raha ja mahdollisimman lyhyt työaika.
 
Kilometrikorvaus on toki siitä hankala, että se on käytännössä melkein pelkkää kulua jos paljon ajaa, eli tyyliin +50.000 vuodessa. Tuo tarkoittaa aika tiheeseen autonvaihtoa kuitenkin, mutta saapahan sitten ikäänkuin bonuksena ajaa tuoreella pelillä työelämän ulkopuolella. Vähemmän ja harvoin ajellessa ne on tuloja kun bensat vähentää.

Pikemminkin parempi mitä enemmän, jos ajaa kohtuuhintaisella(miel. alle 40 tuhatta) ja "hyvin" arvonsa säilyttävällä autolla johon ei ole kasattu yli 5 tonnilla lisävarusteita(sis. myös toim. kulut 2. renkaat ja muut pakolliset).

Esimerkkinä vaikka Toyota avensis diesel, joka ei pudota arvoaan yli kymmentä senttiä/km jos se vaihdetaan kohtuu nuorena. Ts. jos 2 vuotta vanhan avensiksen vaihtaa 120 tkm ajettuna uuteen on väliraha max. 12 tuhatta. Eli lyhennyksen pitää 2 vuoden aikana olla 500 € kuussa arvonalennuksen kattamiseen + 100 e korkoja ja käsittelykuluja.

Eli menot/kk kun ajoa on 5000 km:

Lyhennys 600
Vak + d.vero 125
Polttoaineet 350 (keskikul 7, menee varmaankin alle tuon)
huollot ja renkaat max 100 (ei ole tietoa toitsun huolloista)

Yht. 1175/kk

Km-korvaus 5000x0,43=2150 joten pyöreä tonni jää plussaa. En huomioinut laskelmassa pissapojan nesteitä ja se on muutenkin karkeisiin arvioihin perustuva. Se on sitten makuasia laskeeko vakuutusmaksut mukaan vai ei, auto mullakin joka tapauksessa olisi.

Toki tuosta saa kannattamatonta jos vaihtaa 2 vuoden välein uuden huippuvarustellun 535 Da:n.

Käytetyllä autolla pärjää luonnollisesti paremmin jos sitä ei tarvitse viedä pajalle. Ikävä kyllä jokaisessa autossa tahtoo olla kuluvia osia.
 
Käytetyllä autolla pärjää luonnollisesti paremmin jos sitä ei tarvitse viedä pajalle. Ikävä kyllä jokaisessa autossa tahtoo olla kuluvia osia.

Hyvä oli tekstisi, mutta tähän halusin kiinnittää erityistä huomiota. Eli jos ajaa oikeasti paljon, pitää sen auton olla luotettava. Homma ei toimi jos auto jatkuvasti seisoo pajalla. Itse en ainakaan tuohon rupeisi, kun en rupea siihen ilman työajojakaan.

Tietenkään tämä ei tarkoita että auto pitää olla uusi, kohtuu tuore ja vähän ajettu on yleensä luotettava.
 
Hyvä oli tekstisi, mutta tähän halusin kiinnittää erityistä huomiota. Eli jos ajaa oikeasti paljon, pitää sen auton olla luotettava. Homma ei toimi jos auto jatkuvasti seisoo pajalla. Itse en ainakaan tuohon rupeisi, kun en rupea siihen ilman työajojakaan.

Tietenkään tämä ei tarkoita että auto pitää olla uusi, kohtuu tuore ja vähän ajettu on yleensä luotettava.
´
Juurikin näin, auton pitää olla luotettava ja mielellään viihtyisä matkustaa. Ei ainakaan minulle tulisi mieleen istua keskustan ruuhkissa esim. Fiat Puntossa tms. karvalakki autossa. Tärkein mukavuus lisävaruste oikeastaan on ilmastointi, muusta ei niin väliä.
 
´
Juurikin näin, auton pitää olla luotettava ja mielellään viihtyisä matkustaa. Ei ainakaan minulle tulisi mieleen istua keskustan ruuhkissa esim. Fiat Puntossa tms. karvalakki autossa. Tärkein mukavuus lisävaruste oikeastaan on ilmastointi, muusta ei niin väliä.

Ja vakionopeudensäädin. Tota ilman en itse osaisi enää matka-ajoja ajaa, vaikka siis matkani ajan ihan vapaa-ajalla suurimmalta osin. Tän lisäksi jos ajaisin paljon, vaihtaisin ehdottomasti turbodieseliin, niillä pääsee ohi pienessä vastamäessäkin.

Mutta kaikki ihmeellisemmät härpättimet on työajoon tarkoitetussa autossa turha kuluerä. Kiinteä navigaattori tästä hyvä esimerkki, siitä ei vaihdossa saa käytännössä mitään. Tomtom hoitaa saman asian. Listaa voisi varmasti jatkaa pitkän pätkän.
 
Ja vakionopeudensäädin. Tota ilman en itse osaisi enää matka-ajoja ajaa, vaikka siis matkani ajan ihan vapaa-ajalla suurimmalta osin. Tän lisäksi jos ajaisin paljon, vaihtaisin ehdottomasti turbodieseliin, niillä pääsee ohi pienessä vastamäessäkin.

Mutta kaikki ihmeellisemmät härpättimet on työajoon tarkoitetussa autossa turha kuluerä. Kiinteä navigaattori tästä hyvä esimerkki, siitä ei vaihdossa saa käytännössä mitään. Tomtom hoitaa saman asian. Listaa voisi varmasti jatkaa pitkän pätkän.

turbodieselit on kyllä ehdottomia...:D
Volvo V70 tdi. 163hv 340nm:D pääsee varmasti ohi vaikka missä ylämäessä. Ja kulutus? sillä pääsee parhaillaan 3,9(!!!!!!:wtf:) kulutukseen, joka on jotain aivan käsittämätöntä. noo, kallis se auto kyllä on sitten...
 


Kirjoita vastaus...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom