Palkkasi?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
Myyjiäkin on monenlaisia.

Olin koeajolla. Myyjä ei palannut asiaan. Auto jäi ostamatta. Samasta liikkeestä seuraavana vuonna toinen myyjä sai kaupat, koska toimi kaikin puolin asiallisesti.

Minkälainen mahtaa olla automyyjän bonari? Kuinka monta kiesiä pitää kuussa pyöriä, jotta pääsee leiville?
Noin 200e/myyty auto on provisio. Pohjapalkat ovat pieniä, tonnin luokkaa, usein allekin.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Frendi on automyyjä ja pohjapalkka 50k, provisioiden kanssa keskimäärin 70k perusmyynnillä. Mutta titteli tais olla tuotepäällikkö, premium autoja ja erittäin fiini liike. Ei mikään Jorman automyynti.
 
Frendi on automyyjä ja pohjapalkka 50k, provisioiden kanssa keskimäärin 70k perusmyynnillä. Mutta titteli tais olla tuotepäällikkö, premium autoja ja erittäin fiini liike. Ei mikään Jorman automyynti.
Provikka on sitten pieni tai myynti vähäistä.

Mulla monet tutut automyyjät pääsee kans 60-70k väliin siitä tonnin pohjapalkasta huolimatta. Parikymmentä autoa kun kuussa myy niin sillä se tulee.
 
Provikka on sitten pieni tai myynti vähäistä.

Mulla monet tutut automyyjät pääsee kans 60-70k väliin siitä tonnin pohjapalkasta huolimatta. Parikymmentä autoa kun kuussa myy niin sillä se tulee.
Tuo on varmasti ihan firmasta kiinni. Silloin kuin kävin haastattelussa niin hakivat uusien vw-autojen myyjää ja tavoite oli myydä 30 kpl vuodessa. Nojoo mahdotonta sanoa paljon myyjä tienaa, isoja heittoja taitaa olla.
 
Mietin tässä sitä autoetua vielä. Autoetu on 800e arvoinen. Työssä tulee varmasti kilometreja 500-600 viikkotasolla.Itse ajan 2014 Nissanilla, pieniruokainen ja halvat vakuutukset. Maksan kuitenkin lainaa 200e/kk.
 
Mietin tässä sitä autoetua vielä. Autoetu on 800e arvoinen. Työssä tulee varmasti kilometreja 500-600 viikkotasolla.Itse ajan 2014 Nissanilla, pieniruokainen ja halvat vakuutukset. Maksan kuitenkin lainaa 200e/kk.
Saatko sen 800 rahana, jos et ota autoa?
Jos saat, kannattaa ottaa rahana.
Jos tarjolla on 800e autoetu palkan päälle, joka jää muuten käyttämättä, niin kyllä sekin kannattaa.
Palkasta vähennettävänä 'etuna' sitä ei kannata ottaa.
 
Saatko sen 800 rahana, jos et ota autoa?
Jos saat, kannattaa ottaa rahana.
Jos tarjolla on 800e autoetu palkan päälle, joka jää muuten käyttämättä, niin kyllä sekin kannattaa.
Palkasta vähennettävänä 'etuna' sitä ei kannata ottaa.
Palkan päälle. Kyllä saa korvauksia jos omalla ajaa, onko se nyt 0,49e/km en muista..
 
Kake:n kysymys on erittäin oleellinen, jos kokeilet neuvotella palkasta ilman autoetua, niin todellisuudessa voit päästä samaan / lähelle jolloin taloudellisesti ei kannata. Sun lainanlyhennys ei varsinaisesti vaikuta asiaan, sen auton oikeat kulut ei käytännössä muutu maksat sitten omalla tai pankin rahalla. No korot joo jne, mutta isossa kuvassa ei 🙂 Helppoutena ja jos tykkää uudesta autosta voi taas kannattaa hyvinkin, riippuu aivan mitä painottaa.
 
Palkan päälle. Kyllä saa korvauksia jos omalla ajaa, onko se nyt 0,49e/km en muista..
0,44€ on veroton kilsakorvaus.
Jos se on 600km viikossa työajoa niin se tekee jo tonnin kuussa puhtaana käteen omalla ajaessa.
Paljonkos sulla tulee yksityisajoa vuodessa suurinpiirtein?
 
Kake:n kysymys on erittäin oleellinen, jos kokeilet neuvotella palkasta ilman autoetua, niin todellisuudessa voit päästä samaan / lähelle jolloin taloudellisesti ei kannata. Sun lainanlyhennys ei varsinaisesti vaikuta asiaan, sen auton oikeat kulut ei käytännössä muutu maksat sitten omalla tai pankin rahalla. No korot joo jne, mutta isossa kuvassa ei 🙂 Helppoutena ja jos tykkää uudesta autosta voi taas kannattaa hyvinkin, riippuu aivan mitä painottaa.

0,44€ on veroton kilsakorvaus.
Jos se on 600km viikossa työajoa niin se tekee jo tonnin kuussa puhtaana käteen omalla ajaessa.
Paljonkos sulla tulee yksityisajoa vuodessa suurinpiirtein?
Peruspalkka + autoetu tai korvauksia jos omalla ajaa. Siinä ehdot. Itse ajan noin 20 000km vuodessa tällä hetkellä jos sitäkään. Lainanlyhennys ei siinä mielessä vaikuta ei mutta arvon lasku
 
Näin vanhemmalla iällä olen todennut että oikeastaan mikään normaalin rajoissa oleva palkka ei riitä kompensoimaan menetettyä vapaa-aikaa. Hyvin harva ihminen rikastuu työnteolla, joten oma lähestymistapa on viimeiset vuodet ollut tehdä mahdollisimman vähän töitä. 1750€/kk saan tällä hetkellä nettona elintarvikealalla 120 tunnista kuukaudessa, ja vieläkin tuntuu että siinä on 15-30h liikaa. Toki on muitakin tuloja, mutta ne työt lasken lähinnä harrastukseksi.
 
Näin vanhemmalla iällä olen todennut että oikeastaan mikään normaalin rajoissa oleva palkka ei riitä kompensoimaan menetettyä vapaa-aikaa. Hyvin harva ihminen rikastuu työnteolla, joten oma lähestymistapa on viimeiset vuodet ollut tehdä mahdollisimman vähän töitä. 1750€/kk saan tällä hetkellä nettona elintarvikealalla 120 tunnista kuukaudessa, ja vieläkin tuntuu että siinä on 15-30h liikaa. Toki on muitakin tuloja, mutta ne työt lasken lähinnä harrastukseksi.
Mä en taas tiedä mitä tekisin sillä vapaa-ajalla jos ei ole varaa tehdä mitään mutta iän myötä se varmasti muuttuu. Harva rikastuu mutta eöämänlaatua voi parantaa reilusti
 
Mä en taas tiedä mitä tekisin sillä vapaa-ajalla jos ei ole varaa tehdä mitään mutta iän myötä se varmasti muuttuu. Harva rikastuu mutta eöämänlaatua voi parantaa reilusti
Sitten kun on kaikki mitä tekemiseen tarvitsee, niin ei se sitten maksa juurikaan mitään. Tietysti eri juttu jos tekemiseksi laskee kaikenlaiset matkat ja elämykset niin silloin tietysti menee rahaa. Itsellä ei tuottaisi mitään ongelmaa täyttää päivät ohjelmalla vaikka ei kävisi töissä sekuntiakaan. Nykyään tuo palkkatyö on pelkkä riippakivi ja pakollinen paha. Jos ei vaimo vastustaisi niin lopettaisin heti.
 
Itse tein surkealla palkalla töitä vuosia. Oli kyllä masentavaa kuin muut tekivät kesäreissuja ja muuta ja itse istuin himassa koska ollut rahaa. Olisi joo voinut säästää muutaman kympin mutta jos nettopalkka on 1400e niin ei siitä jää mitään asuntolainan ja muiden laskujen jälkeen. Mielummin itse teen enemmän duunia jos se parantaa mun elämänlaatua ja haluan säästää koska saadankohan eläkettä ollenkaan 30 vuoden päästä vai tehdäänkö duunia kuolemaan asti
 
Kyllähän se esim tuossa 1400€/kk netossa varmasti parantaakin vielä selkeästi elämänlaatua kun tulot paranee vaikkapa 2000€/kk nettoon. Tuo erokin tulee vielä hyvällä suhteella bruttoon. Varsinkin jos on nuorehko ja tarvetta vielä maksaa asioita, eikä vain nauttia niistä.

Sitten taas vaikka 50k€ vuositulot tai 70k€ vuositulot, tuon eron saanee jo hukattua sinne arjen kohinaan täysin ilman elämänlaadun paranemistakin. Jos siis tuosta 20k€ erosta joutuu maksamaan vaikka pitkillä päivillä ja isommalla stressillä niin en ottaisi. Mutta ainahan se ei sitä tarkoita, ei ole itselläkään tarkoittanut ja silloinhan enemmän on parempi.

Tuokin on niin monen asian summa, jos asiat on reilassa ja lisätulot aidosti parantaa elämänlaatua eikä lisätulot mene johonkin itselle epäoleelliseen hömppään, niin paremman tulotason metsästys on täysin ymmärrettävää ja fiksua. Itsellä on työt vaihtunut pääosin täysin muista syistä kuin palkasta ja pari kertaa se on tuloja laskenutkin. Viimeisin vaihto laski kk-palkkaa selkeästi, todellisia vuosituloja maltillisesti ja asumiskulut huomioiden ei vaikuttanut oikeastaan lainkaan kk-tasolla käytettävään rahamäärään. Sen sijaan nykyään on helpompi harrastaa kivoja asioita kuin koskaan aiemmin, ympäristö on itselle mieluisa maisemista lähtien jne, joten tähän olisin tarttunut huonommallakin palkalla jos sellaista olisi tarjottu. Tilalle tulleet asiat merkitsivät enemmän.

Mutta saatan minä täältäkin vaihtaa joskus ja jos vaihdan niin kriteereinä tulee olemaan välimatka perheeseen sekä kaveri- ja ystäväpiiriin.
 
Sitä joskus nuorena dippana kuvitteli 2500€ lähtöpalkalla, että kylläpä olisi maailman hienoin juttu, jos sitä joskus tienaisi vaikka viisi tai vaikka jopa kymmenen tonnia kuussa. Ai että, se vasta olisikin ilon ja onnen päivä. Nyt kun tuo sinänsä lapsellinen "tavoite" on ylitetty moninkertaisesti, niin antaisin kaikki pois jos pääsisi takaisin tuohon lähtötilanteeseen/aikaan takaisinpäin kelaamalla. Ei kahta sanaa eikä hetkenkään epäröintiä. Vanha kusenpolttama sanonta siitä, että raha ei tuo onnea, pitää osittain paikkaansa. Se tuo kyllä onnea mutta yllättävän lyhen ajan, jonka jälkeen se menettää merkityksensä. Ainakin omalla kohdallani.
 
Eniten säälittää nämä tyypit joilla on pihassa venettä, mönkkäriä, kelkkaa, vesijettiä ym. ja kaikki osamaksulla. Siinä sitten painavat 60 tuntista työviikkoa että saavat paskansa maksettua. Näistä tulee aika helvetin kalliita "elämyksiä" kun ruvetaan laskemaan käyttötunteja, koska jossain välissä pitäisi myös nukkuakin.

Mut kai se pääasia näillä on että ulospäin näyttää siltä että rahaa on, vaikka todellisuudessa nämä ovat kaikista köyhimpiä. En minä ainakaan haluaisi olla minkään moottorikelkan orja.
 
Eniten säälittää nämä tyypit joilla on pihassa venettä, mönkkäriä, kelkkaa, vesijettiä ym. ja kaikki osamaksulla. Siinä sitten painavat 60 tuntista työviikkoa että saavat paskansa maksettua. Näistä tulee aika helvetin kalliita "elämyksiä" kun ruvetaan laskemaan käyttötunteja, koska jossain välissä pitäisi myös nukkuakin.

Mut kai se pääasia näillä on että ulospäin näyttää siltä että rahaa on, vaikka todellisuudessa nämä ovat kaikista köyhimpiä. En minä ainakaan haluaisi olla minkään moottorikelkan orja.
Näin on, helppoa se on kun kaiken saa osamaksulla mutta tullaan siihen että jokainen priorisoi omalla tavalla jotkut päin helvettiä. Mun pointti oli se että rikastumisen voi unohtaa kyllä aion sen vesijetin hankkia, ihan sen takia koska haluaisin kerrankin elää=) Mutta joo kyllä raja tulee vastaan ja ylittyy helposti ja uskon siihen että vanhempana arvostaa sitä vapaa-aikaa enemmän. Mun vinkki on aina ollut että hanki hyvä koulutus nuorena ja 8-4 työ jossa viihtyy ja palkka on ok. Yrittäjät jotka tunnen ovat menestyneet kohtalaisesti mutta viikonloput menee ryyppäämiseen koska muuten ei pysty rauhoittumaan. Itse asiassa en tunnu yhtäkään yrittäjää joka ei tekisi helvetisti töitä eikä kärsisi stressistä. Kai se on vaikeaa lopettaa kun olet tottunut tiettyyn standardiin. Kuitenkin se voittaa sen että elää kädestä suuhun loppuelämän koska se on masentavaa
 
Eniten säälittää nämä tyypit joilla on pihassa venettä, mönkkäriä, kelkkaa, vesijettiä ym. ja kaikki osamaksulla. Siinä sitten painavat 60 tuntista työviikkoa että saavat paskansa maksettua. Näistä tulee aika helvetin kalliita "elämyksiä" kun ruvetaan laskemaan käyttötunteja, koska jossain välissä pitäisi myös nukkuakin.

Mut kai se pääasia näillä on että ulospäin näyttää siltä että rahaa on, vaikka todellisuudessa nämä ovat kaikista köyhimpiä. En minä ainakaan haluaisi olla minkään moottorikelkan orja.
Tässäpä se on omakin ohjenuora kiteytettynä. Kunhan alkaa olemaan talosta viimeiset maksuerät liipaisimella, niin luultavasti siirryn lyhennetelly viikolle. 3päivää ja 10h päiviä, eli 80% työviikko tavoitteena. Ei lopulta kulujen jälkeen kauheasti tulot muutu, mut joka viikko on 4 päivää kaikkeen muuhun. Sit ku on tarpeeksi yksinkertainen kaveri kuten minä, niin viihdyn helposti ilman sitä moottorikelkkaa ja vesijettiä. Aina on kaikkea askaretta tekemättä, joita edistää sit kun aikaa ja kiinnostusta.
 
Ja eihän siinä, jos vesijetti on pakko saada niin silloin se pitää hommata. Ilman muuta. Siitä tahtoo vain tulla sellainen loputon kehä, kun se laite on vihdoin maksettu niin tekniikka on auttamatta jo 5 vuotta vanhaa. Ja kun naapurin Samilla on se Sea-Doon uusin lippulaiva, niin pakkohan se oma vanha romu on taas vaihtaa että saa painaa pitkää päivää.
 
Back
Ylös Bottom