Palkkasi?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
Rekrytoija (roolin esimies) sanoi että oikein olet ymmärtänyt, toimitusjohtajalla on tälläinen näkemys asiasta ja siksi tämä paikka on näin kauan ollutkin auki kun eihän tätä kukaan näin halvalla tule tekemään, jos ymmärtää miten isoja muutoksia tässä pitäisi johtaa käytäntöön.
Siinä vaiheessa kun rekryävä esimies alkaa prosessin aikana dissaamaan talon johtoa tai omaa esimiestään, on kyllä viisainta jatkaa matkaa, oli esimies sitten oikeassa tai ei. Vaihtoehdot on tasan siinä että toimiva johto oikeasti on täysin pihalla ja kyvytöntä joten älä mene siihen taloon, tai sitten rekyävä esimies on tahditon nillittäjä, joka ei ymmärrä olla syyttämättä johtoa ja alaisiaan kaikesta ja kaikille, joten älä mene sinne taloon. Sehän voi olla että toimivan johdon näkemyksen mukaan ne vaativimmat tehtävät ois kuulunu sille esimiehelle, joka vaan halus tyrkkiä ne alaisensa toimenkuviin, who knows.

Mutta nyrkkisääntö: älä hauku haastatteluprosessin aikana nykyistä pomoasi, ihan sama oletko hakija vai haastattelija.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Siinä vaiheessa kun rekryävä esimies alkaa prosessin aikana dissaamaan talon johtoa tai omaa esimiestään, on kyllä viisainta jatkaa matkaa, oli esimies sitten oikeassa tai ei. Vaihtoehdot on tasan siinä että toimiva johto oikeasti on täysin pihalla ja kyvytöntä joten älä mene siihen taloon, tai sitten rekyävä esimies on tahditon nillittäjä, joka ei ymmärrä olla syyttämättä johtoa ja alaisiaan kaikesta ja kaikille, joten älä mene sinne taloon. Sehän voi olla että toimivan johdon näkemyksen mukaan ne vaativimmat tehtävät ois kuulunu sille esimiehelle, joka vaan halus tyrkkiä ne alaisensa toimenkuviin, who knows.

Mutta nyrkkisääntö: älä hauku haastatteluprosessin aikana nykyistä pomoasi, ihan sama oletko hakija vai haastattelija.
Täysin samaa mieltä.

Pätee muuhunkin myymiseen, omiaan voi kehua muttei muita haukkumalla.

Tässä tapauksessasen sen verran tiedän että "vika" ei ollut tässä rekryäjässä, mutta tosiaankin parempi jättää menemättä, kun ei kerran ole pakko 😊 Hän tosiaan vasta tarjouksen hylkäämisen jälkeen tuon sanoi, ei aiemmin mutta silti.
 
Onhan se aina riskipeliä vaihtaa mutta kertaakaan ei ole kaduttanut tähän asti. Meillä en ollut se huono puoli firmalla että aina otetaan jonkun kaveri duuniin. Viimeinen rekry oli täysi fiasko. tyyppi saanut potkut kolmesta duunista ja valitettavasti tyhmä kuin saapas. Vähän pelkään tulevaa miten käy kun kesäpojat lähtevät ja pitää olla yksin sen kanssa. Olen tässä miettinyt että periaatteessa mulla on erittäin hyvä olla. Saan päättää milloin pidän lomat, jos pitää käydä jossai keskellä työpäivää niin saa vapaasti mennä, ei tulospaineita ja palkka ok. Se on vaan niin helvetin tylsää
 
Vuosipalkka näyttäisi asettuneen nyt useammaksi vuodeksi vuosibonuksineen, ateria- ja virike-etuineen jne. 75-80 k€ brutto tasolle. Tällä pärjää oikein hyvin, kun ei ole muita ruokittavia suita taloudessa. Koronan takia ei ole nyt tarvinnut paljoa kaukomailla reissailla, vaikka normaalisti siellä tuli kohtuu paljon luuhattuakin. Ja ihan hyvä näin. Lisää palkkaa ei tee yhtään mieli, ennemminkin lisää vapaa-aikaa, vaikka sitäkin on toki ihan riittävästi.
 
Edellisen duunin haastattalussa pyrittiin peruspalkka/mahdollinen bonus -malliin. Lähtötilanne oli 50/50. Toimi oli sellainen, ettei minun housuissani voinut suoraan vaikuttaa taloudelliseen onnistumiseen, ja olin mallia vastaan. Lopulta päädyttiin suhteeseen 90/10. Suostuin siihen, kun 90 oli ihan OK. Muutaman palkan jälkeen kävin sanomassa, että on maksettu 100. Vastattiin, että ajateltiin maksaa kokonaan, kun homma toimii.
 
Jos täältä löytyy myyntiedustajia niin olisi kiva tietää paljon tienaatte ja mikä ala. Nyt kun opiskelee niin olen vähän yrittänyt tutkia paljon maksetaan mistäkin. Työnjohtajien palkka rakennusalalla ovat liian pienet. Kyllä pitäisi melkein jatkaa myyjänä päällikkötasolla ja löytyy se oikea firma jos haluaa tienata
 
Työnjohtajien palkka rakennusalalla ovat liian pienet.
Tämä on kyl totta ja on tuurissaan, että löytää firman jossa on hyvä vaki porukka ja joku järki touhussa muutenkin. Rakennusalalla jos haluaa kohtuu tienestiä ja kohtuu mukavia hommia, niin asiantuntijaksi kannattaa suunnata (kosteus, sisäilma, korjausrakentaminen jne).
 
Tämä on kyl totta ja on tuurissaan, että löytää firman jossa on hyvä vaki porukka ja joku järki touhussa muutenkin. Rakennusalalla jos haluaa kohtuu tienestiä ja kohtuu mukavia hommia, niin asiantuntijaksi kannattaa suunnata (kosteus, sisäilma, korjausrakentaminen jne).
Joo itse mietin yhdessä vaiheessa uraa suunnittelijana mutta ei nekään tienaa mitään isoja summia varsinkaan jos pitää nollasta aloittaa.
 
Jos täältä löytyy myyntiedustajia niin olisi kiva tietää paljon tienaatte ja mikä ala. Nyt kun opiskelee niin olen vähän yrittänyt tutkia paljon maksetaan mistäkin. Työnjohtajien palkka rakennusalalla ovat liian pienet. Kyllä pitäisi melkein jatkaa myyjänä päällikkötasolla ja löytyy se oikea firma jos haluaa tienata
Vakuutusala, yrittäjänä, myyntipalkkiot 200-250k vuodessa. Toki siitä lähtee YEL-maksut, tilitoimiston maksut yms liiketoiminnan kulut pois, tällä alalla nuo ”pakolliset” kulut ovat kuitenkin vähäisiä.

Tänä vuonna saattaa tulla enemmänkin kuin tuo 250k jos loppuvuosi menee yhtä hyvin kuin tähän asti.

Velliperseet tosin myynnin alalla lajista riippumatta kastuvat nopeasti, valtaosa ei tienaa sen enempää kuin kaupan kassatkaan.
 
Viimeksi muokattu:
Iltalehdessä on ollut juttua että myyntiedustajien palkat ovat kovalla tasolla. Myyntiedustajia ja firmoja löytyy ihan laidasta laitaan tietenkin mutta kiinnostaisi tietä moniko pääsee 5k tuloihin.
 
Vuosipalkka näyttäisi asettuneen nyt useammaksi vuodeksi vuosibonuksineen, ateria- ja virike-etuineen jne. 75-80 k€ brutto tasolle. Tällä pärjää oikein hyvin, kun ei ole muita ruokittavia suita taloudessa. Koronan takia ei ole nyt tarvinnut paljoa kaukomailla reissailla, vaikka normaalisti siellä tuli kohtuu paljon luuhattuakin. Ja ihan hyvä näin. Lisää palkkaa ei tee yhtään mieli, ennemminkin lisää vapaa-aikaa, vaikka sitäkin on toki ihan riittävästi.
Meinaat että ei pärjäisi, jos olisi lapsia?
 
Iltalehdessä on ollut juttua että myyntiedustajien palkat ovat kovalla tasolla. Myyntiedustajia ja firmoja löytyy ihan laidasta laitaan tietenkin mutta kiinnostaisi tietä moniko pääsee 5k tuloihin.

Näissä kannattaa muistaa, että ensinnäkin kyselyihin vastaavat lähinnä ne, jotka ovat tyytyväisiä omasta palkastaan, eli kaikki tällaiset tilastot ovat aina todella reilusti yläkanttiin normaalitasoon nähden. Sen lisäksi myynti on vielä sellainen homma, jossa porukkaa karsiutuu paljon poissa, koska se ei vaan sovi kaikille ja parhaat tyypit tekevät todella kovaa tiliä. Tämä kärjistää vielä entisestään myyntihommissa olevien palkkatasoja, koska se ylin porukka vetää todella kovaa liksaa, mutta ei tosiaankaan kaikki.
 
^Jep, jopa tässäkin threadissa kovaliksaisimmat tuntuvat olevan yliedustettuina. Nimimerkillä "~8000 kuussa päivätöistä ja satunnaiset sivuhommat päälle."
 
Mun yksi kaveri on myyntipuolella töissä. Tuntuu tekevän hommia n. 4-5 h päivässä ja vuositulot on siinä 75-80 keur tietämillä. Eikä tee mitään uusasiakashankintaa, eli hoitaa vaan olemassa olevia asiakkuuksia ja piirtää jotain hyllykuvia.

Uskoisin silti, että on harvinaisuus. Tuskin noista eduista kannattaa mihinkään vaihtaa, kun noille tuntipalkoille ei pääse.
 
Näissä kannattaa muistaa, että ensinnäkin kyselyihin vastaavat lähinnä ne, jotka ovat tyytyväisiä omasta palkastaan, eli kaikki tällaiset tilastot ovat aina todella reilusti yläkanttiin normaalitasoon nähden. Sen lisäksi myynti on vielä sellainen homma, jossa porukkaa karsiutuu paljon poissa, koska se ei vaan sovi kaikille ja parhaat tyypit tekevät todella kovaa tiliä. Tämä kärjistää vielä entisestään myyntihommissa olevien palkkatasoja, koska se ylin porukka vetää todella kovaa liksaa, mutta ei tosiaankaan kaikki.
Joo ymmärrän sen. Mietin vaan MITÄ ne tekevät jotka tienaavat tuollaisia summia. Myyjiä ja aloja on paljon. Itse olen lvi-alalla myyjänä ja vaikka olisi mahdollista siirtyä työnjohtohommiin niin ei ole mitään järkeä koska palkka huonompi ja vastuu kasvaa. Myyjän työ voi olla perseestä mutta jos firmalla on jo asikkaita ja hyvät tuotteet niin voi tehdä rahaa.
 
Mun yksi kaveri on myyntipuolella töissä. Tuntuu tekevän hommia n. 4-5 h päivässä ja vuositulot on siinä 75-80 keur tietämillä. Eikä tee mitään uusasiakashankintaa, eli hoitaa vaan olemassa olevia asiakkuuksia ja piirtää jotain hyllykuvia.

Uskoisin silti, että on harvinaisuus. Tuskin noista eduista kannattaa mihinkään vaihtaa, kun noille tuntipalkoille ei pääse.
Mitä mulla on kavereita myyjinä B2B-puolella, niin silloin, kun talous vetää, niin hommat on tosi helppoa. Saattaa mennä useampi vuosikin sillä tavalla, että kauppa käy ilman, että tarvitsee ihan hirveästi nähdä vaivaa sen eteen ja vuosibonarit tulee automaationa. Kvartterin tavoitteet on täynnä jo vähintään pari viikkoa ennen vaihtumista, jolloin vikat 2 viikkoa ollaan vähintään puoliksi lomalla. Tuolloin palkkakin on kova. Sitten, kun homma tökkii, niin sitten se tökkii. Pitkää päivää ja aina, kun näkee, niin tilitystä tulee, kuinka ei mene hirveän hyvin ja tavoitteet tuntuu ihan utopistisilta.. Varsinkin kvarttereiden pari viimeistä viikkoa ovat epätoivoista kauppojen raapimista kasaan, että nyt edes jotain saisi raportoitavaksi asti. Varmaan jossain riittävän kovaa vetävällä firmalla myynti voi olla aina tuollaista yllä mainitun kaltaista. Noina vaikeampina aikoina ne hyvät ja huonot myyjät erottuvat. En kadehdi missään nimessä myyjiä, koska mulle se homma ei sopisi tai en olisi luontaisesti hyvä siinä. Nostan hattua kaikille osaaville tyypeille alasta riippumatta.

Ja tätä ei pidä lukea peloitteluna myyjän hommista kiinnostuneille. Sillä kaikki tuntemani myyjät, jotka ovat hyviä (tai huippuja), niin sanovat, että kyllä noista huonoista vuosistakin selviää ja hyvät vuodet kyllä kompensoivat huonot. Silti kannattaa tiedostaa, että ihan jatkuvasti se ei ole high lifea, jossa ravataan juottamassa asiakkaita ravintoloissa ja vedetään keskivertoduunarin vuosipalkka bonareina + siihen alle se 60k perus vuosipalkka muutamilla eduilla. Kannattaa yleensä tietää mihin ryhtyy jo ihan senkin takia, että sitten kestää ne ekat huonot vuodet varsinkin, jos ne osuu siihen uran alkuun.
 
Viimeksi muokattu:
Myyjiäkin on monenlaisia.

Olin koeajolla. Myyjä ei palannut asiaan. Auto jäi ostamatta. Samasta liikkeestä seuraavana vuonna toinen myyjä sai kaupat, koska toimi kaikin puolin asiallisesti.

Minkälainen mahtaa olla automyyjän bonari? Kuinka monta kiesiä pitää kuussa pyöriä, jotta pääsee leiville?
 
Myyjiäkin on monenlaisia.

Olin koeajolla. Myyjä ei palannut asiaan. Auto jäi ostamatta. Samasta liikkeestä seuraavana vuonna toinen myyjä sai kaupat, koska toimi kaikin puolin asiallisesti.

Minkälainen mahtaa olla automyyjän bonari? Kuinka monta kiesiä pitää kuussa pyöriä, jotta pääsee leiville?
Hain Laakkoselle töihin joskus 6v sitten ja kysyivät millä tasolla uskon palkan olevan. Vastasin 2500-3500 ja he sanoivat että 2500 pitää aika lailla paikkaansa. En usko että perusmyyjä tienaa isoja rahoja
 
Mitä te noita palkkoja arvotte. Jokaisen verotoimiston aulassa on kone johon voi vapaasti mennä ja näpäillä kenen tahansa nimen ja ruutu kertoo verotettavat ansiot & pääomat. Itse ainakin muutaman kerran poikennut. Ei tarvi varata aikaa, eikä ketään kiinnosta jos käyt siinä näpyttelemässä.

Jos kiikarissa on duunipaikka (ainakin insinööritasolla), niin linkedinistä näkee ketä duunissa missäkin positiossa, käy verotoimistossa katsomassa verotettavat. 98% perus työläisistä verotettava ansio = palkka. Jos myyjän ansioita haluaa tietää niin firman yhteystiedoissa aina myyjien nimet. Jos sinne töihin niin samat vähennykset ja bonarit tulee itsellekin.
 
Mitä te noita palkkoja arvotte. Jokaisen verotoimiston aulassa on kone johon voi vapaasti mennä ja näpäillä kenen tahansa nimen ja ruutu kertoo verotettavat ansiot & pääomat. Itse ainakin muutaman kerran poikennut. Ei tarvi varata aikaa, eikä ketään kiinnosta jos käyt siinä näpyttelemässä.

Jos kiikarissa on duunipaikka (ainakin insinööritasolla), niin linkedinistä näkee ketä duunissa missäkin positiossa, käy verotoimistossa katsomassa verotettavat. 98% perus työläisistä verotettava ansio = palkka. Jos myyjän ansioita haluaa tietää niin firman yhteystiedoissa aina myyjien nimet. Jos sinne töihin niin samat vähennykset ja bonarit tulee itsellekin.
Prkl en tiennytkään. Harmi että oma toimisto on niin harvoin auki
 
Back
Ylös Bottom