Joo riippuu paljon siitä kuinka paljon arvostaa helppoutta. Kyllä nyt jos nopeasti laskee niin itse maksan 200 lainaa + bensat =300-400/kkja päälle muut kulut niin ei se välttämättä ole niin kallista
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Joo ei ole mitään sellaista että xxpäällikkö kuuluu tehdä sitä tai tätä...Kaikki yritykset toimivat eri tavalla. Se tässä vituttaakin varsinkin hakuvaiheessa, et ole varma vaatimustasosta käytännössä ja onko vastaako päällikkö-titteli sitä työtä vai onko se siinä koska kuulostaa paremmalta kuin myyjä.Päälliköllä ollee hallinnollisia toimia.
Olin kyllä 10 hengen yrityksessä, jossa talousjohtaja hoiteli maksuliikennettä jne.
Siksipä siellä haastattelussa käydään, jotta voi selvitellä sitä tulevaa toimenkuvaa ja onko se kiinnostava - pelkkä titteli kun ei tosiaan kerro työn sisällöstä mitään. Helpostihan sitä työnhakijana unohtaa, että työnhakuprosessin on tarkoitus toimia molempiin suuntiin. Siksipä työhaastattelijan roolissa tulee vähän pettynyt olo, jos työnhakija ei uskalla lähteä yhtään haastamaan. Esimerkiksi joku "mitä minulta odotetaan ensimmäisen viikon, kuukauden ja puolen vuoden jälkeen?" on ihan hiton herkullinen kysymys, jos ei muuta keksi.Joo ei ole mitään sellaista että xxpäällikkö kuuluu tehdä sitä tai tätä...Kaikki yritykset toimivat eri tavalla. Se tässä vituttaakin varsinkin hakuvaiheessa, et ole varma vaatimustasosta käytännössä ja onko vastaako päällikkö-titteli sitä työtä vai onko se siinä koska kuulostaa paremmalta kuin myyjä.
Onko titteli sulle tärkeä? Jostain edellisestä viestistä tulin siihen käsitykseen.Joo ei ole mitään sellaista että xxpäällikkö kuuluu tehdä sitä tai tätä...Kaikki yritykset toimivat eri tavalla. Se tässä vituttaakin varsinkin hakuvaiheessa, et ole varma vaatimustasosta käytännössä ja onko vastaako päällikkö-titteli sitä työtä vai onko se siinä koska kuulostaa paremmalta kuin myyjä.
Mikäli maksat omasta 300-400 plus muut kulut, niin 500 euron työsuhdeauto on auttamattomasti halvempi. Oman auton arvo laskee melko helposti yli tonnin vuodessa ja silloin ollaan jo ihan samoissa. Toisessa vaihtoehdossa on taloudellisia ja teknisiä riskejä, toisessa ei.Joo riippuu paljon siitä kuinka paljon arvostaa helppoutta. Kyllä nyt jos nopeasti laskee niin itse maksan 200 lainaa + bensat =300-400/kkja päälle muut kulut niin ei se välttämättä ole niin kallista
Mitä tämä tarkoittaa? Mitkä ehdot?Jos tarkemmin laskeskelee kuluja niin kannattaa huomioida myös työpaikan ja kodin väliset matkat, mikäli ehdot täyttyy ja saa oman auton käytöstä vähennykset niin se tulee myös siinä tapauksessa vaikka olisi työsuhdeauto käytössä, omalla autolla 0,25€/km ja työsuhdeautolla 0,19€/km.
Titteli on tärkeä jos joskus joutuu hakemaan uutta työtä.Onko titteli sulle tärkeä? Jostain edellisestä viestistä tulin siihen käsitykseen.
Lähipiirissä on ihminen, joka etsii unelmaduunia. Minusta sellaista ei ole tai sitä ei voi etukäteen mitenkään tietää. Jokaisessa duunissa on hyviä ja huonoja puolia. Harvoin ihminen on täysin tyytyväinen.
Suora lainaus verottajan interwebsistä kodin ja työpaikan välisistä matkakuluista:Mitä tämä tarkoittaa? Mitkä ehdot?
Työnantajan pitää kuitenkin antaa mahdollisimman selkeä kuva työstä. Mun mielestä auttaisi paljon hakijaa jos ilmoituksessa olisi joku palkkahaitari. Se ei ehkä taas toimi käytännössä jos se on vaikka 4000-5000 niin suurin osa pyytää 5000 ja sitten mietitään sitä että miksi mulle ei tarjottu kuin 4500 vaikka olisi ollut mahdollista saada enemmän. Esimerkkinä jos haetaan myyntipäällikköä niin katson googlesta paljon sellainen tienaa suunnilleen. Otan oman työkokemuksen huomioon ja päätän itselleni sopivan summan. Yritys sitten taas on ihan eri linjalla. Prkl jos puhutaan päällikkötason tehtävästä niin pitäähän palkka olla edes vähän sinnepäin. Helppoa se on putkimiehenä ottaa selvää palkkatasosta mutta myyntialalla on helvetin isoja heittojaSiksipä siellä haastattelussa käydään, jotta voi selvitellä sitä tulevaa toimenkuvaa ja onko se kiinnostava - pelkkä titteli kun ei tosiaan kerro työn sisällöstä mitään. Helpostihan sitä työnhakijana unohtaa, että työnhakuprosessin on tarkoitus toimia molempiin suuntiin. Siksipä työhaastattelijan roolissa tulee vähän pettynyt olo, jos työnhakija ei uskalla lähteä yhtään haastamaan. Esimerkiksi joku "mitä minulta odotetaan ensimmäisen viikon, kuukauden ja puolen vuoden jälkeen?" on ihan hiton herkullinen kysymys, jos ei muuta keksi.
Enpä ollut tietoinen, että ehdot ovat noin suopeat.Suora lainaus verottajan interwebsistä kodin ja työpaikan välisistä matkakuluista:
Voit vähentää matkakulut oman auton käytön mukaan laskettuna vain, jos auton käyttöön on jokin seuraavista perusteista:
- Julkista kulkuneuvoa ei ole lainkaan käytettävissä.
- Kävelymatka on yhdensuuntaisella matkalla yhteensä vähintään 3 kilometriä. Esimerkiksi jos kävelymatkasi kotoa pysäkille on kaksi kilometriä ja matkan määränpäässä kävely pysäkiltä työpaikallesi on myös kaksi kilometriä, on kävelymatka yhdensuuntaisella matkalla yhteensä neljä kilometriä.
- Odotusaika (ei siis matkustusaika) meno-paluumatkalla on yhteensä vähintään 2 tuntia.
- Matkasi alkaa tai päättyy klo 00.00 - 05.00 välisenä aikana.
Minä olen päässyt töihin pelkästään osaamisen perusteella, mutta duunit eivät ole olleet esimiestehtäviä. Kerran mut ylennettiin esimieheksi, mutta koska alamaiset olivat niin huonoja, pyysin että pääsisin takaisin vanhaan tehtävää.Titteli on tärkeä jos joskus joutuu hakemaan uutta työtä.
No joo, enemmän kentällä pyörimistä kuin olisin uskonut ja ehkä tekninen vaatimustaso oli vähän matalampi kuin olin odottanut.No tuliko sieltä tarkempaa infoa toimenkuvasta?
Minä olen päässyt töihin pelkästään osaamisen perusteella, mutta duunit eivät ole olleet esimiestehtäviä. Kerran mut ylennettiin esimieheksi, mutta koska alamaiset olivat niin huonoja, pyysin että pääsisin takaisin vanhaan tehtävää.
Titteleiden kanssa on se ongelma, mistä kirjoitit: Ne eivät välttämättä kerro mistään mitään.
Joo tuo pitää hyvin paikkaansa.Molemmat pitää paikkansa.
Se titteli tosin helpottaa kyllä. Sen jälkeen, kun sai ensimmäisen controller-nimikkeen pestin, niin ei ole ollut mitään vaikeuksia edetä muissa controller-paikan hauissa. Ensimmäisen saaminen oli nihkeämpää, koska ns. "samalta viivalta" on jotenkin olevinaan turvallisempaa rekrytä.
Joskus voi tulla ylläreitä palkan suhteen. Viimeksi kuin sain paikan niin palkkapyyntö meni läpi ja päälle lyötiin 5% mikä oli firman lisäprosentti. Kerroin asiasta nykyiselle työnantajalle ja sanoin että mulle tarjottiin x summa, liiottelin pikkaisen ja sain 1000€ palkankorotuksen enkä vaihtanut.Kerran en päässyt töihin, kun edellisessä työsuhteessa oli ollut liian kova palkka. Arvelivat, että lähtisin heti pois.
Toisella kerralla pääsin töihin, kun muut apparit olivat kadonneet. Menin kysymään mestarilta töitä ja hän katsoi ympärilleen. "Ei näy ketään, ota tosta hanskat." Palkkapäivänä sain tietää tuntipalkan, joka osoittautui ihan hyväksi.