Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Karulta kuulostaa esim. ihan vastavalimistuneiden perusinssien lähtöpalkkoihinkin peilattuna mutta kun olet noin nuori kunti, niin CV:n kannaltahan tuo kannattaakin ottaa. Työpaikkaa vaihtaessa voisi povata helposti vähintään 50% korotusta palkkaan, todennäköisesti enemmän. Sen kannalta tuo kitkuttelu on varmasti ollut vaivan arvoista.

Joo, voisi muutenkin olla suuntana etelä suomi tulevaisuudessa, niin veikkaan, että löytyy sitä OK palkkaista hommaa ja mahdollisesti vara mistä valita. Kun lähdetään eteläsuomesta ylöspäin, niin löytyy vaikka minkälaista palkanpoljenta firmaa, mistä ei kehä kolmosen sisällä asuvat tiedäkään.

Mm. yhdelle useampi vuosi sitten AMK:sta samaan aikaan valmistuneelle luokkalaiselle tarjottiin eräässä firmassa olikohan 2100€ lähtöpalkkaa. Vaatimuksena tosiaan alan Insinööri tutkinto. Sitten vielä ihmetellään, miksi hyvät tekijät eivät firmassa pysy.

Joo, voisi muutenkin olla suuntana etelä suomi tulevaisuudessa, niin veikkaan, että löytyy sitä OK palkkaista hommaa ja mahdollisesti vara mistä valita. Kun lähdetään eteläsuomesta ylöspäin, niin löytyy vaikka minkälaista palkanpoljenta firmaa, mistä ei kehä kolmosen sisällä asuvat tiedäkään.

Mm. yhdelle useampi vuosi sitten AMK:sta samaan aikaan valmistuneelle luokkalaiselle tarjottiin eräässä firmassa olikohan 2100€ lähtöpalkkaa. Vaatimuksena tosiaan alan Insinööri tutkinto. Sitten vielä ihmetellään, miksi hyvät tekijät eivät firmassa pysy.
Palkkasin joitain vuosia sitten yhden suunnittelijan, jolle oli toisessa paikassa tarjottu 2500€/kk. Vaatimuksena inssi ja min. 10v työkokemusta. Firma oli ollut Tampereella. Kyllä näitä löytyy mutta työntekijöiden vaihtuvuus on takuulla korkea.

Harjoittelijalle vielä ymmärrän tuollaisen päälle 2 ke liksan, mutta pitäähän sen nyt alkaa siitä nousta, kun alkaa työn makuun päästä.

Joo. Toinen juttu, mikä tuntuu monesti näissä poljenta palkkafirmoissa olevan, että on kierretty kaikella mahdollisella kepluttelulla ylityökorvauksetkin. Käytetään työaikapankkia, jolla teetätetään ylityöt. Nimimerkillä noin 100 tuntia työaika pankissa. Rahaksi nuo ei muutu kuin lopputilissä tai lomailemalla pois, jos nyt milloinkaan pystyy. Yhdellä työkaverilla lähelle 500 tuntia taitaa olla.

Duunari hommissa sentään tasataan kerran vuoteen olikohan 30 tuntiin kaikki plussa tunnit. Eli jos vaikka 50 kertynyt, niin maksetaan 50% korolla 20 tuntia pois. Ylemmän tason hommissa tuota ei tehdä.

Joo. Toinen juttu, mikä tuntuu monesti näissä poljenta palkkafirmoissa olevan, että on kierretty kaikella mahdollisella kepluttelulla ylityökorvauksetkin. Käytetään työaikapankkia, jolla teetätetään ylityöt. Nimimerkillä noin 100 tuntia työaika pankissa. Rahaksi nuo ei muutu kuin lopputilissä tai lomailemalla pois, jos nyt milloinkaan pystyy. Yhdellä työkaverilla lähelle 500 tuntia taitaa olla.

Duunari hommissa sentään tasataan kerran vuoteen olikohan 30 tuntiin kaikki plussa tunnit. Eli jos vaikka 50 kertynyt, niin maksetaan 50% korolla 20 tuntia pois. Ylemmän tason hommissa tuota ei tehdä.
Ja kolmas juttu lomautuksilla pelaaminen. Jos projektien välillä on päiviä, joista firma ei pysty laskuttamaan tilaajaa, niin sunnittelija on tämän väliajan lomautettuna.

Eikö lomautukseen tarvitse käydä yt-neuvottelut?

Ja sit on kyllä miehissä vikaa, jos moiseen leikkiin lähtee, että lomautuksia projektien välillä.

Ohho! Kovat liksat. Onneksi olkoon! Onko alalle tyypillinen palkka vai oletko näppärä neuvottelemaan? 👌🏼

Itse sähkötekniikan parissa 5 vuoden kokemuksella päällikkö hommissa 4500€/kk. Jotain satasia per kk päivärahat ja kilometrit jne.
Kiitos! Toki näistä ei yksikään euro helpolla tule.

Mitähän tuosta neuvottelusta ajattelisi; Tämä on aika tyypillinen palkka näissä tehtävissä, mutta yhteenkään alle 40v kaveriin en ole näissä hommissa törmännyt 7 vuoden uran aikana. Eli hieman röyhkeydellä / tuurillakin petasin tämän position itselle. Toki suht vahvat pohjat tälle oli olemassa ja olin jo osoittanut kynteni alemmassa tehtävässä. Kai se sitten on neuvottelutaitoakin..? 🤔

Röyhkeys kannattaa. Itse en ollut mutta olin periaatteessa saanut jo toisen paikan ja tilanne oli se että joko maksetaan tai sitten aika monen muun työt ja aikataulut kärsii jos lähden. Perussäännöt ovat että teet helvetisti töitä, keräät kokemusta noin 3-4 vuotta ja jos et ole tyytyväinen palkkaan neuvottelet. Jos mitään ei tapahdu niin etsitään uutta. Itse olen teknisellä alalla myyjänä ylioppilasmerkonomin papereilla ja fakta on se että parempaa palkkaa en tule saamaan mistään jos en kouluttaudu. Työ en tylsää, asiat hoidetaan huonosti, firmalla ei tulevaisuuden suunnitelmia. Ennen tavoitteena oli hyvä palkka mutta ei se aina välttämättä riitä.
Parasta olisi että nopeasti pääsisi tunnettuun firmaan ja saisi vielä hienon tittelin. Työkokemus on kaiken a ja o. Älä tuhlaa vuosia yrityksessä joka ei annan sinulle mitään

Lainaan tätä threadia. Mikä olisi järkevä summa jos puhutaan aluemyyntipäällikköstä ja firman liikevaihto 30 miljoonaa. Henkilöstö n 40. Aluemyyntipäällikköjä firmalla 6 kpl ja loput sitten muita toimihenkilöitä

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Lainaan tätä threadia. Mikä olisi järkevä summa jos puhutaan aluemyyntipäällikköstä ja firman liikevaihto 30 miljoonaa. Henkilöstö n 40. Aluemyyntipäällikköjä firmalla 6 kpl ja loput sitten muita toimihenkilöitä
Liikevaihto kun ei ole koko totuus, niin arvataan et 5-6k€/kk + palkkiot.

Kuulostaa liian positiiviselta. Vituttaa aina nämä tilanteet. Pitäisi rohkeasti kysyä jo ennen haastattelua miltä budjetti näyttää
Toki jos 30 miljoonan liikevaihdolla tehdään miljoona tappiota, niin on varmasti aavistuksen positiivinen arvaus :D. Mutta jos pääliköit miljoonan euron vuosittaista voittoa, niin ei se 60-100k€/v sit aivan tuulesta ole temmattu. Kovin on suhteellista.

Toki jos 30 miljoonan liikevaihdolla tehdään miljoona tappiota, niin on varmasti aavistuksen positiivinen arvaus :D. Mutta jos pääliköit miljoonan euron vuosittaista voittoa, niin ei se 60-100k€/v sit aivan tuulesta ole temmattu. Kovin on suhteellista.
Mutta jos tuoteryhmiä on 4 ja jokaisella tuoteryhmällä on 3 aluepäällikköä ja sen lisäksi 1 tuoteryhmäpäällikkö niin en usko että maksetaan tuollaista palkkaa. Ongelmana nykyään on se että päällikkö-titteli ei oikein sano mitään koska yleensä se voisi yhtä hyvin tarkoittaa myyjää

Jos on kauppaa ulkomaille niin titteli on pakko olla manager tai director tai vice president. Tärkeetä siellä. Ei miltään myyjältä tai engineeriltä osteta mitään.

Jännä mulla ollu toisinpäin. En oo koskaan ollu manager mutta silti projekteissa monesti alaisia ja suurehkot vastuut.

Jos on kauppaa ulkomaille niin titteli on pakko olla manager tai director tai vice president. Tärkeetä siellä. Ei miltään myyjältä tai engineeriltä osteta mitään.

Jännä mulla ollu toisinpäin. En oo koskaan ollu manager mutta silti projekteissa monesti alaisia ja suurehkot vastuut.
Niin varmasti mutta jos keksitään vaikka että meillä on yritys joka myy sukkia. Löytyy tj, 5 aluemyyntipäällikköä ja 4 asiakaspalvelijaa. Miksi se päällikkö-titteli työnnetään sinne vaikka se voisi yhtä hyvin olla myyjä? Se ei kerro mitään nykyään. Minä olen olettanut että päällikkönä sinulla olisi vähän enemmän valtaa ja vapauksia kuin myyjällä. Tietotaso pitää olla hyvä ja olet vastuussa sun alueesta. Käytännössä olet perusmyyjä ja palkkakin on perustasolla

Päällikön miellän enemmän kokonaisvastuuseen alueensa tavoitteenmukaisesta myynnistä ja myyjä vaan vastailee reaktiivisesti puhelimeen ja antaa asiakkaalle mitä asiakas tilaa. Mukana budjetointi, potentiaali jne.

Liikevaihto kun ei ole koko totuus, niin arvataan et 5-6k€/kk + palkkiot.
Tätä minäkin olisin heittänyt. Mitä aluemyyntipäälliköitä eri firmoista tiedän niin palkat vaihtelevat 3,5-6,5ke + mahdolliset bonukset tms. Yleensä mitä isompi pohjapalkka, sitä pienemmät bonusten mahdollisuudet.

Tätä minäkin olisin heittänyt. Mitä aluemyyntipäälliköitä eri firmoista tiedän niin palkat vaihtelevat 3,5-6,5ke + mahdolliset bonukset tms. Yleensä mitä isompi pohjapalkka, sitä pienemmät bonusten mahdollisuudet.
Okei kiitos itse en tunne yhtäkään. Itse ajattelin pyytää 4250€, 250€ enemmän kuin nykyinen palkka. Se on ota tai jätä tarjous mun puolelta. Nykyinen tilanne on se että saavat varmasti halvemmallakin jonkun sinne. Toisaalta niin summahan pitää olla sellainen johon itse on tyytyväinen muulla ei ole merkitystä. Se tietenkin vaikuttaa mikä on muiden päälliköiden palkkataso. Moni yritys pelaa etuilla, joo saat auton, lounasseteleitä , bonuksia jne. Kivoja juttuja mutta mistä tietää tuleeko sitä bonusta vai ei

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom