Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Paljonko ausseissa maksaa laiffi Suomeen verrattuna? Entä minkälaista, onko muutenkin rentoa? Minkälainen veroprossa?

Varmaan suunnilleen Helsingin luokkaa. Kuten harrka tossa ylla sanoikin, bensa on halpaa ja verot siedettavat.
Meininki on rentoa ja tekemista riittaa. Ihmiset ulkoilevat paljon, kayvat vaeltamassa, surffaamassa jne. ja tuntuvat arvostavan luontoa enemman kuin muissa maissa missa olen asunut. Elamantyyli kokonaisuudessaan oli mielestani terveellisempaa kuin monessa muussa paikassa.Tykkasin tosi paljon olla siella, seka Sydneyssa etta maaseudulla (Sydneyn lahella ja ylempana itarannikkoa pitkin) missa asuin.

Ihan mielenkiinnosta, että missä päin maailmaa kävit opinnot? Englannissako?

Englannissa joo, viime vuonna sain paatokseen :)

Elinkustannukset riippuu aika paljon sijainnista, asuminen isommissa kaupungeissa voi olla kohtuu kallista. Yleisesti ottaen elinkustannukset ehkä noin Suomen luokkaa. Meillä Brisbanessa vuokra noin 1300€, omakotitalo kahen auton tallilla. Täällä ei juuri asuta kerrostaloissa edes kaupungeissa vaan lähes kaikki ihmiset asuu omakotitaloissa. Kerrostalojen rakentaminen on "uusi" juttu täällä, eikä niitä juuri ole paitsi aivan uusia on alkanut ilmestymään lähemmäs keskustaa. Meininki on todella rentoa, ja "no worries" on todella yleinen heitto joka asiaan, joka kuvaa hyvin paikallista meininkiä. Autot pitkälti isolla V6/V8 koneella jenkkityyliin, mutta isommat SUVit ja pick-upit puuttuu katukuvasta (vs. jenkit). Aurinko paistaa aina palmujen lepattaessa ja verotus on todella kevyttä (alvi 10% ja ruoille 0%). Bensa maksaa ehkä noin 70cnt litra. Ansiotuloverot myös aika pieniä, voi tutkia täältä: http://www.paycalculator.com.au/

Jep. Brisbane on siisti paikka, olin siella vain viikon (tai pari? en muista tarkkaan) mutta tykkasin kovasti. Rennompaa kuin Sydneyssa (missa kerrostaloasuminen on myos paljon yleisempaa).

^ Hienoa Alyssa, että olet taas aktivoitunut tälle foorumille. Vihaisen ja kirjan lukeneen naisen kommenteja on välillä ollut ikävä.. :) Ja ettei aihe kovin kauas ajelehtisi, niin tulot tänä vuonna noin 65k€. Teollisuudessa 3-vuorossa vuoroesimiehen nimikkeellä, juhannus ja joulunpyhät vapaaehtoisesti aina töissä. Kuten viimeiset 10 vuotta muutenkin..

Jos palkasta keskustellaan, niin viimeiset 2 vuotta brutto noin 40-42k. Logistiikkainssi PK-seudun ulkopuolella.

Viime vuosi 51k brutto. Viime vuonna oli hyvä tulospalkka ja sain muitakin bonuksia joka nosti tuloja noin 8k. Lisäksi tuli päivärahoja noin 4k, kun tuli oltua ulkomailla aika paljon. Päivärahoja en luonnollisesti laske bruttotuloihin.

Tänä vuonna on työnantaja vaihtunut ja työ on paljon mielenkiintoisempaa kuin aiemmin. Arvio 49k brutto. Ihan ok AMK-koulutuksella ja ilman esimiesvastuuta.

60-70k väliin taitaa bruttoansiot tänä vuonna mennä jos loppuvuosi menee samoin kuin viime kuukaudet, ihan ok lukiopohjalta ja reilusti alle 20 tunnin työviikoilla.

Enemmän haluais aina toki tienata että sais lainat maksettua nopeasti pois mutta tykkään myös olla vapaalla.

60-70k väliin taitaa bruttoansiot tänä vuonna mennä jos loppuvuosi menee samoin kuin viime kuukaudet, ihan ok lukiopohjalta ja reilusti alle 20 tunnin työviikoilla.

Enemmän haluais aina toki tienata että sais lainat maksettua nopeasti pois mutta tykkään myös olla vapaalla.
Sait mut kiinnostumaan :D Puuhailitkos jotain vakutuushommia tms?

Kehtaako apulus tai muu alalla oleva avata hieman tuota provisiota mitä vakuutuksista yms myytävistä tulee myyjäfirmalle?
Palkkio perustuu asiakkaan maksamaan vuosimaksuun eli tietty prosenttiosuus siitä tulee myyjälle. Eri vakuutuslajeista saa eri prosenttiosuudet.

Minä myyn ainoastaan kotitalouksille, en yrityksille. Parhaimmillaan olen vajaan tonnin saanut yhdestä kaupasta (lapsiperhe jolla okt ja muutama auto). Vähimmillään sitten muutamia kymppejä liikennevakuutuksista tai kerrostalon koti-irtaimistosta.

Kulujahan mulla tulee lähinnä auton käytöstä (tuhat-pari tuhatta kilometriä kuukaudessa tulee työajoa) ja toimitilojen vuokrasta. Olen myös palkannut pari buukkaria hankkimaan mulle asiakkaita provikkapalkalla eli heille menee myös jotain. Ai niin, toki tilitoimistokulut ja puhelinliittymät myös. Mutta nuo sitten voi vähentää verotuksessa.

Palkkio perustuu asiakkaan maksamaan vuosimaksuun eli tietty prosenttiosuus siitä tulee myyjälle. Eri vakuutuslajeista saa eri prosenttiosuudet.

Minä myyn ainoastaan kotitalouksille, en yrityksille. Parhaimmillaan olen vajaan tonnin saanut yhdestä kaupasta (lapsiperhe jolla okt ja muutama auto). Vähimmillään sitten muutamia kymppejä liikennevakuutuksista tai kerrostalon koti-irtaimistosta.

Kulujahan mulla tulee lähinnä auton käytöstä (tuhat-pari tuhatta kilometriä kuukaudessa tulee työajoa) ja toimitilojen vuokrasta. Olen myös palkannut pari buukkaria hankkimaan mulle asiakkaita provikkapalkalla eli heille menee myös jotain. Ai niin, toki tilitoimistokulut ja puhelinliittymät myös. Mutta nuo sitten voi vähentää verotuksessa.

Mites tuollaiseen pääsee? Soittelee IFille että haluisin myydä vakuutuksia? :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Tuossa yläpuolella juuri wigga kysyikin mitä itse ajattelin juuri kysyä.Tällähetkellä oltu työttömänä jo jonkinaikaa ja myyntityö kiinnostaisi suuresti.Pohjakoulutuksena ainoastaan kaksoistutkinto.

ps.Et tarvis työntekijää :D:D

Yrittäjänä kuluihin kuuluu olennaisesti myös YEL- ja työnantajana TyEL-maksut, jotka toki määräytyvät työtulon ja maksamiesi palkkojen mukaan.

Toki jos YEL:n pitää minimitasolla, niin se kustantaa vuodessa vain vajaa paritonnia mutta esim. 30.000 €:n työtulolla n. 7000 € /v.
Jos maksaa palkkoja yhteensä esim. 20.000 €/v., niin TyEL-maksut ovat kokonaisuudessaan noin viiden tonnin luokkaa vuodessa, josta työnantajan osuus on 17.5 %. (Pieni summa esimerkkinä, koska buukkarit lienevät osa-aikaisia tai provikalla.)

Lisäksi tietysti yrityksen omat vakuutukset, vastuut nyt vähintään, kuuluvat yrittäjän kustannuksiin.

Ihan vain välihuomiona, että ei-yrittäjille tulee todenmukaisempi kuva kiinteistä kuluista. :)

Mites tuollaiseen pääsee? Soittelee IFille että haluisin myydä vakuutuksia? :)

Mene paikalliselle konttorille kysymään, myy itsesi heille. Mitä pienempi yhtiö, sitä enemmän potentiaalisia asiakkaita. Pitää rekisteröityä finanssivalvontavirastoon toki ja tietyt koulutukset käydä. Jos pelkäät pelkkää provikkapalkkaa niin silloin ei ole sun juttu tämä.

Tuossa yläpuolella juuri wigga kysyikin mitä itse ajattelin juuri kysyä.Tällähetkellä oltu työttömänä jo jonkinaikaa ja myyntityö kiinnostaisi suuresti.Pohjakoulutuksena ainoastaan kaksoistutkinto.

ps.Et tarvis työntekijää :D:D

Itseasiassa tarvin työntekijää. Laitahan mulle privaviestiä ☺ Yhen pakkislaisen olenkin jo työllistänyt ja entisessä elämässä pari muutakin!

Yrittäjänä kuluihin kuuluu olennaisesti myös YEL- ja työnantajana TyEL-maksut, jotka toki määräytyvät työtulon ja maksamiesi palkkojen mukaan.

Toki jos YEL:n pitää minimitasolla, niin se kustantaa vuodessa vain vajaa paritonnia mutta esim. 30.000 €:n työtulolla n. 7000 € /v.
Jos maksaa palkkoja yhteensä esim. 20.000 €/v., niin TyEL-maksut ovat kokonaisuudessaan noin viiden tonnin luokkaa vuodessa, josta työnantajan osuus on 17.5 %. (Pieni summa esimerkkinä, koska buukkarit lienevät osa-aikaisia tai provikalla.)

Lisäksi tietysti yrityksen omat vakuutukset, vastuut nyt vähintään, kuuluvat yrittäjän kustannuksiin.

Ihan vain välihuomiona, että ei-yrittäjille tulee todenmukaisempi kuva kiinteistä kuluista. :)
Totta. Mulla on YEL-työtulo lähes minimissä, n. 190e/kk menee niitä maksuja. En eläkejärjestelmään hirmuisesti luota joten asuntosijoittaminen tulee olemaan eläkepäivieni turva - ja se alkaa heti kun oma talonrakennusprojektini on valmis.

Totta. Mulla on YEL-työtulo lähes minimissä, n. 190e/kk menee niitä maksuja. En eläkejärjestelmään hirmuisesti luota joten asuntosijoittaminen tulee olemaan eläkepäivieni turva - ja se alkaa heti kun oma talonrakennusprojektini on valmis.
Toki eläkejärjestelmä on aika kyseenalainen ja valitettavan moni ei edes tiedä miten paljon todelliset eläkeiät nousevat seuraavassa eläkeuudistuksessa, ensi vuoden alusta. Että pääseekö siinä sitten enää edes nauttimaan niistä maksetuista eläkkeistä, ellei ole tehnyt joitakin muita ratkaisuja.

Mutta YEL:n työtuloa määriteltäessä ainakin nuoremman henkilön kannattaa muistaa, että sen mukaan määräytyy myös vanhempainpäiväraha ja sairauspäiväraha. Minimityötulolla vanhempainpäiväraha on n. 24 € /arkipäivä, sairauspäiväraha n. 18 € /arkipäivä. Miinus verot.

Toki vakuutusalalla yrittäjänä toimiva tietysti vakuuttaa henkilökohtaiset riskit vapaaehtoisella päivärahavakuutuksella, jolla paikataan minimi-yellin muodostamaa kuilua tuloissa mahdollisena työkyvyttömyysaikana. Tästä päästään taas niihin yrittäjän kiinteisiin kuluihin, esim. kattava hoitoturva ja riittävä päivärahaturva mahdollisilla pysyvän työkyvyttömyyden ja henkiturvan lisillä on helposti tuhansia vudessa. Riippuu toki iästä ja turvien laajuudesta.

Toki eläkejärjestelmä on aika kyseenalainen ja valitettavan moni ei edes tiedä miten paljon todelliset eläkeiät nousevat seuraavassa eläkeuudistuksessa, ensi vuoden alusta. Että pääseekö siinä sitten enää edes nauttimaan niistä maksetuista eläkkeistä, ellei ole tehnyt joitakin muita ratkaisuja.

Mutta YEL:n työtuloa määriteltäessä ainakin nuoremman henkilön kannattaa muistaa, että sen mukaan määräytyy myös vanhempainpäiväraha ja sairauspäiväraha. Minimityötulolla vanhempainpäiväraha on n. 24 € /arkipäivä, sairauspäiväraha n. 18 € /arkipäivä. Miinus verot.

Toki vakuutusalalla yrittäjänä toimiva tietysti vakuuttaa henkilökohtaiset riskit vapaaehtoisella päivärahavakuutuksella, jolla paikataan minimi-yellin muodostamaa kuilua tuloissa mahdollisena työkyvyttömyysaikana. Tästä päästään taas niihin yrittäjän kiinteisiin kuluihin, esim. kattava hoitoturva ja riittävä päivärahaturva mahdollisilla pysyvän työkyvyttömyyden ja henkiturvan lisillä on helposti tuhansia vudessa. Riippuu toki iästä ja turvien laajuudesta.
Itse olen niin tyhmä etten ole mitään tapaturmavakuutuksen päivärahalisäosia tai vakuutuksia ohimenevän/pysyvän työkyvyttömyyden varalle ottanut. Yrittäjien työttämyyskassaan kyllä liityin.

Sitten kyllä vähintään henkivakuutuksen otan ku on tarpeeksi lainaa kannustimena.

Mene paikalliselle konttorille kysymään, myy itsesi heille. Mitä pienempi yhtiö, sitä enemmän potentiaalisia asiakkaita. Pitää rekisteröityä finanssivalvontavirastoon toki ja tietyt koulutukset käydä. Jos pelkäät pelkkää provikkapalkkaa niin silloin ei ole sun juttu tämä.

Ok, eikun ihan mielenkiinnosta vain mietin että miten tuo toimii. Mutta hienoa kuulla että tuollainenkin toimii vielä nykymaailmassa. Kovat on meinaan tulot :)

Itse IT-alan inssinä noin 40k/v.

Ok, eikun ihan mielenkiinnosta vain mietin että miten tuo toimii. Mutta hienoa kuulla että tuollainenkin toimii vielä nykymaailmassa. Kovat on meinaan tulot :)

Itse IT-alan inssinä noin 40k/v.
Tiedän tyyppejä alalta ketkä tienaa 160-170ke vuodessa, toki heillä pitempi tausta ku mulla. En kyllä tuota pidä itellenikään mahdottomana lähitulevaisuudessa jos nykyisen 15-20h sijaan työskentelisi 40-50h viikossa.

Edit: Jotten ihan liian ruusuista kuvaa alasta antaisi niin on mainittava että itseni lisäksi maakuntamme yhdeksästä edustajasta ehkä kaksi pääsee kohtuullisille tienesteille. Lopuilla jäänee kuukausitulot 1000-2000e väliin mutta hehän ovat tietysti ihan väärällä alalla. Mikään tulospalkattu myyntityö ei sovi liian kilteille.

Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom