Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Jos palkka on 2600-3000 ja ei nyt aivan täysin pielessä niin tonnin palkankorotus on kyllä aivan helvetin moinen vuoden jälkeen. Tietysti jos vastaavat kaverit vieressä samalla kokemuksella ja talossa olo ajalla tienaa tonnin enemmän niin sitten.

e: jos multa tulee kaveri pyytämään ko spekseillä tonnin palkankorotusta niin laitan kyllä mieleen että tämä kaveri ei talossa tule pysymään ja siihen malliin kannattaa työtkin työnantajan suunnitella.
Palkka karvan yli 3000 ja kyllä omasta mielestä tonnin korotus olisi vuoden jälkeen melko iso.

Sijaisuuksista ei ollut puhetta sopimusta tehtäessä, joten ne ovat tulleet yllätyksenä, sekä esimiehelle että itselle. Näistä sijaisuuksien hoitamisista olen kuitenkin saanut hyvää palautetta, joten omasta mielestä ainakin näen realistisena että palkkaa voisi saada lisää. Sekin jos position tavoitepalkka on 4k€ paikkeilla, ei mielestäni tarkoita että siihen pääsisi vuoden kokemuksen jälkeen.

Mitä ihmiset täällä tekee työkseen kun saavat 2 600 - 3 000 € palkkoja?
Katsahdin oman alan taulukot ja valmistuttuani AMK:sta saisin kutakuinkin 2 480€, eikä alallani työskennellä iltaa, viikonloppua, yötä. Ainoastaan jotain kilometrikorvauksia on mahdollisuus saada!

Meinasin tulla möykkäämään, kuinka iso korotus ja että nyt vaaditaan nöyryyttä. Sitten muistin että oon aikanaan nostanu palkkaani reilussa vuodessa täysin pohjapalkasta 880€ kuussa ylöspäin. Pidän aika outona pomon asennetta, joka katsoo pahalla jos työntekijä pyytää lisää liksaa. Sen kepin sijaan voi tarjota joskus porkkanaakin. Ensin voi kysyä miksi pitäisi maksaa? Sitten voi perustella miksei makseta ja samalla kertoa, että missä tilanteessa asiaa voidaan katsoa uudelleen. Tosin tuossa ei kannata tehdä mitään tyhjiä lupauksia. Mä uskon enemmän motivoimiseen kun vanhan ajan herran pelkoon.

Meinasin tulla möykkäämään, kuinka iso korotus ja että nyt vaaditaan nöyryyttä.
Sepä se kun ei ole kovin realistista pyytää tonnin korotusta reilun vuoden työkokemuksella. Sen takia täältä hainkin vähän pohjaa omalle näkemykselle minkä verran on realistista pyytää ja mahdollista saada yhdellä kertaa.

Sepä se kun ei ole kovin realistista pyytää tonnin korotusta reilun vuoden työkokemuksella. Sen takia täältä hainkin vähän pohjaa omalle näkemykselle minkä verran on realistista pyytää ja mahdollista saada yhdellä kertaa.
Tuo on niin ihmiskohtaista. Oman pomon kans pystyi puhumaan mistä vaan ilman herran pelkoa. Monesti ne palkkakeskustelutkin oli mallia miksi ja mä perustellen, että miksi ei. Jos siellä istuu joku vanha jermu, jonka mielestä tittelit on kaikki kaikessa niin ehkä se keskustelu on vähän erilainen. Mitä nyt pyydätkään, niin varaudu perustelemaan se. Eikä perusteluksi käy, että kun joku muukin saa.

Kylläpä kaveripiirissä on ollut 1000€-1500€ korotuksiakin vuoden jälkeen, ettei se mitään epätavallista ole. 500€ korotus ei ole todellakaan liikaa pyydetty alussa, jos perustelut on kunnossa. Itse olen saanut tuollaisen korotuksen 6kk jälkeen uudessa firmassa perusteluina n. 80k€ projektivastuu ja 8 alaista -> 1M€ projektivastuuseen n. 50 alaisella. Mutta tietysti tapaus- ja alakohtaisia nämä.

Viimeksi muokattu:
Jos jotakuta nyt kiinnostaa niin työkkäri pakotti menemään töihin kun 300 päivää tuli täyteen, olisin muuten joutunut menemään alle Tesin töihin. Elikkä nyt olen töissä ja palkka on ihan OK, vähän alle 2,5te kk, aion mahdollisesti perustaa vielä kaksi OY:tä rinnalle tulevaisuudessa jos pankki vain on suostuvainen ideoihini. Tiedän että yrittäminen on Suomessa ihan huoran hommaa ja olen sanonut että en yritä enää koskaan, mutta hullujen rakennuslakien takia pakko olla OY jos meinaa rakentaa ja myydä asuntoja, sama jos meinaa hallinnoida isompaa kiinteistösalkkua niin pitää olla erillinen OY vielä siihen.

Jos jotakuta nyt kiinnostaa niin työkkäri pakotti menemään töihin kun 300 päivää tuli täyteen, olisin muuten joutunut menemään alle Tesin töihin. Elikkä nyt olen töissä ja palkka on ihan OK, vähän alle 2,5te kk, aion mahdollisesti perustaa vielä kaksi OY:tä rinnalle tulevaisuudessa jos pankki vain on suostuvainen ideoihini. Tiedän että yrittäminen on Suomessa ihan huoran hommaa ja olen sanonut että en yritä enää koskaan, mutta hullujen rakennuslakien takia pakko olla OY jos meinaa rakentaa ja myydä asuntoja, sama jos meinaa hallinnoida isompaa kiinteistösalkkua niin pitää olla erillinen OY vielä siihen.

Hyvä idea! Yrityksen kun perustat niin loppuu turha löysäily kun tukiverkot katoaa eikä ansiosidonnainenkaan juokse.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ekana pakotettiin hakemaan "vammaispajalle" "töihin", palkka olisi ollut 30% alle minimi Tessin ja työtunteja 5h päivässä, jos en ota vastaan niin tulee karenssi.

Joo järjestelmä "toimii", sääliksi käy vain niitä 99% ketkä joutuu samaan myllyyn ja ei pysty heti hoitamaan itsellensä työpaikkaa. Vielä lisäkysymys tohon työpaikkaan, että pystyykö Helsingin Konalassa asumaan ja käymään töissä eripuolilla pääkaupunkiseutua? Ei kai ole mikään Itäkeskus?

Ei se mikään itis ole, en itse pidä mitenkään pahana. Kaveri asuu Konalassa omakotitaloalueella ja vaikuttaa erittäin jees mestalta.

Joo järjestelmä "toimii", sääliksi käy vain niitä 99% ketkä joutuu samaan myllyyn ja ei pysty heti hoitamaan itsellensä työpaikkaa. Vielä lisäkysymys tohon työpaikkaan, että pystyykö Helsingin Konalassa asumaan ja käymään töissä eripuolilla pääkaupunkiseutua? Ei kai ole mikään Itäkeskus?

Kehuja olen kuullut kanssa asuinalueena. Itse en ole siellä asunut.

Liikutko autolla vai julkisilla? Autolla on riskinä ruuhkapiikit kehillä, mutta yleisesti Konalasta pääsee hyvin kulkemaan. Julkisilla riippuu ihan täysin matkasta. PK-seudulla on pääsääntöisesti todella vaivalloista liikkua itä-länsi-suunnassa julkisilla. Konala on julkisille vielä vähän hankala, koska suuri osa Konalasta on bussiliikenteen varassa, eikä esim. metron tai junien. Julkisten tapauksessa kannattaa mennä Reittioppaan sivuille, ja kokeilla pistää pariin eri suuntaan reittihakuja, niin sillähän se selviää.

Riippuu vähän että missäpäin Konalaa mutta Malminkartanon ja Pitäjänmäen asemat ei ole kaukana jos junia haluaa hyödyntää.

Paskahan se on. Vituttaa mennä töihin kuin ei jää mitään käteen. Vaikka duuni olisi ok niin tuntuu turhauttavalta panostaa täysillä kuin tilanne on sama kuun lopussa. Välillä tuntuu siltä että olis kiva tehdä duunia provikkapalkalla niin voisi ite vaikuttaa tuloihin. En ymmärrä miten esim asiakaspalveluhenkilöt jaksaa väntää duunia hymy huulilla kuin palkka on alle 2 tonnia? Sitten jos vaihtaisi paikkaa ja joutuisi ajaa toiseen kaupunkiin ja verot siihen päälle niin palkka pitäisi olla vähintään 500€ isompi.

Yks kaveri ihmetteli tuossa joku päivä, että miten on mahdollista että työnantaja tietää sentilleen kuinka paljon palkkaa pitää maksaa.
Vähän enemmän, ni jäis jotain säästöön, mutta vähän vähemmän ja ei rahat riittäisi!

Vuoden 2015 ansiot 62500€, vuoromestari teollisuudessa ja keskeytymätön kolmivuorotyö. Olen vastannut tähän ketjuun ennenkin, edelleen "juhannus, joulu ja uusvuosi kiinni"...nykyään vapaaehtoisesti tosin. Erityisen jännittävää on se, että vähemmän jää käteen kuin esim. 4 vuotta sitten. :D Kiitos Suomen progressiivisen verotuksen? No anyways, tykkään työstäni ja olen yrittänyt sijoittaa vapaata pääomaa kohteisiin, jotka mahdollistavat siirtymisen pois työelämästä ennen eläkettä. Näkisin, että vuonna 1976 syntyneet eivät tule todennäköisesti ikinä saamaan vanhuuseläkettä.

Vuoden 2015 ansiot 62500€, vuoromestari teollisuudessa ja keskeytymätön kolmivuorotyö. Olen vastannut tähän ketjuun ennenkin, edelleen "juhannus, joulu ja uusvuosi kiinni"...nykyään vapaaehtoisesti tosin. Erityisen jännittävää on se, että vähemmän jää käteen kuin esim. 4 vuotta sitten. :D Kiitos Suomen progressiivisen verotuksen? No anyways, tykkään työstäni ja olen yrittänyt sijoittaa vapaata pääomaa kohteisiin, jotka mahdollistavat siirtymisen pois työelämästä ennen eläkettä. Näkisin, että vuonna 1976 syntyneet eivät tule todennäköisesti ikinä saamaan vanhuuseläkettä.

Suomessa jää joka eurosta aina enemmän käteen (palkan osalta jos ei huomioida tulosidonnaisia tukia ja julkisia maksuja kuten päivähoito yms.). Solidaarisuusverokaan ei noihin tuloihin osu eli pakko olla joku harha käteen jäävän tulon määrästä tai sitten puuttuu jotain vähennyksiä tai olet muuttanut kotikuntaa tiukemman kunnallisverotuksen kunaatn tms mitä on ollut aikaisemmin? Verotus ei noilla tuloilla ole käsittääkseni kiristynyt vaan päinvastoin alemmissa tuloluokissa keventynyt joka vaikuttaa positiivisesti myös kaikkiin jotka tienaa enemmän. Toki sos. maksut on nousseet jonkun %yks. mutta vastaavasti pitäisi muut veronalennukset sen kompensoida.

Jos olen väärässä ja mikään ei ole muuttunt ulkoisissa parametreissä ja silti jää vähemmän käteen niin kerro toki tarkemmin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom