Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ja tuntuu että vaikka sitä osaamista olisi miten paljon, niin sitä ei noteerata tasan ollenkaan jos ei ole koulutusta. Amis on pelkkää kuraa. Itse siis amis.

Tämä nyt kuulostaa varmasti provoilulta, mutta miksi ette sitten mene kouluun ja hanki sitä DI tutkintoa, jos kerta siitä se palkkakuoppa/urakehitys ym. johtuu? Suomessa TKK: hon sisäänpääsy on ihan luvattoman helppoa ja maksutonta, ja jos jo on inssi alla, niin eihän se vaadi kuin maisterin 120 noppaa.

Ja tähän kun on vastakommentti tietenkin se, ettei kouluunmeno [ tähän jokin syy ] onnistu, niin on kuitenkin nyt muistettava, että ne DI +ym heput ovat sen about 5 vuotta olleet koulun penkillä, kun "duunarit" ovat olleet töissä?

e. Tässä keskustelussa usein unohdetaan se, että koulutus maksaa hilloja jenkeissä, että eiköhän ne palkat sitten hiukan korreloi sitäkin kautta :D
Ei se koulutus ole suomessa maksutonta (pitemminkin kalliimpaa kun vertaa veroastetta siihen, minkä tasoisia palveluita (koulutus, terveydenhuolto) sinä verorahoillasi saat) eikä jenkkiylopistojen vuosimaksut ole kovinkaan korkeita, ellet halua Ivy-League mestaan opiskelemaan.

Ja tuntuu että vaikka sitä osaamista olisi miten paljon, niin sitä ei noteerata tasan ollenkaan jos ei ole koulutusta. Amis on pelkkää kuraa. Itse siis amis.

Tähän olen törmännyt myös parissa paikassa. Koulutus on ollut suoraan este johonkin tehtävään ja sitä kautta palkkaan.

Karuin esimerkki löytyy isän entiseltä työpaikalta. Suht iso, kansainvälinen firma päätti määritellä koulutusrajat tehtäviin ja tästä johtuen muutama henkilö alennettiin tehtävistään, koska ei ollut riittävää koulutusta. Amiksen papereilla päällikkötehtäviin edenneitä ihmisiä siirrettiin pois ja tilalle otettiin kouluttautuneet henkilöt. Tuossa voi olla jo hieman vaikea pysyä rauhallisena.. Jos muistan oikein niin annettiin kuitenkin mahdollisuus lähteä koulun penkille ja pitää paikkansa.

offtopik.

Ei se koulutus ole suomessa maksutonta

Olet oikeassa, onhan siinä tosiaan se about 90 euron maksu.:lol2:

(pitemminkin kalliimpaa kun vertaa veroastetta siihen, minkä tasoisia palveluita (koulutus, terveydenhuolto) sinä verorahoillasi saat) eikä jenkkiylopistojen vuosimaksut ole kovinkaan korkeita, ellet halua Ivy-League mestaan opiskelemaan.

Nyt sä rinnastat opiskelemisen kalleuden kokonaisveroasteeseen. Oli kyse opiskelemisesta.

Opiskelija saa maksuttoman koulutuksen lisäksi opintotuet, tuetun asumisen, halvan terveydenhuollon + kaikki ne opiskelijaedut, joita tässä on turha listata. Suomi ei myöskään estä mitenkään vaihtamasta maisemia, kun tämän maksuttoman koulutuksen on suorittanut.

Tämän ajatuksen mukaan esimerkiksi takuuosastojen työntekijöiden pitäisi maksaa työnantajalle töissäkäymisestä, tuo osasto kun on "pakollinen paha" ja tuottaa vain persnettoa. Saisko lähdettä tälle aivopierulle, vai oliko ihan oma tuotos? Määrittele myös taloudellinen hyöty, jonka perusteella pystytään arvioimaan esim. laatuosaston sällejä (oho, täytyypä kutsua takaisin muutama miljoona tojotaa, kävi kalliiksi tämä työnteko) tai HR:ää (pelkkiä kuluja?).

No vastasit kuitenkin itse omaan kysymykseesi. :D
Eiköhän joka firmassa ole jollain tavalla laskettu sekin paljonko ja millaisia laatuosaston sällejä tarvitaan. Uhkana toitsullakin on laatuasioissa "bad will", huono maine ja viime kädessä viranomaistoimet ja loppupeleissä myyntikielto jos vaarallista paskaa pistetään myyntiin eikä korjata.
Toki eivät tienaa "tuottavuutensa" mukaan, vaan sen verran millä rahalla tietyn osaamistason ihmisiä saa ostettua, niinkuin useimmiten käytännössä tapahtuu. Missä olet oikeassa.

Ei se koulutus ole suomessa maksutonta (pitemminkin kalliimpaa kun vertaa veroastetta siihen, minkä tasoisia palveluita (koulutus, terveydenhuolto) sinä verorahoillasi saat) eikä jenkkiylopistojen vuosimaksut ole kovinkaan korkeita, ellet halua Ivy-League mestaan opiskelemaan.

Jenkeissakin mita parempi yliopisto, sita vahemman kay vanhempien kukkarolle, koska huippuyliopistoilla on varaa maksaa stipendeja. Ivy Leaguessa selviaa kaytannossa lukukausimaksutta ellei vanhempien tulot ole riittavat korkeat, jolloin heilla on varaa maksaa lukukausimaksuja, jotka nekin nousevat progressiivisesti vanhempien tulotason mukaan (lisaksi vaikuttaa kuinka paljon on sisaruksia ja mita vanhemmat heista maksavat jne.).

Keskusteltiin aiemmin tuosta Norjan "halpuudesta", kröhöm...
"Suomea korkeammat kokonaisveroasteet ovat myös Norjassa ja Tanskassa, missä molemmissa lähennellään 60:tä prosenttia."

Lähde: Nordean Kangasharjun Pohjois-Korea-vertaus ei pohjaudu tilastoihin | Taloussanomat

Just napsahti verokortti luukusta, 35% siinä lukee. Norjaan ulkomaalaisena muuttaneena veronpalautuksista saa 10% takaisin (40 000NOK saakka) ensimmäisenä kahtena vuonna. Maksan siis veroja lähestulkoon saman prosentin mitä Suomessa, joksikin miltei kaksinkertaisella palkalla. Myöskin tuossa sunnuntaina tankilla käydessäni maksoin 1,51€ litrasta ysivitosta. Espoossa näytetään kolmen sentin heitolla maksettavan keskimäärin samaa.

En käsitä miten kaikilla on niin kova käsitys Norjan kalleudesta, koska todellisesti täällä kallista on vain alkoholi ja tupakkatuotteet. Itse en kumpaakaan kovasti kuluta, joten en mä kyllä ole niin suurta eroa nähnyt ja mä sentään muutin tänne suoraan Jenkeistä, missä kaikki on ihan naurettavan halpaa Pohjoismaihin verrattuna.

Kuten sanoin, esim. ruoka täällä on n. 1/3 kalliimpaa, mutta 200 prosenttisiin palkkoihin, tuo 33,3% kulujen nousu ei kovasti tunnu vaikuttavan. Ei siinä mitään, ei teidän tarvitse mua uskoa. Enemmän jää mulle täällä suomalaisia töitä ;)

Pitäisikö minua vituttaa joka kerta kun jenkkejä haukutaan tyhmiksi ja paskaksi kansaksi foorumeilla tai lehdistössä? Minulla on sentään kaksi amerikkalaista lasta. Voisin melkein ottaa itseeni jokaisesta Amerikkaa koskevasta jutusta... mutta en kuitenkaan ota.

Amerikkalaisten tyhmyys on totta... Otannasta amerikkalaisia, yleistietous on HUOMATTAVASTI matalammalla kuin samalla otannalla suomalaisia. Se selittyy ihan koulutuksen tasolla ja kansalle tungettavalla propagandalla, jota tietämättömät ei osaa epäillä.

Onko muuten sun omat lapsesikin osa tätä selkärangatonta nykynuorisoa?

Norja > suomi koska työttömyys 2.5% ei 18% (tem-luvut ja lisättynä kurssitetut)
Norja < suomi koska tolkuttoman kallis maa ja iso veroaste

Ei se norjakaan huono valinta ole, ainakin työttömyystilanne on Suomeen verrattuna olematon, jos elintaso ei kummoinen olekaan.. Voi ainakin pihistelemällä säästää ja hankkia omaisuutta, sitä vartenhan me oikeasti elämme.

Kyllä täällä mun mielestä on keskimäärin paljon korkeampi elintaso kuin Suomessa. Mistä oot tän käsityksen saanut?

Amerikkalaisten tyhmyys on totta... Otannasta amerikkalaisia, yleistietous on HUOMATTAVASTI matalammalla kuin samalla otannalla suomalaisia. Se selittyy ihan koulutuksen tasolla ja kansalle tungettavalla propagandalla, jota tietämättömät ei osaa epäillä.

Tähän sopii hyvin tämä sinun lainaus.

Helvetinmoista yleistystä käynnissä tässä. Henkilökohtaisesti tämä vituttaa, koska identifioin itseni ryhmään "nykynuoriso" ja sun kuvaus ei voisi mennä enempää, ainakaan omalla tai lähimpien ystävieni kohdalla pieleen.

Oletkohan ikinä edes käynyt Jenkeissä tai asunut täällä...:rolleyes: Ettet vain olisi lukenut sitä Suomen iltapäivälehdistön klikkaushakuista "propagandaa" kuinka tyhmiä jenkit ovat... :D

Mitä tulee tyhmyyteen, niin tässä maassa yksinään on "yhtä paljon opeteltavaa" kuin koko Euroopassa yksinään. Osaatkos muun muassa itse luetella Serbian naapurivaltiot ja niiden pääkaupungit? Äläkä lunttaa netistä.
Maa on nimittäin aika iso ja omassa maassa yksinään on todella paljon nähtävää ja koettavaa.

Onko muuten sun omat lapsesikin osa tätä selkärangatonta nykynuorisoa?

Eivät ole.

Oletkohan ikinä edes käynyt Jenkeissä tai asunut täällä...:rolleyes: Ettet vain olisi lukenut sitä Suomen iltapäivälehdistön klikkaushakuista "propagandaa" kuinka tyhmiä jenkit ovat... :D

Eräs koulutusta kehittävä maisterismies, joka tekee töitä myös kansainvälisellä tasolla, jutteli, että jenkkilän peruskoulun lopputulos on jotain Sri Lankan tasoa.. Ja sama sitten jatkuu perusväestön parissa ilmeisesti pitkälle. Onhan siellä äärettömän huippuosaavaa väkeä vastapäässä, alapäässä samanlaisia elämäm koululaisia kuin täällä, mutta peruskoulutuksen taso taitaa silti jättää perusihmisen aika puupääksi. Toki rahalla saa ja hevosella pääsee, mutta ilmeisesti julkinen koulutus on vähän matalaa tasoa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eräs koulutusta kehittävä maisterismies, joka tekee töitä myös kansainvälisellä tasolla, jutteli, että jenkkilän peruskoulun lopputulos on jotain Sri Lankan tasoa.. Ja sama sitten jatkuu perusväestön parissa ilmeisesti pitkälle. Onhan siellä äärettömän huippuosaavaa väkeä vastapäässä, alapäässä samanlaisia elämäm koululaisia kuin täällä, mutta peruskoulutuksen taso taitaa silti jättää perusihmisen aika puupääksi. Toki rahalla saa ja hevosella pääsee, mutta ilmeisesti julkinen koulutus on vähän matalaa tasoa.

Aika hölmöä yleistystä tämä viimeinen - julkiselta puolelta löytyy kuitenkin pilvin pimein kouluja, jotka pesevät vertailuissa suomalaiset vastaavat todella rumasti. Hajonta on vain aika suurta.

peruskoulutuksen taso taitaa silti jättää perusihmisen aika puupääksi.

Enpä ole tavallisen kansan kanssa juuri asioista jutellut, mutta epäilen että jenkit on vaan avoimempia pöljyytensä kanssa. Suomalaiset ymmärtää paremmin pitää turpansa kiinni jos on mahdollisuus että ei tiedäkään asiasta täydellisesti kaikkea, sen on peruskoulu opettanut.
Eiköhän jengiä ole ihan yhtä lailla laidasta laitaan molemmissa.

Kyllä täällä mun mielestä on keskimäärin paljon korkeampi elintaso kuin Suomessa. Mistä oot tän käsityksen saanut?

Vaikkapa siitä että siel on kaikki aivan tolkuttoman kallista, ainakin sellainen käsitys on jostain tullut.

Niistä Serbian naapurimaista: kokeillaan:)
Kroatia, kosovo,Bosnia-herzegovina, fyr-makedonia, albania

Pääkaupungit: zabgreb, pristina, en muista (saattaa olla joku podgorica tjsp, en muista, tirana)

Tiedot perustuu siihen että olen joskus jaksanut lukea puoleen väliin mostarin tien liftarit, ja tavannut pari Ex-Jugoslavian alueen naista. Peruskoulusta en muista asiaa kauheasti käsitellyn

E: en ymmärrä tätä "peruskoulu jee jee " leijumista suomalaiseen ylimielisen tapaan. Miks meillä menee helvetin huonosti jos ollaan kauhean fiksuja ja meillähän ei ole niitä elämämkoululaisia ei;)
Oisko niin että sri lankalla on yllättävän hyvä koulutus.

E: piti tarkistaa Serbia-juttu:
Naapurimaat: kroatia, Kosovo,Bosnia,fyr-makedonia,montenegro eli crna gora, bulgaria, unkari, romania.
Pääkaupungit näille: zagreb, pristina, sarajevo, skopje, podgorica, sofia, budapest,bukarest.
Ette olis tienny;)

Vaikkapa siitä että siel on kaikki aivan tolkuttoman kallista, ainakin sellainen käsitys on jostain tullut.

Käsitys on voinut pitää paikkaansa 90-luvun lama-aikaan, mutta Suomen hintataso on kyllä sen jälkeen ottanut aikamoista kiriä.

Mitä tulee tyhmyyteen, niin tässä maassa yksinään on "yhtä paljon opeteltavaa" kuin koko Euroopassa yksinään. Osaatkos muun muassa itse luetella Serbian naapurivaltiot ja niiden pääkaupungit? Äläkä lunttaa netistä.
Maa on nimittäin aika iso ja omassa maassa yksinään on todella paljon nähtävää ja koettavaa.

Taitaa sullakin olla pää vähän pehmentynyt siellä, jos et tuosta ymmärtänyt että olen kyllä asunut itsekin kyseisessä maassa. Ennen muuttamista, olin käynyt Jenkeissä n. 15 kertaa, koska meillä oli loma-asunto siellä.

En nyt ymmärrä miten Serbian naapurivaltiot liittyvät tähän. Itse osaan kyllä laittaa jenkkiosavaltiot kartalle, mutta kysyppä vaan ketä vaan jenkkiä laittamaan Saksa saati sitten Suomi kartalle. Täällä kehittyneessä maailmassa keskitytyään koko maailmaan, kun Yhdysvalloissa keskitytään vain ja ainoastaan siihen omaan napaan. Valitetaan maahanmuuttajista eikä tajuta edes homman ironiaa. Kuinkas suurella prosentilla kansasta ei ole edes passia?

"Finland, is that in Canada?"
"Oh you're from Norway, that's the capital of Sweden right?"

Näitä kyllä riittää.

Minä en osaa laittaa kuin muutaman osavaltion oikeille paikoilleen.

Enkä osaa sijoittaa Afrikkaan kuin kourallisen valtioita.

Ei minun kouluissani koko maailmaa käsitelty, vaan lähinnä Eurooppaa.

Terveisin Kohta yliopiston päättävä Suomessa ja Hollannissa opiskellut.

Mä sanoisin että kaikki osavaltiot löytyy paikalleen jos oikeasti yrittää;) ehkä nää koillisrannikon on vaikeimmat, osavaltioitten pääkaupungit on vaikeampia, nää sacramentot, albanyt ja tallahasseet.
Kanadan provinssit ja australian osavaltiot tulee kyllä ku apteekin hyllyltä;) aussit nyt ainakin kun sukua paljon siellä..

Afrikan maat menee suureksi osaksi mutta olenkin aina ollut kiinnostunut maantiedosta. visitoinut en ole, mutta kyllä aion senkin tehdä. Mitä useampaan maahan pääsee sitä parempi;) niin asumaan kuin käymään.

Norjan hintatasosta: myönnän että olen ennakkoluulojen uhri. Oisi joskus kiva muuttaa Norjaan mutta oon aina ajatellut siellä olevan niin kallista ettei kannata.

Mä olen aina ollut aika utelias ja kiinnostunut juuri tuollaisista asioista, olinkin aina koulussa näissä ihan ässä ja sain helpolla aina kymppejä.

Ei voi kuitenkaan syyttää amerikkalaisia ettei ne tiedä mistään mitään, multa on Saksassa silloinen työkaveri kysynyt että miten niin sun mielestä on hienoa päästä vuorille, Suomessahan on myös vuoria. Mä kysyin että miten niin? Se sano: No mun ystävätär on kotoisin Azerbaidžanista ja siellä on vuoristoa ja tehän olette naapurimaa? Sen lisäksi mulle on tuotu baarissa naapurimaalainen georgialainen tyttö tutustumaan koska olemme molemmat "samalta suunnalta" ja sopisimme toisillemme..:) eli ainakin 2 saksalaista sijoittaa suomen kaukasukselle. En tiedä miksi, ehkä kun olen vähän kaukasialaisen näköinen ja 1. Suomalainen mitä ne on koskaan nähneet..?
T: Suomessa opiskellut ja Hollannissa ja Saksassa asunut.

Ei löydy paikoilleen. Olen joskus treenannut MapMasterilla työmatkoilla, mutta tylsäähän se oli. Ei ollut apua peruskoulusta, lukiosta eikä yliopistosta. Ne Euroopan ulkopuolella olevat maat, jotka osaan, ovat ihan tiedossa muualta kuin peruskoulun pistokokeista.

Minua olisi peruskoulussa kiinnostanut monen maatieteellisen alueen historia, mutta ei niihin (ainakaan minun aikanani) keskitytty riittävästi, koska ei käsitelty lähellekään koko maailmaa. Eikä varmasti ole järkevääkään.

offtopik.

Olet oikeassa, onhan siinä tosiaan se about 90 euron maksu.:lol2:

Nyt sä rinnastat opiskelemisen kalleuden kokonaisveroasteeseen. Oli kyse opiskelemisesta.

Opiskelija saa maksuttoman koulutuksen lisäksi opintotuet, tuetun asumisen, halvan terveydenhuollon + kaikki ne opiskelijaedut, joita tässä on turha listata. Suomi ei myöskään estä mitenkään vaihtamasta maisemia, kun tämän maksuttoman koulutuksen on suorittanut.
90 euroa plus verot, eli aika paljon enemmän.

Et saa maksutonta koulutusta mistään päin maailmaa. Mitäs tässä on vaikea ymmärtää? Suomessa maksat suunnattomia veroja noiden palveluiden saamiseksi, eli opiskelu maksaa loppupeleissä täälläkin suht suuren summan ja vaikka ei yhtä paljon kuin joissakin jenkkiyliopistoissa niin tämän toteaminen heijastuu myös meidän yliopistojen koulutuksen ja tutkimuksen tasossa. Ivy-league mestoihin kannattaa mennä, jos huippukoulutus-ja tutkimus kiinnostaa. Ei nämä meidän yhteisvaroilla maksetut yliopistot nyt valitettavasti ole kovinkaan erikoisia maailmanlaajuisella mittakaavalla.

Ei löydy paikoilleen. Olen joskus treenannut MapMasterilla työmatkoilla, mutta tylsäähän se oli. Ei ollut apua peruskoulusta, lukiosta eikä yliopistosta. Ne Euroopan ulkopuolella olevat maat, jotka osaan, ovat ihan tiedossa muualta kuin peruskoulun pistokokeista.

Minua olisi peruskoulussa kiinnostanut monen maatieteellisen alueen historia, mutta ei niihin (ainakaan minun aikanani) keskitytty riittävästi, koska ei käsitelty lähellekään koko maailmaa. Eikä varmasti ole järkevääkään.

Mä tiedän yliopisto-opiskelijoita jotka luulee että Suomi itsenäistyi 1950-luvulla talvisodan jälkeen.
Ei peruskoulu kauheasti opeta jos ei kiinnosta ja ei se kauheasti opeta vaikka kiinnostaisi

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom