Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei se koulutus ole suomessa maksutonta (pitemminkin kalliimpaa kun vertaa veroastetta siihen, minkä tasoisia palveluita (koulutus, terveydenhuolto) sinä verorahoillasi saat) eikä jenkkiylopistojen vuosimaksut ole kovinkaan korkeita, ellet halua Ivy-League mestaan opiskelemaan.Tämä nyt kuulostaa varmasti provoilulta, mutta miksi ette sitten mene kouluun ja hanki sitä DI tutkintoa, jos kerta siitä se palkkakuoppa/urakehitys ym. johtuu? Suomessa TKK: hon sisäänpääsy on ihan luvattoman helppoa ja maksutonta, ja jos jo on inssi alla, niin eihän se vaadi kuin maisterin 120 noppaa.
Ja tähän kun on vastakommentti tietenkin se, ettei kouluunmeno [ tähän jokin syy ] onnistu, niin on kuitenkin nyt muistettava, että ne DI +ym heput ovat sen about 5 vuotta olleet koulun penkillä, kun "duunarit" ovat olleet töissä?
e. Tässä keskustelussa usein unohdetaan se, että koulutus maksaa hilloja jenkeissä, että eiköhän ne palkat sitten hiukan korreloi sitäkin kautta :D
Ja tuntuu että vaikka sitä osaamista olisi miten paljon, niin sitä ei noteerata tasan ollenkaan jos ei ole koulutusta. Amis on pelkkää kuraa. Itse siis amis.
Ei se koulutus ole suomessa maksutonta
(pitemminkin kalliimpaa kun vertaa veroastetta siihen, minkä tasoisia palveluita (koulutus, terveydenhuolto) sinä verorahoillasi saat) eikä jenkkiylopistojen vuosimaksut ole kovinkaan korkeita, ellet halua Ivy-League mestaan opiskelemaan.
Tämän ajatuksen mukaan esimerkiksi takuuosastojen työntekijöiden pitäisi maksaa työnantajalle töissäkäymisestä, tuo osasto kun on "pakollinen paha" ja tuottaa vain persnettoa. Saisko lähdettä tälle aivopierulle, vai oliko ihan oma tuotos? Määrittele myös taloudellinen hyöty, jonka perusteella pystytään arvioimaan esim. laatuosaston sällejä (oho, täytyypä kutsua takaisin muutama miljoona tojotaa, kävi kalliiksi tämä työnteko) tai HR:ää (pelkkiä kuluja?).
Ei se koulutus ole suomessa maksutonta (pitemminkin kalliimpaa kun vertaa veroastetta siihen, minkä tasoisia palveluita (koulutus, terveydenhuolto) sinä verorahoillasi saat) eikä jenkkiylopistojen vuosimaksut ole kovinkaan korkeita, ellet halua Ivy-League mestaan opiskelemaan.
Keskusteltiin aiemmin tuosta Norjan "halpuudesta", kröhöm...
"Suomea korkeammat kokonaisveroasteet ovat myös Norjassa ja Tanskassa, missä molemmissa lähennellään 60:tä prosenttia."
Lähde: Nordean Kangasharjun Pohjois-Korea-vertaus ei pohjaudu tilastoihin | Taloussanomat
Pitäisikö minua vituttaa joka kerta kun jenkkejä haukutaan tyhmiksi ja paskaksi kansaksi foorumeilla tai lehdistössä? Minulla on sentään kaksi amerikkalaista lasta. Voisin melkein ottaa itseeni jokaisesta Amerikkaa koskevasta jutusta... mutta en kuitenkaan ota.
Norja > suomi koska työttömyys 2.5% ei 18% (tem-luvut ja lisättynä kurssitetut)
Norja < suomi koska tolkuttoman kallis maa ja iso veroaste
Ei se norjakaan huono valinta ole, ainakin työttömyystilanne on Suomeen verrattuna olematon, jos elintaso ei kummoinen olekaan.. Voi ainakin pihistelemällä säästää ja hankkia omaisuutta, sitä vartenhan me oikeasti elämme.
Amerikkalaisten tyhmyys on totta... Otannasta amerikkalaisia, yleistietous on HUOMATTAVASTI matalammalla kuin samalla otannalla suomalaisia. Se selittyy ihan koulutuksen tasolla ja kansalle tungettavalla propagandalla, jota tietämättömät ei osaa epäillä.
Helvetinmoista yleistystä käynnissä tässä. Henkilökohtaisesti tämä vituttaa, koska identifioin itseni ryhmään "nykynuoriso" ja sun kuvaus ei voisi mennä enempää, ainakaan omalla tai lähimpien ystävieni kohdalla pieleen.
Onko muuten sun omat lapsesikin osa tätä selkärangatonta nykynuorisoa?
Oletkohan ikinä edes käynyt Jenkeissä tai asunut täällä... Ettet vain olisi lukenut sitä Suomen iltapäivälehdistön klikkaushakuista "propagandaa" kuinka tyhmiä jenkit ovat... :D
Itse en kumpaakaan kovasti kuluta, joten en mä kyllä ole niin suurta eroa nähnyt ja mä sentään muutin tänne suoraan Jenkeistä, missä kaikki on ihan naurettavan halpaa Pohjoismaihin verrattuna.
Oletkohan ikinä edes käynyt Jenkeissä tai asunut täällä...
Eräs koulutusta kehittävä maisterismies, joka tekee töitä myös kansainvälisellä tasolla, jutteli, että jenkkilän peruskoulun lopputulos on jotain Sri Lankan tasoa.. Ja sama sitten jatkuu perusväestön parissa ilmeisesti pitkälle. Onhan siellä äärettömän huippuosaavaa väkeä vastapäässä, alapäässä samanlaisia elämäm koululaisia kuin täällä, mutta peruskoulutuksen taso taitaa silti jättää perusihmisen aika puupääksi. Toki rahalla saa ja hevosella pääsee, mutta ilmeisesti julkinen koulutus on vähän matalaa tasoa.
peruskoulutuksen taso taitaa silti jättää perusihmisen aika puupääksi.
Kyllä täällä mun mielestä on keskimäärin paljon korkeampi elintaso kuin Suomessa. Mistä oot tän käsityksen saanut?
Vaikkapa siitä että siel on kaikki aivan tolkuttoman kallista, ainakin sellainen käsitys on jostain tullut.
Oletkohan ikinä edes käynyt Jenkeissä tai asunut täällä... Ettet vain olisi lukenut sitä Suomen iltapäivälehdistön klikkaushakuista "propagandaa" kuinka tyhmiä jenkit ovat... :D
Mitä tulee tyhmyyteen, niin tässä maassa yksinään on "yhtä paljon opeteltavaa" kuin koko Euroopassa yksinään. Osaatkos muun muassa itse luetella Serbian naapurivaltiot ja niiden pääkaupungit? Äläkä lunttaa netistä.
Maa on nimittäin aika iso ja omassa maassa yksinään on todella paljon nähtävää ja koettavaa.
90 euroa plus verot, eli aika paljon enemmän.offtopik.
Olet oikeassa, onhan siinä tosiaan se about 90 euron maksu.:lol2:
Nyt sä rinnastat opiskelemisen kalleuden kokonaisveroasteeseen. Oli kyse opiskelemisesta.
Opiskelija saa maksuttoman koulutuksen lisäksi opintotuet, tuetun asumisen, halvan terveydenhuollon + kaikki ne opiskelijaedut, joita tässä on turha listata. Suomi ei myöskään estä mitenkään vaihtamasta maisemia, kun tämän maksuttoman koulutuksen on suorittanut.
Ei löydy paikoilleen. Olen joskus treenannut MapMasterilla työmatkoilla, mutta tylsäähän se oli. Ei ollut apua peruskoulusta, lukiosta eikä yliopistosta. Ne Euroopan ulkopuolella olevat maat, jotka osaan, ovat ihan tiedossa muualta kuin peruskoulun pistokokeista.
Minua olisi peruskoulussa kiinnostanut monen maatieteellisen alueen historia, mutta ei niihin (ainakaan minun aikanani) keskitytty riittävästi, koska ei käsitelty lähellekään koko maailmaa. Eikä varmasti ole järkevääkään.