Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Noi Sumun syyt kuullostaa osittain ihan järkeviltä. Se että joku muu maa kiinnostaa sen takia että siellä jumittamisesta saa enemmän rahaa kuullostaa järjettömältä.

Miksi? Isompi palkka mahdollistaa korkeamman elintason ja eikö sinusta korkeampi elintaso ole syy asua toisessa maassa?

edit. Ja minähän kirjoitin sitä paitsi, että itselleni pääsyy olisi erilainen elämänkokemus. Vaikkapa Saksassa asuminen voisi olla tosi hieno kokemus. Keski-euroopassa on niin lyhyet etäisyydet, että autolla voisi tehdä vkl matkoja vaikka minne. Olisiko hienoa käydä viikot töissä ja vkl ajaa uudella Audi S5:llä (jonka ostamisen Saksan kevyt autoverotus ja kovemmat palkat mahdollistaa) jonnekin Wieniin, Prahaan, Pariisiin, Amsterdamiin, Milanoon tms.?

Miksi? Isompi palkka mahdollistaa korkeamman elintason ja eikö sinusta korkeampi elintaso ole syy asua toisessa maassa?

- - - Updated - - -

edit. Ja minähän kirjoitin sitä paitsi, että itselleni pääsyy olisi erilainen elämänkokemus. Vaikkapa Saksassa asuminen voisi olla tosi hieno kokemus. Keski-euroopassa on niin lyhyet etäisyydet, että autolla voisi tehdä vkl matkoja vaikka minne. Olisiko hienoa käydä viikot töissä ja vkl ajaa uudella Audi S5:llä (jonka ostamisen Saksan kevyt autoverotus ja kovemmat palkat mahdollistaa) jonnekin Wieniin, Prahaan, Pariisiin, Amsterdamiin, Milanoon tms.?

Ainakaan tässä elämäntilanteessa ei. Ja kun oikein miettii niin ei kyllä ennen perhettäkään. Ehkä sitten määrittelen käsitteen elintaso hieman eri lailla.

Riippunee varmasti elämän arvoista. Itse muuttaisin ulkomaille töihin elämänkokemuksen takia. Korkeampi elintaso ulkomailla ei olisi syy muuttaa.

Tosin, hieman omaa periaatetta rakoiluttaa esimerkiksi tilanne, jossa jäisin työkyvyttömyyseläkkeelle tai eläkkeelle. Muuttaisinko ulkomaille silloin korkeamman elintason takia. Ehkä, mutta taas toivon että kun olen ainakin eläkkeellä, minulla on lapsenlapsia ja saan niiden kanssa touhottaa mahdollisimman usein, eli olisi asuttava suomessa. Riippuu niin pitkälle tilanteesta omalla kohdalla. Nyt periaatteessa olisi aivan loistava sauma lähteä ulkomaille, kun ansiosidonnainen juoksee. Toisaalta oon suunnitellut elämääni miten tämä menee, jos kaikki menee lapaan. Eli mahdollisuus ulkomaille lähtöön taas ei olekkaan suunnitelmien kanssa reilassa.

Miksei Välimerelle olisi hienoa poistua vaikka siellä ei kyllä saa elintasoon muuta nostoa kuin paremman ilmaston ja paremmannäköiset naiset. Poikamiehen nyt kannattaisi mennä maailmaa tutkimaan jo koska siellä voi tavata aika erilaisia ihmisiä kuin kotona. Mm. Ulkomaannnaisia.

Onko kellään minkäänlaisia kokemuksia/tietoa siitä, miten olisi mahdollista päästä ulkomaille kesätöihin, jos ei vielä ole mitään tutkintoa tai kovin merkittävää työkokemusta taustalla? Lähinnä ehkä juuri pohjoismaihin/muihin länsimaihin.

Onko kellään minkäänlaisia kokemuksia/tietoa siitä, miten olisi mahdollista päästä ulkomaille kesätöihin, jos ei vielä ole mitään tutkintoa tai kovin merkittävää työkokemusta taustalla? Lähinnä ehkä juuri pohjoismaihin/muihin länsimaihin.

CIMO / iaeste / aiesec

Tai sitte vaan ihan suoraan niinkuin Suomessakin. Tai sitten suomalaisen firman kautta.

Nordjobb Pohjoismaihin. Exmuija oli ollu, ihan kiva kesä.

Muutama vuosi ulkomailla hyväpalkkaisissa hommissa tarjoaa mahdollisuuden vaikkapa jäädä tuntuvasti aiemmin eläkkeelle, jos ei sitten toisen maan tarjoamia elämänkokemuksia tai erilaista elintasoa niin kiinnostavina pidä.

Tuo aikaisempi eläköityminen tai velaton elämä Suomessa on se mikä itseänikin noissa ulkomaankeikoissa houkuttaisi. Parhaimmillaan kuitenkin n.100K€/vuosi käteen niin sillä rahalla lyhentelisi asuntovelat vauhdilla pois...

Tuo aikaisempi eläköityminen tai velaton elämä Suomessa on se mikä itseänikin noissa ulkomaankeikoissa houkuttaisi. Parhaimmillaan kuitenkin n.100K€/vuosi käteen niin sillä rahalla lyhentelisi asuntovelat vauhdilla pois...

Huippufirmoissa muuten yksi syy aloituspalkoille on, etta monella on taustalla esim. MBA- tai JD-tutkinto josta on kertynyt satojen tonnien lainat. Heidan pitaisi viela maksaa lainat veke, saastaa rahat lasten koulutukseen ja osta kamppa. On mukava aloittaa suomalaisena koulun penkilta, kun on kerannyt parikymmenta tonnia saastoja velan sijasta.

Oikeastaan mikaan ei ole taloudellisesti kannattavampaa kuin tehda perustutkinto Suomessa ilmaiseksi. Yrittaa paasta 4,7+ keskiarvoon (itsellani oli 4,95, mutta 4,7+ niin ei ole kaytannossa valia) ja saada sisaan julkaisu tai pari osana kesaduuneja jostain yliopiston labrasta. Sen jalkeen jenkkeihin huippuyliopistoon tekemaan vaikkaria, josta siis maksetaan jopa ihan siedettavaa palkkaa. Taman jalkeen yksityiselle sektorille repimaan rahaa. Myos viisumit onnistuu tuolla kuviolla helposti. Vaatii toki vahan toita Suomen paassa ensin.

Huippufirmoissa muuten yksi syy aloituspalkoille on, etta monella on taustalla esim. MBA- tai JD-tutkinto josta on kertynyt satojen tonnien lainat. Heidan pitaisi viela maksaa lainat veke, saastaa rahat lasten koulutukseen ja osta kamppa. On mukava aloittaa suomalaisena koulun penkilta, kun on kerannyt parikymmenta tonnia saastoja velan sijasta.

Oikeastaan mikaan ei ole taloudellisesti kannattavampaa kuin tehda perustutkinto Suomessa ilmaiseksi. Yrittaa paasta 4,7+ keskiarvoon (itsellani oli 4,95, mutta 4,7+ niin ei ole kaytannossa valia) ja saada sisaan julkaisu tai pari osana kesaduuneja jostain yliopiston labrasta. Sen jalkeen jenkkeihin huippuyliopistoon tekemaan vaikkaria, josta siis maksetaan jopa ihan siedettavaa palkkaa. Taman jalkeen yksityiselle sektorille repimaan rahaa. Myos viisumit onnistuu tuolla kuviolla helposti. Vaatii toki vahan toita Suomen paassa ensin.

Mainio esimerkki siitä että lahjakkuus kannattaa:)

Toki tuohon saa tod.näk. olla ikäluokkansa paras Suomessa (1/60 000)

Meille jotka olemme keskimääräistä tyhmempiä pitää kehitellä muita bisneksiä..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Meillä nyt muutenkin firmassa halutaan maksaa palkkaa vähän enemmän, jotta työntekijät olisivat tyytyväisempiä. Raha ei tuo onnea, mutta se voi helpottaa elämää helvetisti. Joku tosiaan mainitsi että täällä enemmän yritetään työntekijälle myydä haastattelussa firmaa, kuin pistää työntekijä näyttämään miksi hän olisi paras valinta. Täällä tunnutaan menevän vähän erilaisella mentaliteetilla, mistä oikeastaan tykkään aika paljon. Töitä tehdään työaikana, mutta klo 16:00, eikä minuuttia myöhemmin, työ loppuu siihen eikä sitä viedä mukana kotiin. Työ on elinkeino, ei syy elämälle.

90 euroa plus verot, eli aika paljon enemmän.

Aika vähän ne lukiosta suoraan esimerkiksi korkeakouluun menneet ovat ehtineet veroja maksaa elämänsä aikana. Valmistumisen jälkeen mikään ei kuitenkaan pakota sinua tekemään töitä tai jäämään Suomeen. Mutta jos olet maksanut koulutuksen omalla rahallasi ja ottanut sitä varten velkaa, niin jokaisen pennin joudut maksamaan takaisin teit koulun jälkeen mitä tahansa.

- - - Updated - - -

Minä en osaa laittaa kuin muutaman osavaltion oikeille paikoilleen.

Enkä osaa sijoittaa Afrikkaan kuin kourallisen valtioita.

Ei minun kouluissani koko maailmaa käsitelty, vaan lähinnä Eurooppaa.

Terveisin Kohta yliopiston päättävä Suomessa ja Hollannissa opiskellut.

Netissä näkee näitä videoita, jossa "tyhmät" jenkit eivät osaa Australiaa sijoittaa maailmankartalle. Aivan samanlaisen videon saa aikaiseksi mistä tahansa muustakin maasta, jos tarkoituksena on pelkän maan mollaaminen.

Toki tuohon saa tod.näk. olla ikäluokkansa paras Suomessa (1/60 000)

Oikeastaan omasta ikaluokastani mulla on kaksi suomalaista kaveria, jotka tekivat perustutkintonsa MIT:ssa ja yksi joka teki Harvardissa. Nama siis naiden yliopistojen "maksaa kaiken" stipendeilla. En oikeastaan osaa tarkemmin sanoa milla evailla paasivat lukiosta suoraan sisaan, koska usein suomalaiset eivat tassa vaiheessa tajua hakea (en esim. itse hakenut). Naista kaksi tekivat peraan vaikkarin ja yksi lahti suoraan finanssialalle kandin jalkeen ja repii nyt niita miljoonaluokan tuloja.

Lisaksi tiedan kaksi muuta saman ikaluokan suomalaista, jotka tekivat Suomessa tutkinnon ja tekivat jossain huippuyliopistoista vaikkarin. Tiedan myos Suomesta monia, jotka jaivat Suomeen tekemaan vaikkariaan, vaikka olivat perustutkinnon suorittaneet ylla mainitsemillani spekseilla. Eli kylla sita porukkaa on, koska on varmasti monia joita en tunne.

Samanlaisia fiiliksiä ulkoimaille lähtemisestä: lähden jos tulee riittävän hyvä tilaisuus. Säännöllisesti katson ulkomaan työtehtäviä ja olen firman sisällä ilmoittanut vapaaehtoisuuden ulkomaan rekryyn. En lähde jos ei tule sopivaa. Olen hyvässä tilanteessa, koska minua ei pakota ulkomaille palkka, se etten työllisty Suomessa eikä etäsuhde. Voin rauhassa katsella. Siihen asti vain lomailen ulkomailla :)

Oikeastaan omasta ikaluokastani mulla on kaksi suomalaista kaveria, jotka tekivat perustutkintonsa MIT:ssa ja yksi joka teki Harvardissa. Nama siis naiden yliopistojen "maksaa kaiken" stipendeilla. En oikeastaan osaa tarkemmin sanoa milla evailla paasivat lukiosta suoraan sisaan, koska usein suomalaiset eivat tassa vaiheessa tajua hakea (en esim. itse hakenut). Naista kaksi tekivat peraan vaikkarin ja yksi lahti suoraan finanssialalle kandin jalkeen ja repii nyt niita miljoonaluokan tuloja.

Lisaksi tiedan kaksi muuta saman ikaluokan suomalaista, jotka tekivat Suomessa tutkinnon ja tekivat jossain huippuyliopistoista vaikkarin. Tiedan myos Suomesta monia, jotka jaivat Suomeen tekemaan vaikkariaan, vaikka olivat perustutkinnon suorittaneet ylla mainitsemillani spekseilla. Eli kylla sita porukkaa on, koska on varmasti monia joita en tunne.

Jos ajattelet siellä ulkomailla menestyneitä, niin ovat vamasti fiksua porukkaa. Mutta kuinka paljon edustava ulkonäkö mielestäsi näyttelee menestyksessä? Kuinka paljon ihmiset investoivat siihen esim. kauneusleikkauksin, jos on haasteellinen ulkonäkö? Suomessahan sanattomaan vietintään ei oikein panostetam, mutta jenkeissä taitaa olla toisin`?

Liippaakohan lähelle? Tiedän 2 veljestä, joista toinen lähti suoraan lukiosta Harwadiin ja päälle MIT. Toinen veli opiskeli KTM:ksi Aallossa ja lähti sen jälkeen MIT:hen. Isä on sisätautien erikoislääkäri, äiti anestesian erikoislääkäri ja sitä kautta järjestyi scolarshipit kouluihin.

Liippaakohan lähelle? Tiedän 2 veljestä, joista toinen lähti suoraan lukiosta Harwadiin ja päälle MIT. Toinen veli opiskeli KTM:ksi Aallossa ja lähti sen jälkeen MIT:hen. Isä on sisätautien erikoislääkäri, äiti anestesian erikoislääkäri ja sitä kautta järjestyi scolarshipit kouluihin.

Hei mut kato samoista telineistä täällä lähetään vetämään :)

Hei mut kato samoista telineistä täällä lähetään vetämään :)

Olisihan meille Per S. Aukisille toi naksun tapa! Eli 5.5 ka jne.. :)

Ja jos tarina on mennyt kuten super5 kirjaili (itse en tunne tapausta) niin eipä noihin kouluihin ihan pelkällä puheella mennä vaikka vanhukset olis kuinka lääkäreitä. Toki asetelmat on paremmat mitä jos vanhemmat on räätäleitä, mutta noi koulut on jo sellasii et "niiden ei tarvii".. Eli on siellä hommiakin jouduttu painaa.

Olisihan meille Per S. Aukisille toi naksun tapa! Eli 5.5 ka jne.. :)

Ja jos tarina on mennyt kuten super5 kirjaili (itse en tunne tapausta) niin eipä noihin kouluihin ihan pelkällä puheella mennä vaikka vanhukset olis kuinka lääkäreitä. Toki asetelmat on paremmat mitä jos vanhemmat on räätäleitä, mutta noi koulut on jo sellasii et "niiden ei tarvii".. Eli on siellä hommiakin jouduttu painaa.

Ei ne varmaan ainoat ole, jotka ovat tuonne menneet. Mutta kuulostaa tutulta. Tuo niiden faija on siis lekurina eräässä yksityisessä lääkärifirmassa ja tulee aina silloin tällöin juteltua.

Ei ne varmaan ainoat ole, jotka ovat tuonne menneet. Mutta kuulostaa tutulta. Tuo niiden faija on siis lekurina eräässä yksityisessä lääkärifirmassa ja tulee aina silloin tällöin juteltua.

Juu siis ei ollut tarkoitus epäillä kirjoittamaasi, kunhan koitin viestittää ettei tapaus ole minulle ennestään tuttu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom