Kukaan ei varmaan kiistä ulkomailla työskentelystä saatavaa työkokemusta ja muutenkin ulkomailla asuminen on iso kokemus jo itsessään. Muitakin etuisuuksia siihen voi liittyä, mutta aivan samalla tapaa siellä on niitä negatiivisiakin puolia mukana. Itse tuolla aiemmin otin kantaa vain ja ainoastaan siihen alkupalkkaan, jota kritisoitiin siellä Suomessa huonoksi. Itse sain suoraan valmistumisen jälkeen suositusalkupalkan enkä todellakaan valittanut. Tätä ennen kuin oli tottunut siihen kelalta saatavaan ~400 euron opintotukeen, joten työelämään siirtymisen jälkeen rahaa oli aivan tarpeeksi kaikkeen tarvittavaan. Nykynuoriso kun on vähän oppinut elämään mentaliteetillä "nyt mulle kaikki ja heti". Mihinkään ei voida säästää rahaa eikä muutenkaan osata pitää raha-asioista huolta. Ei ihme, että pikavippibisnes loistaa Suomessa. Tuo nuorison rahattomuus ja aikaansaamattomuus tuli koettua aika selkeästi kun omaa kämppää vuokrattiin Suomessa. Hakijoita oli paljon, mutta melkein kaikilla luottotiedot menneet. Niillä harvoilla joilla vielä luottotiedot oli kunnossa, niin vuokravakuudet ja vuokranmaksut tuli silti suoraan sossusta... Ei tainnut olla kuin muutama firma, jolta vuokravakuuden olisi saanut suoraan itseltään. Sitten ihmetellään miksi Suomessa maksetaan paljon veroja, kun laiskaa nykynuorisoa elätetään pelkästään yksityisen sektorin veronmaksajien rahoilla. Sorry OT.