Työ ei oikein kiinnosta
Miksi edes haet tollaiseen työhön? Mun mielestä töissä pitää olla hauskaa ja töistä pitää olla kiinnostunut, että saa hyvää tulosta, riippumatta toimialasta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Työ ei oikein kiinnosta
Käven tiistaina henkilöstöpalvelun haastattelussa. Kerroin palkkatoiveeni ja ne kysyi jos olen valmis tekemmän töitä pienemmällä palkalla 3kk ennen kuin siirryn työnantajan palkkalistoille ja sanoin kyllä. Pääsin eilen juttelemaan työnantajan kanssa ja tänään soitettiin minulle että paikka on minun mutta mun pitäisi tehdä töitä pienemällä palkalla 6kk ja sitten "katsotaan jos ne on tyytyväisiä niin palkka nousee". Tuntuu vähän siltä että mua on pissattu linssiin. Palkka alussa olisi sama kuin minulla on nyt ja myöhemmin 300e isompi mutta kilometrejä tulisi 60km enemmän kuin nyt. Kannattaako? Työ ei oikein kiinnosta eikä nykyinenkään työpaikka kiinnosta, tuntuu vähän siltä että riski on liian iso kuin olen ollut samassa paikassa nyt 5v ja työmatka on lyhyt. Järki sanoo ei, periaatteessa se tarkoittaisi +300€/kk ja + 60km työmatkaa/päivä.
Käven tiistaina henkilöstöpalvelun haastattelussa. Kerroin palkkatoiveeni ja ne kysyi jos olen valmis tekemmän töitä pienemmällä palkalla 3kk ennen kuin siirryn työnantajan palkkalistoille ja sanoin kyllä. Pääsin eilen juttelemaan työnantajan kanssa ja tänään soitettiin minulle että paikka on minun mutta mun pitäisi tehdä töitä pienemällä palkalla 6kk ja sitten "katsotaan jos ne on tyytyväisiä niin palkka nousee". Tuntuu vähän siltä että mua on pissattu linssiin. Palkka alussa olisi sama kuin minulla on nyt ja myöhemmin 300e isompi mutta kilometrejä tulisi 60km enemmän kuin nyt. Kannattaako? Työ ei oikein kiinnosta eikä nykyinenkään työpaikka kiinnosta, tuntuu vähän siltä että riski on liian iso kuin olen ollut samassa paikassa nyt 5v ja työmatka on lyhyt. Järki sanoo ei, periaatteessa se tarkoittaisi +300€/kk ja + 60km työmatkaa/päivä.
Rahaa, jos miettii, ei ehkä kannata? Ite ajelin 70km päivässä työmatkaa puoli vuotta bensa-autolla ja ei ollu halpaa muuten sekään. Joka viikko sai pistää tankin täyteen, joten kyllä bensaan meni kuussa varmasti toi 300e tai yli.Toki oli myös muuta ajoa ku työmatkat mut kuitenkin. Saahan niitä sit joskus verotuksessa, mut ei se siinä hetkessä auta yhtään.
Jos asenne työnantajalla on tuo jo työhön otossa niin varaudu siihen että sua höylätään kuivana kakkoseen myös tulevaisuudessa.Käven tiistaina henkilöstöpalvelun haastattelussa. Kerroin palkkatoiveeni ja ne kysyi jos olen valmis tekemmän töitä pienemmällä palkalla 3kk ennen kuin siirryn työnantajan palkkalistoille ja sanoin kyllä. Pääsin eilen juttelemaan työnantajan kanssa ja tänään soitettiin minulle että paikka on minun mutta mun pitäisi tehdä töitä pienemällä palkalla 6kk ja sitten "katsotaan jos ne on tyytyväisiä niin palkka nousee". Tuntuu vähän siltä että mua on pissattu linssiin. Palkka alussa olisi sama kuin minulla on nyt ja myöhemmin 300e isompi mutta kilometrejä tulisi 60km enemmän kuin nyt. Kannattaako? Työ ei oikein kiinnosta eikä nykyinenkään työpaikka kiinnosta, tuntuu vähän siltä että riski on liian iso kuin olen ollut samassa paikassa nyt 5v ja työmatka on lyhyt. Järki sanoo ei, periaatteessa se tarkoittaisi +300€/kk ja + 60km työmatkaa/päivä.
Jos asenne työnantajalla on tuo jo työhön otossa niin varaudu siihen että sua höylätään kuivana kakkoseen myös tulevaisuudessa.
Se on sama kuinka tiukkoja sopimuksia tehdään mutta niistä pidetään kans sitten kiinni puolin ja toisin. Ei mitään sit vielä yksi pikku juttu...
2 700 €/ kk. Vastavalmistunut insinööri ja suunnittelutöitä. Sopimuksessa lisäksi satasen nousut kahden päivämäärän jälkeen. Mielestäni ihan ok liksa, kun todellisuudessa ei ole yhtikäs mitään näyttöä ja toisaalta tällä alueella moni firma tarjoaa paljon huonompaakin liksaa. Lisäksi vakituinen sopimus, joten olen tyytyväinen tähän.
Tosta on hyvä lähteä kehittymään niin palkassa kuin osaamisessa.
Niin huutelee... Ongelmana taitaa olla joku delegointivimma kun meille on myös suurten metsäfirmojen seminaareissa ilmotettu ettei todellakaan palkata samaa mälliä ihmisiä töihin vaan joku tietty pieni prosentuaalinen osuus. Ehkäpä metsähommia olisi kosolti enemmän ulkomailla sitten....! Kanadaan siis!Kovastihan nuo huutelee, että metsäalalta jää eläkkeelle paljon (n. 8000 henkeä) seuraavan 10 vuoden aikana, joten uusia työntekijöitä tarvitaan. Tiedä sitten mikä tilanne oikeasti on tulevaisuudessa.
Ei mulla suoraan sanottuna olisi mitaan sita vastaan, etta koodaisi yon ja kittaisi kaljaa vahan siina sivussa tyokavereiden kanssa. Veikkaan tosin, etta yksi yo koodausta vaihtuisi kahden paivan vaimon nalkuttamiseen. ;)
Onkohan metsäalalla ihmisiä töissä ylipäätään, tienaakohan ne edes mitään...?
Palkka 3200 e/kk + lounasetu, puhelin ja adsl kotiin.
Tammikuussa valmistunut konetekniikan DI, mekaniikkasuunnittelua keskisuuressa kansainvälisessä yrityksessä pk-seudulla.
Taustalla 1 kesätyö suunnittelua, diplomityö ja 6kk harjoittelijana (2600 e/kk) nykyisessä firmassa.
Juuri näin. Ottaa paikan jos ottaa mutta VARAUTUU tähän, sillä se on jopa todennköistä että vähän tulee lipsumaan lupausten toteuttaminen.
Toisinpäin sitä lipsumista tuskin suvaitaan?
Mulla siis kävi niin että lähdin työnjohtajatksi niiden lupausten varjossa. Tulokset oli selviä, liksaa ei kuulut. Kissa pöydälle ja hommia ei sitten enää tarvinnut tehdä, ei tarvetta työnjohtajalle. No nyt sitä haetaan ulkoa...
... ja fakta se että ei sitä ulkoa saa hinnalla minkä minä pyysin, ei ainakaan sellaista joka oikeasti jostain jotain tietää. Sen lisäksi menee ainakin vuosi tai kaksi että pystyy oikeasti tuossa työssä johtajaan + että ulkoinen rekry on aina riski ja voi olla ettei hommat mene ikinä siihen mitä tuolla haetaan.
Tämä homma kaatui ihan puhtaasti yhden ihmisen egoon tai sitten se oli vain kusetus. Tietää en saa varmaan ikinä.
Mutta olkaa helvetin varovaisia kun luotatte noihin ympäripyöreisiin lupauksiin. Varautukaa siihen että ei tule ikinä niin sitten ei tartte lähtee ovet paukkuen.
Itselläni on ollut sellainen tapa toimia, että otan hommia ja vastuuta lisää mielelläni, mutta en edes keskustele palkasta alkuun ollenkaan. Toki jos sitä tarjotaan niin otan vastaan. Luotan siihen että vastuu ja osaaminen maksaa itsensä takaisin jollain aikavälillä. Olen kyllä asennoitunut niin, että jos ei palkka nouse jollain aikavälillä ja vastuuta tulee merkittävästi lisää, niin sitten vaihdan toiseen työpaikkaan, josta saan sitten sen kartutetun osaamisen mukaisen palkan.
Tämä strategia on toiminut niin, että olen saanut useita palkankorotuksia ja vain kerran on tarvinnut vaihtaa paikkaa. Palkasta olen maininnut pomolle vain pari kertaa, että siitä pitäisi keskustella, mutta en ole kertonut mitään summaa tai ruennut jänkkäämään, jos vastaus on ollut ei. Joka tapauksessa 9 vuoden aikana palkka on noussut 1700 euroa /kk + indeksit ja muut yleiset korotukset.