Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Jee, tänään maksetaan viime vuodelta bonukset! Bruttokuukausipalkka on siten hetkellisesti nelinumeroinen. Täytyy sanoa että jos joka kuukausi tulisi vastaava mälli tilille, niin olisin sangen tyytyväinen. En valittaisi edes veroista.

Jee, tänään maksetaan viime vuodelta bonukset! Bruttokuukausipalkka on siten hetkellisesti nelinumeroinen. Täytyy sanoa että jos joka kuukausi tulisi vastaava mälli tilille, niin olisin sangen tyytyväinen. En valittaisi edes veroista.

No ei oo häävi palkka jos muuten kolmi :D Teet ilmeisesti rajusti lyhennettyä viikkoa? ;)

Loppukesasta tulee vaihdettua yhteen Big 4 teknologiayhtioista ohjelmistoinsinooriksi. Palkka osakkeineen minimibonuksella on vahan yli $250000/vuosi, joten aika lahelle 300k/vuosi voi paasta, jos saa paremman bonuksen. Pari vuotta tyokokemusta ja vaikkari huiputusyliopistosta taustalla. Rahallisesti toinen naista Big 4 firmoista antoi jopa paremman tarjouksen, mutta ottamani homma vaikuttaa mielenkiintoisemmalta.

Millaiset viikkotunnit tuommoisessa pestissä tulee, kun työskentelee Big 4 teknologiayhtiölle? Kuulostaa kyllä ihan passelilta korvaukselta, mutta onhan sulla toki kova tausta.

Viime syksyn tilanne:
OT: 10,50 €/h harjoittelijana keskisuuressa insinööritoimistossa PK-seudulla. Takana on 2 vuotta LVI-insinöörin opintoja ja olen nyt ensimmäistä kertaa toimistossa töissä. Plussana suhteellisen vapaat työajat ja mielenkiintoiset työtehtävät.
Itsellä on tilanne edelleen sama, mutta en työskentele enää PK-seudulla. Hommat on edelleen mielenkiintoisia ja isona plussana on ollut kohtuullisen vapaat työajat eli käytännössä kerron, koska kerkeän olemaan töissä ja sen mukaan sumplitaan sitten hommia. Pitäisi ottaa seuraavana puheeksi tulevan kesän palkka.

Itsellä on tilanne edelleen sama, mutta en työskentele enää PK-seudulla. Hommat on edelleen mielenkiintoisia ja isona plussana on ollut kohtuullisen vapaat työajat eli käytännössä kerron, koska kerkeän olemaan töissä ja sen mukaan sumplitaan sitten hommia. Pitäisi ottaa seuraavana puheeksi tulevan kesän palkka.

Onko harjottelijoiden palkat laskusuhdanteessa vai oletko pienessä palkkakuopassa? Itse olen samoissa hommissa ja vastaavalla kokemuksella luokkalaisillani palkat olivat 12-17 euroa tunnilta. Vai olikohan meillä pk-lisää.

Nyt vuoden työkokemuksella valmistumisesta palkka 18 e/h ja 40 tuntia teen viikossa.

Saatan olla pienoisessa palkkakuopassa, mutta ei ainakaan luokkaisilla kauheasti häävimpiä palkkoja ollut. N. 12 €/h taidettiin enimmillään suunnitteluharjoittelijoille maksaa, mitä asiasta tuli juteltua. Projektihommissa taidetaan ainakin harjoittelijoille maksaa enemmän. Vaihtoehtoina oli viime keväänä ottaa tuo paikka vastaan tai kaivaa 4 kuukautta kotona nenää. Millasias hommia Penkkitopilla on? Omat hommat on siis asuinrakennusten uudistuotantoa (ei pientaloja).

Saatan olla pienoisessa palkkakuopassa, mutta ei ainakaan luokkaisilla kauheasti häävimpiä palkkoja ollut. N. 12 €/h taidettiin enimmillään suunnitteluharjoittelijoille maksaa, mitä asiasta tuli juteltua. Projektihommissa taidetaan ainakin harjoittelijoille maksaa enemmän. Vaihtoehtoina oli viime keväänä ottaa tuo paikka vastaan tai kaivaa 4 kuukautta kotona nenää. Millasias hommia Penkkitopilla on? Omat hommat on siis asuinrakennusten uudistuotantoa (ei pientaloja).

Saneerauspuolen suunnittelua tehdään pääosin. Myös jonkin verran pientaloja.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Juu, saneerauspuolella varmasti tulee riittämään hommia hyvin tulevaisuudessakin. Saa nähdä, mihin sitä päätyy sitten valmistumisen jälkeen. Suunnittelu kiinnostaa ja MagiCADin kanssa on oppinut elämään jo aika hyvin, vaikka kyllähän sen käytössä on vielä paljon opeteltavaa.

Millaiset viikkotunnit tuommoisessa pestissä tulee, kun työskentelee Big 4 teknologiayhtiölle? Kuulostaa kyllä ihan passelilta korvaukselta, mutta onhan sulla toki kova tausta.

Firman sisalla ei pitaisi olla mitaan paineita sille, etta saisin enaa ylennyksia tuosta levelista mihin palkattiin. Mita jutustelin tyohaastattelussa insinoorien kanssa, niin kuulemma voi tehda ihan 8 tunnin paivaakin. Kuulemma jotkut todella lahjakkaat, joita kiinnostaa perhe-elama enemman kuin tyo, parjaa vahemmallakin. Toisaalta jos haluaa yleta organisaation sisalla, niin odotetaan suurempaa kontribuutiota firmalle (mika siis tarkoittaa tulosta eika tunteja). Niita tyonarkomaaneja on varmasti ihan tarpeeksi ja yleistyvat kun noustaan leveleissa ylospain. On siis itsesta kiinni ja varmaan panostus myos nakyy bonuksessa. Tyypillisesti olen tottunut tekemaan hiukan alta 10 tunnin paivaa keskimaarin, joten eikohan se ihan vanhasta tavasta jatku.

Facebookista sain tosin sen kuvan haastattelussa, etta siella tykataan vaantaa pidempaa paivaa. Erityisesti oli aika hassua kuunnella noin 50-vuotiaan seniorin inssin selittavan tyohaastattelussa niiden "hackathoneista" kuin ne olisivat jotenkin cooleja, jotka siis ovat usein koko yon vapaaehtoisia koodivaantoja, joissa ryystetaan limua, koodataan ja tankataan pizzaa. Jotenkin veikkaan, etta mun vaimo ei osaisi arvostaa naita.

Weak;09/11 sanoi:
Juurivalmistunut AMK-inssi koulutuksena ja 2400e/kk bruttona.
Weak;03/12 sanoi:
2550e/kk brutto.
Weak;10/12 sanoi:
Ny 2800e/kk brutto. Melkein hävettää jo tällä työkokemuksella ja työtehtävällä, mut en valita :D Tohon toki ne vakiot kilsakorvaukset päälle.
Oli tossa jonkun aikaa sitte lähemmäs vuos lomautusta päällänsä. Mutta nyt ollu jo tovin back in the game. Palkka -> 3200e/kk. Kasvanee vuoden vaihtuessa.

No ei oo häävi palkka jos muuten kolmi :D Teet ilmeisesti rajusti lyhennettyä viikkoa? ;)

Hahaa! Siis viisinumeroinen. :face:

Erityisesti oli aika hassua kuunnella noin 50-vuotiaan seniorin inssin selittavan tyohaastattelussa niiden "hackathoneista" kuin ne olisivat jotenkin cooleja

Just.Voisi olla aika absurdi olo olla sellaisessa duunipaikassa missä kaikki ei ole läpeensä kyynistyneitä. Mahtaisiko sitä jaksaa katsella?

Onkohan metsäalalla ihmisiä töissä ylipäätään, tienaakohan ne edes mitään...? :confused:

Kovastihan nuo huutelee, että metsäalalta jää eläkkeelle paljon (n. 8000 henkeä) seuraavan 10 vuoden aikana, joten uusia työntekijöitä tarvitaan. Tiedä sitten mikä tilanne oikeasti on tulevaisuudessa.

Just.Voisi olla aika absurdi olo olla sellaisessa duunipaikassa missä kaikki ei ole läpeensä kyynistyneitä. Mahtaisiko sitä jaksaa katsella?

Ei mulla suoraan sanottuna olisi mitaan sita vastaan, etta koodaisi yon ja kittaisi kaljaa vahan siina sivussa tyokavereiden kanssa. Veikkaan tosin, etta yksi yo koodausta vaihtuisi kahden paivan vaimon nalkuttamiseen. ;)

Käven tiistaina henkilöstöpalvelun haastattelussa. Kerroin palkkatoiveeni ja ne kysyi jos olen valmis tekemmän töitä pienemmällä palkalla 3kk ennen kuin siirryn työnantajan palkkalistoille ja sanoin kyllä. Pääsin eilen juttelemaan työnantajan kanssa ja tänään soitettiin minulle että paikka on minun mutta mun pitäisi tehdä töitä pienemällä palkalla 6kk ja sitten "katsotaan jos ne on tyytyväisiä niin palkka nousee". Tuntuu vähän siltä että mua on pissattu linssiin. Palkka alussa olisi sama kuin minulla on nyt ja myöhemmin 300e isompi mutta kilometrejä tulisi 60km enemmän kuin nyt. Kannattaako? Työ ei oikein kiinnosta eikä nykyinenkään työpaikka kiinnosta, tuntuu vähän siltä että riski on liian iso kuin olen ollut samassa paikassa nyt 5v ja työmatka on lyhyt. Järki sanoo ei, periaatteessa se tarkoittaisi +300€/kk ja + 60km työmatkaa/päivä.

Järki sanoo ei, periaatteessa se tarkoittaisi +300€/kk ja + 60km työmatkaa/päivä.

Rahaa, jos miettii, ei ehkä kannata? Ite ajelin 70km päivässä työmatkaa puoli vuotta bensa-autolla ja ei ollu halpaa muuten sekään. Joka viikko sai pistää tankin täyteen, joten kyllä bensaan meni kuussa varmasti toi 300e tai yli.Toki oli myös muuta ajoa ku työmatkat mut kuitenkin. Saahan niitä sit joskus verotuksessa, mut ei se siinä hetkessä auta yhtään.

Käven tiistaina henkilöstöpalvelun haastattelussa. Kerroin palkkatoiveeni ja ne kysyi jos olen valmis tekemmän töitä pienemmällä palkalla 3kk ennen kuin siirryn työnantajan palkkalistoille ja sanoin kyllä. Pääsin eilen juttelemaan työnantajan kanssa ja tänään soitettiin minulle että paikka on minun mutta mun pitäisi tehdä töitä pienemällä palkalla 6kk ja sitten "katsotaan jos ne on tyytyväisiä niin palkka nousee". Tuntuu vähän siltä että mua on pissattu linssiin. Palkka alussa olisi sama kuin minulla on nyt ja myöhemmin 300e isompi mutta kilometrejä tulisi 60km enemmän kuin nyt. Kannattaako? Työ ei oikein kiinnosta eikä nykyinenkään työpaikka kiinnosta, tuntuu vähän siltä että riski on liian iso kuin olen ollut samassa paikassa nyt 5v ja työmatka on lyhyt. Järki sanoo ei, periaatteessa se tarkoittaisi +300€/kk ja + 60km työmatkaa/päivä.

Jos uusi homma edistää tulevaisuuden urakehitystä, niin saattaisi kannattaakin. Pelkästään rahan takia ei. Kustannukset syövät jo korotuksen. Ja jos lisätyömatkaan kuluu n. 1 tunti päivässä niin se on yli 200 tuntia / kk...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom