Kyllä se raha tuo onnellisuutta ja jos sitä ei ole niin se pistää kyllä stressamaan ja se stressi on paljon pahempaa kuin se että duunissa syke pääsee nousemaan välillä. Itse olen nuori vielä mutta kohta rupee ikää olemaan sen verran että ois aika hankkia oma koti, lapsi on jo tulossa jne ja kyllä se normi elämä jo vaatii rahaa. Sitten kuin kuulee kuin jotkut korkeakoulutet valittaa niin on mun mielestä outoa, oisin ite hiljaa jos mun vuositulot olisiat +50 000€ mitä helvettiä mä teen vaikka mul on enemmän aikaa olla koton kuin ei ole varaa tehdä mitään?
Helppohan sellaisen on huudella joka ei itse ole ollut näissä "+50k/vuosi" töissä jossa stressitasot on tapissa 24/7. Se raha ei paljoa auta siinä vaiheessa. Toki tilanne on helpompi kuin samat stressitasot 1900€/kk palkalla, mutta harvemmin niissä on vaatimuksenakaan samat hommat. Ruoho on aina vihreämpää aidan toisella puolen ja todellisuus on jotain muuta.
Itse hyppäsin oravanpyörästä 2012 lopussa + 100k/vuosiansioilta. Olin sen jälkeen koti-isänä ja nyt opiskelijana. Paljon kivempaa on ollut enkä kadu hetkeäkään päätöstä. Ainoa ero on ettei voi extemporee lähteä Thaimaanlomalle perheen ja lastenhoitajan kanssa. Muuten arki ei ole ollut mitenkään erilaista.