Palkkasi?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Silloin on mahdollista (yleensä) muuttaa halvempaan asuntoon kuin 600€/kk, jolloin auton omistaminen kompensoituu halvemmalla vuokralla? Tämä siis omien empiiristen havaintojeni mukaan. Jopa Tampereella 600€/kk tarkoittaa kaksiota ihan hyvällä sijainnilla.

Paitsi jos se kämppä on kävelymatkan/fillarimatkan päässä siitä duunista ni voi olla ettei voi kaikkein halvinta valita? Entä jos siinä järkevän matkan päässä ei oo kun yks vuokrakämppä tarjolla? Tai ei yhtään? Entä jos ketjun omistaja ei kehdannu kertoo elävänsä minipossun kans, jonka takia tarviiki kaksion? Tai harrastavansa pienoisrautateitä, jonka takia tarvii kolmion? Vituttaa toi mustavalkonen kupla.
 
Paitsi jos se kämppä on kävelymatkan/fillarimatkan päässä siitä duunista ni voi olla ettei voi kaikkein halvinta valita? Entä jos siinä järkevän matkan päässä ei oo kun yks vuokrakämppä tarjolla? Tai ei yhtään? Entä jos ketjun omistaja ei kehdannu kertoo elävänsä minipossun kans, jonka takia tarviiki kaksion? Tai harrastavansa pienoisrautateitä, jonka takia tarvii kolmion? Vituttaa toi mustavalkonen kupla.

Vai että mustavalkoinen kupla :) Olen aiemmin sanonut, että tilanteita on monia erilaisia, eikä se ollut pointti. Pointti olikin siinä, että onko vuokrataso realistinen, ja onko luetellut valinnat ja lähtötiedot järkeviä. Se "yksi kelvollinen vuokrayksiö" voi olla kelvoton niinkin turhasta syystä kuin että sauna ja/tai parveke puuttuu. Auto voi olla hommattu, koska haluaa salille höyrysaunalliseen liikuntakeskukseen, eikä siksi voi mennä asunnon viereiseen testokellariin. Tai sitten auto on hommattu kun 30min bussissa on liikaa (jolloin arvostaa vapaa-aikansa x€/kk). Tämä on valintojen maailma.
 
Meillä suomalaisilla tuntuu olevan iskostunut päähän, että auto pitää olla, siitäkin huolimatta, että se on huono investointi, kallis ylläpitää, ja myös silloinkin kun siihen ei ole varaa. Joillain alueilla tietenkin pakollinen huonon joukkoliikenteen vuoksi, mutta varsinkin PK-seudulla ja isoimmissa kaupungeissa joukkoliikenteellä pärjää pitkälle. Puhutaan kuitenkin 90€/kk seutulippujen hinnoista verrattuna tuohon aiemmin mainittuun 200€/kk bensoihin sekä muihin auton kuluihin.

Mä olen myymässä omaa autoa pois. Syksystä ajanut n.3tkm (sisältää yhden lapin reissun 1900km), kustannuksia kumminkin tulee karkeasti arvioiden 200€/kk vaikka ei edes polttoaine ole merkittävä menoerä. Asun niin lähellä keskustaa, että fillari on nopeampi vaihtoehto, ilman parkkiongelmaa. Auton pitäminen on niin järjettömän kallista, että jos ei ihan pakko ole niin ei kannata. Muutenkin täysin maailmanlopun hommaa istua ja tuijottaa tietä, kun mahdollisuudet on vaikka lukea kirjaa tai kattoa leffaa.

Kyllähän tuo silti tulee aikatauluihin aikalailla vaikuttamaan. Heti kun pitää lähteä kaupungin ulkopuolelle niin homma menee huomattavan monimutkaiseksi. Kesäksi saatan ostaa jonkun parin sadan katsastetun vekottimen millä saan tavaraa kuskattua ja syksyllä myyn pois/ajan romuttamolle.

Saas nähdä miten ukon käy :D
 
Meillä suomalaisilla tuntuu olevan iskostunut päähän, että auto pitää olla, siitäkin huolimatta, että se on huono investointi, kallis ylläpitää, ja myös silloinkin kun siihen ei ole varaa. Joillain alueilla tietenkin pakollinen huonon joukkoliikenteen vuoksi, mutta varsinkin PK-seudulla ja isoimmissa kaupungeissa joukkoliikenteellä pärjää pitkälle. Puhutaan kuitenkin 90€/kk seutulippujen hinnoista verrattuna tuohon aiemmin mainittuun 200€/kk bensoihin sekä muihin auton kuluihin.

Toki itsekin hankin auton jossain välissä uudelleen, mutta se ei ole hankintalistalla kovin korkealla.

No on se ihan neekerimeininkiä ja neuvostoliittolaista köyhyyttä kulkea jollain prolekyydillä. Mä en kyllä ihan periaatteesta ikinä käytä julkisia enkä ole elämässäni kulkenut julkisilla kuin kännissä/krapulassa muutaman kerran. Maksakoot vaikka palkkaa bussimatkailusta niin ihan periaatteesta en julkisia käytä. Ihan kommareiden hommaa.

Mikä ihme se on että vastaukseksi Suomessa saa "pudota toi elintaso minsk-tasolle niin kyllä pienelläkin tulolla pärjää" minä neuvoisin että koulunpenkille ja sitä kautta ehkä joskus sellaisiin töihin ettei tarvitse demarikyydilllä mennä metriäkään vaan menonsa voi ajaa vaikka isolla hummerilla jos siitä tykkää:) ei me olla mitään valkovenäläisiä sotainvalideja kommunisteja, ei silloin pidä tavoitella jotain joukkoliikennelippua. Mitä helvetin elintasoa sellainen yleensä on että tässä maassa on töissäkäyviä ihmisiä joitten pitäisi mennä jollain linja-autolla? Täh? Me missään Venäjällä asuta. Kyllä se on nyt niin että vapaassa maassa pitää saada mennä vaikka rannikkoa pitkin purjeveneellä eikä se ole mikään ratkaisu mennä köyhienkyydillä. On tosi jees kyllä että Suomessa porukka tekee töitä että sitten on varaa oikein bussilla mennä. Siellä yh-mammojen ja sossuväen kanssa
 
Täällä eletään vaimon kanssa yhden ihmisen tuloilla (netto noin 1900e/kk) ihan helposti ja rahaa jää vielä säästöönkin joka kuukausi. Ja ei, ei asuta missään perähikiällä vaan pk-seudulla ja auto on myös. Lisäksi molemmat käy salilla ja lisäravinteita tulee ostettua myös. Kyllä se vaatii vaan suunnittelua ja pientä laskemista mihin niitä rahojaan työntää..

Ei asuta PK-seudulla eikä tule ostettua lisäravinteita. Asuntolainaan menee 2000€, päivähoitomaksuihin 450€, lämmitys, sähkö ja vesi 300€, muut laskut noin 150€. Eli 2900€ kuussa kiinteisiin kuluihin. Tuohon sitten ruoat, huvittelut, vaatteet jne.
Tulo- ja menorakenteita on monenlaisia. Kahden hengen talouden on melkoisen paljon helpompi säästää kk-menoissa kuin esim 4 hengen talouden. 1900€ tulot olisi myrkkyä meidän tilanteessa, vaikka kuinka yrittäisi vääntää, kääntää ja säästää. Ei vain riittäisi. Vaikka puolittaisi asumiskulut, niin ei siltikään riittäisi alkuunkaan.
 
No on se ihan neekerimeininkiä ja neuvostoliittolaista köyhyyttä kulkea jollain prolekyydillä. Mä en kyllä ihan periaatteesta ikinä käytä julkisia enkä ole elämässäni kulkenut julkisilla kuin kännissä/krapulassa muutaman kerran. Maksakoot vaikka palkkaa bussimatkailusta niin ihan periaatteesta en julkisia käytä. Ihan kommareiden hommaa.

Ekaa kertaa pakkiksella tuli semmonen olo, että iha ku omia ajatuksia lukis. :fuckyeah:
 
No on se ihan neekerimeininkiä ja neuvostoliittolaista köyhyyttä kulkea jollain prolekyydillä.

Ei nyt ihan niinkään. Ihan syystä tietyt Euroopan maat, kuten Sveitsi ja Hollanti, panostavat julkisiin, ja niitä käyttävät myös kapitalistit. Suomessa toki palvelun taso ei ole maailman parasta, mutta joillain alueilla erittäin kelvollista.

Tämä on tosin keskustelu, josta ei tule ikinä loppua. Suomen suurimmissa kaupungeissa ajokorttien hankkineiden osuus vähenee, mutta on myös ihmisiä, jotka nipistävät jostain muualta, ettei heidän tarvitse kulkea julkisilla.

Olen itse hyvien julkisten yhteyksien päässä, enkä näe auton lisäinvestointia kannattavana. Jos haluan muuttaa alueelle, jossa tilanne ei ole sama, niin palaan auton hankkimiseen. Minulla ei missään tapauksessa ole vankkoja periaatteita, koska monet asiat ovat usean tekijän summa.
 
Ei nyt ihan niinkään. Ihan syystä tietyt Euroopan maat, kuten Sveitsi ja Hollanti, panostavat julkisiin, ja niitä käyttävät myös kapitalistit. Suomessa toki palvelun taso ei ole maailman parasta, mutta joillain alueilla erittäin kelvollista.

Tämä on tosin keskustelu, josta ei tule ikinä loppua. Suomen suurimmissa kaupungeissa ajokorttien hankkineiden osuus vähenee, mutta on myös ihmisiä, jotka nipistävät jostain muualta, ettei heidän tarvitse kulkea julkisilla.

Olen itse hyvien julkisten yhteyksien päässä, enkä näe auton lisäinvestointia kannattavana. Jos haluan muuttaa alueelle, jossa tilanne ei ole sama, niin palaan auton hankkimiseen. Minulla ei missään tapauksessa ole vankkoja periaatteita, koska monet asiat ovat usean tekijän summa.

Kyllä ajokorttien määrä vähenee varmaan koska ne maksaa €€€. Jos ei autoa opi ajamaan vaikka 1-vaiheessa niin ei sitä kyllä opi 2. Eikä 3. Vaiheessakaan.. Ja jos kuuluu sinne gaussin vasempaan häntään niin ehkä kannattaa pysyä tosiaan kotona(tukiasunnossa)
Kai se että Suomessa on tanskan jälkeen (jossa on kovemmat tulot ) Euroopan unionin toisiksi kalleimmat autot
Ja että Suomessa on korkeat käyttömaksut
Kalliihko bensa
Niin ei siellä tulojakaumassa vasemmassa hännässä välttämättä ole ihan helppoa auton pito. Ja kun nykyiseen tapaan mitään ei viitsitä opetella, ei edes auton perushuoltotoimia tekemään niin tokihan suomi kalliina maana tarjoaa myös 100e+ tunti hintaista merkkihuoltoa.

Tuskinpa hirveästi siellä sveitsissä se parempi väki julkisilla kulkee. Miksi mennä demarikyydilllä kun voi mennä oman Bemarin kyydillä..

Suomessa vaan meidän yksityisautoilun kannattajien elämä on tehty tahallaan mahdollisimman ikäväksi.. Tekisi mieli kyllä ostaa suburbani ja mennä pyörimään kahdeksikkoa bussipysäkin ympärille.

Ja miksi sitä prolekyytiä pitää vielä tukea? Maksakoot jokainen liikkumisensa itse.

Jos joku puolue ottaisi ohjelmaan ajokorttien hinnan amerikkalaistamisen, julkisen liikenteen tukemisen lopettamisen, autoveron poiston, CO2 käyttömaksujen poiston ja bensan hinnan alentamisen olisi vaalivoitto taattu..

Ja jos haluaa elää ankeaa neuvostokansalaisen elämää, eikö he voisi perustaa vaikka kolhoosin? Antaa meidän jotka haluaa elää mahdollisimman amerikkalaista elämää olla rauhassa ja moralisoimatta koko ajan.
 
Uskonnollista paasausta...

Hienosti yrität aina maalata kuvaa, että autoilu on jotain paremman väen touhua, jossa aina aurinko paistaa ja ajellaan mukavasti tukka hulmuten ja vittuillaan köyhille. Todellisuudessa se on kyrpä otsassa istumista aamu seitsemältä ruuhkassa pimeässä tuhannen muun ihmisen kanssa jossain Tuusulanväylällä kohti jotain kämäistä toimistoduunia.

Mikset perusta omaa puoluetta, jossa ajat noita vaalivoittoon johtavia asioita?
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No on se ihan neekerimeininkiä ja neuvostoliittolaista köyhyyttä kulkea jollain prolekyydillä. Mä en kyllä ihan periaatteesta ikinä käytä julkisia enkä ole elämässäni kulkenut julkisilla kuin kännissä/krapulassa muutaman kerran. Maksakoot vaikka palkkaa bussimatkailusta niin ihan periaatteesta en julkisia käytä. Ihan kommareiden hommaa.

Mikä ihme se on että vastaukseksi Suomessa saa "pudota toi elintaso minsk-tasolle niin kyllä pienelläkin tulolla pärjää" minä neuvoisin että koulunpenkille ja sitä kautta ehkä joskus sellaisiin töihin ettei tarvitse demarikyydilllä mennä metriäkään vaan menonsa voi ajaa vaikka isolla hummerilla jos siitä tykkää:) ei me olla mitään valkovenäläisiä sotainvalideja kommunisteja, ei silloin pidä tavoitella jotain joukkoliikennelippua. Mitä helvetin elintasoa sellainen yleensä on että tässä maassa on töissäkäyviä ihmisiä joitten pitäisi mennä jollain linja-autolla? Täh? Me missään Venäjällä asuta. Kyllä se on nyt niin että vapaassa maassa pitää saada mennä vaikka rannikkoa pitkin purjeveneellä eikä se ole mikään ratkaisu mennä köyhienkyydillä. On tosi jees kyllä että Suomessa porukka tekee töitä että sitten on varaa oikein bussilla mennä. Siellä yh-mammojen ja sossuväen kanssa
Toistat usein "vapaa maa"-mantraa, ja haluaisin siksi muistuttaa sinua siitä, että suomi EI OLE VAPAA MAA EIKÄ IKINÄ OLE OLLUTKAAN. Vittumaiset verot (tulovero, alv, autovero, energiavero ym. aivan liian korkeita) ja paska julkinen sektori, sananvapaus vittuun manipuloitu lukuisilla poikkeustapauksilla (eli ei sitä oikeasti ole), paska aselaki (pitäisi kyllä vapaassa maassa saada omistaa ja kantaa asetta julkisilla paikoilla oman turvallisuudensa vuoksi), pakkokeinolait ihan päin vittua (poliisi rynnii asuntoosi/autoosi millä tahansa tekosyyllä, ei mitään 4th-amendment suojausta meillä kommariviranomaisten mielivaltaa vastaan).

Ei tämä suomi paljon tätä vapaammaksi ole muuttumassakaan, eli kantsis yrittää muuttaa jenkkeihin (tai viroon/tsekkiin) jos sitä vapautta haluaa. Me epäonnekkaat jotka emme saa greencardia sitten jäädään tänne kommareiden paratiisiin katkeroitumaan.
 
Vittu sä Indica olet sekasin. Ei jumalauta.
"Sekaisin" vain suomalaisten kateiden janttereiden mielikuvitusmaailmassa. On se ihme, että vapaudellista ja holhousvapaata ajattelutapaa kannattavat saavat tässä maassa kylmää kyytiä. Mikäs on syy siihen? Miksi vihata vapautta? Miksi on pakko tunkea valtio joka saatanan nurkkaan?
 
Hienosti yrität aina maalata kuvaa, että autoilu on jotain paremman väen touhua,

Kyllähän se rupeaa olemaan SUomessa paremman väen touhua, esimerkiksi henkilöllä kenestä tämä juttu alkoi ei oikeastaan olisi varaa pitää autoa.. Reilu 10% pelkkään polttoaineeseen, auton hankintaan ja huollattamiseen menee muutama % tuohon kun vielä ynnätään se että Suomessa autot ostetaan usein velaksi niin onhan toi aivan kohtuuton tilanne.
Ollaan tilanteessa jossa se Corolla on ainut omaisuuden muoto.
 
Hienosti yrität aina maalata kuvaa, että autoilu on jotain paremman väen touhua, jossa aina aurinko paistaa ja ajellaan mukavasti tukka hulmuten ja vittuillaan köyhille. Todellisuudessa se on kyrpä otsassa istumista aamu seitsemältä ruuhkassa pimeässä tuhannen muun ihmisen kanssa jossain Tuusulanväylällä kohti jotain kämäistä toimistoduunia.

Mikset perusta omaa puoluetta, jossa ajat noita vaalivoittoon johtavia asioita?

No bussissa samalla tiellä istuminen sitten ei vituta yhtään vaan maailma pelastuu, Saimaannorpille syntyy 1000 kuuttia, afrikan köyhyys loppuu, Ukrainaan tulee rauha, palestiinalaiset lopettaa Israeliin tehdyt terrori-iskut, isis laskee aseensa, tarjahalonen palaa presidentiksi, putin eroaa virastaan ja kreikan talous kasvaa ennennäkemättömän paljon.

Edelleen, on se nyt aika kommarimeininkiä että oikein pitää aikuisten töissäkäyvien ihmisten mennä linja-autolla. Pitäisikö kaupassakin jonottaa tiskille pyytämään ostokset ja toiselle maksamaan ne että kolmannelta saa kuulla "eijjole, jetkö sjninä tjiedä jettä mjeillä jei jole ljeipää, nietu! Posmotri, jihan tjyhjä hjullu. Davaite na ulitse!

Kyllä pitäis yhteiskuntaa kehittää, vaikkapa vapauttamalla kaavoitus ettei kaikki rahat menisi riistohintaisiin neukkukuutiolääviin ja lopuilla rahoilla bussilippu. Jos asuminen olisi edullista eikä autoihin kohdistuisi hirveitä riistoveroja, kannattaisi työnteko pienemmälläkin palkalla paremmin, ei tarvitsisi seuraavassa lauseessa itkeä kuinka on työvoimapula ja tarvitaan vitusti mamuja.

Ajamaan niitä helvetin busseja.

E: lisätään nyt sen verran että ehkä mä kärjistän että mielipide menee paremmin perille.

En minä ole keltään kieltämässä joukkoliikenteellä matkustamista, Menkää kuule vaikka lentokoneella, mä en ole kyllä myöskään pakottamassa ketään menemään autolla. Vaan mä olen sitä mieltä että ketään nyt ei pidä pakottaa menemään myöskään sillä joukkoliikenteellä. Kaikista vähiten sitä tulisi subventoida yhteiskunnan varoista, ne linjat jotka kannattaa jääkööt muut joutaa kuolla pois. Kyllä se nyt on mun mielestä aika lailla minimilähtökohta että pitää se ihmisellä olla varaa ajaa autolla, en ota edes tässä kantaa minkälaisella autolla.

Uskomatonta ajattelua että pitäis vaan pudottaa elintasoa sitkeästi albania-valkovenäjä-Armenia-tasolle. Eikö me ollakaan länsimaa?
 
Indica, onko esim New-Yorkissa tai Tokiossa kaikki metrolla työmatkansa tekevät ihmiset jotain albania-elintason proletariaattia? Miten järjestäisit tuollaisessa 10+ miljoonan ihmisen yhteisössä liikkumisen siten että jokainen ajaa omalla autolla?
 
Monta 10 miljoonan asukkaan suurkaupunkia Suomessa on?

Meneekö ne amerikkalaiset jotka asuu 10-600 000 asukkaan kaupungeissa omilla autoilla vai ei?

Asuuko kaikki amerikkalaiset Tokiossa ja Japanilaiset New Yorkissa?

Puhu sitten uudestaan kun Helsingin väkiluku on vaikka 12 miljoonaa. Edelleen myös mä EN keneltäkään ole KIELTÄMÄSSÄ myöskään joukkoliikennettä. En itse sitä käytä periaatteesta mutta kuten sanoin aikaisemminkin, mun puolesta saa kulkea vaikka merta pitkin purjeveneellä. Mutta en mä kannata sitä että veronmaksajien rahaa käytetään joukkoliikenteeseen. Ne ketkä sitä haluaa käyttää, käyttäkööt, me jotka emme käytä saamme kai vapaassa maassa ajaa autoa

E: pesupallon maailmassa ilmeisesti Land Rover on se linja-auton valmistaja #1. Bussilla ajetaan pitkin metsiä ja pitkospuita.

Ei se ole uskonnollista paasausta jos on sitä mieltä että sivistyneessä valkoisen miehen länsimaassa kyllä kuuluu peruselintasoon voida ajaa autolla kaikki matkansa, ja se ei ole muiden moralisoitava "ongelma"
 
Niin on taas kovat puheet, et uskon et Indicalla on vähintään oma helikopteri ettei tartte ruuhkissa seistä ja toki oma toimisto jonka päälle kopterilla laskeutua, tai muuten pidän kyllä taas yhtenä suunsoittajana.
 
Joo ja autoteitä voitais rakentaa vaan, jos löytyy etukäteen yksityiset maksajat niille teille :D
Samanlaista kommaritouhua se sun autoilu on, et säkään siihen pystyis ilman yhteiskuntaa.
Britanniassa oli hupaisa uutisartikkeli muutama vuosi sitten siitä, että joku oli 1.5 miljoonalla punnalla rakentanut ohikulkutien johonkin kiivaasti liikennöityyn alueeseen. Jätkä alkoi sitten nostamaan tietullimaksua tien käyttäjiltä ja tie nousi nopeasti erittäin suosituksi, tuli loppuen lopuksi tien käyttäjille halvemmaksi kuin valtion omat samankaltaiset tieprojektit. Noh, tämän jälkeen sitten valtio kielsi koko lystin ja otti tien haltuunsa.

Ei se "yhteiskunta" rakenna mitään, vaan ihan siinä asuvat ihmiset. Valtiota ei tarvita tienrakentamiseen eikä oikeastaan mihinkään muuhunkaan; se toimii vain varojen jakajana.
 
Monta 10 miljoonan asukkaan suurkaupunkia Suomessa on?
Kommentin tarkoitus oli osoittaa se ristiriita, että pidät yksityisautoilua jotenkin länsimaisen infrastruktuurin ja elintason symbolina, vaikka kuitenkin länsimaisen infrastruktuurin huipentumissa, eli näissä suurkaupungeissa, on joukkoliikenne erittäin kriittinen osa koko järjestelmän toimintaa.

Kyllä jo Helsinginkin kokoinen kaupunki olisi aika helvetin ruuhkainen jos minkäänlaista joukkoliikennettä ei olisi. Ja sen joukkoliikennejärjestelmän rakentaminen verorahoin on täysin samanlainen osa kunnallista infrastruktuuria kuin vaikka sen tieverkon rakentaminen. Mutta joo sun kanssa tästä asiasta on aivan turha yrittää keskustella kun olet viisivuotiaan lapsen tasolla, "meijän iskän auto menee ainaki kahta sataa ja teiän iskä menee vaan bussilla hähähähää".

Ja mulla kyllä on auto, työmatkat kuljen kävellen.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom