Vähän offtopic, mutta oonkohan mä ainot joka ei haaveile varhaisesta eläkkeestä? Tienaan ihan hyvin minkä seurauksena pidän ylimääräisiä palkattomia vapaita silloin tällöin, mutta täysin vapaaherraksi musta ei olisi. En edes tee työkseni mitään ihmeellistä, ja samalla lailla se vituttaa ajoittain kuin kaikkia muitakin, mutta mä vaan tarviin tiettyjä rytmejä ja velvollisuuksia elämääni. Jos mulla olisi skidejä niin saattaisin olla erimieltä, mutta nyt mun elämä on aika hyvässä balanssissa pakollisten työvelvoitteiden ja vapaa-ajan suhteen. Jos voittaisin lotossa niin ois kyllä mietinnän paikka mitä sitä tekisi. Jotain duunia nyt ainakin, tai sitten heräisin joka aamu opiskelemaan ja lukisin itselleni kasan titteleitä ja taitoja joita en työelämässä koskaan hyödyntäisi.
Sama. Juuri tätä tarkoitin tuolla aikaisemmalla vapaus on rahaa tärkeämpää töissä jutulla. Pakkohan sitä on töitä tehdä jotta eläis mutta voin rehellisesti sanoa että vaikka voittaisin lotossa miljooonia tai iskisin bisneksessä kultasuoneen ja rahan tuloa ei voisi estää niin duunien tekoa jatkasin suunnilleen samalla tavalla kuin nykyäänkin. Pidän lomia ja vapaita niin paljon kuin huvittaa ja työt ja työmatkat tuo sisältöä elämään. Vaikka lapsia onkin niin pelkkänä miljonääri koti-isänä tulisin hulluksi. Työttömänä koti-isänä varmaan vielä hullummaksi. Eläkettä mielekkäämpänä nään sellaisen pitkän ja hitaan downsiftaamisen työrintamalla hamaan loppuun asti.
Ainut mitä oikeen iso raha muuttaisi niin olisi siistiä ostella sijoitus asuntoja ympäri maailmaa ja sitten käydä niissä asustelemassa ja tekemässä etätöitä aina toisinaan.
e: +vene karibialla.