Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Vähän offtopic, mutta oonkohan mä ainot joka ei haaveile varhaisesta eläkkeestä? Tienaan ihan hyvin minkä seurauksena pidän ylimääräisiä palkattomia vapaita silloin tällöin, mutta täysin vapaaherraksi musta ei olisi. En edes tee työkseni mitään ihmeellistä, ja samalla lailla se vituttaa ajoittain kuin kaikkia muitakin, mutta mä vaan tarviin tiettyjä rytmejä ja velvollisuuksia elämääni. Jos mulla olisi skidejä niin saattaisin olla erimieltä, mutta nyt mun elämä on aika hyvässä balanssissa pakollisten työvelvoitteiden ja vapaa-ajan suhteen. Jos voittaisin lotossa niin ois kyllä mietinnän paikka mitä sitä tekisi. Jotain duunia nyt ainakin, tai sitten heräisin joka aamu opiskelemaan ja lukisin itselleni kasan titteleitä ja taitoja joita en työelämässä koskaan hyödyntäisi.

Sama. Juuri tätä tarkoitin tuolla aikaisemmalla vapaus on rahaa tärkeämpää töissä jutulla. Pakkohan sitä on töitä tehdä jotta eläis mutta voin rehellisesti sanoa että vaikka voittaisin lotossa miljooonia tai iskisin bisneksessä kultasuoneen ja rahan tuloa ei voisi estää niin duunien tekoa jatkasin suunnilleen samalla tavalla kuin nykyäänkin. Pidän lomia ja vapaita niin paljon kuin huvittaa ja työt ja työmatkat tuo sisältöä elämään. Vaikka lapsia onkin niin pelkkänä miljonääri koti-isänä tulisin hulluksi. Työttömänä koti-isänä varmaan vielä hullummaksi. Eläkettä mielekkäämpänä nään sellaisen pitkän ja hitaan downsiftaamisen työrintamalla hamaan loppuun asti.

Ainut mitä oikeen iso raha muuttaisi niin olisi siistiä ostella sijoitus asuntoja ympäri maailmaa ja sitten käydä niissä asustelemassa ja tekemässä etätöitä aina toisinaan.

e: +vene karibialla.

Nääh, johan tossa oli lehdessä että työkkäristäkin voi saada massia kaikkinensa 1200e näppiin. Nykysin kai saadaan tehdä 300euroon töitäkin menettämättä tukia. Voisin vaihtaa milloin vaan, ei ole kauhea erotus enää omaan palkkaani. Loppu erotus meneekin sitten auton korjaamiseen, vakuutuksiin, veroihin,katsastuksiin ja polttoaineeseen. Varmaan jään vuosittaisessa netossa kulujen jälkeen jo pummeja vastaan tappiolle, siis työttömiä.

No tätä vois kyllä vaikka pari vuotta kokeilla jos lähtö tulee. toivottavasti tulee erorahan kera niin voisi kokeilla pidemmänkin aikaa. Tuohon päälle vielä vähän puuhaa jotain josta ei tartte veroja maksaa niin ainakin itte saisi helpostikin sen mitä nyt saa käteen.

No tätä vois kyllä vaikka pari vuotta kokeilla jos lähtö tulee. toivottavasti tulee erorahan kera niin voisi kokeilla pidemmänkin aikaa. Tuohon päälle vielä vähän puuhaa jotain josta ei tartte veroja maksaa niin ainakin itte saisi helpostikin sen mitä nyt saa käteen.

Mitenkäs itselleen talon rakentaminen ja sen heti myyminen. Missä vaiheessa verottaja katsoo sen olevan bisnestä ja verotettavaa ansiotuloa ;)

Työkkärillä kun rakentelee taloja ja asuu niissä aina hetken nimellisesti niin siinähän pääse äkkiä paremmille tuloille kuin millään normaali työnteolla :)

Nääh, johan tossa oli lehdessä että työkkäristäkin voi saada massia kaikkinensa 1200e näppiin. Nykysin kai saadaan tehdä 300euroon töitäkin menettämättä tukia. Voisin vaihtaa milloin vaan, ei ole kauhea erotus enää omaan palkkaani. Loppu erotus meneekin sitten auton korjaamiseen, vakuutuksiin, veroihin,katsastuksiin ja polttoaineeseen. Varmaan jään vuosittaisessa netossa kulujen jälkeen jo pummeja vastaan tappiolle, siis työttömiä.
Kyllä sieltä työkkäristä irtoo enemmänkin kuin 1200 e lapaan. Tai no liitolta se tulee, mutta se riippuu ihan siitä miten olet viimeisen 9 kk (muistaakseni 9 kk) aikana tienannut. Päivärahalaskuri taitaa löytyä te-keskuksen sivuilta, ellei niin googlella viimeistään. Jos irtisanominen tulee tai työpaikka siirtyy liian kauas niin 5 päivää karenssia ja alkaa päiväraha juoksemaan. Itse irtisanoutuessa tuo on 3 kk, tosin pikku puskurilla sekin varmasti luonnistuu. Sellainen etu tuo on, että se tulee vielä poistumaan. Sen käyttäkööt kukin, joka tarpeekseen näkee.

Vähän offtopic, mutta oonkohan mä ainot joka ei haaveile varhaisesta eläkkeestä? Tienaan ihan hyvin minkä seurauksena pidän ylimääräisiä palkattomia vapaita silloin tällöin, mutta täysin vapaaherraksi musta ei olisi. En edes tee työkseni mitään ihmeellistä, ja samalla lailla se vituttaa ajoittain kuin kaikkia muitakin, mutta mä vaan tarviin tiettyjä rytmejä ja velvollisuuksia elämääni. Jos mulla olisi skidejä niin saattaisin olla erimieltä, mutta nyt mun elämä on aika hyvässä balanssissa pakollisten työvelvoitteiden ja vapaa-ajan suhteen. Jos voittaisin lotossa niin ois kyllä mietinnän paikka mitä sitä tekisi. Jotain duunia nyt ainakin, tai sitten heräisin joka aamu opiskelemaan ja lukisin itselleni kasan titteleitä ja taitoja joita en työelämässä koskaan hyödyntäisi.

Mulla on ihan kiva työ ja päivittäin tulee onnistumisia, aika usein kiitoksia ja kehujakin. Silti lähtisin heti jos vain taloudellinen tulevaisuus olisi turvattu ja elintaso säilyisi samana. Harrastukset ja muut menot tuovat ihan tarpeeksi rytmiä elämään omalla kohdalla, en kaipaa siihen muiden määrittämiä rajoitteita. Vaikka töissä on liukumat ja saldot käytössä ja saldoja keräämällä saa lisää vapaita aikaiseksi niin silti tuo kaikki rajoittaa.

Onneksi näihin asioihin voi myös vaikuttaa. Tavoitteena on eläköityä aiemmin ja siksi sijoitan ja kehitän osaamistani. Ei vaikuta elintasoon vaikka kuukausittain osan pistääkin sivuun ja osaamisen kasvaessa myös ansiot kasvavat. Tietty se lottovoittokin ois ihan kiva. :rolleyes:

Mitenkäs itselleen talon rakentaminen ja sen heti myyminen. Missä vaiheessa verottaja katsoo sen olevan bisnestä ja verotettavaa ansiotuloa ;)

Työkkärillä kun rakentelee taloja ja asuu niissä aina hetken nimellisesti niin siinähän pääse äkkiä paremmille tuloille kuin millään normaali työnteolla :)
Pari vuottahan siinä pitää olla kirjoilla, että saa myydä sen ilman myyntivoittoveroa(?). Joten liitonrahoilla kerkee sen kyllä rakentamaan, mutta sen jälkeen pitää vaikka painaa hetki töitä jotta saat 500 päivää taas starttaan alusta ja kämpänkin myytyä sitten parinvuoden kuluttua ilman turhaa veroa.

Ja ei kun uutta rakentamaan...

Tuostahan on ihan KHO:n päätöskin olemassa Itse rakennettujen talojen toistuva myynti ei ole elinkeinotoimintaa - ESS.fi

On siinä ollu pariskunnalla ihan kohtuullinen liikevaihtokin toiminnassa. Taitaa aika moni yrittäjä jäädä pienempiin lukemiin, mutta silti pitää maksaa veroja vähän eri tahtiin.

^Tuosta tuli mieleen. Olin nuorempana Turun aikuiskoulutuskeskuksessa "opiskelemassa" pätevyyksiä. Muuan kirvestyön opettaja "rakenti" itselleen taloa, opiskelijat sen rakenti ja saivat hyväksytyt näytöt tästä koulutukseensa. Samalla opettaja itse opiskeli raksamesun papereita ja oli omalla työmaalla vastaavana mestarina. Jäbäl tais olla ikää hitusen päälle 30v, viides ja ilmainen omakotitalo rakenteilla :) Hyvä bisnes hänelle.

Siinähän on Timballe homma jossa ei pomot paina niskaan ja "saa" käydä töissä miten huvittaa :)

Ei muuta kuin uutta taloa rakentamaan. Speksitkin on varmaan jo niin hyvät olemassa että uusi menisi puolessa ajassa.

Voit varmaan uskoa että tämäkin on jo mielessä käynyt. Vaan nyt vähän heikko suhdanne.

Mutta melkein jos tässä nyt paska tuuttaa työropeliin niin myyn pörssiosakkeet, ostan tontin ja aloitan raksan. Teen sen siihen asti että on tallirakennus ja pohjat tehty. Ostan asuntovaunun ja myyn tän nykysen mäkeen. Sitten kun myyty, muutetaan siihen vaunuun, ei ehkä virallisesti, mutta käytännössä ja sitten se loppuun. Tällainenkin on mietitty. Kämppien hinnat vaan vähän kuraa nyt myydä niin että sillä tekis hilloa.

Mutta noin muuten tuo kannattaisi toistaa kahdesti ja sitten viimestään voisi tehdä avaimet kämppiä kelle tahansa...

Mutta jotenkin minua kiinnostaisi lähteä isännöitsijäksi...

- - - Updated - - -

Siinähän on Timballe homma jossa ei pomot paina niskaan ja "saa" käydä töissä miten huvittaa :)

Ei muuta kuin uutta taloa rakentamaan. Speksitkin on varmaan jo niin hyvät olemassa että uusi menisi puolessa ajassa.

Minua ei ees haittaa jos pomot painaa niskaan. Mutta se on eri asia että painetaano tekemää hommaa vai onko se ihan jotain muuta, no mutta se siitä. Privaatisti voin kertoa tarkemminkin, täällä en sen enempää.

Mutta joo, voi olla että tulee vielä oma uusi raksa nopeemmin kuin ajattelin. Katellaan nyt miten tää tästä etenee.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyllä sieltä työkkäristä irtoo enemmänkin kuin 1200 e lapaan. Tai no liitolta se tulee, mutta se riippuu ihan siitä miten olet viimeisen 9 kk (muistaakseni 9 kk) aikana tienannut. Päivärahalaskuri taitaa löytyä te-keskuksen sivuilta, ellei niin googlella viimeistään. Jos irtisanominen tulee tai työpaikka siirtyy liian kauas niin 5 päivää karenssia ja alkaa päiväraha juoksemaan. Itse irtisanoutuessa tuo on 3 kk, tosin pikku puskurilla sekin varmasti luonnistuu. Sellainen etu tuo on, että se tulee vielä poistumaan. Sen käyttäkööt kukin, joka tarpeekseen näkee.

Tässä on vielä se hauska, jos sattuisi hyvä sossutäti kenelle selittämään, kun on amk tässä ohella kesken. Ovat jotkut saaneet korotetun päivärahan vielä (18e/päivä). Viime vuonna oli bruttotuloja sen verran, että perus päivärahallikin jäisi sama käteen kun nykyinen palkka. Rahaa on ihan hyvin jemmassa, joten ei tuo 3kk nyt sinällään missään tunnu. Toinen vaihtoehto on sanoa duunissa, että kirjoitatteko 3kk sopparin uudelle nimikkeelle ja vakkari veke. Mutta joo, kai tässä sen verran ollaan vielä yhteiskunnassa kiinni, että en tuota ihan heti tee :D

Epäilen että sanomista voi tulla jos työttömyyskorvauksia nostaa ja rakentelee.

http://4.bp.blogspot.com/-A9m5WT9LOKA/UYeDzCEh5aI/AAAAAAAAMa4/Ff4Yp9c0VCA/s1600/työtön.jpg

Tiedän tälläkin kylällä aika monta työttömyyspäivärahalla rakennettua taloa ja veikkaan että niitä löytyy aika paljon muualtakin Suomesta. Tietysti jos oikein tehtailemaan alkaa taloja niin varmaan viranomaisten kiinnostus herää. Sinänsä aika perinteistä Suomea. Työtön ei saisi hyödyntää vapaa-aikaansa esim taloa rakentamalla josta seuraa hyvää seutukunnan liikkeille, urakoitsijoille jne vaan pitäisi maata kotona ja passivoitua.

Tiedän tälläkin kylällä aika monta työttömyyspäivärahalla rakennettua taloa ja veikkaan että niitä löytyy aika paljon muualtakin Suomesta. Tietysti jos oikein tehtailemaan alkaa taloja niin varmaan viranomaisten kiinnostus herää. Sinänsä aika perinteistä Suomea. Työtön ei saisi hyödyntää vapaa-aikaansa esim taloa rakentamalla josta seuraa hyvää seutukunnan liikkeille, urakoitsijoille jne vaan pitäisi maata kotona ja passivoitua.

Pitäisi vetää kaljaa ja räyhätä naapurustossa niin valtio saisi verotuloja ja poliisi töitä. sitten yhteiskunta kiittää.

Milloin aletaan ratsaamaan kirpputorimyyjiä?

Eihän tuossa mitenkään kielletä taloa rakentamasta työttömänä. Kielletään vain nostamasta yhteiskunnan tukea samalla. Tuohan nyt on ihan loogista, että samaan aikaan ei nosteta tukia ja vastailla puhelimeen että "en mä nyt voi lähteä töihin, kun mulla on täällä tää tosi tärkeä työvaihe menossa". Muutenkin voisi nykyään Suomessa kyseenalaistaa, että mitä tukia ihminen tarvitsee, jos samalla on varaa aloittaa parin sadan tonnin talon rakentaminen.

Eihän tuossa mitenkään kielletä taloa rakentamasta työttömänä. Kielletään vain nostamasta yhteiskunnan tukea samalla. Tuohan nyt on ihan loogista, että samaan aikaan ei nosteta tukia ja vastailla puhelimeen että "en mä nyt voi lähteä töihin, kun mulla on täällä tää tosi tärkeä työvaihe menossa". Muutenkin voisi nykyään Suomessa kyseenalaistaa, että mitä tukia ihminen tarvitsee, jos samalla on varaa aloittaa parin sadan tonnin talon rakentaminen.

No samalla voisi mielestäni lopettaa kaikki tukeminen. jos ei tule toimeen, asu veneen alla ja kuole nälkään.

Kysehän oli siitä että jos on työtön niin miksi ei voi rakentaa taloa? Pakkohan sun on työtä ottaa vastaan jos sitä tarjotaan tai tulee karenssi ja rahantulo loppuu siihen.

Onko mielestäsi siis niin että jos sulla on säästöjä, et ole oikeutettu tukiin, eli pitäisi tässäkin kohtaa olla perseaukinen vempula että saa tuet? Eikä samat säännöt pädekkään kaikkiin? Pitääkö ensin ryypätä salkku niin saa sitte eläkepaperitkin samassa? Et nyt saatana voi olla tosissasi tai jos olet niin selitäppä miten tää sinun mielestäsi pitäisi mennä?

Ja Pesupallo, otappa laskin käteesi ja laskeppa paljon 200.000 tonnin talosta menee verottajalle eli valtiolle vaikka tekisit ihan kaikki työvaiheet itse?! Niinpä, saat aika monta vuotta olla työttömänä ja silti olet ikäänkui maksanut laskusi.

Että jos talon rakentaminen ja siitä hyötyminen työttömänä on rikos, nin kaikki kotona makaavat voisi samalla logiikalla ampua saunan takana.

- - - Updated - - -

Miten se talon rakentaminen estää työn vastaanottamisen? Aika moni on rakentanut talon töiden ohella iltahommina.

No sepä se. Eikös siinä vaan saa fyrkkaa siihen rakentamiseen ja muuten voi hyödyntää vapaa-aika muutenkin kun lähikuppilassa tuopinpohjaa tuijottaen.

On tää Suomi yksi persereikien luvattu maa. Jäät työttömäksi niin et saisi edes tehdä mitään hyödyllistä, vaan pitäisi vaan maata sohvalla passiivisena. Hienoa.

Miten se talon rakentaminen estää työn vastaanottamisen? Aika moni on rakentanut talon töiden ohella iltahommina.

Jos on mahdollista saada ansiosidonnaista niin kyllä mä väitän ettei kauhean moni ole ihan innoissaan hakemassa töitä jos raksaprojektia painaa menemään. Toki jos työttömyys tulee yllättäen kesken projektin ja budjetti ei kestä ilman palkkatuloja niin tilanne on toinen.

Ylläri että meni taas Timballa herne nenään, kun kritisoidaan pimeetä/tukien varassa raksaamista. Edelleen tuossa jutussa ei mitenkään kielletä sen talon rakentamista.

Suositut

Back
Ylös Bottom