Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hieno olkinukke. Ei Indica ole joukkoliikenteen poistoa tukemassa, vaan valtion ylimittaisen joukkoliikenteen subventoimisen poistamista tukemassa. Olkoot joukkoliikennereitit siellä missä ne ovat taloudellisesti kannattavia ilman mitään tukia. Muut voivat sitten autoveron, co2-veron ja polttoaineveron poistamisen jälkeen ajaa halvasti omilla kulkuneuvoillaan.Kommentin tarkoitus oli osoittaa se ristiriita, että pidät yksityisautoilua jotenkin länsimaisen infrastruktuurin ja elintason symbolina, vaikka kuitenkin länsimaisen infrastruktuurin huipentumissa, eli näissä suurkaupungeissa, on joukkoliikenne erittäin kriittinen osa koko järjestelmän toimintaa.
Kyllä jo Helsinginkin kokoinen kaupunki olisi aika helvetin ruuhkainen jos minkäänlaista joukkoliikennettä ei olisi. Ja sen joukkoliikennejärjestelmän rakentaminen verorahoin on täysin samanlainen osa kunnallista infrastruktuuria kuin vaikka sen tieverkon rakentaminen. Mutta joo sun kanssa tästä asiasta on aivan turha yrittää keskustella kun olet viisivuotiaan lapsen tasolla, "meijän iskän auto menee ainaki kahta sataa ja teiän iskä menee vaan bussilla hähähähää".
Ja mulla kyllä on auto, työmatkat kuljen kävellen.
Tärkeämpää infraa on rakentaa tietoverkkoja ja lisätä etätyömahdollisuuksia niin kaikkien ei tarvitse olla yhtäaikaa liikkeellä. Asiat liikkuu ei ihmiset.
Saman tein enemmän sellaista.
Täällä taas tää hemmetin pk-seudun kupla. Aika iso osa Suomessa tehtävistä automatkoista tapahtuu jossain muualla kun ruuhkassa ja jossain muualla kun pääkaupunkiseudulla.Hienosti yrität aina maalata kuvaa, että autoilu on jotain paremman väen touhua, jossa aina aurinko paistaa ja ajellaan mukavasti tukka hulmuten ja vittuillaan köyhille. Todellisuudessa se on kyrpä otsassa istumista aamu seitsemältä ruuhkassa pimeässä tuhannen muun ihmisen kanssa jossain Tuusulanväylällä kohti jotain kämäistä toimistoduunia.
Hieno olkinukke. Ei Indica ole joukkoliikenteen poistoa tukemassa, vaan valtion ylimittaisen joukkoliikenteen subventoimisen poistamista tukemassa. Olkoot joukkoliikennereitit siellä missä ne ovat taloudellisesti kannattavia ilman mitään tukia. Muut voivat sitten autoveron, co2-veron ja polttoaineveron poistamisen jälkeen ajaa halvasti omilla kulkuneuvoillaan.
Win/win kaikille paitsi kommareille jotka haluavat kollektivisoida kaiken.
Taas keksit olkinuken, hienoa.Sitten kun samaa "olkoot tiet vain siellä missä ne on taloudellisesti kannattavia" sovellettaisiin, niin loppuisi ajelukin varmaan 90% Suomen tiestöstä noin niinkuin kilometrimääräisesti mitattuna.
Taas keksit olkinuken, hienoa.
Ei tässä nyt teiden rakentamisesta keskusteltu, vaan joukkoliikenteen subventoimisesta sekä valtion ääliömäisestä asenteesta yksityisautoilijoita kohtaan.
Voisin kuvitella, että teiden rakentaminen on aika iso osa yksityisautoilua. Ei taida se isin bemari kauheasti liikkua jotain kinttupolkua pitkin.
Edit: ja jos haluat vinkua olkinukeista niin tää koko kommarijuttuhan tuli mukaan "keskusteluun" olkinukkena.
Asun USAssa ilman omaa autoa, mikä on isommissa kaupungeissa ihan yleistä. Parkkipaikat maksavat helvetisti, vakuutukset ovat kalliita ja liikenne on joko aika tukossa tai täysin pysähtynyt. Tänä talvena on vielä satanut metritolkulla lunta, jonka alta autoa olisi pitänyt olla koko ajan kaivamassa. Täällä tuetaan julkisista varoista... tadaa: joukkoliikennettä! Jos olen menossa jonnekin, minne on huonot julkiset yhteydet, otan alle Zipcarin (aja itse) tai Uberin (kuski mukana).Jos joku puolue ottaisi ohjelmaan ajokorttien hinnan amerikkalaistamisen, julkisen liikenteen tukemisen lopettamisen, autoveron poiston, CO2 käyttömaksujen poiston ja bensan hinnan alentamisen olisi vaalivoitto taattu..
Sinä ne isin bemarit olet ottanut mukaan, onko sun iskällä bemari? Oletko kateellinen bemarikuskeille?
Mä en mitenkään ota nyt kantaa siihin mitä autoa kenenkin pitää ajaa, vapauteen kuuluu kyllä myös vapaus ajaa niin mersua kuin bemariakin. Voi vapaus kuin vaikea se on ymmärtää että autoilijat ne maksaa sunkin bussin tukirahat.
Miten paljon suolessa nousisi joukkoliikennelippujen hinnat ja tuloverot jos autoilijat romuttaisi kaikki autonsa ja 7miljardin verotulot jäisi saamatta. Tieverkosto tulee kuitenkin olla ihan sen vientiteollisuuden takia, ilman vientiä helsinkiläisillä kampaviinereil ei ole ihkuja julkisen sektorin suojatyöpaikkoja minne pääsee kutsuplussalla.
Päin vastoin jos Suomessa EI verotettaisi kaikkea ostovoimaa pois niin yksityinen kulutus voisi vaikka kasvaa joskus ja suomen BKT joskus ylittäisi sen 2007 tason. Nythän kehityssuunta on vahvasti kohden kaakkoa siinäkin. Ollut jo useamman vuoden (2012,13,14) muualla sitä kutsutaan lamaksi
Täällä kun ihemetellään kuinka pienellä jengi pärjää niin pitää muistaa, että esim. kahden lapsen yh-äiti pk-seudulla joka tekee vaikka 1900€/kk palkalla töitä saa tulonsiirtoja sen verran että nettotulot on yli bruttotulojen. (lapsilisät n. 300€, asumislisä 500€, elatusmaksut, ilmainen päivähoito) ollaankin jo 2500-3000 nettotuloissa. Eli jos yh tienaisi tuplasti niin käytettävä rahamäärä olisi kuitenkin lähes sama.
Erittäin totta! Olen aina sanonut, että tässä maassa vain köyhillä on varaa tehdä lapsia. Ja sen jälkeen ne vanhemmat ei enää olekaan köyhiä, kun saavat kaiken maailman tulonsiirrot itselleen. Vituttaahan se maksaa itsensä kipeäksi esim päivähoidoista, kun tietää monen nauttivan kyseisestä palvelusta ilmaiseksi.
Pitäs vissiin tehdä joku taktinen paperiero.
Ja joku vielä kitisee miten yksinhuoltajalla on rahasta tiukkaa. Muuten voi olla vaikka miten vaikeaa mutta ei taloudellisesti. Ei paljon tarvi työntekoa edes miettiä ja kun lapset on päivähoidossa niin jää takuulla aikaa itsellekin.
Eipä jää itellä IKINÄ 450 euroa kuukaudessa puuhasteluun.