Palkkasi?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Tärkeämpää infraa on rakentaa tietoverkkoja ja lisätä etätyömahdollisuuksia niin kaikkien ei tarvitse olla yhtäaikaa liikkeellä. Asiat liikkuu ei ihmiset.

Saman tein enemmän sellaista.
 
Kommentin tarkoitus oli osoittaa se ristiriita, että pidät yksityisautoilua jotenkin länsimaisen infrastruktuurin ja elintason symbolina, vaikka kuitenkin länsimaisen infrastruktuurin huipentumissa, eli näissä suurkaupungeissa, on joukkoliikenne erittäin kriittinen osa koko järjestelmän toimintaa.

Kyllä jo Helsinginkin kokoinen kaupunki olisi aika helvetin ruuhkainen jos minkäänlaista joukkoliikennettä ei olisi. Ja sen joukkoliikennejärjestelmän rakentaminen verorahoin on täysin samanlainen osa kunnallista infrastruktuuria kuin vaikka sen tieverkon rakentaminen. Mutta joo sun kanssa tästä asiasta on aivan turha yrittää keskustella kun olet viisivuotiaan lapsen tasolla, "meijän iskän auto menee ainaki kahta sataa ja teiän iskä menee vaan bussilla hähähähää".

Ja mulla kyllä on auto, työmatkat kuljen kävellen.
Hieno olkinukke. Ei Indica ole joukkoliikenteen poistoa tukemassa, vaan valtion ylimittaisen joukkoliikenteen subventoimisen poistamista tukemassa. Olkoot joukkoliikennereitit siellä missä ne ovat taloudellisesti kannattavia ilman mitään tukia. Muut voivat sitten autoveron, co2-veron ja polttoaineveron poistamisen jälkeen ajaa halvasti omilla kulkuneuvoillaan.

Win/win kaikille paitsi kommareille jotka haluavat kollektivisoida kaiken.
 
Tärkeämpää infraa on rakentaa tietoverkkoja ja lisätä etätyömahdollisuuksia niin kaikkien ei tarvitse olla yhtäaikaa liikkeellä. Asiat liikkuu ei ihmiset.

Saman tein enemmän sellaista.

On tosi tärkeetä että ihmiset liikkuu. Aina kun ihmiset liikkuu ni ihmiset kuluttaa. Liikkuvat ihmiset käy partureissa ja kahviloissa ja ruokakaupoissa ja kuntosaleilla ja kaikkialla ja liikkuessaan ihmiset käyttää kulkuneuvoja.

Hienosti yrität aina maalata kuvaa, että autoilu on jotain paremman väen touhua, jossa aina aurinko paistaa ja ajellaan mukavasti tukka hulmuten ja vittuillaan köyhille. Todellisuudessa se on kyrpä otsassa istumista aamu seitsemältä ruuhkassa pimeässä tuhannen muun ihmisen kanssa jossain Tuusulanväylällä kohti jotain kämäistä toimistoduunia.
Täällä taas tää hemmetin pk-seudun kupla. Aika iso osa Suomessa tehtävistä automatkoista tapahtuu jossain muualla kun ruuhkassa ja jossain muualla kun pääkaupunkiseudulla.

Koittakaa ny tajuta että suomalaisia asuu aika merkittäviä määriä myös muualla kun siellä teijän pääkaupunkiseudullanne.
 
Hieno olkinukke. Ei Indica ole joukkoliikenteen poistoa tukemassa, vaan valtion ylimittaisen joukkoliikenteen subventoimisen poistamista tukemassa. Olkoot joukkoliikennereitit siellä missä ne ovat taloudellisesti kannattavia ilman mitään tukia. Muut voivat sitten autoveron, co2-veron ja polttoaineveron poistamisen jälkeen ajaa halvasti omilla kulkuneuvoillaan.

Win/win kaikille paitsi kommareille jotka haluavat kollektivisoida kaiken.

Sitten kun samaa "olkoot tiet vain siellä missä ne on taloudellisesti kannattavia" sovellettaisiin, niin loppuisi ajelukin varmaan 90% Suomen tiestöstä noin niinkuin kilometrimääräisesti mitattuna.
 
Sitten kun samaa "olkoot tiet vain siellä missä ne on taloudellisesti kannattavia" sovellettaisiin, niin loppuisi ajelukin varmaan 90% Suomen tiestöstä noin niinkuin kilometrimääräisesti mitattuna.
Taas keksit olkinuken, hienoa.

Ei tässä nyt teiden rakentamisesta keskusteltu, vaan joukkoliikenteen subventoimisesta sekä valtion ääliömäisestä asenteesta yksityisautoilijoita kohtaan.
 
Taas keksit olkinuken, hienoa.

Ei tässä nyt teiden rakentamisesta keskusteltu, vaan joukkoliikenteen subventoimisesta sekä valtion ääliömäisestä asenteesta yksityisautoilijoita kohtaan.

Voisin kuvitella, että teiden rakentaminen on aika iso osa yksityisautoilua. Ei taida se isin bemari kauheasti liikkua jotain kinttupolkua pitkin.

Edit: ja jos haluat vinkua olkinukeista niin tää koko kommarijuttuhan tuli mukaan "keskusteluun" olkinukkena.
 
Hei kaikki tämä on palkkasi ketju ;).

Peruspalkka ~5000€/kk + bonus 10.400€ viime vuodelta tippuu tilille 15.3. Lisäksi ylityöt maksetaan, kun on hyvissä väleissä pomon kanssa. Työ: ylemmän johdon juoksupoika manager.
 
Voisin kuvitella, että teiden rakentaminen on aika iso osa yksityisautoilua. Ei taida se isin bemari kauheasti liikkua jotain kinttupolkua pitkin.

Edit: ja jos haluat vinkua olkinukeista niin tää koko kommarijuttuhan tuli mukaan "keskusteluun" olkinukkena.

Sinä ne isin bemarit olet ottanut mukaan, onko sun iskällä bemari? Oletko kateellinen bemarikuskeille?
Mä en mitenkään ota nyt kantaa siihin mitä autoa kenenkin pitää ajaa, vapauteen kuuluu kyllä myös vapaus ajaa niin mersua kuin bemariakin. Voi vapaus kuin vaikea se on ymmärtää että autoilijat ne maksaa sunkin bussin tukirahat.
Miten paljon suolessa nousisi joukkoliikennelippujen hinnat ja tuloverot jos autoilijat romuttaisi kaikki autonsa ja 7miljardin verotulot jäisi saamatta. Tieverkosto tulee kuitenkin olla ihan sen vientiteollisuuden takia, ilman vientiä helsinkiläisillä kampaviinereil ei ole ihkuja julkisen sektorin suojatyöpaikkoja minne pääsee kutsuplussalla.

Päin vastoin jos Suomessa EI verotettaisi kaikkea ostovoimaa pois niin yksityinen kulutus voisi vaikka kasvaa joskus ja suomen BKT joskus ylittäisi sen 2007 tason. Nythän kehityssuunta on vahvasti kohden kaakkoa siinäkin. Ollut jo useamman vuoden (2012,13,14) muualla sitä kutsutaan lamaksi
 
Jos joku puolue ottaisi ohjelmaan ajokorttien hinnan amerikkalaistamisen, julkisen liikenteen tukemisen lopettamisen, autoveron poiston, CO2 käyttömaksujen poiston ja bensan hinnan alentamisen olisi vaalivoitto taattu..
Asun USAssa ilman omaa autoa, mikä on isommissa kaupungeissa ihan yleistä. Parkkipaikat maksavat helvetisti, vakuutukset ovat kalliita ja liikenne on joko aika tukossa tai täysin pysähtynyt. Tänä talvena on vielä satanut metritolkulla lunta, jonka alta autoa olisi pitänyt olla koko ajan kaivamassa. Täällä tuetaan julkisista varoista... tadaa: joukkoliikennettä! Jos olen menossa jonnekin, minne on huonot julkiset yhteydet, otan alle Zipcarin (aja itse) tai Uberin (kuski mukana).

Vähän pidemmälle mietittynä, julkisen ja yksityisen liikenteen raja tulee hämärtymään itsestään ajavien autojen mukana. Miksi kukaan pitäisi enää autoa parkissa ollessasi duunissa tai himassa, kun se voi ajella ihmisiä paikasta toiseen ja tienata sulle rahaa? Toisaalta jos kaikki pysäköidyt autot ovat potentiaalisia palveluntarjoajia, miksi ikinä enää edes ostaisit omaa autoa?
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Sinä ne isin bemarit olet ottanut mukaan, onko sun iskällä bemari? Oletko kateellinen bemarikuskeille?
Mä en mitenkään ota nyt kantaa siihin mitä autoa kenenkin pitää ajaa, vapauteen kuuluu kyllä myös vapaus ajaa niin mersua kuin bemariakin. Voi vapaus kuin vaikea se on ymmärtää että autoilijat ne maksaa sunkin bussin tukirahat.
Miten paljon suolessa nousisi joukkoliikennelippujen hinnat ja tuloverot jos autoilijat romuttaisi kaikki autonsa ja 7miljardin verotulot jäisi saamatta. Tieverkosto tulee kuitenkin olla ihan sen vientiteollisuuden takia, ilman vientiä helsinkiläisillä kampaviinereil ei ole ihkuja julkisen sektorin suojatyöpaikkoja minne pääsee kutsuplussalla.

Päin vastoin jos Suomessa EI verotettaisi kaikkea ostovoimaa pois niin yksityinen kulutus voisi vaikka kasvaa joskus ja suomen BKT joskus ylittäisi sen 2007 tason. Nythän kehityssuunta on vahvasti kohden kaakkoa siinäkin. Ollut jo useamman vuoden (2012,13,14) muualla sitä kutsutaan lamaksi

Anteeksi kauheasti jos en muista mikä sun lempiauto milläkin sekunnilla on. Oliko se tällä kertaa hummeri?
Onko autoverot sun mielestä korvamerkitty jotenkin maksamaan juuri julkista liikennettä?
Tuskin se vientiteollisuus maksaa veroja sen takia, että siellä takakainuussa olisi jollain peräkammarinpojalla tie kotipihaan asti. Kyllä ne tiet menisi tasan tehtaalta satamaan ja loppu tieverkosto on sitä sun "kommaria". Olisi siinä sitten sullakin hienoa kun pitäis ensin rakentaa ite parisataa kilometriä tietä, että pääsee lähimmän intternettiyhteyden ääreen itkemään pakkikselle.

Kyllä se yhteiskunta nyt vaan valitettavasti toimii niin, että eri kulkumuotoja tarvitaan ja niiden sopiva yhdistelmä tuo sen kokonaisuutena parhaimman lopputuloksen.
Helppohan se on huutaa että kuolkoot mummot jos ei ole bemaria millä pääsee lääkäriin. Yleensä kuitenkin on edullisinta se mummeli kuljettaa julkisilla käymään kaupassa ym asioilla kuin heittää laitokseen.
 
joo anteeksi

Tästä tähän, mulla vaan ON paha tapa aina koittaa saada se viimeinen sana, ei enää tätä aihetta mun osalta.
 
Lukekaa tuo ketjun otsikko ajatuksella.
Jatkakaa sitten työmatkailusta keskustelua ketjussa, jonka aihe koskee työmatka-ajoa ja kulkuneuvoja.
Jos sellaista ei ole ja se nähdään tarpeelliseksi (keskustelun määrästä päätellen tarvetta on) niin avatkaa sellainen.

Tämän ketjun tarkoitus lienee pystyä vertaamaan omaa palkkaansa muiden vastaavalla alalla olevien palkkaan ja muuta sellaista tylsää, jossa ei ollenkaan päristellä autoilla.
 
Täällä kun ihemetellään kuinka pienellä jengi pärjää niin pitää muistaa, että esim. kahden lapsen yh-äiti pk-seudulla joka tekee vaikka 1900€/kk palkalla töitä saa tulonsiirtoja sen verran että nettotulot on yli bruttotulojen. (lapsilisät n. 300€, asumislisä 500€, elatusmaksut, ilmainen päivähoito) ollaankin jo 2500-3000 nettotuloissa. Eli jos yh tienaisi tuplasti niin käytettävä rahamäärä olisi kuitenkin lähes sama.
 
Täällä kun ihemetellään kuinka pienellä jengi pärjää niin pitää muistaa, että esim. kahden lapsen yh-äiti pk-seudulla joka tekee vaikka 1900€/kk palkalla töitä saa tulonsiirtoja sen verran että nettotulot on yli bruttotulojen. (lapsilisät n. 300€, asumislisä 500€, elatusmaksut, ilmainen päivähoito) ollaankin jo 2500-3000 nettotuloissa. Eli jos yh tienaisi tuplasti niin käytettävä rahamäärä olisi kuitenkin lähes sama.

Erittäin totta! Olen aina sanonut, että tässä maassa vain köyhillä on varaa tehdä lapsia. Ja sen jälkeen ne vanhemmat ei enää olekaan köyhiä, kun saavat kaiken maailman tulonsiirrot itselleen. Vituttaahan se maksaa itsensä kipeäksi esim päivähoidoista, kun tietää monen nauttivan kyseisestä palvelusta ilmaiseksi.
 
Erittäin totta! Olen aina sanonut, että tässä maassa vain köyhillä on varaa tehdä lapsia. Ja sen jälkeen ne vanhemmat ei enää olekaan köyhiä, kun saavat kaiken maailman tulonsiirrot itselleen. Vituttaahan se maksaa itsensä kipeäksi esim päivähoidoista, kun tietää monen nauttivan kyseisestä palvelusta ilmaiseksi.

Laskin piruuttaen paljon kahden pienen lapsen yh-äiti saa suomessa rahaa jos makaa työmarkkinatuella kotona ja asuu Helsingissä.

Työmarkkinatuki 872,26€/kk brutto (32,80€/pv + lapsikorotus 2. lapsesta 7,77/pv 21,5pv/kk) netto 732,70€/kk veroprosenttilaskurilla tuli 16% veroksi.
Asumistuki 749,60€/kk verovapaa (oletus asuu kolmiossa jossa maksimi hyväkyttävä vuokra eli 937€/kk)
Lapsilisä 298,65€/kk verovapaa (sis. yksinhuoltajakorotukset)
Kelan maksama elatustuki 311,40€/kk verovapaa (2x155,70€/kk)

Näiden lisäksi ilmainen kokopäivähoito (7-17 arkisin) koska äidillä on subjektiivinen päivähoito-oikeus josta tulee säästöä 498€/kk (ensimäisen lapsen maksu 283€/kk ja toisen 215€/kk)

Yhteensä siis tuloja työmarkkinatuella tulisi nettona 2092,35€ ja koska on ilmainen päivähoito niin 2600€ edestä vähintään tulee tulonsiirtoja. En jaksanut edes katsoa saisiko vielä jotain bilerahaa sossusta.

Vuokran jälkeen jää 1150€/kk ruokaan ja menoihin. Otetaan vaikka 400€ ruokaan ja 300€ muihin pakollisiin menoihin niin jää 450€ harrastuksiin. Mikäs siinä ollessa!
 
Pitäs vissiin tehdä joku taktinen paperiero.

Ja joku vielä kitisee miten yksinhuoltajalla on rahasta tiukkaa. Muuten voi olla vaikka miten vaikeaa mutta ei taloudellisesti. Ei paljon tarvi työntekoa edes miettiä ja kun lapset on päivähoidossa niin jää takuulla aikaa itsellekin.

Eipä jää itellä IKINÄ 450 euroa kuukaudessa puuhasteluun.
 
Pitäs vissiin tehdä joku taktinen paperiero.

Ja joku vielä kitisee miten yksinhuoltajalla on rahasta tiukkaa. Muuten voi olla vaikka miten vaikeaa mutta ei taloudellisesti. Ei paljon tarvi työntekoa edes miettiä ja kun lapset on päivähoidossa niin jää takuulla aikaa itsellekin.

Eipä jää itellä IKINÄ 450 euroa kuukaudessa puuhasteluun.

Perheen tulot yhteensä ehkä 8000€/kk. Eipä silti jää lähellekkään 450€ per pää löysää.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom