Täällähän sitä on oltu reilu 4 vuotta ja taitaa tuossa pihassakin olla kaksi velatonta autoa. Sitä tässä olen juuri yrittänyt sanoa, että omalla kohdalla en tuota monen hokemaa onnellisuutta ole löytänyt rahasta, vaikka ostovoima kasvoikin melkoisesti tänne muuttamisen jälkeen. Suomessa en olisi luultavasti ikinä kyennyt esimerkiksi hommaamaan autoja, jotka täällä hommasin. Ei se vaan Suomessa olisi ollut millään mittakaavalla mahdollista ilman suurta lottovoittoa. Kovin Suomessa vielä ollessa kuvittelin, että tuo on jotain todella hienoa omistaa "kallis" auto, mutta eipä tuo loppujen lopuksi kovin erikoista ole. Okei, tokihan se ihan kivaa oli aluksi, mutta eipä nuo pirssit nykyisellään ole muuta kuin kulkuneuvoja paikasta toiseen ja ihan yhtä onnellinen loppujen lopuksi olin Suomessa perus-Golfilla ajellessani.
Mä spottasin norsun kokoisen loogisen aukon tässä viestissä.
Miksi sulla sitten on ne autot, myy ne ja laita "suomalaiskansalliset" corollat tilalle, askel lähempänä taloudellista riippumattomuutta ja onnellisuus on jokatapauksessa sama..
Tai sitten se ei ole sama. Jos raha ei tuo onnea niin mikset muuta takaisin Sohjolan sosialistiseen kansantasavaltaan..?
Eli enemmän materiaa >>>>> vähemmän materiaa. Mitä mieltä minäkin oikeastaan olen..;)
Kadehdittavaa jos joku saa olla esim usassa: erinomaisen harva täältä sinne paremmalle puolelle Atlanttia pääsee, suurin osa edes käymään. Toisaalta esim. Autojen taso muuttuisi mm. Mulla erittäin välittömästi jos autojen hinta olisi sama kuin USA/saksa-akselilla. Eli tavallaan sitä ei voi verrata jos toisaalla uusi camaro on 20 k ja toisaalla 70, ei se ole siis kovin ihmeellinen auto muualla kuin suolessa, ja täälläkin jos oltaisiin fiksumpia lopetettaisiin moisilla kateusveroilla santanderin rikastuttaminen.
Voitaisiin sanoa että ei se raha tuo onnea vaan sosialismivapaa holhoamaton yhteiskunta missä voi toteuttaa itseään vaikkapa ajamalla juuri sellaisella autolla millaisella haluaa ilman että viherpiiperöt vinkuu, ja missä on järkevämpi veropolitiikka ja yksilöllä päätösvalta omien rahojen käyttöön ilman suurta joukkoa kampaviinereitä ja sosialisteja.
Eli raha ei tuo onnea- siksi se pitää verottaa pois ja antaa demareille. Se ei ainakaan pidä paikkaansa;)
Jos raha ei toisi onnea tuskin kukaan muuttaisi Suomesta paremmille tuloille kauas kotoa
Tai ostaisi niitä autoja
Tai vakuuttelisi kenellekään ettei raha tuo onnea koska itsestäänselvää ei ole tapana hokea.
Eli kuten sanottu rahalla on väliä. Ja myönnän sen itsekin, mulle sillä on ainakin todella paljon väliä.
E: ehkä tässä näkyy se että raha on meidän kulttuurissa tabu, suomalaisen on helpompi kertoa seksistä kuin omaisuudesta. Parempi olisi toisin päin;) nykyään sentään on netti, saa jotenkin oltua kärryillä missä mennään ja mm. tehdä elämänvalintoja sen perusteella.