Täällä Pakkiksella on parin vuoden välein hyvä tuulettaa näitä ajatuksia, kun nimettömänä huudellaan..
Köyhänä opiskelijana sitä unelmoi kaikesta uudesta ja kalliista ja naiivisti luuli, että se tuo sitä onnea... Nyt ajan yli 100 000 e "saksalaisella" autolla, Hessassa on se 1,5 me "ylin asunto", työhuoneesta, josta kirjoitan, on kaksi seinää lasia ja nimike töissä voisi olla "pääjohtaja". Sihteeri on tuossa 7 m päässä. Tuolla autolla ajamisesta sai "väpinät" niin kauan kuin se tuoksui uudelta. Pankkitileillä (tai firman tileillä) olevat summat ovat suuria, mutta vain numeroita, joita menee ja tulee. Stressi rahasta on suuri ja ei ole helppoa tehdä päätöksiä, jotka koskevat yli 300 alaista. Pitäisi olla strategiaa, johtamista, motivaatiota ym. Yksi "sanotaanko yhteistyökumppani" soitti lauantaina ja haukkui helvettiin, vaikka en ole koskaan häntä edes tavannut enkä jutellut, alaiseni alaisen juttuja.. Ei minulla ole työkavereita, on vain samalla tasolla olevia businesstuttuja ja lähimmät alaiset, joille olen esimies. Jos istun ruokatunnilla jonkun random työntekijämme kanssa samaan pöytään, ei keskustelusta meinaa tulla mitään, kun on liian iso pomo pöydässä.
Silti eniten nautin siitä, että saan olla poikieni kanssa, saan maksaa salilipusta ja että meillä käy kotona säännöllisesti siivooja (viimeksi on imuroitu havunneulaset jouluna). Saisin kaiken tuon, vaikka olisin "normaali"tuloinen. Jos voisin, vaihtaisin heti töitä jonkun bussikuskin kanssa.. Vähäksi aikaa..
Ps. olen loman tarpeessa.. Hyvä puoli tässä kaikessa on se, että viikonloppuna tilasimme 10 ke sukellusreissun lämpimään ja kumppani sanoi, että nyt pitää säästää (haluaa maksaa osan). Puhetta ei ollut, että se olisi liian kallis..