Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mietitään, että vuokraa (luultavimmin asuntolainaa) maksaa sellaiset 1200€/kk, siihen päälle lapsen päiväkoti 270€/kk ja vaikka 500€/kk ruokaan, hyvä kun jää tonni itsensä iloisena pitämiseen. En ite ehkä pystyis.

Eiköhän se kumppani osansa tuossa myös maksa. Ellei sitten puhuta yksinhuoltajasta jolla on kokoa liian iso asunto jos siitä maksaa 1200€/kk.

Ottamatta mitenkään kantaa sinun huveihisi ja elämäntapaasi, jotka eivät kenellekään muulle kuulu, niin tässä tulee hyvin esille ajattelu, joka erottaa toisistaan ne ihmiset jotka rikastuu ja ne jotka ei rikastu.

:face:

Kerroppa toki kumpaan joukkoon kuulun.

Yrittäjä.Tällä hetkellä 6000/kk+auto 1025.autoetu murskasi nettotulot.Ennen ajoin omalla mutta verottaja ei uskonut ainuttakaan ajoa josta valitin tietty tuloksetta.Nythän taas kaikki ovat yrittäjän ystäviä kun vaalit lähestyy...

En tiedä kun en sinua tunne eikä se nyt oikeastaan kiinnostakaan minua.
Sama onko se käteenjäävä raha kymppi vai satanen vai tonni vai kymppitonni. Toinen kuluttaa sen, toinen tekee siitä miljoonan.

Kai ymmärrät, että tuo mun kommentti on ollut sarkasmia?

Tästä päästäänkin tähän iänikuiseen dilemmaan: onko elämän tarkoitus rikastuminen vai mukavan elämän viettäminen?

Itse toki vaurastun mielelläni, mutta jos se vaatii liian kovia uhrauksia nykyiseen elintasoon ja harrastuksiin, valitsen kivan elämän hauskoilla harrastuksilla.

Mitä on rikastuminen, kuinka varakas on rikas? Jos oikein muistan niin olet poliisi, ei taida rikastumiseen/todelliseen vaurastumiseen olla kovinkaan todennäköisiä edellytyksiä. Oletan siis, että puhutaan maallisesta mammonasta, eikä esim. henkisestä rikkaudesta, sitä kun on niin vaikea määrittää.

Itse vietän mukavaa elämää ja vaurastun samalla, rikasta musta tuskin koskaan tulee muiden palkollisena.

Suomessa kyllä täytyy mielestäni tienata yli 100 000€ vuodessa että voi sanoa olevansa varakas. Ja varojaan pitää osata hoitaa, ettei kaikkea laiteta tilipäivänä palamaan. Pariskuntana mulle se raja on n. vanha miljoona/vuosi.

Tästä päästäänkin tähän iänikuiseen dilemmaan: onko elämän tarkoitus rikastuminen vai mukavan elämän viettäminen?

Itse toki vaurastun mielelläni, mutta jos se vaatii liian kovia uhrauksia nykyiseen elintasoon ja harrastuksiin, valitsen kivan elämän hauskoilla harrastuksilla.

No tästä taas päästään siihen että jos nyt on omasta mielestä hyvät hankkeet ja niillä saa kivat lelut ja kivan elintason, niin miten tuleva vai elääkö niin että mitä siitä? No sitten jos jotain taahtuu ja ansiot tippuu, jopa romahtaa, niin miten käy elintaso pudottamisen kanssa? Kestääkö kantti?

Itse ainakin mieluummin niin että rahaa jemmaan ja sijoittaen ja vaurastumista yrittäen niin on mahdollista paikkoa jos ansiotaso romahtaa tai vähentää työntekoa ja silti pitää sama tai parempi elintaso jne.

Kai tääkin on sitten puhtaasti luonnekysymys. On varmaan ihan yhtä jees pistää kaikki haisemaan kuin yrittää pistää kaikki poikimaan. Suurin osa vetää siinä välimaastossa taas sitten. Ja jotkut rotat rikastuu keinolla millä hyvänsä ja samaan kastiin kuuluu ne jotka perseilee toisten siivellä.

Tottakai se rikkaus (siis maallinen mammona) on suhteellista. Ja harva ihminen varmaan vaurastumaan pyrkii elämänlaadun kustannuksella. Se on jo hyvin jos tietää mitä on ne itselleen tärkeät jutut mihin rahaa kannattaa säästää ja mitkä on semmoista rahan haaskausta mistä kannattaa pysyä erossa. Mielestäni tuommoinen Timban tyyli on kuitenkin ihan fiksu tapa. Vaikken minä nyt tietysti ole mikään sanomaan.

Täällä oli joskus linkattu semmoinen tutkimus, missä oli tutkittu millaiset ihmiset antaa kerjäläiselle rahaa. Huomattiin että taviksen näköiset ihmiset heittää roposen mutta varakkaamman näköiset kulkee ohi. En tarkemmin muista miten se tutkimus oli toteutettu. Joku siihen kommentoi että varmaan siinä on se syy miksi toiset rikastuu kun ne ei jakele rahojaan sinne tänne. Minusta tämä kuvaa hyvin sitä mentaliteettikysymystä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mitä on rikastuminen, kuinka varakas on rikas? Jos oikein muistan niin olet poliisi, ei taida rikastumiseen/todelliseen vaurastumiseen olla kovinkaan todennäköisiä edellytyksiä. Oletan siis, että puhutaan maallisesta mammonasta, eikä esim. henkisestä rikkaudesta, sitä kun on niin vaikea määrittää.

Itse vietän mukavaa elämää ja vaurastun samalla, rikasta musta tuskin koskaan tulee muiden palkollisena.

Suomessa kyllä täytyy mielestäni tienata yli 100 000€ vuodessa että voi sanoa olevansa varakas. Ja varojaan pitää osata hoitaa, ettei kaikkea laiteta tilipäivänä palamaan. Pariskuntana mulle se raja on n. vanha miljoona/vuosi.

Mielipideasiahan tuo varakkuuden/rikkaan määritelmä on. Kyllä keskivertopalkallakin voi vaurastua jos sijoittaa varansa fiksusti ja säästää kohtuullisen osan nettotuloistaan. Periaatteessa yksinkertaista, kunhan sijoittaa pitkän aikaa orjallisesti indekseihin, niin vaurastuminen on vääjäämätöntä, mutta tuskallisen hidasta. Käytännössä tuo ei olekaan ihan niin helppoa, kun elämässä tulee monenlaista rahareikää vastaan ja sijoitusmotivaatio voi vaihdella suuresti.

Ei pelkät hyvät tulot vielä varakasta tee, vaan se tuloilla hankittu omaisuus.

No tästä taas päästään siihen että jos nyt on omasta mielestä hyvät hankkeet ja niillä saa kivat lelut ja kivan elintason, niin miten tuleva vai elääkö niin että mitä siitä? No sitten jos jotain taahtuu ja ansiot tippuu, jopa romahtaa, niin miten käy elintaso pudottamisen kanssa? Kestääkö kantti?

Itse ainakin mieluummin niin että rahaa jemmaan ja sijoittaen ja vaurastumista yrittäen niin on mahdollista paikkoa jos ansiotaso romahtaa tai vähentää työntekoa ja silti pitää sama tai parempi elintaso jne.

Kai tääkin on sitten puhtaasti luonnekysymys. On varmaan ihan yhtä jees pistää kaikki haisemaan kuin yrittää pistää kaikki poikimaan. Suurin osa vetää siinä välimaastossa taas sitten. Ja jotkut rotat rikastuu keinolla millä hyvänsä ja samaan kastiin kuuluu ne jotka perseilee toisten siivellä.

Luonnekysymys nimenomaan. Itse tykkään ajatuksesta, että kestää vaikka isommatkin kuprut taloudessa ja lopulta voisi jopa vähentää työntekoa jos siltä tuntuu. Toki jos tulot on pienet, niin ei siinä hirveästi jää säästämiselle mahdollisuuksia, etenkään lapsiperheessä.

Tärkeintähän on olla onnellinen, vaikka se tarkoittaisi rikkauden tavoittelulla (ja/tai saavuttamisella). Täytyy pitää mielessä, että mukava elämä ja rikastuminen eivät aina sulje toisiaan pois. Joissain tapauksissa jopa päinvastoin: jos intohimo muuttuu jollain tavalla rahaksi, niin intohimolla tehden rakastamaansa asiaa saattaa rikastua.

Raha ei tee onnelliseksi kun tietty ansiotaso on saavutettu. Eli kun perustarpeet saa kuussa hoidettua ilman hirveitä pähkäilyä rahan riittämisen kanssa, niin sen jälkeen onnellisuus tulee ihan muualta elämästä. Lisäksi tulot eivät tee varakkaaksi vaan se miten rahasi käytät. Kaiken kun saa tuhlattua, jos typerästi käyttää. Vähälläkin voi vaurastua kun osaa käyttää rahansa järkevästi. "Ei ne suuret tulot vaan pienet menot"

Raha ei tee onnelliseksi kun tietty ansiotaso on saavutettu. Eli kun perustarpeet saa kuussa hoidettua ilman hirveitä pähkäilyä rahan riittämisen kanssa, niin sen jälkeen onnellisuus tulee ihan muualta elämästä. Lisäksi tulot eivät tee varakkaaksi vaan se miten rahasi käytät. Kaiken kun saa tuhlattua, jos typerästi käyttää. Vähälläkin voi vaurastua kun osaa käyttää rahansa järkevästi. "Ei ne suuret tulot vaan pienet menot"

Sulle vai? Kyllä mä uskon että perustarpeiden lisäksi jos sullakin olis varaa ostaa uus Porsche joka vuosi, pukeutua mittatilausvaatteisiin, matkustaa busineksessa ja majoittautua 5 tähden hotellissa useita kertoja vuodessa missä tahansa päin maailmaa, tarjota lähipiirille rahallista tukea jos vähänkin tarvitsevat, saada parasta hoitoa kun olet sairas, asua makeassa 300m2 kattohuoneistossa Helsingin keskustassa jne. Saattaisit olla onnellisempi.

Mä olisin. Raha ei tee onnelliseksi mutta mahdollistaa/helpottaa sen olotilan saavuttamista.

^ valehtelisin jos väittäisin etten oo samaa mieltä

Sama.

Sekin pitää paikkansa että mieluummin sitä itkee Porchen kuin Ladan kyydissä.

Ei raha itsessään tuo onnellisuutta, mutta ihan helvetin harva köyhä on oikeasti onnellinen. Taasen sikarikkaus tuo omat ongelmansa varmasti sekin.

Itse olisin suorastaan paniikissa tällä hetkellä jos ei olisi osakkeissa puskuria. Saattaa nimittäin olla että kohta ei ole työpaikkaa, senverran persereikämeno siellä. No mitä tässä, jos tulee kenkää niin sitten tulee. ollaan vähän aikaa ansiosidonnaisella ja sitten vaikka opiskeleen. Toki joutuu "syömään kuormasta" ja ei tätä ikuisuutta kestä toteuttaa mutta ei nyt heti jää laskutkaan maksamatta.

Jos vaan ois nuokin säästetyt sentit aina työntänyt vaikka matkusteluun tai autoja vaihtanut kuin sukkia, niin voisi olla pikkusen eri mietteet. Nyt ei tartte ihan vain nöyristellä koko ajan ja nuolla pomon persettä vain siksi että saisi ehkä pitää duuninsa.

Ei oo siis yyteetä eikä mitään muutakaan taloudellista ongelmaa. Narsismi tähän ehkä nopein selite ja varmasti liian moni tietää mitä tarkoittaa narsisti johtajana.

Sulle vai? Kyllä mä uskon että perustarpeiden lisäksi jos sullakin olis varaa ostaa uus Porsche joka vuosi, pukeutua mittatilausvaatteisiin, matkustaa busineksessa ja majoittautua 5 tähden hotellissa useita kertoja vuodessa missä tahansa päin maailmaa, tarjota lähipiirille rahallista tukea jos vähänkin tarvitsevat, saada parasta hoitoa kun olet sairas, asua makeassa 300m2 kattohuoneistossa Helsingin keskustassa jne. Saattaisit olla onnellisempi.

Mä olisin. Raha ei tee onnelliseksi mutta mahdollistaa/helpottaa sen olotilan saavuttamista.

Enhän mä tietenkään voi puhua varmuudella kuin omasta puolesta, mutta kokemuksesta voin sanoa, ettei oma elämä onnellisemmaksi muuttunut rahan takia, vaikka oma ostovoima yllättäen kasvoi 4-5 kertaiseksi edelliseen verrattuna. Oma onnellisuus tulee tällä hetkellä muista asioista kuin fyysisestä omaisuudesta.

Jos on rahaa ostaa joka vuosi uusi Porsche, niin kohta se Possu menettää merkityksensä ja sitten haluaa vaan ostaa kalliimpaa ja hienompaa. Ne "unelmat" kun tuppaa kasvaa tulojen myötä. Ja auto on kuitenkin loppujen lopuksi vaan auto. Oli auto kuinka hieno tahansa, niin parissa kuukaudessa se menettää viehätyksensä. Ja mitä rikkaampi olet, niin sitä nopeammin se uutuudeen viehätys katoaa ja uutta on saatava tilalle.

Mitä veikkaat, oliko Steve Jobs onnellinen miljooniensa kanssa tietäessään kuolevansa syöpään? Veikkaan, että hänkin olisi rahansa vaihtanut terveelliseen elämään.

Enhän mä tietenkään voi puhua varmuudella kuin omasta puolesta, mutta kokemuksesta voin sanoa, ettei oma elämä onnellisemmaksi muuttunut rahan takia, vaikka oma ostovoima yllättäen kasvoi 4-5 kertaiseksi edelliseen verrattuna. Oma onnellisuus tulee tällä hetkellä muista asioista kuin fyysisestä omaisuudesta.

Jos on rahaa ostaa joka vuosi uusi Porsche, niin kohta se Possu menettää merkityksensä ja sitten haluaa vaan ostaa kalliimpaa ja hienompaa. Ne "unelmat" kun tuppaa kasvaa tulojen myötä. Ja auto on kuitenkin loppujen lopuksi vaan auto. Oli auto kuinka hieno tahansa, niin parissa kuukaudessa se menettää viehätyksensä. Ja mitä rikkaampi olet, niin sitä nopeammin se uutuudeen viehätys katoaa ja uutta on saatava tilalle.

Mitä veikkaat, oliko Steve Jobs onnellinen miljooniensa kanssa tietäessään kuolevansa syöpään? Veikkaan, että hänkin olisi rahansa vaihtanut terveelliseen elämään.

Veikkaan että eli onnellisemman elämän kuin olisi elänyt persaukisena ja saadessaan yhtä vanhana syövän. Mikä esimerkki tuo nyt on, ei kai varallisuus ole syöpään yhteydessä??

Ei varakkuus myöskään tietääkseni tarkoita sitä, että muuttuisi välttämättä ahneeksi, sitähän sä tuossa esimerkissä selität.

Kuinka rikas sä olet kun puhut "kokemuksella", mm. "Unelmat kun tuppaa kasvaa tulojen myötä", "oli auto kuinka hieno tahansa, niin parissa kuukaudessa se menettää viehätyksensä", "mitä rikkaampi, niin sitä nopeammin se uutuuden viehätys katoaa ja uutta on saatava tilalle".
Kuinka nopeasti sulla katos Helsingin 300m2 kattohuoneistosta viehätys ja halusit 400m2? Paljonko on 4-5 kertaisesti? Työttömyystuista/opintotuesta normaaliin työhön? Jos mulla viisinkertaistuis vajaaseen 300 000 Euroon niin uskon että hymy olis herkemmässä.

Eiköhän se auto ollut nyt vaan esimerkki, jos minulla olisi tsiljoonamiljoona rahaa, niin auto olisi yks viimeisimpiä hankintoja. minä ajelisin taksilla.

Ihmisillä on erilaisia haaveita eikä siinä mitään ihmeellistä ole. Valtaosa haaveista vaatii enemmän rahaa mitä on käytössä. Muuten tavarahaaveet ei olisi haaveita.

Itselläni ei ole mitään juuri ole kiinnostusta rikastumiseen, jos joku tyrkkäsi mulle 100k€ ylimääräistä ja sanoisi, että käytä fiksusti niin, ostaisin seuraavan kahden viikon sisään uuden purjeveneen pankkilainalla höystettynä. Harvan mielestä fiksua, mutta minä en odottamisesta elä.

Eiköhän se auto ollut nyt vaan esimerkki, jos minulla olisi tsiljoonamiljoona rahaa, niin auto olisi yks viimeisimpiä hankintoja. minä ajelisin taksilla.

Ihmisillä on erilaisia haaveita eikä siinä mitään ihmeellistä ole. Valtaosa haaveista vaatii enemmän rahaa mitä on käytössä. Muuten tavarahaaveet ei olisi haaveita.

Itselläni ei ole juuri ole kiinnostusta rikastumiseen, jos joku tyrkkäsi mulle 100k€ ylimääräistä ja sanoisi, että käytä fiksusti niin, ostaisin seuraavan kahden viikon sisään uuden purjeveneen pankkilainalla höystettynä. Harvan mielestä fiksua, mutta mä odottamisesta elä.

Veikkaan että eli onnellisemman elämän kuin olisi elänyt persaukisena ja saadessaan yhtä vanhana syövän. Mikä esimerkki tuo nyt on, ei kai varallisuus ole syöpään yhteydessä??

Ei varakkuus myöskään tarkoita sitä, että muuttuisi välttämättä ahneeksi, sitähän sä tuossa esimerkissä selität.

Tarkoitin sitä, että moni ajattelee rahan tuovan aina onnellisuutta. Monelle se raha onkin yhtäkkiä aika toissijaista siinä vaiheessa kun esimerkiksi oma tai oman lapsen terveys on vaarassa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom