Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Tuntipalkka 9,57e, parin viikon päästä nousee n.10,2 euroon kun koeaika loppuu. Kuukaudessa tulee tilille yhteensä n.1100-1400e. Mikäs muukaan kuin vartija, ohella tulee tehtyä ovihommia, nykyisin tosin paljon vähemmän koska aika ei riitä, tuon reilun tonnin palkan eteen saa painella tavallisesti 6 päiväistä viikkoa, 1400e sain sellaisesta kuusta kun olin parhaillaan 2vko putkeen töissä. Tänä vuonna pitäis tulla kasaan joku 12-14 tonnia kun aloittelin nämä ''parempipalkkaiset'' hommat vasta kesäkuussa, sitä ennen n.400e/kk ovelta.

Sen sukulaisen helvetinmoisessa lukaalissa, mistä pari sivua sitten mainitsin on maalämpö.. Pitääkin kysyä joskus mitä se maksoi ja paljon sillä maksaa lämmittää. Kuitenkin sellanen keskimääräisen vanhan kansakoulun kokoinen lukaali.

Mutta en mä oikein tiedä kannattaako vanhaan taloon laittaa kun energiansäästöä saa tonnin ilmalämpöpumpullakin. Kymppikilolla ostaa vaikka mitä kivaa..

Sukulainen myy ja asentaa noita maalämpöjuttuja niissä on ihan järkyt katteet, pelkästä laitteistosta saa jo 1-2k€ nettoa riippuu millä hintaa myy. Siihen vielä kylkeen ylihintainen asennuspalvelu niin alkaa olla tuntiliksat kohdillaan.
No eipä noiden myyntivolyymikään mikään erityisen iso ole, joten pakko se palkka on jostain ottaa. Maalämpömyyjät yleensä myös suunnittelevat nuo paketit ja poraukset kohteisiinsa, mikä sisältyy MLP-paketin hintaan.

Mutta en mä oikein tiedä kannattaako vanhaan taloon laittaa kun energiansäästöä saa tonnin ilmalämpöpumpullakin. Kymppikilolla ostaa vaikka mitä kivaa..

Pitää se käyttövesikin lämmittää, ja se vasta energiaa viekin. Toki voi asentaa ilma-vesilämpöpumpun, mutta ei sekään mikään halpa ole.

Sen sukulaisen helvetinmoisessa lukaalissa, mistä pari sivua sitten mainitsin on maalämpö.. Pitääkin kysyä joskus mitä se maksoi ja paljon sillä maksaa lämmittää. Kuitenkin sellanen keskimääräisen vanhan kansakoulun kokoinen lukaali.

No tollasen lukaalin lämmittämiseen menee öljyllä/ Sähköllä 10k€ muutamassa vuodessa ;) Mun talossa säästöä tulee joku 2-3k€ vuodessa. Melko nopeasti on hankintahinta kuitattu ja seuraavat 20v onkin sitten aikamoista säästöä-

- - - Updated - - -

No eipä noiden myyntivolyymikään mikään erityisen iso ole, joten pakko se palkka on jostain ottaa. Maalämpömyyjät yleensä myös suunnittelevat nuo paketit ja poraukset kohteisiinsa, mikä sisältyy MLP-paketin hintaan.

Pitää se käyttövesikin lämmittää, ja se vasta energiaa viekin. Toki voi asentaa ilma-vesilämpöpumpun, mutta ei sekään mikään halpa ole.

Mikä sitten on erityisen iso, jos pumpun saa 3-5k€ ostettua itselle ja veloittaa siitä 5-6.5k€ niin ei se mun mielestä huono ole ja kyllä usein sukulainenkin hoitaa ns avaimet käteen periaatteella näitä. Ja repii joka välistä voittoa. Monesti ihmisiä kiinnosta yhtään kustannukset kun ostopäätös on tehty, vähän googlella katsellaan onko hinta sielläpäin ja sitten maksellaan.. Samoin kun nämä hälytyskeikat, siinä vaiheessa kun vettä alkaa tulla lattialle niin harva miettii hintaa yhtään.

Pitää se olla katetta.. Ihan offtopic: vaikka xc 60 volvo liikkeestä uutena vs alle 100 k ajettu Saksasta..

Maalämpöpumpuissa ei ole vaan tota -50% vaihtoehtoa ulkomailta käytettynä..

Mikä sitten on erityisen iso, jos pumpun saa 3-5k€ ostettua itselle ja veloittaa siitä 5-6.5k€ niin ei se mun mielestä huono ole ja kyllä usein sukulainenkin hoitaa ns avaimet käteen periaatteella näitä. Ja repii joka välistä voittoa. Monesti ihmisiä kiinnosta yhtään kustannukset kun ostopäätös on tehty, vähän googlella katsellaan onko hinta sielläpäin ja sitten maksellaan.. Samoin kun nämä hälytyskeikat, siinä vaiheessa kun vettä alkaa tulla lattialle niin harva miettii hintaa yhtään.
No mutta eikö tuo ole prosentuaalisesti aika peruskate? Näkkileipäpaketin myynnistä maalämpöpumpun myyntiin kaikessa yritetään tienata.

No mutta eikö tuo ole prosentuaalisesti aika peruskate? Näkkileipäpaketin myynnistä maalämpöpumpun myyntiin kaikessa yritetään tienata.

Tottakai tienata pitää, jotenkin vaan aina huvittanut miten helpolla tosta saa sen massin ;) tunti duunia ja pari k€ napsahtaa tilille sitten jos tosiaan mennään avaimet käteen tyylillä niin tuntipalkka on vähän yli 15€ :D, Silloin tällöin eihän noita nyt ihan hirveästi saa myytyä kun kilpailijoita on paljon,.

Tuntipalkka 9,57e, parin viikon päästä nousee n.10,2 euroon kun koeaika loppuu. Kuukaudessa tulee tilille yhteensä n.1100-1400e. Mikäs muukaan kuin vartija, ohella tulee tehtyä ovihommia, nykyisin tosin paljon vähemmän koska aika ei riitä, tuon reilun tonnin palkan eteen saa painella tavallisesti 6 päiväistä viikkoa, 1400e sain sellaisesta kuusta kun olin parhaillaan 2vko putkeen töissä. Tänä vuonna pitäis tulla kasaan joku 12-14 tonnia kun aloittelin nämä ''parempipalkkaiset'' hommat vasta kesäkuussa, sitä ennen n.400e/kk ovelta.
Tässä viesti jonka sisältö pitänee paikkansa.
Itse metallialalla saan vajaan kome kymppiä vuodessa miinus toki verot.
Tää jengi vetelee nimimerkkien takaa iha mahdottomia tienestejä:D

Tässä viesti jonka sisältö pitänee paikkansa.
Itse metallialalla saan vajaan kome kymppiä vuodessa miinus toki verot.
Tää jengi vetelee nimimerkkien takaa iha mahdottomia tienestejä:D

Mistäköhän se johtuu että ihmiset yleisesti ottaen ennemmin kertoo positiivia kuin negatiivisia asioita ;) Emmäkään tänne mitään 10/h juttuja viittis laitella, mut nyt vois vaikka kehasta että Tammikuussa saan taas nostettua tuntipalkkaani 2-3€ joka tarkoittaa sitä että mun tunti liksa on noussut ton 10€ verran 1.5vuodessa.

Menee vähän offiksi mutta yhtä asiaa mä en vaan ymmärrä, miksi? Kukaan putkimies työskentelee jollekkin firmalle 15€/h? Lähisuvussa on useita putkimiehiä ja jokaisella on oma yritys, väitän että samasta työstä saavat ihan pikkasen paremman korvauksen.
Isä ukkokin on ollut paljon reissuhommissa aliurakoitsijana ja tuntiliksat on olleet vähintäänkin kohtuullisia-.

Kyllä pk-seudulla putkarit alottelee sillä 10-12€/tunti ja siitä se nousee sinne 15€ tienoille parissa vuodessa. Työnjohtajaks ku pääsee nousee liksa sinne 20€ paikkeille. Tiedän 4 entistä duunaria jotka on perustanut oman firman, ongelma on siinä että se on riski, jos hommia ei tuu ei tuu rahaa. Kuinka moni perheellinen viittii heittää 15€/h liksan menee ja ottaa riski riittääkö työtilauksia vai ei? Ja sitte saa aina ite olla pitämässä 24/7 päivystyksiä ellei palkkaa paljon porukkaa. Semmonen halpa hinta täällä on 45+alv/tunti laskuttaa ja autokulut päälle MUTTA moni jolla ei ole firmaa ei välttämättä tajua paljonko se maksaa pitää duunareita hommissa jne. Jos ei ite jaksa kaikkia hommia tehä ja palkkaa putkarin firmaan 15€/h niin työnantajalle se maksaa about 30€/tunti. Ei siinä paljon firmalle jää, toki jos on yksityisyrittäjä niin bisnes on hyvä. Tiedän että kaikki 4 entistä duunaria tienaa nyt sen 100k+ vuodessa. Esim 600€ lasku yhdestä päivystyshommassta on normihommaa. Tai en tiedä varmasti mutta monen auton lisäksi ostettu harlikat ja thaimaassa lomailevat väh.2 kertaa vuodessa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jaa ainakin ku porukoilla kävi putkari omakotitalossa se teki jonkun vajaan tunnin ja lasku oli 82.50. Viime syksynä.
Olin vielä kylässä ku se kävi ja vanha tuttu kaveri mut listahinta ei mitään naamavippejä.
Nää asennutti ilmalämpöpumpun ja toi makso töineen vähän yli 1ke. Maalämpö tietenkin on aika kallis koska ei sitä laiteta muutamaan tuntiin, mutta tarviiko sellasta ? Jos mitään investointilaskelmaa vääntää niin..

Ja toki niinkuin aina, jos vituttaa oma duuni niin kyllä aikuisetkin voi LVI-puolelle hakea..;) mitä joskus olen rassilla avannut tukossa olevaa viemäriä (ei paska) en kyllä työkseni tekisi.

No ei se elämä herkkua ole LVI alallakaan. Ei ainakaan täällä keskellä Suomea kun ei rakenneta mitään. Jo neljättä vuosikymmentä appiukkokin noita hommia vääntää ja sanoi ettei ole sitten 90 luvun laman ollut yhtä vähän töitä. Toki sillä on nimeä että keikkaa aina tulee jostain, mutta ei soi puhelin todellakaan niin että tarttis miettiä vetää illat ja viikonloputkin.

Ja mitä tulee näihin yksittäisiin tunteihin mistä mainitsit, niin yleensä siihen tunnin keikkaan menee ainakin se toinen kun siirtyy työmaalle, hakee tuotteet tukusta jne. Että saa sen äkkiä näyttämään aika karulta tuntilaskutukselta.

Mutta yksi kivasti hinnoiteltu on auton korjaaminen. Se nyt onkin maailman haastavinta hommaa ja tuntilaskutuksen helposti 40-70 euroa. ja tuskin se perus mutterinvääntäjä Jyväskylässä tienaa sitä 20 euroa hyvä kun pääsee 15 euroon, jotenkin veikkaisin että jossain 12-15 euron välissä on. Toki taas on autosähkäreitä ja vaikka sun mitä kavereita jotka osaa tehdä melkein mitä vain ja saavat siitä kovaa liksaa kuten kuuluukin.

Mutta ihan perushommin tuntilaskutushinnat on karanneet kyllä niin ylös ettei tavan tallaaja pysty paljon palveluja käyttämään. Pari tuntii auton huoltoa niin saat tehdä parin päivää töitä että saat nettonsa sen mitä tuollainen maksaa. Sairasta.

No ei se elämä herkkua ole LVI alallakaan. Ei ainakaan täällä keskellä Suomea kun ei rakenneta mitään. Jo neljättä vuosikymmentä appiukkokin noita hommia vääntää ja sanoi ettei ole sitten 90 luvun laman ollut yhtä vähän töitä. Toki sillä on nimeä että keikkaa aina tulee jostain, mutta ei soi puhelin todellakaan niin että tarttis miettiä vetää illat ja viikonloputkin.

Ja mitä tulee näihin yksittäisiin tunteihin mistä mainitsit, niin yleensä siihen tunnin keikkaan menee ainakin se toinen kun siirtyy työmaalle, hakee tuotteet tukusta jne. Että saa sen äkkiä näyttämään aika karulta tuntilaskutukselta.

Mutta yksi kivasti hinnoiteltu on auton korjaaminen. Se nyt onkin maailman haastavinta hommaa ja tuntilaskutuksen helposti 40-70 euroa. ja tuskin se perus mutterinvääntäjä Jyväskylässä tienaa sitä 20 euroa hyvä kun pääsee 15 euroon, jotenkin veikkaisin että jossain 12-15 euron välissä on. Toki taas on autosähkäreitä ja vaikka sun mitä kavereita jotka osaa tehdä melkein mitä vain ja saavat siitä kovaa liksaa kuten kuuluukin.

Mutta ihan perushommin tuntilaskutushinnat on karanneet kyllä niin ylös ettei tavan tallaaja pysty paljon palveluja käyttämään. Pari tuntii auton huoltoa niin saat tehdä parin päivää töitä että saat nettonsa sen mitä tuollainen maksaa. Sairasta.

Haha mä oon nyt koko ajan äänessä mutta mun tuttu entinen automekaanikko kertoili tossa laskutuksesta marmorilla ym autokorjaamoiden juttuja.
Hän piti hauskana sitä että 1 korjaamomies joka tekee 8h päivän saa aikaan keskimäärin 10-12h laskutuksen per päivä syystä että AINA laitetaan ne tunnit tasaan eli 2h5min niin lasku paukkuu 3sta tunnista jnejne.

Niin on. Varaosissa aika iso ero jos tilaa ulkomailta vs ostaa Suomesta. Mä yritän tilata mahd. paljon osia netistä ja mahdollisimman paljon tehdä itse. Toisaalta ei ne hinnat ole ainakaan Kymenlaaksossa nousseet, oon käyttänyt autoa aina synnyinseudulla korjattavana jos on ollut homma mitä en oo itse joko viitsinyt tai osannut tehdä ja viimeiset 10 vuotta sama hinta 65 e /h

Toisaalta merkkihuollossa on kallista. Mut eniten tossa auton korjauksesa itse on se ilo siitä että saa aina jonkun uuden homman tehtyä. Ihan mukavaa jos on hyvä sää ja kohtuullisetkaan vehkeet. Korjailen myös aina porukoiden ja siskon autoja. Laskin että tänä syksynä säästänyt porukoille 500 euroa työn osuutta..:)

Yhteiskunnassa isoa vikaa jos kaikki kannattaa tehdä itse kun kustannukset liian kovat. Toisaalta pieni diy on mukavaa vaihtelua elämään

Tuntihinnoittelusta semmoista, etta kuinka moni teista on koskaan vienyt mitaan perus kenkia tai vastaavaa suutarille? Tama oli asia, joka yllatti minut kun Suomesta lahti, etta jopa jotkut $50 kengat voi hyvin vieda suutarille korjattavaksi, jos joku kohta vahan repsottaa, koska sen saa usein korjattua johonkin alle $10 hintaan. Suomessa suutarit tuntuvat laskuttavan sellaisia hintoja, etta ellei kyse ole jostain helvetin kalliista kengista, niin uudet saa jo samaan hintaan.

Eli onko suomalaiset suutaritkin nyt massimiehiä? :wtf: Kaikki tienaa niin perkeleesti mutta tekevät itse, koska kaikki on niin kallista.

Sitäpaitti kyllä auton korjaamisessa on muutakin kuin ahnaan porvariasentajan palkka. Jonkun pitäisi se iso halli vuokrata ja jopa lämmittää se. Mahdollisesti ostaa ruuvari tai kaksi + lisenssit korjaamosoftiin. Ja ne koulutukset siihen päälle. Ellei sitten meinaa Ladan pohjia hitsailla kossupalkalla koko ikäänsä.

Oon muuten käyttänyt kenkiä suutarilla eikä maksanut kymppiä enempää pohjien liimaus. Kunhan ei mene minnekkään keskustan pikasuutarille vaan vie ihan oikeelle.

Tietysti ameriikassa kaikki on isompaa paitsi hinnat jotka on pienempiä.

Aika moni tuttu autonasentaja on urakkapalkalla. Ja myös perushommat laskutetaan asiakkaalta urakkana.
Esim joku jakopäänvaihtotyö: Ohje aika työlle on vaikka 6h. Tämä aika on semmonen mihin jokaisen asentajan se pitäisi tehdä ja myös tämän mukaan asiakasta laskutetaan. Hyvä asentaja mikä on tehnyt noita paljon tekee sen vaikka 3h ja asiakas maksaa tyhjästä sen loput 3h :).

Tuntihinnoittelusta semmoista, etta kuinka moni teista on koskaan vienyt mitaan perus kenkia tai vastaavaa suutarille? Tama oli asia, joka yllatti minut kun Suomesta lahti, etta jopa jotkut $50 kengat voi hyvin vieda suutarille korjattavaksi, jos joku kohta vahan repsottaa, koska sen saa usein korjattua johonkin alle $10 hintaan. Suomessa suutarit tuntuvat laskuttavan sellaisia hintoja, etta ellei kyse ole jostain helvetin kalliista kengista, niin uudet saa jo samaan hintaan.

Itse olen vienyt kenkiä suutarille paikattavaksi, molemmilla kerroilla hinnaksi tuli 15€/kenkä. En pidä kalliina ja maksoin tuon mielelläni, eipähän tarvitse menettä hermojaan kaupoissa pyöriessä.

Ite en saa kenkiä hajalle, mutta viimeksi vaimo vei suutarille kenkänsä vetoketjun vaihtoon niin maksoi vitosen. Toi on niin vähän että oikein hävettää jotain ihmistä häiritä moisen takia. Suutarin palvelu on oikeasti suomessa törkyhalpaa moneen muuhun verrattuna. No vähän sama on autonkorjauksessa jos vie sellaiseen pajaan missä itsenäinen yrittäjä ottaa kiesin vastaan, tekee korjaukset ja laskuttaa päälle. Jonkun se pitää marmoritiskillä kustantaa koko henkilökunnan palkka ja se joku on asiakas.

Back
Ylös Bottom