Palkkasi?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Oman kokemukseni perusteella Helsingin ja Espoon ostareiden suutareista, niin pienetkin rempat ovat olleet luokaa 20-30e per kenka. Ilmeisesti jossain on siis suutareita, jotka ymmartavat, etta he eivat voi laskuttaa palveluistaan kovinkaan kovaa prosenttia siita mita kenka uutena maksaa tai muuten koko palvelun kaytossa ei ole mitaan jarkea. Toki jarkyttavien hintojen suurin syy taitaa olla tyovoiman oheiskustannukset, jolloin palkkatyolaisen duunista on laskutettava aivan helvetisti.
 
Se oli muuten sittenkin vaan sauman neulominen, näyttää olevan pienin veloitus monessa paikkaa just 5-6 euroa.
Pakko olla vetoketjun vaihto kalliimpi, tarvii kysyä mitä kustansi.
 
Omia kenkiä en ole suutarille vienyt mutta joskus erehdyin vaimon halpoja kenkiä korjauttamaan. Makso saman verran kuin uudet ja hajos pian eri kohdasta.

Korkolaput nyt voi vaihtaa itsekin kunhan tekee sen kun korko on vielä muuten ehjä. Vanha nyppästään helkuttiin ja uus tilalle. Tuosta jos pitäs 10-15€ maksaa, ei ei...

Taidan olla oikea palvelu- ja kulutusyhteiskunnan vihollinen. :(

Ei ostarisuutari palkalla juhli, jonnekin peränurkkaan sijoitettuja täyteenahdettuja koppejahan ne on muutenkin.
 
Aika moni tuttu autonasentaja on urakkapalkalla. Ja myös perushommat laskutetaan asiakkaalta urakkana.
Esim joku jakopäänvaihtotyö: Ohje aika työlle on vaikka 6h. Tämä aika on semmonen mihin jokaisen asentajan se pitäisi tehdä ja myös tämän mukaan asiakasta laskutetaan. Hyvä asentaja mikä on tehnyt noita paljon tekee sen vaikka 3h ja asiakas maksaa tyhjästä sen loput 3h :).

Tämä on varmasti muuten näin. Ainakin näissä isoissa merkki yms. pajoissa. Oli aika tähtitieteellisiä ne Laakkosenkin hinnat pösön jakopäänvaihdolle. Tais sen kolmanneksen viedä kun vei vähän pienempään joka laskuttaa kohtuu kovaa tuntihintaa mutta ihan oikeasta työtunneista eikä noista että 2 h ja 5 min on 3 h ja että kaikki eri työt on valmiiksi tuntihinnnoiteltu ja ne lasketaan vain surutta yhteen eikä laskuteta sitä tuntimäärää mitä auton korjaamiseen oikeasti meni.

Se on lailiista ryöstämistä tuo merkkihuolto. Viet sen auton sinne että siihen tehdään perushuolto ja jakopääremppa ja viahdetaan vaikka iskarit. Jokaisesta työstä on oma tuntiveloitus vaikka tosiasiassa se käytetty aika on huomattavasti pienemepi. No eipä se ihme ole että Jyväskylän laakkosellalkin on varaa pitää sellaista pytinkiä. Kohtuu hintaisen korjaamon on tunnistanut siitä että siellä on muutaman auton halli ja joka neliösentti on käytetty ja se työn vastaanotto tapahtuu pienessä kopissa takahuoneessa. Siellä ei tartte maksaa marmoritiskeistä. Tai siis mikä siinä on maksaa jos perse kestää. Itsellä ei kestä maksaa tonnia jostain jakopäärempasta joka on kuitenkin ihan perusjuttua 90% autoista.
 
Korkolaput nyt voi vaihtaa itsekin kunhan tekee sen kun korko on vielä muuten ehjä. Vanha nyppästään helkuttiin ja uus tilalle. Tuosta jos pitäs 10-15€ maksaa, ei ei...

Mistä voi ostaa korkolappuja, onko markettikamaa? Näyttää aliexpressissä olevan ainakin halpaa, 10c/kpl mutta toimitusmäärä on 400 paria...

Moneenkaan korjaushommaan ei tarvi muuta kuin sopivan liiman ja homma toimii. Teollisuussilikonilla oon korjannut ja vaikka mitä. Pitää kun tauti.
 
Mistä voi ostaa korkolappuja, onko markettikamaa? Näyttää aliexpressissä olevan ainakin halpaa, 10c/kpl mutta toimitusmäärä on 400 paria...

Paljonko tarvit ja minkä vahvusia? Muovisia, puisia vai metallisia? Ilman saat, kunhan haet.

Sopii kenkään kun kenkään.

u5urugu3.jpg
 
Tämä on varmasti muuten näin. Ainakin näissä isoissa merkki yms. pajoissa. Oli aika tähtitieteellisiä ne Laakkosenkin hinnat pösön jakopäänvaihdolle. Tais sen kolmanneksen viedä kun vei vähän pienempään joka laskuttaa kohtuu kovaa tuntihintaa mutta ihan oikeasta työtunneista eikä noista että 2 h ja 5 min on 3 h ja että kaikki eri työt on valmiiksi tuntihinnnoiteltu ja ne lasketaan vain surutta yhteen eikä laskuteta sitä tuntimäärää mitä auton korjaamiseen oikeasti meni.

Se on lailiista ryöstämistä tuo merkkihuolto. Viet sen auton sinne että siihen tehdään perushuolto ja jakopääremppa ja viahdetaan vaikka iskarit. Jokaisesta työstä on oma tuntiveloitus vaikka tosiasiassa se käytetty aika on huomattavasti pienemepi. No eipä se ihme ole että Jyväskylän laakkosellalkin on varaa pitää sellaista pytinkiä. Kohtuu hintaisen korjaamon on tunnistanut siitä että siellä on muutaman auton halli ja joka neliösentti on käytetty ja se työn vastaanotto tapahtuu pienessä kopissa takahuoneessa. Siellä ei tartte maksaa marmoritiskeistä. Tai siis mikä siinä on maksaa jos perse kestää. Itsellä ei kestä maksaa tonnia jostain jakopäärempasta joka on kuitenkin ihan perusjuttua 90% autoista.

Mä olen periaatteen miehiä.

Mulla on sellanen periaate että suomalaisessa merkkiliikkeessä mä en huollata yhtään mitään enkä sieltä yhtään mitään osta. Ihan periaatteesta en Suomesta autoa liikkeestä osta. Yksityiseltä voi ostaa ihan sopuhintaan kalliimpaakin kalustoa eikä maksa tonneja tyhjästä katteita ja veroja. Pitää vaan tietää mitä tekee. Muuten on periaate että Suomesta en autoja osta. Autokauppoja varten on Viro ja saksa.

Periaatteesta en tätä verohelvettiä tue missä ihan täysin eu sisämarkkinoiden periaatteiden vastaisesti verotetaan (=pidetään tullimuureja ) auton maahantuojien hyväksi että minun rahoilla ei tälläistä tarvitse tehdä.

Yhteenkään suomalaiseen autoliikkeeseen en rahoja kanna ihan periaatteesta. Remontteja jota ei saa itse tehtyä voi teetättää ei- merkkihuollossa. Mä en lasipalatseissa asioi.

E. Noin 10 auton kokemuksella sekä Saksasta ostettuja että yksityiseltä Suomesta, kun pitää jalat maassa ja tutkii hyvin (+katsoo auton taustat ettei myyjä ole jobbari) on aina tullut ihan hyväkuntoista autoa hankittua. Ja samoja autoja ne autoliikkeidenkin autot on. Vaan monta tonnia kalliimpia. Saahan jotain turvaa jos auto heti hajoaa, mutta siitä kyllä maksaa kalliimpana hintana. Ennemmin otan riskin että tulee ehkä 2000 e remontti kun maksan 3000 euroa joka tapauksessa siitä että saan alennusta korjauksesta jos auto sattuu hajoamaan.
 
Vuosi sitten ostin auton liikkeestä. 2kk myöhemmin hajosi vaihdelaatikko, pelkkä uusi laatikko 5300e. Myyjäliike maksoi koko lystin. Olisi itku tullut jos oisin yksityiseltä ostanut.
 
E. Noin 10 auton kokemuksella sekä Saksasta ostettuja että yksityiseltä Suomesta, kun pitää jalat maassa ja tutkii hyvin (+katsoo auton taustat ettei myyjä ole jobbari) on aina tullut ihan hyväkuntoista autoa hankittua. Ja samoja autoja ne autoliikkeidenkin autot on. Vaan monta tonnia kalliimpia. Saahan jotain turvaa jos auto heti hajoaa, mutta siitä kyllä maksaa kalliimpana hintana. Ennemmin otan riskin että tulee ehkä 2000 e remontti kun maksan 3000 euroa joka tapauksessa siitä että saan alennusta korjauksesta jos auto sattuu hajoamaan.

Periaatteen miehenä et sitten varmaan maksele vakuutuksiakaan, mitään ei kuitenkaan satu ja jos sattuu niin vakuutusmaksuihin menneillä rahoilla kustantanee lystin heittämällä? Työttymyyskassakin on luusereita varten :)
 
Periaatteen miehenä et sitten varmaan maksele vakuutuksiakaan, mitään ei kuitenkaan satu ja jos sattuu niin vakuutusmaksuihin menneillä rahoilla kustantanee lystin heittämällä? Työttymyyskassakin on luusereita varten :)

Itseasiassa ei oo kotivakuutusta eikä ole koskaan ollut. Matkavakuutus mallia jatkuva ja auton pakollinen liikenne. Ei oo koskaan ollut kaskoa. En kyllä olisi koskaan tarvinnutkaan. Säästöä tähän mennessä ehkä 10 k e siitä etten kaskoa pidä. Sillä kyllä korjaa aika monta vikaa / ostaa ihan hyvän jos ajaa auton paskaks. En kyllä itseasiassa periaatteesta ota vakuutuksia ellei ihan pakko ole.

Mitä mulla on autoja ollut niin olen säästänyt huomattavasti yli sen 5300 euroa kun en ole ostanut liikkeestä. Jos lasketaan vaikka 2000 euroa / auto niin on se 20 kiloeuroa ylittynyt säästöissä siitä etten osta liikkeistä.

Vaihdelaatikkojutut on kyllä ikäviä.. Sen myönnän.. Siks ei tule tänne dsg-lootaa eikä audia missä on multitronic-variaattoripaska.

Mä oon perehtynyt niihin aina mitä ostanut, mm. Lukenut kaikkia mahdollisia autopalstoja etukäteen. Toki jos joskus kolahtaa että ostaa jonkun ihan paskan (mikä on ihan mahdollista ) niin se on voi voi.
En edelleenkään jalallakaan minkäänlaiseen suomalaiseen autokauppaan astu enkä tule astumaan. Se on ihan mun oma asia, muut saa elättää laakkosen Yrjöä..
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itseasiassa ei oo kotivakuutusta eikä ole koskaan ollut. Matkavakuutus mallia jatkuva ja auton pakollinen liikenne. Ei oo koskaan ollut kaskoa. En kyllä olisi koskaan tarvinnutkaan. Säästöä tähän mennessä ehkä 10 k e siitä etten kaskoa pidä. Sillä kyllä korjaa aika monta vikaa / ostaa ihan hyvän jos ajaa auton paskaks. En kyllä itseasiassa periaatteesta ota vakuutuksia ellei ihan pakko ole.

Mitä mulla on autoja ollut niin olen säästänyt huomattavasti yli sen 5300 euroa kun en ole ostanut liikkeestä. Jos lasketaan vaikka 2000 euroa / auto niin on se 20 kiloeuroa ylittynyt säästöissä siitä etten osta liikkeistä.

Vaihdelaatikkojutut on kyllä ikäviä.. Sen myönnän.. Siks ei tule tänne dsg-lootaa eikä audia missä on multitronic-variaattoripaska.

Mä oon perehtynyt niihin aina mitä ostanut, mm. Lukenut kaikkia mahdollisia autopalstoja etukäteen. Toki jos joskus kolahtaa että ostaa jonkun ihan paskan (mikä on ihan mahdollista ) niin se on voi voi.
En edelleenkään jalallakaan minkäänlaiseen suomalaiseen autokauppaan astu enkä tule astumaan. Se on ihan mun oma asia, muut saa elättää laakkosen Yrjöä..

Et taida sitten asua omistusasunnossa. Ja muistaakseni mersussa on miljoona mittarissa, eipä siinä paljon kaskoa kannata pitää :) Meneepä offiksi
 
Hmm. Muistat väärin. Mersua ei ole eikä sillä ole ajettu miljoonaa.
Ei ole joo omistusasuntoa, enkä koe järkeväksi juuri nyt hankkia kun on tietynlaisena tavoitteena ehkäpä vaihtaa maisemaa taas..(=rajan taa)

En mä oikein ole mersumiehiä, ennemmin bmw.. ;)

e. Loppu tälle offtopicille!
 
Ot. Mitä kannattaisi alkaa lukion jälkeen opiskelemaan, jotta saisi sitä 4-5k:n liksaa? Suurempaa mielenkiintoa mitään alaa kohtaan ei ole ja paperit on luokkaa e:tä ja l:lää.
 
Ensin kannattaisi kyllä miettiä mikä kiinnostaisi ja sitten kun on hemmetin hyvä siinä, liksaakin tulee.
 
Ot. Mitä kannattaisi alkaa lukion jälkeen opiskelemaan, jotta saisi sitä 4-5k:n liksaa? Suurempaa mielenkiintoa mitään alaa kohtaan ei ole ja paperit on luokkaa e:tä ja l:lää.

Ensin kannattaisi kyllä miettiä mikä kiinnostaisi ja sitten kun on hemmetin hyvä siinä, liksaakin tulee.

Kannattaa todellakin miettiä mikä kiinnostaisi. On aivan hanurista päätyä tekemään työtä josta ei tykkää.

Jos tekniikka ja luonnontieteet kiinnostaa kannattanee kahlata teknillisten yliopistojen nettisivut läpi. Kauppakorkeakoulusta voi myös päätyä melko moneen hommaan jos bisnesmaailma ei ole iso mörkö.
 
Ot. Mitä kannattaisi alkaa lukion jälkeen opiskelemaan, jotta saisi sitä 4-5k:n liksaa? Suurempaa mielenkiintoa mitään alaa kohtaan ei ole ja paperit on luokkaa e:tä ja l:lää.

Lääkikseen. Tosin liksa ei jää viiteen kiloon.
 
Fiksu ja oppiva ihminen sopeutuu kyllä. Jos muuten vituttaa niin palkkakuittia katsomalla helpottaa.
 
Lääkikseen. Tosin liksa ei jää viiteen kiloon.

Itseä alkoi tympiään businessmaailma ja tein juuri tämän vaihdon eli opiskeleman kuudeksi vuodeksi lääkikseen. Tämä siitä huolimatta että palkkakuitissa oli pilkun edessä viisi numeroa kuukausittain. Voi olla että samanlaisia palkkakuitteja saa odotella, mutta ei haittaa.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom