Palkkasi?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Ekan linkin kirjoittajan mukaan Ruotsissa on saavutettu se tila, mikä Suomessa on ollut jo valtion monopolin aikana eli junat ovat selittämättömästi myöhässä miten sattuu ja ikinä kukaan ei vaivaudu kertomaan miksi taas jäädään aikataulusta ja koska ollaan perillä puhumattakaan että paskasta palvelusta saisi jotain hyvitystä.
Ja toisessa tekstissä on kerrottu, että japskeilla on toimiva systeemi eli varmaan kannattaisi sitä sitten kopioida eikä Ruotsin ja Englannin mallia?

Liikut jo heikoilla jäillä kun mielipiteesi tueksi ei löydy faktoja. ;)

http://www.epsi-finland.org/images/stories/reports/Transport/Personal_Transport_2013_Finland_Press_Release.pdf
http://www2.liikennevirasto.fi/julkaisut/pdf4/rhk_2008-a15_rautatieliikenteen_tasmallisyyden_web.pdf

Odotan sitä lähinnä kahdesta syystä. Yksi syy on se, että tulee olemaan mielenkiintoista nähdä miten toiminta sujuu joltain toiselta firmalta, mikäli he voittavat esimerkiksi HSL:n kilpailutuksen. Toki ymmärtääkseni VR on jo valmistautunut kilpailutukseen tehostamalla toimintaansa, joten vaikka VR voittaisikin tuon HSL:n kilpailutuksen niin eihän sekään ole huono juttu. Toisekseen toki kyse on myös arvoistani, sillä monopoliasemassa oleva valtion yhtiö ei oikein sovi niihin. Tuon linkkaamani LVM:n selvityksen mukaan henkilöliikenteen kilpailutus on Euroopassa tuonut noin 10-30% kustannussäästöt ja osin parantanut palveluita. Sepä siitä. Seuraavan kerran kun paneudun joukkoliikenteeseen se tapahtuu Cities in Motionin kautta. :)

HSL on ilmoittanut että lipunmyynti junissa loppuu. Enää ei tarvita konduktöörejä lähijunissa. Joten henkilöstökulut per juna laskee huomattavasti jo tuolla. Sitä en tiedä miten sen saa palvelun paranemiseksi käännettyä.
 

Valtion yksi elin teettä kyselytutkimuksia ja selvityksiä siitä miten sen toinen elin pärjää ja ylläripylläri ollaan maailman parhaita ellei vähän parempiakin. :D

Venäjälläkin on muuten 99,8% asiakastyytyväisyys http://www.russiantrains.com/en/page/customer-service :D
 
Valtion yksi elin teettä kyselytutkimuksia ja selvityksiä siitä miten sen toinen elin pärjää ja ylläripylläri ollaan maailman parhaita ellei vähän parempiakin. :D

Venäjälläkin on muuten 99,8% asiakastyytyväisyys Russian Trains Customer Service :D

Aina löytyy joku tekosyy miksi ei kelpaa :hyvä:

UK ranked second in European passenger survey

Finland scored the highest overall

http://ec.europa.eu/public_opinion/flash/fl_382a_en.pdf

tekosyytä odotellessa... :D
 
OT: 10,50 €/h harjoittelijana keskisuuressa insinööritoimistossa PK-seudulla. Takana on 2 vuotta LVI-insinöörin opintoja ja olen nyt ensimmäistä kertaa toimistossa töissä. Plussana suhteellisen vapaat työajat ja mielenkiintoiset työtehtävät.
 
Aina löytyy joku tekosyy miksi ei kelpaa :hyvä:

UK ranked second in European passenger survey



http://ec.europa.eu/public_opinion/flash/fl_382a_en.pdf

tekosyytä odotellessa... :D

Ei tartte tekosyitä, kyllä mä olin jo ihan vakuuttunu siinä ekan tutkimuksen kohdalla, kun esitetään 70% asiakastyytyväisyyttä ja kehutaan olevan vielä Europpan parhaimmistoa. Ei helvetti ku menis töissä esittämään, että kolmasosaa asiakkaista vituttaa meidän palvelu mut se ei oo oikeastaan juuri mitään. :hyvä:
 
Ollaan me kateellista kansaa kun tammoinen vaittely lahtee siita kun yksi tienaa muiden mielesta liikaa... Ei mitaan, viihdyttavaa luettavaa.
 
Se koulutus ei suomessa, tai missään muussa maassa, ole "ilmaista", eikä jenkeissä maksa satoja tuhansia opiskella paitsi jossain harvardissa. Noi "satojen tuhansien opintolainat" ottaa yleensä sellaiset porukat jotka pystyy sen helposti maksamaan pois myöhemmin (vanhemmat tai omasta pussista kun saa niin korkeapalkkaista duunia opiskelun jälkeen jos on käynyt noin kalliita kouluja).

Harvardissa ja muissa huippuyliopistoissa se koulutus nimenomaisesti ei maksa paljoakaan. Kuten aikaisemmin sanoin, niin noin 5 parasta yliopistoa tarjoavat lahes poikkeuksetta sen verran hyvat stipendit, ettei mitaan opintolainaa kerry. Tayden lukukausimaksun joutuu maksamaan vain mikali vanhempien tulot ovat hyvin korkeat. Kaytannossa pitaa vanhempien tienata yli 200k/v (jos on yksi lapsi) ja jos vanhemmilla on muita lapsia opinahjoissa, joista maksavat lukukausimaksua, niin nama kulut vahennetaan vanhempien tuloista stipendeja laskettaessa.

Yhdysvalloissa, jos on lukupaata ja paasee sisaan huippukouluun, niin opiskelu on halpaa. Ongelmat opintolainoissa tulevat heikommista yksityisista yliopistoista, jotka eivat stipendeja tarjoa. Huippuyliopistojen kalleus on yksi tavallinen harhaluulo Suomessa. Kalleinta on jos lapsilla ei ole lukupaata, mutta haluaa saada ne opiskelemaan johonkin keskivertoon yksityiseen yliopistoon, jossa pienet ryhmakoot ja paljon henkilokohtaista opetusta. Talloin saa olla valmis lyomaan poytaan paljon rahaa. Huippuyliopistoissa tosin medical school, law school ja MBA:t maksavat kaytannossa aina ja niihin saa vain harva stipendin. Naiden kohdalla tosin suomalaiset ovat hyvin etuoikeutettuja, koska tiederahastot tyypillisesti tukevat naita opintoja. Amerikkalaisilla vastaavia rahoituslahteita ei juurikaan ole.

Tohtoriopinnoista ei pitaisi juuri missaan joutua maksamaan mitaan missaan yliopistossa. Sain esim. itse noin 30k/v stipendia niihin yhdesta naista huippuyliopistoista (siis vuodessa rahaa elamiseen, lukukausimaksua ei ollut ja sairasvakuutus tuli myos ylimaaraisena stipendina). Toki vahan "huonommilla" yliopistoilla nama stipendit ovat usein alhaisemmat. Loppua kohden opintoni sponssasi sitten Yhdysvaltojen armeija johtuen vaikkarin aiheesta.

Tama meni jo aiheen vieresta. Olen tainnut kirjoittaa tasta joskus joihinkin naista ulkomailla opiskelua kasittelevista threadeista...

- - - Updated - - -

Ei tartte tekosyitä, kyllä mä olin jo ihan vakuuttunu siinä ekan tutkimuksen kohdalla, kun esitetään 70% asiakastyytyväisyyttä ja kehutaan olevan vielä Europpan parhaimmistoa. Ei helvetti ku menis töissä esittämään, että kolmasosaa asiakkaista vituttaa meidän palvelu mut se ei oo oikeastaan juuri mitään. :hyvä:

Tulee vahan mieleen tama: http://www.funnyordie.com/videos/c38fb80a0d/comcast-doesn-t-give-a-f-ck
 

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Hirveen kateellista porukkaa kun jaksaa valittaa jostain veturikuskien palkoista, joka nyt loppuviimeksi ei edes ole kummoinenkaan jos perusliksat oli siinä reilun 2,5k hujakoilla. Paperitehtailla, jalostamoilla, voimalaitoksilla ja muissa prosessilaitoksissa tienataan kyllä helposti 50-70k€ ja se on hyvä palkka mutta koostuu paljolti lisistä ja ylitöistä.
 
Itse en ainakaan kiinnittänyt huomiotani niinkään palkkaan aikaisemmassa viestissäni, vaan oman työnkuvan ja vaativuuden korostamiseen (veturinkuljettaja).
 
Itse en ainakaan kiinnittänyt huomiotani niinkään palkkaan aikaisemmassa viestissäni, vaan oman työnkuvan ja vaativuuden korostamiseen (veturinkuljettaja).

Kuten myös, vaikka en keskusteluun sen kummemmin kantaa ottanutkaan. Tokihan kenen tahansa ammatti on vaikein mahdollinen, ainakin jos tekijältä itseltä sitä kysytään.
 
Kiva hinkata jotain Helsinki-Leppävaara väliä 100x kuukaudessa. Kiihdytys, jarrutus, ovet auki, ovet kiinni, kiihdytys, jarrutus, ovet auki, ovet kiinni, kiihdytys, jarrutus, ovet auki, ovet kiinni, kiihdytys, jarrutus, ovet auki, ovet kiinni, kiihdytys, jarrutus, ovet auki, ovet kiinni, kiihdytys, jarrutus, ovet auki, ovet kiinni, kiihdytys, jarrutus, ovet auki, ovet kiinni, kiihdytys, jarrutus, ovet auki, ovet kiinni, kiihdytys, jarrutus, ovet auki, ovet kiinni, kiihdytys, jarrutus, ovet auki, ovet kiinni, kiihdytys, jarrutus, ovet auki, ovet kiinni, kiihdytys, jarrutus, ovet auki, ovet kiinni, kiihdytys, jarrutus, ovet auki, ovet kiinni, kiihdytys, jarrutus, ovet auki, ovet kiinni, kiihdytys, jarrutus, ovet auki, ovet kiinni, kiihdytys, jarrutus, ovet auki, ovet kiinni, kiihdytys, jarrutus, ovet auki, ovet kiinni, kiihdytys, jarrutus, ovet auki, ovet kiinni, kiihdytys, jarrutus, ovet auki, ovet kiinni, kiihdytys, jarrutus, ovet auki, ovet kiinni, kiihdytys, jarrutus, ovet auki, ovet kiinni, kiihdytys, jarrutus, ovet auki, ovet kiinni, kiihdytys, jarrutus, ovet auki, ovet kiinni, kiihdytys... IHAN VITUN TYLSÄÄ. Koeta sit pysyä skarppina siinä kerrasta toiseen... Mun kurssilta potkittiin pihalle yksi lentäjä kesken koulutuksen kun ei se pärjännyt.

Hyvä esimerkki duunista joka automatisoidaan lähivuosina. Muuten voisi lähteäkin veturikuskiksi.
 
Automatisointi ei taida ihan korvata turvallisuudessa ihmistä.
No kyllä se junakuskina korvaa, ja on varmasti parempikin, automaatti kun ei nukahtele eikä tule esim kännissä töihin. Johan noita on olemassa esim ilman kuljettajaa toimivia metroja, ja varmasti koko rataliikenteessä siirrytään siihen ihan muutaman vuoden sisällä. Veikkaan että 15v päästä kuljettajan ajama juna alkaa olla länsimaissa jo todellinen harvinaisuus.
 
Kyllä tuollainen asemalle tulo/lähtö ym. voisi melko pitkälle automatisoida. Junassa pitää toki olla ukko tai pari valvomassa, sillä jos joku Accenture junan softat tekee niin aseman odotushalliinhan se juna ajaa. Kai junissa on nyt jo automatisoituja turvajuttuja? Esim. juna ei lähde liikkeelle, jos ovet auki. Tai joku hälytys jarrutuksen lähestyessä? En oikein jaksa uskoa siihen, että siellä pitää olla ihminen 24/7 valmiina tekemään samaa liikettä uudestaan ja uudestaan ilman jotain varmistusta...

Pelkän automaatin varassa voisi olla orpoa. Juna päättää jossain Lapin korvessa keskellä talvista yötä, että nyt ollaan asemalla ja ovet auki.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom